◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

۳۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

 

سلام دوستان 

با استفاده از این نرم افزار میتونید نرم افزار لاین را روی pc نصب کنید و از قابلیت های چت متنی صوتی و... استفاده کنید.

برای دانلود نرم افزار همینجا کلیک کنید

حجم فایل:17.5m

 

 

در ضمن دوستان قبل از استفاده از این نرم افزار باید حتما یکبار با استفاده از گوشی های اندرویدی یا ویندوز فون  در لاین  ثبت نام کنید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۳ ، ۱۱:۲۷
k. padidaran
گویا آی تی/ اسمارت فون نو ظهور برند سونی با نام تجاری Xperia Z2 ؛ در هفته ای که سپری شد در کشور سنگاپور رسما رونمایی گشت.تنها چند روزی از خرید این اسمارت فون توسط خریداران نگذشته بود که تعدادی از آن ها کاملا از خرید خود پشیمان و نادم شدند و از مشکلات عجیب و غریب این اسمارت فون شکوایه کردند ! یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در میان این گزارشات کاربران درج شده بود ؛ فاصله ای شکاف مانند میان نوار آلومنیومی و پنل شیشه ای اسمارت فون Xperia Z2 بود.حتی آن ها اذعان داشته اند که گویا پنل نمایش گر حتی در وسط اسمارت فون به صورت دقیق و حساب شده قرار نگرفته است ! یکی از نکات جالبی که در بین گزارشات کارران وجود داشت این بود که اکثرا این مشکل را در اسمارت فون Xperia Z2 سفید رنگ یافته بودند و تصاویر آن را فرستاده بودند.این فاصله شکاف مانند علاوه بر نگرانی های کاربران از لحاظ زیبایی شناسی ؛ نگرانی جدیدی را نیز در دل آن ها راه داده است ! آن ها به شدت نگران هستند که از این فاصله ؛مایعات و گرد و غبار راه خود را به درون اسمارت فون پیدا کنند و باعث آسیب های جبران ناپذیری به اسمارت فونشان شود.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۱۲
sajad shagerd

فارنت/ به جرات می‌توان گفت که مرورگر کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگرها در سیستم عامل اندروید است، اما گاهی اوقات سرعت کند این مرورگر دست و پا گیر می‌شود. در اینجا قصد داریم ترفندی جالب را آموزش دهیم تا سرعت مرورگر کروم به صورت قابل توجهی بر روی دستگاه اندرویدی شما بیشتر شود.

با این روش، در واقع شما میزان حافظه رم بیشتری در اختیار کروم قرار می‌دهید. انجام این کار از گفتن آن هم آسان‌تر‌ است، کافیست تا یک پنجره جدید در مرورگر خود باز کرده و دستور زیر را در نوار آدرس آن تایپ و اجرا کنید: 
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۰۹
sajad shagerd


حتما شما هم Icon یا شکلک هایی که در کنار عنوان سایت ها در مرورگر نمایش داده می شود را دیده اید. استفاده از این شکلک ها که به آن Favicon گفته می شود، علاوه بر زیبایی باعث مشخص شدن یک سایت در بین Tab های مختلف می شود.

اگر دوست دارید برای سایت یا وبلاگ خود Favicon ایجاد کنید، با این مقاله آموزشی همراه شوید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۵۸
sajad shagerd

آی تی رسان/ آیا برای روت کردن گوشی هوشمند و تبلت خود، وسوسه شده‌اید؟! روت کردن سیستم عامل اندروید، یک دنیا از غیرممکن‌ها را برای‌تان به ممکن، تبدیل می‌کند اما به‌یاد داشته باشید که در درجه اول با روت کردن تلفن هوشمند و تبلت خود، گارانتی دیوایس خود را از دست خواهید داد و همچنین ممکن است که در حین انجام روت، دستگاه شما بریک شود. پس باید خیلی مراقب باشید!

راستش را بخواهید در اینترنت، آموزش جامع و جالبی برای “روت” وجود نداشت و برای همین، تصمیم گرفتیم که یک آموزش کاملا متفاوت را برای‌تان تدارک ببینیم. این آموزش در چند قسمت بیان خواهد شد که تمام قسمت‌های آن، به‌زودی منتشر خواهند شد. در این آموزش، تا جایی که توانستیم، مفاهیم اولیه را ساده بیان کردیم و از زیاده گویی، پرهیز کردیم. همچنین در بعضی بخش‌ها، مطلب را مفصلا شرح دادیم تا جای اشکال یا پرسشی باقی نماند. این اولین قسمت از آموزش می‌باشد و به‌ترتیب، آن را تکمیل خواهیم کرد. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۴۹
sajad shagerd
مبارزه گوشی های اندرویدی با آیفون - قسمت اول
گجت نیوز/ پس از خبر ها و درگیری‌های فراوان و نظرات متفاوت نسبت به بهتر بودن iOS یا اندروید تصمیم بر این داریم تا به ترجمه یک مقاله دیگر بپردازیم، این متن در حقیقت ترجمه همزمان دو مقاله است که توسط دو دوست و همکار که هر دو متخصص و تحلیل‌گر فناوری اطلاعات هستند نوشته شده است. این دو نفر هر یک به عنوان حامی یکی از این دو گروه 10 دلیل برای برتری گروه مورد علاقه خود آورده‌اند . این مقاله در دو بخش به شما ارائه می‌شود و تنها بیانگر نقاط قوتی از هر گروه است و نتیجه‌گیری آن را نیز به شما دوستان خواهیم سپرد وشما هستید که پس از خواندن متن می‌توانید برای خود گروه برتر را انتخاب کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید .

در یک سو مدافع مزایای آیفون مارک اسپوناوئر نویسنده قدیمی و منتقد حرفه‌ای تلفن‌های همراه است و در نقطه مقابل و نماینده جبهه اندروید آورام پیلچ است که او نیز یک متخصص با سابقه در زمینه تحلیل تلفن‌های همراه محسوب می‌شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۴۲
sajad shagerd

آی تی رسان/ اگر در حال حاضر هیچ برنامه محافظتی روی اسمارتفون یا تبلت اندرویدی‌اتان نصب نیست، بدانید که خود را در معرض خطر جدی که ناشی از برنامه‌های خراب و بد افزارهاست قرار داده‌اید.

خبر خوب اینجاست که انتخاب‌های زیادی پیش رو دارید و بهترینها در این گروه نه تنها از دستگاه شما در برابر بد افزارها به خوبی محافظت می‌کنند، بلکه ویژگی‌های امنیتی و ضد سرقت مثل بک آپ گرفتن از اطلاعات و کانتکتهایتان، ردیابی تلفن یا تبلت از طریق جی پی اس یا عکس گرفتن از دزد موبایل با دوربین هم ارائه می‌دهند.

بیشتر برنامه‌های امنیتی موبایلها، در دو نسخه رایگان و پولی عرضه می‌شوند. در این مقاله 5 تا از بهترینها را جمع کرده‌ایم و از ویژگی‌های اصلی، اضافی و توانایی حفاظت آنها در برابر بد افزار ها حرف می‌زنیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۳۴
sajad shagerd

سیمرغ/ اگر شما هم از کسانی هستید که فایل‌های خود را شبانه دانلود می‌کنید می‌توانید لپ تاپ خود را در حالت کم مصرف قرار دهید.
در این مطلب نکاتی در خصوص قراردادن لپ تاپ در حالت کم مصرف در حین دانلود شبانه، خاموش شدن لپ تاپ در تمام طول شب و نهایتا خاموش نشدن لپ تاپ با بستن درب آن در حین دانلود ارائه شده است.

بدین منظور:
از منوی استارت به کنترل پنل رفته و power option را انتخاب کنید.

سپس از منوی سمت چپ آن بر روی creat a power plan کلیک کنید.

در پنجره باز شده power saver را انتخاب در قسمت پایین آن Download را نوشته و Next را بزنید در جلوی قسمت put the computer to sleep هر دو گزینه را روی Neverتنظیم کرده و Finish را بزنید.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۴۴
sajad shagerd

خوارزمی/ اگر کمی مرورگر خود را وارسی کرده باشید متوجه خواهید شد که با هر مرورگری که کار می کنید گزینه priavate قابل مشاهده است. در واقع این گزینه یک امکان سرچ خصوصی را به شما می دهد.

حالت خصوصی مرورگر چیست؟
در واقع حالت خصوصی مرورگر نشان دهنده این است که شما می توانید یک وب گردی داشته باشید که جستجو و مشاهده وب سایت هایی که از این طریق تجربه کرده اید بر دیگران پوشیده خواهد شد. کسی نمی تواند بفهمد که شما چه چیزی را سرچ کرده و مشاهده کرده اید و این یکی از علت های این است که در این حالت سرچ هیچ کوکی ای روی مرورگر ذخیره نمی شود. زمانی که شما این حالت از مرورگر را انتخاب کردید و بعد از استفاده خواستید از آن خارج شوید، تمام اطلاعات تاریخچه و کوکی ها حذف می شوند.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۴۲
sajad shagerd

گویا آی تی/ اگر شما قصد خرید یک تبلت را داشته باشید ؛ طراحی زیبای آن را مد نظر قرار می دهید یا امکانات آن ؟! بحث خرید تبلت که به وجود می آید ؛ بی شک همگان شیفته جدیدترین تبلت های ارائه شده به بازار می شوند.امروز قصد دارم در گویا آی تی برای شما سروران ؛ مقایسه ای میان دو تبلت نو ظهور Samsung Galaxy NotePRO 12.2 و Sony Xperia Z2 داشته باشم.باید در همین ابتدا اذعان کنم که می توان بحث خرید این دو تبلت را تشبیه کرد به بحث مقایسه خرید یک خانه مسکونی نُقلی و شیک ( منظور Sony Xperia Z2 است ) با خرید یک کارخانه قدرتمند ( منظور Samsung Galaxy NotePRO 12.2 است ) !!!

به هر حال هستند افرادی که بر سر دو راهی انتخاب یکی از این دو تبلت مذکور مانده اند و کاملا دو دل هستند.به نظر من با توجه به قیمت بالایی که قرار است برای داشتن یکی از این دو تبلت یاد شده ؛ هزینه کنید پس کاملا حق شماست که از تفاوت های آن ها با خبر باشید و سپس با چشمانی باز به خرید یکی از آن ها بپردازید.در این که تبلت Sony Xperia Z2 توانسته لقب باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت اندرویدی ۱۰ اینچی را به خود اختصاص دهد هیچ شکی نیست ! اما آن سوی میدان این رقابت نیز ؛ غول دوازده اینچی سامسونگ را داریم ! امکانات متفاوت این دو تبلت نیز بسیار زیاند می باشند و انصافا خریدار حق دارد که بر سر دوراهی انتخاب آن ها بماند ! به عنوان مثال ما تبلت Sony Xperia Z2 را داریم که ضد آب است ! ولی آن طرف نیز غول دوازده اینچی سامسونگ با S Pen مجهز به فناوری حساس به فشار را داریم !

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۳۷
sajad shagerd

زومیت/ مطمئنا هر یک از دارندگان ابزار‌های الکترونیکی، خصوصا تلفن‌های‌هوشمند راهکارهایی را برای زمانی که تلفن‌هوشمند در معرض مایعات قرار می‌گیرد، دارند. از جمله‌ی این راهکارها که غالبا صورت توصیه‌هایی از اطرافیان ارائه می‌شود می‌توان به قرار دادن تلفن‌هوشمند در داخل برنج، استفاده از سشوار یا موارد دیگری اشاره کرد. در ادامه به بررسی روشی مناسب برای کاهش آسیب‌های وارده یا نجات تلفن‌هوشمند از معرض مایعات خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بسیاری از روش‌های سنتی برای حفظ تلفن‌های‌هوشمند از آسیب‌های وارد شده از جانب مایعات تقریبا هیچ کاربردی نداشته و در بیشتر موارد تاثیر مثبتی ندارند. همانطور که گفتیم از شناخته‌ شده‌ترین این روش‌های می‌توان به قراردادن ابزار‌هوشمند مورد نظر در بسته‌ی برنج، استفاده از سشوار برای خشک کردن و قرار دادن در فر نیمه گرم شده، اشاره کرد.

یکی از نویسندگان وب‌سایت CNET با ارزیابی تجربیات خود در این مورد و همچنین آزمایش روش‌های مختلف در موارد روی داده، تنها مورد موثر و کاربردی را که قادر است تلفن‌هوشمند را از گزند آسیب‌های وارد شده نجات دهد، با دیگران به اشتراک گذارده است.
در ادامه پروسه‌ی نجات تلفن‌هوشمند از گزند آسیب مایعات را تشریح می‌کنیم:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۲۳
sajad shagerd

آی تی رسان/ برخی از مواقع گوشی‌‌هایی می‌خریم که حافظه آن‌ها محدود است و هیچ درگاه حافظه‌ای و کارت‌خوانی نیز بر روی آن‌ها تعبیه نشده است و نمی‌دانید چگونه حافظه گوشی خود را افزایش دهید. ممکن است در چنین شرایطی فکر کنید که گوشی شما به هیچ‌عنوان قابلیت داشتن فضای حافظه بیشتر را ندارد ولی در این مقاله راهکاری را به شما خواهیم آموخت تا این مشکل را حل کنید.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۱۰
sajad shagerd

سایت EarthCam را بی شک می توان بهترین سایت در زمینه دوربین های آنلاین نام برد . شما در EarthCam می توانید در پشت کامپیوتر خود به همه نقاط جهان سفر کنید و تصاویر نقطه مورد نظر خود را به صورت زنده مشاهده نمایید. این سایت تمامی دوربین هایی که به صورت آنلاین در دنیا وحود دارد را در خود دارد. این دوربین ها از سواحل هاوایی تا دوربین های کنترل ترافیک سراسر دنیا شامل می شود . شما به راحتی می توانید نام مکان یا شهر مورد نظر خود را جست و جو کرده تا تمامی دوربین های آنلاین آن مکان یا شهر پیش روی شما قرار گیرد . از دیگر امکانات این سایت می توان به معرفی دوربین ها از سوی شما نام برد . شما هم می توانید اگر دوربین آنلاینی می شناسید و روی این سایت نیست آدرسش را داده تا به روی سایت قرار بگیرد. در قسمت جست و جوی سایت شما با یک دایره المعارف سایتهایی که امکانات نظیر Earthcam را می دهند برخورد می کنید . در این بخش شما با جست و جوی مکان مورد نظر خود می توانید سایت هایی که از آن مکان تصاویر زنده ارسال می کنند را مشاهده نمایید.
این سایت پس از انتخاب شهر مورد نظر، می‌توانید یکی از دوربینهای واقع در آن شهر را انتخاب و تصاویر زنده آن را مشاهده فرمایید. کیفیت این دوربینها با هم متفاوت است.

http://www.earthcam.com/


باتشکر از همایون

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۳ ، ۲۰:۲۴
k. padidaran

شاید برای شما هم پیش اومده از خوندن مطالب بلندی که به انها علاقه دارید منصرف شوید . آمار لایک‌خور نشون میده که بیشتر کاربران ترجیح میدن مطالب خیلی خیلی کوتاه یا مینیمال رو بخونند ، و مطالب بلند شانس خودشون رو برای خونده‌شدن نزد بخش زیادی از کاربران از دست میدن ،‌اینو میشه کاملا از شیر آیتم‌های کاربران فارسی در گوگل‌ریدر دید .
شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و فیس‌بوک هم در تغییر ذائقه کاربران سهیمند و کاربران هر روز گزیده پسندتر میشند.اما میشه در این بین کسانی رو پیدا کرد که با سرعت بالا پست‌های وبلاگ‌ها و محتوایی رو که به اون علاقه‌مند هستن رو می‌خوانند.

شاید تصور شما از تندخواندن ، عجله داشتن و بی‌معنی بودن یا سطحی خواندن باشه اما اگر این فن رو یاد بگیرید و اونو سرلوحه‌ی خودتون قرار بدید در دنیای آنلاین خود بسیار موفق‌تر خواهید بود .
اما سؤالی که اینجا مطرح میشه اینه که آیا می‌شود جان کلام متن‌های بلند را با کمترین میزان از بین رفتن مفاهیم فهمید ؟ به‌نظر من جواب این سؤال بله هس�%AL'� ، در این مورد تحقیقاتی کردم که در زیر ۵ نکته‌ی کلیدی راجع به تندخوانی رو باهم بررسی می‌کنیم و امیدوارم این نکات به شما کمک کنه .

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۵۱
sajad shagerd

امروز قصد داریم مقایسه ای میان پرچم دار دو چشم برند تایوانی اچ تی سی ؛ یعنی گوشی هوشمند HTC One M8 و پرچم دار جدید برند کره ای سامسونگ ؛ یعنی گوشی هوشمند Samsung Galaxy S5 داشته باشم.امیدوارم که مورد عنایت شما قرار گیرد.
اگر از ما بخواهند تا همین حالا یک لیست بلند بالا از برجسته ترین و شاخص ترین گوشی های هوشمند جهان تهیه کنیم ؛ بدون اغراق یکی از جایگاه های بالایی این لیست ؛ متعلق به پرچم دار جدید سامسونگ ؛ یعنی گوشی هوشمند Samsung Galaxy S5 می باشد.همان طور که در جریانید این گوشی هوشمند در ماه آوریل میلادی پای خود را به بازار باز خواهد کرد.همه بر این باورند که با توجه به امکانات خوبی که در این گوشی هوشمند گنجانده شده است ؛ آمار فروش خوبی را نیز کسب کند ؛ حتی پیش بینی می شود تا طرفداران پر و پا قرص سامسونگی و وفاداران این برند نیز ؛ گوشی هوشمند قبلی خود را کنار گذارند و گوشی هوشمند Samsung Galaxy S5 را تهیه کنند.حال باید عینکِ سامسونگ بینی خود را کنار گذاریم و به رقیب اصلی و جدی این پرچم دار نیز نگاه کنیم !!!!!!یکی از اصلی ترین و جدی ترین رقبای این پرچم دار جدید سامسونگ ؛ همان طور که حدس می زنید ؛ گوشی هوشمند HTC One M8 است.حال برویم به سراغ مقایسه این دو پرچم دار جدید !

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۴۹
sajad shagerd

در پی پخش قسمت پایانی سریال پایتخت 3 از شبکه اول سیما، نمایندگان کشورهای چین، روسیه و آمریکا به این سریال واکنش نشان دادند. فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرده که حق کشتی گیر روسیه را دیشب داوران ایرانی خورده اند و حق روسیه تضییع شده است.

از سوی دیگر، چینی ها تهدید کرده اند فیلم پیشنهاد رشوه ارسطو به کشتی گیر چینی را منتشر خواهند کرد.

صحنه اعتراض روسیه

همچنین فیلا از فدراسیون کشتی ایران توضیح خواسته که چه طور کشتی گیران روسیه و چین، پس از باخت، از جدول رقابت ها حذف نشده اند و مشترکأ حائز رتبه سوم شدند؟!
پارلمان اروپا نیز در همین رابطه ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده و خواستار اعمال تحریم های بیشتر شد!
نهادها و سازمان های بین المللی، نسبت به دوپینگ نقی پیش از مسابقه و همچنین استفاده از تلفن همراه روی تشک مسابقه و نیز استفاده از داور اول ایرانی در مسابقه فینال مراتب اعتراض خود را ابراز داشته اند.
فدراسیون کشتی روسیه، حضور بابا پنجعلی روی تشک و سرشاخ شدن با کشتی گیر روس را، رفتاری غیر ورزشی و خلاف عرف و اخلاق پهلوانی دانسته است.
کشور آمریکا نیز اعلام کرده است، هیچ گونه ورزشکاری را به ایران اعزام نکرده است و کشتی گیر حاضر در فیلم به احتمال زیاد کشتی گیر نمای آمریکایی بوده است.

یکی از سایتهای خبری با انتشار متنی طنزآمیز با ماجراهای قسمت آخر سریال «پایتخت 3» شوخی کرد!

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۳ ، ۰۹:۴۱
a.r rashvanlui
 یکی از مهمترین مشخصه هایی که هنگام خرید گوشی به آن توجه می کنید این است که عمر باطری مورد نظر چقدر است. همه به دنبال باطری هایی با طول عمر زیاد می گردند اما غافلند از این که می توان باطری ها را با روش عملکرد خودتان، عمرشان را بیشتر کنید. ممکن است در مورد طول عمر باطری یک نکته وجود داشته باشد که بعضی ها فکر کنند که طول عمر باطری به این معنی است که این باطری چند سال برای ما کار خواهد کرد و بعد رو به ضعف خواهد گذاشت اما اصطلاح طول عمر باطری حقیقتا به این موضوع بر می گردد که بعد از هر بار فول شارژ کردن، چند ساعت می تواند برای شما به خوبی کار کند. خب علاوه بر کیفیت موادی که در باطری ها بکار می برند شما نیز می توانید کاری کنید که از هر نظر عمر باطری خود را افزایش دهید که ما سعی کرده ایم این عناصر را طوری گرد هم آوریم که هر دارنده اندرویدی بتواند از آن ها استفاده کند.

روش های افزایش طول عمر باطری

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۳ ، ۰۱:۱۳
sajad shagerd
این هفته یک اپلیکیشن بسیار جالب وارد فروشگاه اپلیکیشن اپل شد، اسم این اپلیکیشن فایرچت است.
از اسم اپلیکیشن پیداست که برای چت کردن نوشته شده است. اما با وجود این همه اپلیکیشن خوب برای چت، چه چیز باعث شده است که فایرچت را معرفی کنیم و یک پست را به آن اختصاص دهیم؟

یکی از ویژگی‌های جالب iOS 7، ویژگی‌ای به نام Multipeer Connectivity Framework است، اما متأسفانه تا حالا کمتر توسعه‌دهنده‌ای متوجه پتانسیل‌های این ویژگی جالب شده بود و عملا از آن استفاده کرده بود.
با استفاده از این ویژگی هر کاربر می‌تواند به صورت انعطاف‌پذیری با استفاده از وای فای یا بلوتوث با کاربران دیگر مرتبط شود و بدون نیاز به اینترنت با آنها چت کند یا عکس مبادله کند.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۳ ، ۰۱:۰۶
sajad shagerd
متن زیر ترجمه مقاله‌ای است که توسط نویسنده مشهور عرصه فناوری اطلاعات برایان بنت نوشته شده است و شرایط ومضمون آن ممکن است با سلایق شما جور نباشد ولی یک دیدگاه حرفه‌ای از سوی یک متخصص محسوب می‌شود و ارزش مطالعه و تفکر را دارد.
نام اصلی این مقاله ان بوده است: چرا از اینکه هیچگاه گوشی اندرویدی خود را به مقصد آیفون ترک نکردم خوشحالم که به علت طولانی بودن آن مورد خلاصه شده را به عنوان تیتر انتخاب کردیم. این مقاله دلایل جالبی را در برتری گوشی‌های اندرویدی نسبت به آیفون آورده است و در ادامه با هم به بررسی آن خواهیم پرداخت.

آیفون یا گوشی‌های اندرویدی؟ این نخستین سوالی است که درهنگام خرید یک تلفن‌همراه هوشمند به ذهن افراد خطور می‌کند. این سوال از نظر من به عنوان رقابت لوکس‌گرایی و بودجه خواهد بود زیرا بیشتر کاربرانی که آیفون می‌خرند به فکر امکانات آن نیستند و بیشتر جذب نام این محصول می‌شوند ولی اگر از من بپرسید کدام گزینه را انتخاب کنیم. جواب من ساده خواهد بود: اندروید، من اندروید را انتخاب اصلی خود می‌دانم و درطول چند سال به این سیستم عامل وفادار ماندم و از این بابت خوشحال هستم، در ادامه به دلایلی برای این امر خواهم پرداخت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۵۹
sajad shagerd
HTC One یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۳ بود. این گوشی طراحی بدنه بسیار عالی، کیفیت صفحه نمایش فوق‌العاده، دوربین خوب و عملکرد چشمگیری داشت. گویی HTC روح خود را در این گوشی دمیده بود. باید اذعان کرد این گوشی بسیار فراتر از انتظار ما بود. تنها نگرانی دوست‌داران گوشی‌های اندرویدی و HTC این بود که ببینند، این شرکت قادر به تکرار همین روند در نسخه دوم گوشی خواهد بود یا نه و اینکه پرچم‌دار جدید HTC چه شگفتی‌های جدید برای ما به ارمغان خواهد آورد.
 

از مدت‌ها پیش از طریق شایعات می‌دانستیم که احتمالا با چه چیزی طرف خواهیم بود: گوشی‌ای با صفحه نمایش بزرگ‌تر، دو دوربین پشت، رابط کاربری ارتقا یافته Sense و یک بدنه زیبا که از فلز به میزان بیشتری در آن استفاده شده است.

سرانجام انتظارهای ما به پایان رسید و از HTC One جدید، به صورت رسمی رونمایی شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۲۳
sajad shagerd
محققان می گویند: اگر می خواهید چاق نشوید از تبلت ها و تلفن های هوشمند در رختخواب استفاده نکنید.
 
یک مطالعه ادعا می کند که استفاده از ابزارهای الکترونیکی مانند آی.پد، تبلت، لپ تاب ها و تلفن های همراه در رخت خواب الگوهای خواب را بر هم می زند. 

به گفته محققان، خواب کمتر از شش ساعت در شب خطر مرگ زودرس را افزایش می دهد.

از سوی دیگر شیوه زندگی مدرن به وی‍ژه کارهای شیفتی در الگوی خواب سالم اختلال ایجاد می کند.
اکنون محققان می گویند: اگر می خواهید چاق نشوید آی پد خود را در هنگام خواب خاموش کنید.
فقدان خواب ناشی از کار با ابزارهای الکترونیکی از رایانه های قابل حمل گرفته تا ابزارهای بازی می تواند باعث بروز چاقی شود.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۵۴
sajad shagerd

 قدم اول بر روی دکمه Office در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید.
در منوی باز شده بر روی دکمه Word Options کلیک نمایید.
در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ، Customize را انتخاب نمایید.
اکنون از منوی Choose commands from گزینه Commands Not In The Ribbon را انتخاب نمایید.
سپس از لیست پایین آن گزینه Send to Microsoft PowerPoint را یافته و آن را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add کلیک کنید تا این گزینه به لیست مقابل منتقل شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۱۱
sajad shagerd

 فارغ از تمهیدات امنیتی که کاربران به کار می‌بندند، هرزنامه‌ها ممکن است به هر حساب کاربری ایمیلی وارد شوند. اما اسپمرها یا همان ارسال کننده‌های این هرزنامه‌ها چگونه به آدرس ایمیل کاربران دسترسی پیدا می‌کنند و آیا می‌توان روش‌هایی برای مخفی کردن آدرس ایمیلمان از دید اسپمرها داشته باشیم؟

متاسفانه اقدامات زیادی برای جلوگیری از دسترسی این افراد به آدرس ایمیل نمی‌توان انجام داد اما با استفاده از چند نکته ساده می‌توان احتمال دسترسی آن‌ها به آدرس ایمیل را کاهش داد.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۱۲
sajad shagerd

 در این مقاله جدید ترین تبلت های موجود در بازار مورد بررسی قرار میگیرد ، امروز به بررسی جدید ترین تبلت ها زیر یک میلیون موجود در بازار خواهیم پرداخت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۰۱
sajad shagerd

 برای مدت زمان طولانی، بسیاری فکر میکردند که پلتفرم iOS اپل می تواند بعنوان سلطان بخش موبایل باقی بماند و این عنوان را حفظ کند، اما این اندروید گوگل بود که همانند یک مار خزید و تاج و تخت پادشاهی را از اپل ربود. اما این اتفاق چگونه روی داد؟ 
جواب این سئوال ساده است. شرکت گوگل می دانست که آینده پلفترم آنها وابسته به نوع در دسترس بودن آن دارد. در واقع آینده این پلتفرم به قرار دادن این سیستم عامل در اختیار هر نوع کاربر و از هر راهی که ممکن بود بستگی داشت.

درحالی که اپل این سیستم عامل خود را تنها در اختیار اسمارت فون ها و تبلت ها قرار می دهد، گوگل به سختی در تلاش است تا از سیستم عامل خود برروی دستگاهها و گجت های مختلف استفاده کند. گوگل با انجام این کار درحال گسترش قلمرو پادشاهی خود می باشد. این روزها این پلتفرم برروی دستگاههای زیر قرار دارد و ممکن است بزودی دستگاههای دیگری نیز به آن اضافه گردد.
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۵۴
sajad shagerd

 کمیسیون فدرال مخابرات آمریکا آماری ارایه کرده که بر اساس آن گفته می‌شود 30 تا 40 درصد همه دزدی‌هایی که این روزها رخ می‌دهد را گوشی‌های هوشمند تشکیل می‌دهند.

بر این اساس بازار دزدی گوشی موبایل این روزها در همه کشورهای دنیا از جمله آمریکا داغ داغ است و روش‌های دزدی این گوشی‌ها نسبت به کیف قاپی یا پول دزدی راحت‌تر است. بسیاری از افراد گزارش می‌کنند که هنگام مکالمه داخل کوچه و خیابان گوشی‌ آنها دزدیده شده یا داخل جیب و کیفشان به راحتی مورد سرقت قرار می‌گیرد.
در این گزارش به روش‌هایی برای مقابله با دزدی گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۴۵
sajad shagerd

 بیشتر کاربران تمایل به استفاده از ماوس برای تعامل با رایانه دارند اما جالب است بدانید که قابلیت‌های زیادی را می‌توان با استفاده از صفحه‌کلید انجام داد، ما هم اینجا ترفندهای جالبی را برایتان آماده کرده‌ایم که می‌توانید با صفحه کلید انجام دهید.

ویندوز، یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین سیستم‌های عامل برای کامپیوتر‌های شخصی است. یکی از نکات جالب در مورد ویندوز این است که می‌توان بسیاری از کارها را با استفاده از کلیدهای ترکیبی موجود در صفحه کلید به انجام رسانید.

چنانچه کاربران بدانند که چگونه می‌توان بدون استفاده از ماوس و تنها به کمک صفحه کلید، بسیاری از اعمال مورد نظر در این سیستم عامل را انجام داد، قطعا سریع‌تر از گذشته به انجام کارهای روزمره خود خواهند پرداخت. پس اگر دوست دارید به گروه کاربران حرفه‌ای ویندوز ملحق شوید، این مقاله را از دست ندهید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۰۳:۰۲
sajad shagerd
 کارشناسان مرکز Protect Your Bubble بر اساس آخرین بررسی‌های خود لیست بدترین، اشتباه‌ترین و خطرناک‌ترین کارهایی که در طول روز با گوشی هوشمند خود انجام می‌دهیم را منتشر کرده‌اند.

کارشناسان مرکز Protect Your Bubble بر اساس آخرین بررسی‌های خود لیست بدترین، اشتباه‌ترین و خطرناک‌ترین کارهایی که در طول روز با گوشی هوشمند خود انجام می‌دهیم را منتشر کرده‌اند.

به گزارش ونچر بیت،‌ همه کاربران به خوبی می‌دانند که تلفن همراه امروزه به چمدان کوچک و قابل حمل هویت دیجیتالی شما تبدیل شده است که مهم‌ترین و محرمانه‌ترین اطلاعات را در خود نگه می‌دارد.

با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند با تمام توانمندی‌های خود قابل هک شدن هستند، بسیاری از ما کارهای امنیتی برای جلوگیری از هرگونه مشکل در این زمینه را انجام نمی‌دهیم.

به هر حال، کارشناسان مرکز Protect Your Bubble بر اساس آخرین بررسی‌های خود لیست بدترین و خطرناک‌ترین کارهایی که در طول روز با گوشی خود انجام می‌دهیم را به قرار زیر منتشر کرده‌اند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۵۸
sajad shagerd

 پژوهشگران انگلیسی ویروس رایانه ای را در آزمایشگاه دانشگاه لیورپول ساخته اند که می تواند به نقاط ضعیف در شبکه وای فای ، یورش ببرد و مانند یک آنفلوانزا به آنها سرایت کند.
این ویروس که” Chameleon یعنی (سوسمار کوچک) نام دارد ، به نقاطی از شبکه وای فایی حمله می کند که رمز عبور ندارند. این رمز عبور از آنچه که کاربر برای دسترسی به شبکه وای فای در منزل یک دوست یا کافی شاپ استفاده می کند متفاوت است و اغلب نامتغیر باقی می ماند.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۵۶
sajad shagerd

 تبلیغات ماهواره‌ای مثل داستان‌های باورنکردنی هستند؛ داستان‌هایی که آدم منتظر است آخرشان یک عبارت بزرگ «دروغ» مثل مهر روی تصویر بخورد اما نه‌تنها عبارت دروغ روی این تبلیغات نمی‌خورد، بلکه تلاش می‌کنند با رنگ و لعاب زیادی صحت ادعاهایشان را تایید کنند. ما تعدادی از تبلیغاتی‌ترین محصولات ماهواره‌ای را انتخاب کردیم و سراغ پزشکان متخصص رفتیم تا ببینیم این تبلیغات تا چه حد صحت دارند. نتایج جالبی به دست آوردیم که در این گزارش می‌خوانید.

بیشتر این محصـولات ۲ ویژگی دارند؛ اولین ویژگی این است که ادعا می‌کنند ظرف مدت کوتاهی مثلا یک ماه می‌توانند تفاوت خیلی زیادی ایجاد کنند. مثلا ظرف ۲ هفته ۱۰ کیلو لاغر شوید! اما ویژگی دوم از اولی هم خنده‌دارتر است اینکه یک محصول می‌تواند چندین خاصیت مختلف داشته باشد و برطرف‌کننده همه مشکلات شما شود!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۴۹
sajad shagerd
 تکنولوژی روز به روز حضور پر رنگ‌تری در زندگی امروزمان پیدا می‌کند و با یک نگاه گذرا به محیط پیرامون خود در خواهیم یافت که مرتبا بر تعداد گجت‌های الکترونیکی اطرافمان افزوده می‌شود؛ تلویزیون‌ها بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند، گوشی‌های هوشمند قدرتمندتر، تنوع تبلت‌ها بیشتر و حضور ساعت‌های هوشمند در منازل نیز امری مسجل می‌شود و چه کسی می‌داند که در مرحله بعدی، چه ابزار الکترونیکی وارد بازار خواهد شد!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۴۳
sajad shagerd
 در روزگاری نه چندان دور وقتی صحبت ارتقای پی‌سی به میان می‌آمد، بلافاصله همه کاربران به جایگزینی پردازنده اصلی با یک نسخه جدیدتر و قوی‌تر، ارتقا حافظه رم یا استفاده از کارت گرافیک سریع‌تر فکر می‌کردند. اما مدتی است که با ظهور حافظه‌های SSD دیگر روش‌های قبلی در رده‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند. تاثیر عملی استفاده از SSD به جای هارد دیسک با هیچ نوع ارتقای دیگری قابل قیاس نیست.
هیچ چیز و مطلقا هیچ چیز طی سه چهار سال اخیر نتوانسته به اندازه حافظه‌های SSD (درایوهای حالت جامد) بر سرعت کامپیوترها تاثیر بگذارد. پردازنده‌های جدیدتر و قدرتمندتر، حافظه رم بیشتر و حتی کارت گرافیک‌های سریع‌تر نمی‌توانند به اندازه جایگزینی یک دیسک سخت با یک درایو SSD بر عملکرد سیستم تاثیر بگذارند. مطمئنا مثلا ارتقا کارت گرافیک دستگاه، نرخ فریم و کیفیت تصویر بهتری را برای اجرای بازی‌ها و تماشای ویدئو در اختیار کاربر قرار می‌دهد، ولی در زمینه تجربه کاربری سریع‌تر و عملکرد کلی سیستم، قرار دادن یک SSD بر روی لپ‌تاپ یا پی‌سی می‌تواند بسیار تاثیر مشهودی داشته باشد.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۳۱
sajad shagerd

در اینجا قصد معرفی ابزار تولید برنامه های اندرویدی : Android App Inventor را داریم . این برنامه نیاز به کد نویسی ندارد و شما می توانید با مطالعه ی این آموزش که بصورت طرح یک مثال و پیش رفتن همراه با تصاویر گام به گام می باشد  برنامه های ساده و دلخواه خود را بسازید و با دیگران به اشتراک بگذارید.کار کردن با این نرم افزار بسیار ساده هست و نیاز به داشتن دانش فنی بالایی ندارد . با موبفا در ادامه ی مطلب همراه باشید. 

(از این به بعد در طول این نوشته، ابزار تولید اپلیکیشن‌های آندروئیدی را به اختصار “اپ اینونتور” می‌نامیم)

اپلیکیشن‌ «تخته صدا» (Soundboards) یکی از ساده‌ترین اپلیکیشن‌هایی است که می‌توان از طریق برنامه اپ اینونتور طراحی کرد. به همین دلیل٬ در این نوشته، چگونگی ایجاد یک “تخته صدا” را به شما آموزش خواهیم داد. تخته صدا در واقع اپلیکیشنی است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا با کلیک بر روی دکمه‌هایی که در اپلیکیشن تعبیه شده، صداهای مختلفی را تولید نماید.

نصب و اجرای اپ اینونتور به منظور طراحی اپلیکیشن

نخست٬ باید اطمینان حاصل کنید که جاوا نسخه ۱.۶ یا بالاتر روی کامپیوترتان نصب شده باشد که در صورت عدم نصب می‌توانید آن را از طریق آدرس http://www.java.com دانلود کنید. وقتی جاوا را روی رایانه خود نصب کردید٬ برنامه اپ اینونتور را از طریق دستور‌العمل خاص سیستم عامل خود نصب کنید. براش مشاهده دستورالعمل مربوط به سیستم‌عامل رایانه خود از لینک‌های زیر استفاده نمایید.

در مرحله بعد، از بخش My Projects در وبسایت اپ اینونتور بازدید کنید. پس از ساخت یک حساب کاربری، وارد آن شده و در صورت لزوم با شرایط استفاده از سرویس موافقت کنید. روی دکمه New کلیک کرده تا ساخت اپلیکیشن جدیدی را شروع کنید.


۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۴۴
k. padidaran

دوستان میخواهیم جمعه 93/01/15 بریم کوه ؛

هرکس پایه است خبر بده.

با تشکر.

۲ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۲۷
a.r rashvanlui

یوزر و پسورد نود 32   2014/03/24 

نود

Username:TRIAL-0108948886
Password:8s3k3ex227

Username:TRIAL-0108948883
Password:r92f238s82

Username:TRIAL-0108948843
Password:4cc9ntfk73

Username:TRIAL-0108950350
Password:28k4nbmjpa

Username:TRIAL-0108950347
Password:tfbu5c2e7r

Username:TRIAL-0108949025
Password:vua34ammxr

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۱۶
a.r rashvanlui

نرم افزار Internet Download Manager که به اختصار IDM نامیده می‌شود را می‌توان به جرأت قدرتمندترین و معروف‌ترین نرم افزار مدیریت دانلود از اینترنت دانست. قابلیت‌های متعددی در این برنامه وجود دارد که آن را از هر جهت تبدیل به نرم‌افزاری کامل کرده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 19 نکته کوچک اما مهم در این برنامه بپردازیم.پیش از هر کاری زبان برنامه را بر روی انگلیسی تنظیم نمایید. چرا که این نکات بر این مبنا نوشته شده‌اند.

 

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۳۱
a.r rashvanlui

 ۱ .وقتی کامپیوترتان روشن است، هرگز برق آن را قطع نکنید، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم و یا ایجاد خرابی در سیستم عامل (ویندوز) گردد.

2. حتما از یک محافظ برق مخصوص کامپیوتر استفاده کنید . اگر کل منزل شما مجهز به یک محافظ برق کلی باشد بسیار بهتر خواهد بود .
3. چون وصل برق اغلب در آغاز به صورت ضربه ای است هنگامی که برق قطع می شود کل سیستم را از برق قطع کنید تا هنگام وصل مجدد برق سیستم در معرض آسیب نباشد . ( نکته بسیار مهم)

مطالعه نکات زیر احتمال خرابی کامپیوترتان را به حداقل خواهد رساند:

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۱۳
a.r rashvanlui

آموزش اینترنت, هکر, نفوذ به شبکه

بعد از گذشت مدتی ، از فراگیر شدن نحوه‌های هکینگ در کشورمان و غیر مجاز شناخته شدن آن ؛ بهتر است تا انواع هکر‌ها را معرفی کنم تا همه ی آن‌ها را با هم یکسان نشمارید !

اول از همه ، یک معرفی کوتاه از همه داشته باشیم . هکر‌ها به سه دسته تقسیم میشوند : وایت هت ، گری هت ، بلک هت که در ادامه به آن‌ها می‌پردازم.

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۲ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۵۸
k. padidaran