◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

۱۵ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است



 باتری‌ها انواع مختلفی دارند که هر یک برای کاربردی مناسب‌تر از انواع دیگر هستند. در گوشی‌ها، تبلت‌ها و سایر وسایل همراه معمولاً باتری‌های لیتیوم-یونی به کار می‌رود که ملاحظات ایمنی و نگه‌داری خاص خود را دارند. اغلب اظهار نظرهای ضد و نقیضی در مورد این باتری‌ها می‌شنویم. برخی می‌گوید بهتر است شارژ آن بین 40 تا 80 درصد باشد تا عمر آن بهینه شود. برخی دیگر می‌گوید بهتر است صبر کنیم تا باتری کاملاً دشارژ شود و سپس آن را کامل شارژ کنیم. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه شوید تا ببینیم کدام روش بهتر است و علت چیست.
حرف‌های ضد و نقیض از کجا شروع شد؟
شاید سال‌ها پیش که تنوع باتری‌ها کمتر بود چنین سردرگمی‌هایی هم کمتر ایجاد می‌شد، اما این روزها تنوع باتری‌ها بیشتر شده است. اغلب از باتری‌های لیتیوم-یونی در وسایل همراه استفاده می‌شود چرا که با توجه به وزن‌شان، ظرفیت بالایی دارند. در نمودار زیر محور افقی و عمودی به ترتیب انرژی ذخیره شده در لیتر و کیلوگرم قابل مشاهده است و همانطور که در نمودار مشخص است، باتری‌های لیتیوم-یون یکی از بهترین انواع باتری‌ها محسوب می‌شوند:

با هر یک از انواع باتری باید به شکل خاصی برخورد کرد تا عمر آن در بیشترین حالت ممکن باشد.

مشکل اصلی این است که باتری‌های لیتیوم-یونی (Lithium-Ion) به لحاظ ساختار و عملکرد با باتری‌های قدیمی‌تر مثل نیکل-کادمیویم و نیکل-متال هایبرید متفاوت هستند.
باتری‌های لیتیوم-یونی مثل باتری‌های مبتنی بر نیکل در گذر زمان به سرعت ظرفیت مفید خود را از دست نمی‌دهند و معمولاً اگر از آنها به درستی استفاده کنید، چند سالی عمر می‌کنند. در نمودار زیر ظرفیت 11 باتری لیتیوم-یونی مختلف پس از 250 سیکل پر و خالی شدن، به تصویر کشیده شده است:

مشاهده می‌کنید که پس از 250 بار شارژ، ظرفیت باتری‌ها حدود 20 درصد کاهش یافته است. اما نکته‌ی مهم این است که با استفاده‌ی درست، شیب نزولی ظرفیت باتری را می‌توان کم‌ کرد و عمر آن را افزایش داد. استفاده‌ی نادرست سرعت کم شدن ظرفیت باتری را بیشتر می‌کند و باید زودتر آن را تعویض کرد، البته اگر باتری وسیله‌ی شما به راحتی تعویض شود.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۳ ، ۱۶:۲۵
sajad shagerd

 امروزه عکاسی با موبایل به امری جدی تبدیل شده و به همین خاطر شرکت‌های نرم‌افزاری مختلف ابزارهای عکاسی متنوعی را برای گوشی‌های هوشمند امروزی عرضه کرده‌اند.

 با آنکه سخت‌افزار دوربین شما حرف اصلی در کیفیت تصویر را می‌زند، اما نرم‌افزارهای مختلف و الگوریتم‌های مورد استفاده آنها برای پردازش تصویر نیز می‌توانند در کیفیت نهایی تصویر موثر باشند. این بخش تعدادی از بهترین نرم‌افزارهای عکاسی با موبایل را برای دو سیستم عامل Android و iOS ارائه می‌دهد و بد نیست چند عدد از آنها را روی گوشی خود داشته باشید تا بتوانید عکس‌های خاص و جالبی به ثبت رسانید یا عکس‌های قبلی خود را ویرایش کنید.

معرفی بهترین نرم‌افزار های عکاسی با موبایل

Camera Zoom FX
یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارهای جایگزین دوربین گوشی است که می‌تواند الگوهای تصویری مختلفی ارائه دهد و در ضمن می‌توان با نصب ماژول‌های مختلف، ویرایش‌های سریع و ساده‌ای نیز روی عکس انجام داد. ساختار نرم‌افزار ساده است و حالت‌های عکاسی پیش فرض و فیلترهای مختلف، Burst Mode، کلاژ و Time Lapse پشتیبانی می‌کند. اندرویدی‌ها باید این نرم‌افزار را روی گوشی خود داشته باشند!

ProCapture
نرم‌افزاری دیگری که توصیه می‌شود صاحبان گوشی اندرویدی علاقمند به عکاسی داشته باشند ProCapture است. مشکل این نرم‌افزار این است که تمامی تنظیمات را در چند گزینه مختلف و زیر هم قرار داده، اما عوض تنظیمات کاربردی مختلفی شامل افکت‌های رنگی، حالت‌های پیشفرض، عکاسی واید و Panorama و امکان استفاده از تایمر را فراهم می‌کند.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۳ ، ۱۶:۱۵
sajad shagerd


شاید بتوان وایمکس را در ایران اینگونه معنی کرد: همان ADSL که سیم‌هایش را جمع کرده‌اند و قابلیت حمل دستگاه وجود دارد اما متاسفانه طبق قوانین وضع شده امکان اتصال به این تکنولوژی در حین حرکت وجود ندارد. این موضوع به این معنا است که می‌توانید دستگاه را با خود به هرجا که دوست دارید حمل کنید اما سرویس اینترنت تنها در حالت سکون به شما ارائه خواهد شد.


سرویس وایمکس نیز طرفداران خاص خود را دارد، البته اگر جزو کاربران خانگی به حساب می‌آیید ADSL برای شما بهترین گزینه ممکن است.

ایرانسل
کاربر باید با مراجعه به سایت ارائه دهنده سرویس بسته وایمکس خود را با توجه به مکان جغرافیایی خود انتخاب کند. نکته جالبی که در سایت وایمکس ایرانسل به چشم می‌خورد این است که بعضی از سرویس‌ها تقریبا قیمتی معادل قیمت ADSL شرکت‌های اینترنتی و یا حتی ارزان‌تر دارند، این درحالی است که ارائه‌کنندگان سرویس وایمکس تکنولوژی گران‌تر را خریداری کرده و پهنای باندشان ۲۵ درصد نسبت به شرکت‌های اینترنتی گرانتر است.

البته این موضوع در تهران صادق نیست و دربعضی از شهرستان‌های تحت پوشش این شرکت صدق می‌کند. در مورد قیمت‌ها هم کاربر باید به ازای یک بسته یک ماه ۱۲۸ کیلوبیتی با محدودیت حجمی پنج گیگابایت ۲۲ هزار تومان پرداخت کند. البته کاربر می‌تواند سرعت‌های بالاتر نظیر ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه را با محدودیت حجمی چهار گیگابایت به قیمت ۲۲ هزار تومان تهیه کند.
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۳ ، ۱۶:۱۱
sajad shagerd
  • سخنرانان

  • Kaspar Szymanski
    Kaspar Szymanski
    کسپر زیمنسکی
    • متخصص بازاریابی آنلاین
    • استراتژیست کیفیت جستجو در گوگل
    • سخنران در کنگره های جهانی مانند:
      • Google Day
      • Google Site Clinic
      • SIX
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۳ ، ۰۰:۰۵
m.mohamad niya


 دنیای تکنولوژی سن و سال نمی‌شناسد. برای علاقه‌مندان به تکنولوژی‌های جدید و خلاقیت و ایده‌های متفاوت محدودیتی از نظر زمان و سن وجود ندارد. با این اوصاف مجله آنلاین Business Insider به‌تازگی به بررسی و معرفی با نفوذترین فعالان جوان دنیای تکنولوژی و سیلیکون ولی پرداخته است که آنها را در اینجا می‌بینید:
مارک زوکربرگ: موسس و مدیرعامل شرکت فیس‌بوک که حالا بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان است، با نفوذترین فعال جوان در دنیای تکنولوژی به حساب می‌آید. زوکربرگ حالا 29 ساله است و اختراع او به زندگی مجازی 2/1 میلیارد نفر از مردم دنیا تبدیل شده است. در حال حاضر شرکت او آنقدر رشد کرده است که خریدهای بزرگ و تاثیرگذاری را مانند WhatsApp انجام می‌دهد.

تریستن واکر: او موسس و مدیرعامل شرکت Walker & Company و 29 ساله است. او که در شرکت Foursquare کار می‌کرد، از آنجا رفت تا استارت‌آپ خودش را تاسیس کند. اکنون Walker & Company که در زمینه محصولات زیبایی و آرایشی فعالیت می‌کند، سرمایه‌ای معادل 4/2 میلیون دلار
دارد.


داستین موسکویتز: او بعد از کمک به زوکربرگ برای راه‌اندازی شرکت فیس‌بوک، شرکت Asana را که تولیدکننده اپلیکیشنی برای انجام کارهای گروهی بدون ایمیل است، راه‌اندازی کرد و در کنار آن Good Ventures یک بنیاد خیریه و Vicarious Systems را که تولیدکننده ماشین‌های آموزش نرم‌افزار براساس کارکرد مغز انسان‌ها است تاسیس کرده است. موسکویتز 29 ساله حالا در شرکت Asana با سرمایه 2/38 میلیون دلاری 80 نفر کارمند دارد.


۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۳ ، ۰۳:۴۲
sajad shagerd
 اگر تا به حال تجربه ایجاد یک وب‌سایت را داشته باشید حتما می‌دانید که طراحی و به‌روزرسانی یک وب سایت خوب، چقدر می تواند کار دشواری باشد:

- اول از همه باید یک هاست مطمئن پیدا کنید، چقدر فضا نیاز دارید؟
- چه سروری مناسب شما ست ؟ ویندوزی بخرم یا لینوکسی؟

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۳ ، ۰۳:۳۵
sajad shagerd

به نظر شما تصویر بالا بیشتر شبیه چیست؟ یک شمعدانی زیبا که می‌تواند شبی شاعرانه را برایتان فراهم آورد یا شاید هم یک ابزار الکترونیکی چند کاره که با یک شمع زیبا همراه شده است تا جنبه‌ای کاربردی-هنری به آن ببخشد. تصویری که مشاهده می‌کنید حاصل تلفیق هنر و کاربرد است اما به گونه‌ای موثر و مفید و به دور از جوانب ظاهری. خب، حال که قرار است شبی شاعرانه را رقم بزنیم چه چیزی بهتر از همراهی یک شمع زیبا و نوای موسیقی دلنشین؟ آن هم موسیقی که از شمع جان می‌گیرد و آتش به جان شنونده می‌زند!؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۳ ، ۱۹:۱۱
m.mohamad niya

facebook

قبل از اینکه زندگی جدیدتان را در فیس بوک شروع کنید بهتر است بدانید که ممکن است این کار تأثیری در رفع خستگی ها و احساسات و هیجان های نامطلوب شما نداشته باشند؛ حداقل، نتیجه گیری تیم تحقیقاتی فیس بوک که این طور نشان می دهد. این تیم با مطالعه بر روی یک گروه بزرگ 689 هزار نفری از کاربران در مدت هفت روز به این نتیجه رسید. این افراد از نظر تأثیر بخش های خبری بر حالات روحی و هیجانی شان مورد مطالعه قرار گرفتند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۹۳ ، ۱۲:۵۲
m.mohamad niya

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۳ ، ۱۰:۴۴
a.r rashvanlui


. اسم خودتو عشقتو بنویس عکس بچتونو نشون میده .
 

وبسایتی برای مشاهده عکس کودک شما


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۳ ، ۱۲:۰۲
k. padidaran

اطلاعیه شماره 39
به اطلاع تمامی فعالان بازاریابی شبکه‌ای می‌رساند؛ شرکت ابر تجارت کهکشان به علت تخلف از دستورالعمل تأسیس و نحوه فعالیت و نظارت بر شرکت‌های بازار
یابی شبکه‌ای تا تاریخ 13/5/93 به حالت تعلیق در آمده است.
اطلاعیه شماره 38
به اطلاع تمامی فعالان بازاریابی شبکه‌ای می‌رساند؛ شرکت بادران گستران به علت تخلف از دستورالعمل تأسیس و نحوه فعالیت و نظارت بر شرکت­های بازاریابی شبکه‌ای به مدت 6 ماه به حالت تعلیق در آمده است

مرجع:http://networkmarketing.moc.gov.ir/

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۳ ، ۱۳:۱۲
k. padidaran

هر صبح، پلکهایت، فصل جدیدی از زندگی را ورق می زند،

سطر اول همیشه این است:

“خدا همیشه با ماست”

پس بخوانش با لبخند…

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۳ ، ۱۰:۰۲
a.r rashvanlui

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۳ ، ۱۲:۰۷
malihe rahimi

فناوری iBeacon که نخستین بار توسط اپل در iOS 7 معرفی شد، برای ارتباط تلفن‌هوشمند و وسایل مجهز به تراشه‌های iBeacon در فواصل چند قدمی و از طریق بلوتوث کم‌انرژی (BLE) استفاده می‌شود. این عینک‌های آفتابی را که در تصویر می‌بینید هم از همین تراشه‌ها استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند هیچگاه از یادتان نمی‌روند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۳ ، ۲۲:۲۷
m.mohamad niya

siliconpower Jewel J06 & Touch T06 siliconpower Jewel J06 & Touch T06

کمپانی سیلیکون پاور از جمله بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان محصولات مرتبط با گروه حافظه در دنیا، سری جدید فلش‌مموری‌های خود با نام Touch T06 با پورت USB2.0 و Jewel J06 با پورت USB 3.0را رونمایی کرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۳ ، ۲۲:۲۲
m.mohamad niya