◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

سامسونگ به چه معناست؟

چهارشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۴۳ ق.ظ
 تکنولوژی روز به روز حضور پر رنگ‌تری در زندگی امروزمان پیدا می‌کند و با یک نگاه گذرا به محیط پیرامون خود در خواهیم یافت که مرتبا بر تعداد گجت‌های الکترونیکی اطرافمان افزوده می‌شود؛ تلویزیون‌ها بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند، گوشی‌های هوشمند قدرتمندتر، تنوع تبلت‌ها بیشتر و حضور ساعت‌های هوشمند در منازل نیز امری مسجل می‌شود و چه کسی می‌داند که در مرحله بعدی، چه ابزار الکترونیکی وارد بازار خواهد شد!

یکی از موفق‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه الکترونیکی سامسونگ است که روز به روز نام آن را نه تنها در بازار تلویوزیون بلکه تلفن و تبلت هم مشاهده می‌کنیم. اما آیا می‌دانستید که معنا و مفهوم خاصی پشت این نام نهفته است؟ چون این شرکت منشأ خارجی دارد نام آن نیز برای اغلب کاربران نامفهوم است اما باید بگوییم که این نام قطعا یک معنای مشخص دارد.

نخست باید بگوییم که دفتر اصلی این شرکت در سئول کره جنوبی قرار دارد و به همین دلیل نام آن کاملا کره‌ای است. عبارت سامسونگ از دو کلمه ساخته شده است: Sam و Sung که هر یک نیز معنای خاصی دارند. واژه نخست یعنی Sam به معنای سه (3) است و Sung نیز به مفهوم ستاره می‌باشد که در کنار هم عبارت سه ستاره را می‌سازند. سه ستاره در فرهنگ کره نماد بزرگی، تعدد و قدرتمند بودن است. اگر بخواهیم این عبارت یعنی نام سامسونگ را تفسیر کنیم می‌توان اینگونه گفت که قدرت، بزرگی و تعدد در درون DNA این شرکت نهادینه شده است.

اگر دقت کرده باشید این سه ستاره همواره و از همان دهه 30 میلادی (مصادف با تأسیس این شرکت) در لوگوی کمپانی سامسونگ گنجانده شده‌اند. در آن زمان سامسونگ یک کسب و کار خانوادگی چند زمین دار کره‌ای بود و اکنون بیش از 236 هزار نیروی انسانی را در بیش از 79 کشور دنیا (البته جدای از کره) به استخدام خود درآورده است و حال در زمره یکی از ده برند ارزشمند دنیا قرار دارد و نخستین تولید کننده چیپ فلش دنیاست که از آن در تولید انواع فلش مموری، هارد اکسترنال و ... استفاده میشود.
متین
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۳
sajad shagerd

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی