◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

اشتراک گذاری یک موس و کیبورد کار مرسومی که امروزه خیلی فراگیر شده و اغلب با استفاده از دستگاه KVM انجام میشود .اما برای انجام اینکار راهکار خیلی ساده تر و کم هزینه تری وجود دارد که میتوانید از این روش استفاده کنید. بهتر است از برنامه Microsoft Garage Mouse without Borders استفاده کنید . این نرم افزار این امکان را در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از آن بتوانید در شبکه ماوس و کیبورد را به اشتراک بگذارید.

اما تنها قابلیت این ابزار به کنترل سیستم های دیگر محدود نمی شود بلکه می توانید فایلهای خود را بین سیستمها به صورت Drag & Drop انتقال دهید و یا متون مد نظرتان را بین آنها کپی کنید و همچنین می توانید با گوشی ویندوزی، کامپیوتر ها را کنترل کنید.


* پس از دانلود، نرم افزار را نصب کنید و برای کامپیوتری که می خواهید با آن بقیه سیستم ها را کنترل کنید، گزینه NO را انتخاب کنید که یک کد امنیتی و نام آن کامپیوتر را به شما نمایش می دهد و باید آن ها را یادداشت کنید و برای کامپیوتری که می خواهید برای کنترل کردن به آن متصل شوید گزینه YES را انتخاب کنید و کد امنیتی و نام کامپیوتری که دریافت کرده اید را وارد کنید و روی گزینه LINK کلیک کنید و پس از اتمام برقراری اتصال با بردن موس به سمت چپ مانیتور متوجه خواهید شد که موس شما وارد کامپیوتر های دیگر خواهد شد و همچنین می توانید دستورات کیبوردی را روی کامپیوتر های دیگر با کیبورد خود انجام دهید.

نکته: تمام سیستمها باید به یک شبکه به صورت محلی متصل باشند.


برای اضافه کردن کامپیوترهای بعدی کافیست آدرس IP آن را در بخش IP Mapping در Settings نرم افزار وارد کنید.

روش کار هم بسیار ساده است که در ادامه توضیح میدهم ...


1. ابتدا نرم افزار Microsoft Garage Mouse without Borders را از این قسمت دانلود و نصب کنید . برنامه را اجرا کنید ولی بر روی کلید Yes در کامپیوتر اول کلیک نکنید . کلید No را انتخاب کنید .

اشتراک گذاری یک موس و کیبورد بین چند کامپیوتر

.

2. همانطور که مشاهده می کنید یک رمز همراه با نام کامپیوتر نمایش داده می شود .

.

اشتراک گذاری یک موس و کیبورد بین چند کامپیوتر

.

3. حالا برنامه را بر روی کامپیوتری که می خواهید با استفاده از ماوس و کیبورد بر روی آن استفاده کنید هم نصب کنید . بعد از نصب اینبار بر روی کلید Yes و سپس در دو کادر مشخص شده رمز و نام کاربری که در تصویر بالا مشاهده می کنید را وارد کرده و بر روی کلید Next کلیک کنید .

.

اشتراک گذاری یک موس و کیبورد بین چند کامپیوتر

.

4 آموزش به اشتراک گذاری یک موس و کیبورد بین چند کامپیوتر

.

اشتراک گذاری یک موس و کیبورد بین چند کامپیوتر

.

اشتراک گذاری یک موس و کیبورد بین چند کامپیوتر

.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید سیستم شماره 2 که از طریق کد به سیستم شماره 1 متصل شده است در شبکه مشخص شده است و برنامه هر دو را Join کرده . در سیستم شماره 1 هم بعد از اتصال صفحه برنامه تغییر می کند .

.

اشتراک گذاری یک موس و کیبورد بین چند کامپیوتر

.

حالا وقتی برنامه را Minimize کنید می توانید از کیبورد و ماوس بر روی کامپیوتری که رمز شما را وارد کرده است استفاده کنید .برای هر بار استفاده باید رمز جدید وارد کنید و برای غیر فعال کردن هم باید بر روی آیکون برنامه در کنار ساعت کلیک راست کرده و گزینه Exit را انتخاب نمایید.

با تشکر از توجه شما.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی