◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

مرکز آموزش شهید با هنر باغین -کرمان (ناجا) 

برای بازگرداندن یا بازیابی صفحه اینستاگرام خود اینجا کلیک کنید !

به نام خدا

سلام

امیدوارم سلامت باشید و از تک تک ثانیه های عمرتون نهایت استفاده را ببرید.

از جایی شروع میکنم که برگه سبز به دست شما می رسه در برگه ی سبز تاریخ مراجعه به محل اعزام و مرکز آموزشی (شهید با هنر کرمان) نوشته شده است در تاریخ مذکور به محل اعزام مراجعه کنید. خودتون را اماده کنید برای سفری که پیش روی دارید حدود 2 روز وقت دارید.

 فقط لوازم ضروری را با خودتون ببرید چون به شما کمد یا فضایی برای  نگه داری وسایل تون نمیدن وفقط حق داشتن یک کیسه ی انفرادی شبیه به کیسه بکس های سایز متوسط را دارید و وسایل اضافی شما به انبار انتقال پیدا می کند که تا موقع مرخصی یا در اختیارتون قرار نمیگیره یا بسختی  میتونین به وسایلتون دسترسی داشته باشین.





***  این پادگان آب تموم حموم هاش و سرویسهای بهداشتی و محل های شست و شوی دستها شور میباشد. همیشه یادتون باشه صورتتون رو با آب شیرین بشورین تا چشمانتون عفونت نکنه.
***  بوفه پادگان خیلی از چیزهایی که بخواین رو داره از خوراکی بگیر تا ظرف غذا  و مواد شوینده و دمپایی و ...
***  پادگان عکاسی و خیاطی و اغذیه و دستگاه خودپرداز هم داره  پس نگران این موارد نباشین.

وسایل مورد نیاز:

خوراکی : آجیل ، خرما ، بیسکوییت ، شکلات سفت ، نان قندی یا کیک برای مواقعی که گرسنه هستید ، پودر شربت یا تخم شربتی ، آبلیمو و ... 

پوشاک : 1 الی 2 شرت نخی ، 1 زیر پیراهنی سفید نخی ،

لوازم : دستمال کاغذی ، قفل آویز ( از این کوچیکا نگیرین که با هر کلیدی باز بشه )، ژیلت ، ناخن گیر ، چسب زخم ، نایلون دسته دار ساده ، شامپو، لیوان فلزی دسته دار ، بشقاب فلزی خیلی مهمه ، قاشق،  نخ وسوزن نخ رنگ زیتونی باشه شبیه رنگ لباس سربازی ، مقداری تاید بریزید در بطری آب سایز کوچک وبا خودتون ببرید

دارو :
* بهداری پادگان امام زاده نیست که شفاتون بده پس خودتون به فکر خودتون باشین و هر دارویی که فکر میکنین شاید بهش نیاز پیدا میکنین رو ببرین چون بهداری چیز خاصی بهتون نمیده .
اگر داروی خاصی استفاده می کنید حتما با خودتون ببرید. قرص سرما خوردگی ، کپسول چرک خشک کن ، ژلوفن یا استامینوفن ، شربت دیفین هیدرامین یا شربت های گلودرد گیاهی موثر چون گلودرد میگیرید ،کرم آ+د ، مولتی ویتامین یا قرص جوشان ، قطره ی چشم باکتی ماید 20 یا سولفاستامید چون چشم عفونت میکنه . در ضمن  اگر در فصل گرم سفر می کنید حتما حتما با خودتون کرم ضد افتاب ببرید چون آفتاب کرمان خیلی تیز و غریب کش هست .

* اینها چیزهایی بود که حتما بهش نیاز پیدا میکنید .

قبل از سفر خوب بخوابید که در آموزشی کسر خواب پیدا میکنید

بدن را اماده کنید عضلات پشت پا، ران و زانو ها برای بشین پا شو

در آخر هم حتما موی سرتونو با شماره 4 بزنید، چون اونجا فقط یک گردان آرایشگاه داره و احتمال زیاد مجبور میشین یک  گوشه محوطه بشینین و موهاتونو کوتاه کنین

در روز اعلام شده به موقع در محل اعزام حضور داشته باشد با افراد آرام وقابل اعتماد دوست شوید تا تنها نباشید با ذکر نام خدا سوار اتوبوس مشخص شده شوید بعد از تکمیل شدن ظرفیت اتوبوس و سوار شدن کادر نیروی انتظامی که سربازها تحویل او میباشند اتوبوس به راه می افتد حدودا 12 الی 14 ساعت راه است تا کرمان ( بستگی به شهرتون داره ) اتوبوس 2 بار میان راه توقف می کند در اتوبوس خوب بخوابید .

اگر ساعت 6 عصر اتوبوس حرکت کند ساعت 8 صبح به شهر باغین خواهید رسید اتوبوس جلوی درب پادگان توقف میکند بعد از پیاده شدن و به صف شدن افراد جلوی دژبانی چند نفر برای خوش امد گویی و زهر چشم گرفتن میان و چند نفر روحانی از عقیدتی سیاسی برای شرح احکامی مثل قصد 10 روز برای نماز و سوالات دینی شما

ورود به پادگان

 همه به حیاط کوچکی کنار دژبانی منتقل خواهید شد این حیاط ویژه ملاقات سربازان با خانوادهایشان است.  با شما صحبت می کنند که چه کسی وسایل ممنوعه دارد اگر تحویل بدهید کاری باهاش نداریم و از این حرف ها

بعد شما را از ان حیاط خارج کرده به خیابان اصلی که به در پادگان ختم می شود به صف کرده برای بازرسی بدن و وسایل

در این مرحله شما وسایتان را خالی کرده تا بازرسی  شوند بعد از بازرسی اسم همه برای بار دوم  نوشته خواهد شد در اینجا تعدادی دکتر میان سوال می کنند کسی بیماری خاصی داره مثل بیماری های روانی، قلبی وغیره یا به مواد مخدر معتاد هست در آخر دارو ها بازدید می شوند

در مرحله بعد شما به سالن ورزشی پادگان انتقال داده میشوید که اصل ثبت نام در اینجا خواهد بود . روند تقسیم گروهان ها کامل تصادفیه چون کلی برگه ها رو به هم میزنن تا همه  از هم جدا بشن . ولی سعی کنین اگه میخواین با هم بیفتین کنار همدیگه بشینن . پشت سر هم نشینین چون احتمالش خیلی ضعیفه با هم بیفتین . البته همش بستگی داره چطوری برگه ها رو جمع کنن . شما وسط های جمعیت بشینن که اگه به ستون جمع کردن شما ستونی کنار هم بشینین و اگه صفی بود شما صفی بشینین.

خوب لازم شد شما را با بعضی اصطلاحات نظامی این مرکز اشنا کنم

گروهان : یکی از یگان‌های ارتشی است که معمولاً از 70 تا 200 سرباز تشکیل شده است در  مرکز اموزش شهید باهنر گروهانها حدودا 120 نفر به بالا هستند.

گردان : یکی از یگان‌های ارتشی است. معمولاَ 3 تا 5 گروهان با هم یک گردان را تشکیل میدهند هر گردان معمولاً از 300-1300 سرباز تشکیل شده‌است.در این مرکز تعداد سربازان گردان ها از 360 تا 600 سرباز تشکیل شده است و بیشتر گردان ها در این مرکز اموزش 4 تایی است.

سلسله مراتب فرماندهی در این مرکز از پایین به بالا

فرمانده دسته : درجه ی او سر گروهبانی است بیشتر اوقات ایشان بالای سر گروهان است و بیشتر شما با این فرد سر و کار دارید.

فرمانده گروهان : درجه ی او صتوان 3 به بالا است ایشان  برای بهتر شدن آموزش ها بالای سر گروهان می اید.

فرمانده گردان : درجه ی او سرگرد میباشد او فرمانده ی گروهان های تشکیل دهنده گردان می باشد.

فرمانده پادگان : درجه ی او سرهنگ تمام می باشد تمامی گردان ها و فرماندهان ان تابع ایشان می باشند.

در بالا چیزهایی که لازم بود را نوشتم و اضافی را حذف کردم حالا بریم سر بقیه ی داستان

بعد از تعیین گردان و گروهان شما به صف شده و تحویل فرمانده دسته می شوید فرمانده ی دسته بعد از صحبت ها وگرفتن زهر چشم شما ودادن کلی بشین پا شو شما را به طرف سلف غذا بعد نماز هدایت می کند بعد از تمام شدن نماز به شما استحقاقی هایتان داده می شود یعنی یک کیسه ی انفرادی با کلی وسایل که باید داخلش جا بدین یادتون باشه زرنگ باشید و سریع پوتین و لباس و شلوار سایز خودتون را بگیرید سپس به طرف اسایشگاه رفته تا وسایل تان را درانجا قرار دهید و تختتان را تحویل بگیرید در مرحله ی بعد شما به طرف بوفه رفته  تا لوازم مورد نیاز را بخرید پس یادتون باشه پول همراهتون ببرید. وقتی خرید تمام شد وسایلتان را داخل اسایشگاه میگذارید اگر وقت شام بود شما برای صرف شام جلوی سلف صف خواهید کشید تا غذا بخورید.

این دفعه فرمانده گروهان میاد اونم چشم زهری از شما می گیره وبعد از کلی بشین پا شو ، تایین نگهبانان و گرفتن امار فکر کنم ساعت 11.30 بذارن برید داخل اسایشگاه بخوابین این طوری بگم هفته ی اول خیلی سخته

نگهبانی

هر شب تعدادی نگهبان از گروهان شما به نوبت انتخاب میشه برای نگهبانی از آسایشگاه و مناطقی مثل سرویس بهداشتی ، منبع آب و غیره که نگهبانی از آن به عهده ی گروهان شماست البته هر گروهان از جایی مشخص حفاظت می کند.

لیست نگهبانان

حدود 18 نفر هر شب از گروهان شما نگهبان هستند.

سه نفر پاسبخش

دو نفر سمت چپ و راست آسایشگاه 

یک نفر درب ورودی اسایشگاه

دو نفر بیرون اسایشگاه مثل سرویس بهداشتی

ساعات نگهبانی به این شکل است از ۱۰ شب که خاموشی زده میشه تا ۱۲ نگهبانان دو ساعت اول از ۱۲ تا ۲شب نگهبانان دو ساعت دوم و از ۲ تا ۴ نگهبانان دو ساعت سوم

همه ی نگهبانان از همان ۱۸ نفری که گفته شد انتخاب می شود دو ساعت اول : یکنفر پاسبخش دو نفر سمت چپ و راست اسایشگاه یک نفر در ورودی دو نفر بیرون اسایشگاه مثل سرویس بهداشتی = ۶نفر دو ساعت اول

وظایف نگهبانان

پاسبخش : بیدار کردن نگهبانان و جلوگیری از ترک پست آنها

نگهبان اسایشگاه : سمت چپ و راست اسایشگاه مسقر میشوند و باید مواظب وسایل و افتادن سر باز ها از روی تخت باشند.

نگهبان درب ورودی : کنترل ورود و خروج اشخاص و ثبت آن در برگه ی ورود و خروج

هر شب یک از فرماندهان داخل گردان شما به مداومت کاری انتخاب می شود وظیفه ی مداومت کار اینه که از تمام گروهان های گردان مورد نظر سرکشی کنه تا وظایف نگهبانی و غیره به خوبی انجام بشه واگر مشکلی بود رفع کنه.

بعد از یک شب کوتاه ساعت ۴ صبح بیدار باش را میزند همه با کمی استراحت باید از خواب بلند شوند برای یک روز طولانی و سخت

وقتی بیدار شدی باید تختتو آنکادر کنی حالا شاید بگید آنکادر چیه باید بگم که آنکادر یک فرایند پیچیده و حوصله بر است که در فضایی کم وقتی از خواب بیدار میشید باید انجام بدهید حتما شما شب آنکادر میکنید و فقط صبح آن را سفت می کنید.

وقت بیدار باش فرمانده دسته با داد فریاد و سوت بیدارتون میکنه البته چند روز اول این طوره

بعد از انکادر کردن باید از اسایشگاه خارج بشید برای خوردن صبحانه و خواندن نماز .

صبحانه : کره و عسل , کره مربا , عدسی , لویبا  و پنیر

هر روز صبح یکی از موارد بالا با نصف نان صبحانه شما را تشکیل می دهد شاید بعد از مدتی چای هم به این منو اضافه شود

موقع وضو گرفتن حواست باشه هوای کرمان صبح سرده و اب پادگان هم الوده ( بعضی از قسمت ها شور ) بزنی به چشم عفونت میکنه (به مرور زمان) سعی کنید با اب شیرین وضو بگیرید.

وارد نماز خانه می شوید نماز جماعت میخوانید.

 حالا نوبت نظافته

برای تمام افراد گروهان منطقه ی نظافتی مشخص می شود باید هرروز صبح نظافت کنید.

قبل از شروع صبحگاه تمامی گروهان های پادگان خود را به نحوی اماده میکنند برای رژه اما شما به دلیل تازه کار بودن دو تا سه روز فقط تمرین می کنید.

صبحگاه چیه  

یاد صبحگاه دوران مدرسه ها افتادید نه این فرق داره خیلی رسمی تره تمام گردان ها بعد از نرمش و امادگی لازم سر ساعت وارد میدان صبحگاه می شوند

همه به ترتیب گروهان و گردان منظم می شوند.

در این قسمت میخوام بطور اجمالی از فرامین صبحگاه براتون بگم از شروعش تا پایان.

معمولاً وقتی خود سرهنگ یا جانشینش ( اکثراً جانشینش) وارد میدان میشدند درود میدادن به اینصورت که « میدان درووووووووووووود » ما هم در پاسخ باید میگفتیم : « دروووووووووووووووود جناااب)

بعد رسماً مراسم شروع میشد، دستورات فرمانده میدان به اینصورت بود:

·         بسم الله الرحمن الرحیم

·         میدان به فرمان من

·         بجای خووووووووووود، باییییییییییییییییییییییست

·         هر یگان از جلو، از راست، نظاااااااااااااااااااااااااااااام

·         میدان خبببببببببببببببببببببببببببر داااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار

( در این حین دیگه پشه پر نمیزد و کوچترین صدایی شنیده نمیشد بجز صدای برگ درختان که توسط نسیم سحرگاهی بحرکت در می اومدن)

·         تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجییییییید

( قرآن تلاوت میشد و بعد از خاتمه صلوات می فرستادیم)

·         میدان، آزاااااااااااااااااااد، بجای خود

( با فرمان آزاد اسلحه مقداری جلوتر میرفت در حالیکه قنداش سرجاش ثابت می موند، پاها به اندازه عرض شونه باز میشد و داد میزدیم الللللللللللله با فرمان بجای خود بحالت قبلی برمیگشتم)

·         یگانهای مسلح، به پرچم، پییییییییییییییییییییییییییییییش ، فنگ

( با این فرمان اسلحه میومد جلوی صورت، سر بسمت پرچم و موزیک سرود ملی توسط گروه موزیک نواخته میشد ما هم سرود رو میخوندیم، بلافاصله بعد از اتمام سرود مارش مخصوص آغاز مراسم ناجا نواخته میشد که ریتم تندی هم داشت.)

·         به پایداری جمهوری اسلامی ایران، میدان، تک بییییییییییییییییییییییییییر

( تکبیری که میدادیم به اینصورت بود: الله اکبر، الله اکبر، الله اکبر، خامنه ای رهبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر امریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق، مرگ بر اسرائییییییییییییل )

·         یگانهای مسلح، پاااااااااااااااااااا فنگ

·         به سرود

با این فرمان موزیک آهنگ سرود مخصوص نیروی انتظامی رو میزد ما هم یکصدا می خوندیمش

ما زجان گذشتگان

 حافظان میهنیم

 در نبرد خود سران

 همچو کوه آهنیم

 پیرو خط امام

 جان نثار امتیم

 چون هژبر صف شکن

در مصاف دشمنیم

 دیده بان مرز و بوم کشوریم

حامی حریم و دین و دفتریم

 روز و شب پی رفاه خستگان

جان به کف مطیع حکم رهبریم (۲)

 ما پناه قلب شکسته ایم

 دل ز هر چه جز حق گسسته ایم

 تا نجات انسان ز فتنه ها

 در کمین ظالمان نشسته ایم

 نیروی انتظامی ایرانیم

در خدمت مکتب و قرآنیم

 

·         به نیایش

( با این فرمان موزیک دیگری زده میشد و دعا خونده میشد و ما هم آمین – آآآآآآآآآ، میییییییین میگفتیم)

بعد از این فرمان اجرای صبحگاه تموم میشد و فرمان رژه داده میشد:

·         یگان های مسلح، به دست، فنگ

·         به راست، راست

·         از جلو و از راست نظام

·         خبببببببببببببببردااااااااااااار

·         به رژه

·         نظر براست

·         یگان به یگان

·         هر یگان به مسافت یک نفر نماینده

·         یگان یککککککککککم

با این فرمان طبل موزیک زده میشد، فرمانده گروهان با شمشیر جلوی دسته یک و جانشین گروهان هم با شمشیر جلوی دسته دوم حرکت میکردن. نزدیکای جایگاه شمشیر میومد جلوی صورت فرمانده و پاهای ما باید 45 درجه یعنی حدوداً تا زانوی نفر مقابل بالا میرفت تا اینکه پنج شش قدم مونده به جایگاه شمشیر زیر پای  چپ بالا می رفت و زیر پای راست پایین میومد و ما باید داد میزدیم ( اللا    هووووووو        اک     ببببببر) هر سیلاب زیر یه پا که از پای چپ شروع میشد زیر پای راست تموم میشد بعدش پای چپ 90 درجه یعنی تا کمر نفر جلویی بالا میرفت و خلاصه 30-40 قدمی همینجوری رژه می رفتیم که در این حین هم فرمانده شمشیرش رو به احترام میاورد پایین کنار پاش، بعد از عبور از جایگاه فرمان آزاد توسط فرمانده گروهان داده میشد و روال عادی کار دنبال میشد. ادامش بستگی به حال و حوصله سرهنگ داشت ممکن بود دوباره حتی سه باره و چهارباره و ... هم رژه بریم  و یا مستقر بشیم برای سخنرانی.

اما دو روز در هفته که ورزش داشتیم فرمان رژه صادر نمیشد و به اینصورت بود:

·         یگانهای مسلح، قددددددددم رووووووووووو

( اسلحه رو کمی میاوردیم بالا و میرفتیم جلو تا دستور توقف صادر بشه)

بعدش هم بشمار 3 لباسا رو در میاوردیم و ورزش و نرمش با اعمال شاقه.

امیدوارم که توضیحات در مورد فرمان صبحگاه و نحوه اجراش کافی بوده باشه و در حس مراسم قرار گرفته باشید.

در بالا افراد داخل میدان اسلحه داشتند ولی به شما تقریبا تا 10 روز اسلحه تحویل نمی دهند.

ادامه

بعد از پایان صبحگاه و انجام ورزش گروهان ها در اختیار فرماندهان خود قرار میگیرد . حالا وقته قرقر کردن فرمانده هاست اگر در صبح گاه از فرمانده پادگان خیلی خوب گرفته باشید که هیچ ، اگر که نه اینقدر تمرین می کنید تا رژه رفتن یاد بگیرید. حالا (خیلی خوب) چطور باید گرفت به گروهانی که در رژه بسیار منظم باشه یعنی دستور ها به موقع اجرا بشه پا ها به طور منظم و در یک خط تا زاویه 90 درجه بالا و پایین بیاد و نفرات اول صف بتوانند فاصله با صفه جلویی را حفظ کنند و به موقع سرشون رو به سمته جایگاه و قرآن برگردانند وکسی کمر نزنه و همه نوکه پنجه هاشونو به زمین بزنن و در کل ، گروهان منظم باشه اون موقع فرمانده میدان فریاد میزنه خیلی خوب و گروهانه مورد نظر باید بگه سپاس جناب و تا قسمته تعیین شده حرکت کنه بعد از ان به صورته قدم رو ادامه خواهید داد

حالا فرمانده گردان اومده بالا سرتون فرض کنید چهار تا گروهان 120 نفره نشتید رویه زمین همراه با فرماندهان مثلا گروهانه ایمان خیلی خوب گرفته گروهانه ایثار خیلی خوب نگرفته و دو گروهانه دیگه نیز خوب رژه رفتن 

فرمانده گردان : میاد پیشه فرمانده گروهانه ایمان میگه افرین خوب تمرینشون دادی اما باید بهتر از این باشن رو به فرمانده های دیگر گروهان ها میکنه میگه این چه رژه ایی بود  هنوز بهشون یاد ندادین چطور منظم باشن دارین چی کار میکنین و از این حرفا بعد رو به سرباز های گروهان میکنه با لحنه تحقیر امیز میگه ای حیفه نون ها میدونین چقدر هزینه دارید برایه پادگان میدونید چقدر هر روز غذا میخورید اگر بخواهید این جوری رژه برید میفرستمتون زاهدان اونجا خدمت کنید گروهانه ایثار که انگار تا حالا رژه نرفته این گروهان اگه همین جوری پیش بره مرخصی نمیگیره به اینها امروز نهار نمیدید تا بفهمنن چطور رژه برن (بلوف) بعد میگه گروهانه ایمان برپا 20 دقیقه میرید استراحت بعد در اختیار فرماندهانتون هستید گروهانه ایمان با خوشحالی به سمته بوفه و سرویس بهداشتی میرن ولی اون بدبختایی که خیلی خوب نگرفتن باید تمرین کنن به هر حال هر چقدرم که فرماندتون سخت گیر باشه ساعته 8 یا 9 یه استراحت میده بهتون

وقتی که فرمانده  استراحت داد اگر میخواید کاری انجام بدهید سریع باشید بعد از استراحت در روزهایه ابتدایی دوباره تمرین رژه خواهید کرد ولی بعد از حدود 4 روز کلاس هایه اموزشی شروع میشه .

حالا کلاسهای اموزشی شامل چه چیزهایی میشه یه سری کلاسه عملی دارید مثلا امادگی جسمانی و یه سری کلاسه تئوری دارید مثله کلاس های عقدیتی

بعد از کلاسها در اختیار خود قرار میگیرید تا پوتین ها را در اورده و دمپایی پا کنید و برایه نماز اماده شوید هنگامه رفتن به اسایشگاه یادتون باشه ظرفه غذاتونو بردارید. دوباره به صف میشید در حالی که همه دمپایی دارید  و به سمته نمازخانه به شکله قدم رو حرکت میکنید.

در یکی از قسمت های خالیه کنار درب نماز خانه گروهان سره جاش متوقف میشه و در همون حالت نظم دمپایی ها را در اورده صحنه قشنگیه فکر کنید 120 جفت دمپایی رویه زمین فقط ماله یه گروهان دو نفر نیز برایه نگهبانی از دمپایی ها انتخاب میشن اگر کسی از دمپایی ها مرقبت نکنه بعد از نماز دمپایی وجود نداره !

 اگر زود تر از گروهان هایه دیگه اومده باشید ردیف جلو میشیند اگر که نه احتمال داره نمازخونه پر شده باشه و بیرون نماز بخونید زیره افتاب پیشنهاد میکنم جزو ردیف های اخر باشید چون به سهولت از نماز خونه خارج میشید

بعد از وارد شدن امامه جماعت و دست دادن و احوال پرسی از فرماندهان و روسا که در صفه اول نمازخانه نشستن نماز جماعت شروع خواهد شد بهتون پشنهاد میکنم که موقع نماز ، مثله همه نماز بخونید و بینه جمعیت ننشیند و پنهان نشید نخوابید چون با این کارتون صف به هم خواهد خورد و نماز جماعت مشکل پیدا میکند ولی در هر صورت پیداتون میکنن وبهتون تذکر میدن بعد از نماز امام جماعت شروع به صحبت کردن میکنه و در اخر یک مقامه ارشد شروع به صحبت میکنه و به ترتیب از نمازخانه خارج خواهید شد.

بیرون از نمازخونه همون جور که انتظار دارین دوستاتون منتظرتون هستن و دمپایی ها سرجاشه وقتی دمپایی هاتونو میپوشید اینقدر داغ شده که انگار سربه داغ ریختن کف پاتون در اینجا ارشد گروهان شما را منظم خواهد کرد و به سمته غذا خوری هدایت میکنه البته اینم بگم که در هر فصل ساعت نماز خوندن و غذا خوردن فرق داره شاید شما اول غذا بخورید بعد نماز بخونید

خوب حالا رو به رویه سالن غذا خوری به ترتیب ایستادید برایه ما به این شکل بود یک سالن با گنجایشه حدودا 60 نفر برایه دو گروهان به جمعیته 240 نفر جالبه نه

همه باید منتظر باشید تا مقسمینه غذا (تقسیم کننده غذا ) برسن و غذا رو بیارن

10 نفر 10 نفر داخله غذا خوری خواهید رفت فرمانده دسته حضور دارد و بیشتر از10 الی 15 دقیقه وقت ندارید غذا بخورید بعد از این زمان فرمانده با داد وفریاد بیرونتون میکنه چون افراد دیگه بیرون منتظرن

بعد از غذا دوباره به شکله منظم به سمته اسایشگاه میروید تا دمپایی و ظرفه غذا رو در کوله قرار بدهید و پوتین ها رو بپوشین و دوباره اماده کلاس های درسی شوید کلاس های درسی تا ساعت 4 یا 5 طول میکشد بعد از این مدت در اختیار خود قرار میگیرید و باید کارهای شخصی را انجام بدهید مثله شستن جوراب ها واکس زدن کفش و غیره

حال برای خوردن شام به سمته غذا خوری میرویم و حتما یه غذایه نونی در انتظار شماست

برنامه ی غذایی پادگان به این شکل است که نهار همراه با برنج است مثله برنج و مرغ و شام  همراه با نان است مثله کتلت و نان

بعد از خوردن شام وقته نماز میرسد همه به سمته نماز خانه هدایت میشوند مثله ظهر......




  شماره تماس چند تا از گروهان ها :

📞 : 0342188088

📞 : 0342188096

📞 : 0342188097

📞 : 0342188098 عاشورا – باهنر

📞 : 0342188036 نیروی انسانی

 

 


* اگر شما هم شماره ای دارین برای ما بفرستین تا به اشتراک بگذاریم و خانواده ها رو از نگرانی خارج کنیم.

با تشکر

📞


یا حق

نظرات  (۵۷۵)

سلام من پایه خدمتی اسفند ۹۸ هستم واقعا روزای سختی بود بیابون ب آب علف بود کیفیت غذا به شدت پایین پر استرس اول کرونا بود همه ۴۲ روز قرنطینه شدیم خیلی داغون بود فرمانده گروهان عبدالهی بود اخلاقش بد نبود جناب قیاس وند به شدت آدم پر اراده و نمونه یک نظامی خوش استیل الیاس نقدی هم یادش بخیر مداومت کار بود یه شب سخت گیر بود یکم غذای پادگان به شدت افتضاح بود از ما که گذشت از شما هم میگذره بدترین روزای عمرم تو کرمان بودم سال تحویل ۹۹ هم اونجا بودیم؛بچها یه نصیحت دیر یا زود میگذره چون میگذرد غمی نیست 

۰۴ بهمن ۰۲ ، ۲۱:۳۷ بهنام بهتویی

سلام.

به لطف تدابیر سردار عزیر فضای پادگان فوق العاده شده.

بنا به دستور سردار 

1. بچه های مد بالا جرئت نمیکنن سربازای تازه واردو اذیت کنن.

2. توی هر آسایشگاه از همه ی شهرهای کشور سرباز هست. برای من تجربه ی خیلی خوبی بود که این همه بچه ی نازنین از مشهد ، بندر عباس، اصفهان، یزد، چهارمحال و کرمان ببینم. محیط آسایشگاه عالیه. 

3. فرمانده ها رو توجیه کرده که کمترین فشار ممکن به سرباز بیاد.

4. هر هفته، آخر هفته ها میری مرخصی.

5. همین طور ساختمون های جدید میسازن و سلف و سرویس و حموم رو به آسایشگاه ها نزدیک تر میکنن.

6. همین که سردار درش همیشه برای سربازا بازه به سربازا قوت قلب میده که یکی پشتشون هست.

در کل اگه یه ذره مسئولیت پذیر باشی این دو ماه مثل آب خوردن میگذره. تنها چیزی که بیشتر از همه سربازا اذیت میکنه خود سربازا هستن. شایعات الکی درست می کنن. به هم دیگه کما میدن. باید حواست باشه درگیر شایعات نشی.

 

۳۰ آذر ۰۲ ، ۰۰:۴۶ محمد حسین

سلام بر بهترین مرکز آموزشی 

 

عزیز ناگفته نماند که مرکز آموزشی شهید باهنر با وجود سردار یکی از بهترین مراکز است بنده تازه ترخیص شده و در حال اعزام به یگان میباشم 

اصلا غمی نداشته باشین اگر کدتون باغین خورد 

مرخصی ها رواله ، غذاش هم با وجود پر برکت سردار خیلی خوب شده ، به روایتی یه رژه باید بری شما ،رژه هم اگه نمیخایی بری که اصلا نباید بری سربازی باید بری خونه بخوری و بخوابی 

بنده به عنوان یه شهروند عادی این جامعه این دوره را یکی از بهترین و شیرین ترین خاطرات گذشته خود به یاد خواهم داشت 

اصلا ترسی نداشته باشید کما نزنید خیلی کما میدن در پادگان ولی شما بهترین باشین برای خودتون این 60روز فقط آموزش سربازی نیست 

بلکه آموزشی بعد از دوران خدمته سرتون رو درد نیارم مثل باد میگذره 

 

سایتون بمونه بالا سرمون سردار 

 

به امید ظهور منجی عالم بشیرت 

نقدی خیلی بی ناموصی ببین از این مرخصی ک اومدم مادرتو میگام ابروتو میبرم تجدید دوره فدای سرم 

سلام.من پسرمو فرستادم مرکز.توی گردان کربلا گروهان ایمان هست

فرماندشون سروان محمدی هست .خیلی ازش تعرف میکنه

خدا حفظش کنه.میگه هم کار میکشه و هم حواسش بهمون هست

۱۱ شهریور ۰۲ ، ۱۲:۳۶ اقای چُر مشکی زاده

مطابم به اون اسکلی هست که با فامیلی حیدری قبل از این کامنت من کامنت گذاشته.

 

اوسکول الیاس نقدی فقط و فقط یک افسر (ستوان دو) گوزوی ساده است که به جز گنده گوزی کاری دیگه ای بلد نیست.

 

ضمنا فرمانده پادگان سردار پیما هست و نقدی یه افسر دون پایه بعنوان فرمانده گروهان...

 

وقتی آموزشیت تموم شد میفهمی که الیاس نقدی یک بیمار روانی احتمالا معتاد به شیشه است

عرض سلام و خسته نباشید خدمت همگی 

این پیام و مینویسم مخصوص افرادی که از فرماندهان باغین کرمان  بد گفتن...

باید به عرض همگی برسونم که پادگان محل آموزش فن هست ،و درواقع ما جوونامونو میفرستیم اونجا که به قول معروف یچیزی یاد بگیرن و از خامی و نادونی دوران نوجوانی بیاین بیرون ،،

پس اگر سخت گیری هست مطمعن باشید به صلاح و مصلحت جوونامون هست ...لازمه که ی فرمانده جذبه ی اداره ی پادگان رو داشته باشه ...و خداروشکر آقای الیاس نقدی فردی متشخص و محترم هستن و صلاحیت فرماندهی پادگان را داشتن که انتخاب شدن ...پس شکی در فرماندهی و مدیریت اینجانب نیس 

اگه کسی  نتونه خودشو با شرایط پادگان وفق بده ....باید مطمعن باشه که توی جامعه نمیتونه زندگی خوبی داشته باشه ......

در اخر هم تشکر ویژه ای دارم از آقای الیاس نقدی 

امیدوارم که درهمه ی امور زندگی موفق و سربلند باشید ....خداوند یار و نگهدارتون باشه 🌻 

سلام حقوق سرباز متاهل تو آموزشی چنده ؟؟

۰۱ تیر ۰۲ ، ۱۲:۴۵ الیاس نقدی

دهن همتون رو سرویس میکنم به زودی

سلام

پایه خدمتی ادریبهشت ۱۴۰۲ ام

والا همه چی خوب شده از وقتی سردار اومده همش مرخصی میدم غذا خوبه کسی اذیت نمیکنه من که اونجا استراحت میکردم

سلام خدمت همرزمان عزیز

من پایه خدمتی اسفند ماه۱۴۰۱ بودم.این کامنت رو فقط برای این گذاشتم که یک تشکری بکنم از سردار عزیز و باغیرت و باشرافت که برای ما سربازان از پدر دلسوز تر بودند سردار محسن ایزدخواه پیما،امیدوارم خدا سایشون رو بالا سره این مملکت نگه داره

کیری تر از فرمانده های این پادگان هیچ جایی پیدا نکنید،یه مشت ادم تخمیِ عقده ای که همش دنبال خالی کردن عقده هاشون بودند،با وجود اینکه سردار تخمای این فرمانده های عقده ای رو کشیده بود ولی بازم کرم،خودشون رو میریختن

من فوق لیسانس دارم توی یکی از گروهان ها،اسم نمیارم ولی فرمانده ی حروم زاده ی پست فطرتمون چندین بار به من توهین کرد و همین مدرکم رو توی سرم زد حالا خودش دیپلمش رو هم خریده بود و اومده بود تو نظام

باز هم میگم دعا کنید خدا سایه ی سردار رو،روی سره سربازای این پادگان نگه داره وگرنه معلوم نبود این عقده ای ها میخواستن چه بلایی سرمون بیارن،و جالب تر اینکه هیچ نهادی نیست روی این عقده ای ها نظارت کنه،اقایونی که میخواین روی این کسکشا نظارت کنید دو روز بیاید به عنوان سرباز توی اسایشگاه زندگی کنید با اینا ببینید چقدر سرباز رو تحقیر میکنند چقدر سرباز رو تحقیر میکنن....

و سخن اخرم خطاب به سردار محسن ایزدخواه پیما عزیز

سردار هر کجا که هستی من سر تعظیم در برابر شخصیت و منش بزرگی که داری فرود میارم...خداحفظت کنه بزرگمرد...

سلام خدمت اون بزرگواری ک گفتند بله وقت ملاقات بعد از هفته اول هست برای اقوام درجه یک درب پادگان ، ولی از من میشنوین بزارین 45روز خدمتشون کنند اصلا سخت نیست ی سری آموزش هست ک واقعا برا بالابردن صبر و حوصله آدم خوبه از نظر رفاهی بهشون می رسندمثه دانشگاه هست فقط ی کم بی خوابی میکشن در عوض خیلی چیزا یاد میگیرند من ک بچم بخواه معافم بشه نمیزارم هر ک گفت سربازی بده غلط کرد سربازی آدمو میسازه ،بزارید بچه هاتون با زندگی اینجوری و تو شرایط سخت هم عادت کنند هم برا خودشون هم برا شما خیلی خوبه ، وظیفه پایه خدمتی آموزشی دی ماه98,هر سوالی دوستان داشتند درخدمتم

شرایط ملاقات با سرباز ها چطوریه؟

باید حتما خانواده درجه یک باشیم؟

اگه خوراکی ببریم بهشون میدن؟

با عرض سلام خدمت کسایی که این متن را میخونن 

من اعزامی اسفند ماه ۱۴۰۱ بودم گروهان جهاد قدس با ورود سردار عزیز محسن ایزدخواه که واقعا انسانی با شرافت مقتدر دلسوز مهربان .... که هرچی وصف در موردش بگیم کمه اینقدر انسانی خدادوست هستند ایشان 

با ورود ایشان باهنر هتل شده ما از ۲ ماه آموزشی ۲۸ روز آموزش دیدیم ۳۲ روز در منزل سپری کردیم چقدر ایشان نسبت به سرباز دلسوز بودن همیشه تذکر میدادن به کادری ها که درست با سرباز برخورد بشه 

من چون خودم قبل از رفتنم خاطرات این سایت را خودم بهم ریختم و کما زدم ولی خیلی عالی بود نگران نباشید که شاید به جرات بگم بهترین پادگان شده ان شاءالله که آموزشی خوبی داشته باشید بدون استرس و دغدغه

 

سلام من پایه خدمت اسفند ۱۴۰۱ بودم گردان عاشورا گروهان جهاد

در کل دوره خدمت ما که اموپزش ندیدیم ولی دوره های قبل خیلی از سختیاش میگفتن و اینکه اگه سردار محسن ایزد خواه نبودن معلوم نبود چه بلایی سرمون بیارن 

خدایی انسانی شریف تر از ایشون ندیدم 

سربازای جدید که برن متوجه میشن قطعا چون دور تا دورشون رو کلی فرمانده عقده ای گرفته و تنها کسی که از حقشون دفاع میکنه سردار فرمانده مرکز هست

فرمانده دسته و فرمانده گروهان ما انسان های بدی نبودن و هوامون رو داشتن ولی فرمانده گروهانمون سختگیری هایی هم داشت ک بعضی وقتا اعصاب همه رو ب هم میریخت ولی در کل اگ سختی نباشه خوش نمیگذره

۰۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۰:۳۸ محمدرضا دینوی

سلام من پایه خدمتی اسفندماه ۱۴۰۱هستم گردان عاشورا گروهان شهادت خواستم این مدت ۲ماه رو‌تشکرکنم از سردار پیما وهمه بچه های کادری اعم از فرماندهامون ،

هرکس واقعا گردان عاشورا شهادت بیوفته واقعا درس معرفت و دلسوزیو یادمیگیره تو نیرو انتظامی فرمانده ما جناب آقای استوار یکم مصطفی امیری پاک بود واقعا با جذبه فعال کاری و دلسوز سربازاش هیچوقت پشت سربازشو خالی نکرده امیدوارم هرجاهست خداخیروخوبی براش بسازه و از آقای احمد یوسفی که خیلی برای ما مثل یه دوست بودن خیلی تشکر میکنیم ،راستش رو بخوایید این دوتا فرمانده که نام بردم عقده ای نیستن بقیرو من نمیدونم‌اما برای ما سربازا بدی ندیدیم ‌‌‌، یاعلی...

 

 

 

به نام خدا من پایه خدمتی اسفندماه جمعی گردان عاشورا گروهان ایثار بودم فرمانده ی ما جناب الیاس نقدی بود با توجه به بیماری آپاندیس حدودا کل دوره ما حضور نداشت اما جانشین او جناب امیرشکاری یکی از بهترین فرمانده هان دسته بود وکلیه کلاس ها و هر چی ک ما در طول این دو ماه آموزشی یاد گرفتیم او ب ما یاد داد واقعا خیلی عالی بود انشالله ک همیشه پیروز موفق باشه .

من پایه خدمتی اسفندماه 1401 هستم 

به لطف حضور سردار پیما به عنوان فرمانده پادگان تا امروز 12 فروردین که حدود 42 روز گذشته از اموزشی واقعا دوران خوبی رو گذروندیم 

واقعا از بی نظیر بودن سردار هر چه بگیم کم گفتیم 

یه مرد به تمام معناس برای سربازاش احترام قائله 

گردان ما (عاشورا)  خدا رو شکر یه فرمانده گردان خوب هم داره جناب امیری نژاد که آدم از بودن کنار ایشون خسته نمیشن 

فرمانده گروهان ما(ایثار) جناب الیاس نقدی هستن که فک کنم هر کسی بیفته نیرو انتظامی آوازه ایشون رو شنیده کامل بخوام توصیف کنم ایشون رو برای سربازاش هیچی کم نمیزارن و بهترینای پادگان رو برا گروهانش میخوادولی درمقابل سختگیر تر از ایشون وجود نداره 

جانشینای جناب نقدی دو نفر بودن جناب امیرشکاری و جناب الله توکلی که عالی هستن 

کلا اون فکری که نسبت به دوران اموزشی داشتم که همش سختی هستش کاملا غلط بود 

و آدم از بودن کنار بعضی از فرمانده ها واقعا لذت میبره و مهمتر از اون جو بسیار صمیمی بین سربازا هستش 

همه با هم سعی میکنن خاطرات خوشی رو بسازن 

آخر کار یه تشکر هم باید بکنم از فرمانده های محترم باقی گروهانا که در مدت نبود فرمانده ما خیلی محترمانه با گروهان ما برخورد کردن جناب ابراهیم پور, جناب چگین, و افسر محترم میدان تیر که فامیلشون رو فراموش کردم متاسفانه

کلا سربازی رو سخت نگیرید سخت نمیشه براتون 

 

یکی از بدترین دوران زندگیم در این پادگان گذشت

شصت و یک روز نگهمون داشتن توی ماه مرداد،آب شور،دمای پنجاه درجه به علاوه ی اینکه یکی از هم گروهانی هامون به رحمت خدا رفت!

بدترین و حروم زاده ترین فرمانده هارو میشه اونجا پیدا کرد! از جمله برادران نقدی و میثم محمدی بیشرف،امیدوارم خانواده هاشون به فنا برن تا یخورده وضع بقیه رو بفهمن!

اخه کدوم بی شرفی ساعت سه و نیم بیداری میزنه؟؟؟؟

دژبان ها عقده ای

فرمانده ها عقده ای و بیشرف

خدا لعنتتون کنه....

واقعا سربازی عجب چیز مضخرفیه الان من دلم تنگ شده به قدری که دارم رسماً اشک میریزم کی پاسخگوعه؟بیست روز مثل بیست سال گذشته چجوری بقیشو دووم بیارم؟

 

 

سلام‌. من ترخیصی ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ هستم. یعنی پایه خدمتی دی.

گردان عاشورا و گروهان ایثار .

فرماندمون الیاس نقدی بود. با تموم سختی ها و سخت گیری هایی که می‌کرد بهترین فرمانده گروهان بود به نظر من.

دوره خوب و خوشی بود. هر چند خیلی سخت بود

کیرم تو اول و اخر الیاس نقدی و مهدی ابادی

۰۳ دی ۰۱ ، ۰۹:۰۰ یک سرباز

من پایه خدمتی ابان۱۴۰۱ بودم فرمانده ام ستواندوم الیاس نقدی بود با تمام سختگیریاش من بشدت از ایشون راضی بودم واقعا دونفر در مرکز اموزشی باغین اقتدار،ابهت،خوش استایل و درکل بهشون میخورد نظامی و نظامی گر باشند جناب سرهنگ قیاسوند و جناب الیاس نقدی بودند 

من جناب نقدی رو بعنوان بهترین فرمانده مرکز میشناسم و از نظر من درجه سرلشکر رو باید به ایشون افتخاری بدن.

و جناب استواردوم پوریا مهدی ابادی تقدیر و تشکر میکنم ک همیشه هوای مارو داشته و بعنوان برادری بزرگتر برای ما بود

امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و موید،سربلند و پیروز باشید

۳۰ آذر ۰۱ ، ۰۷:۱۸ علیرضا غنی پور

سلام و خداقوت

خداوند را شاکرم که بنده در طول آموزشی تحت نظر استادانی خبره و با تجربه آموزش دیدم عزیزانی مثل جناب سرهنگ حسین میرزایی و جناب سرگرد اصغر بهادر که این بزرگواران با شیوا و سخنان نافذ و تجربیات درس آموزشان ما را به فیض رساندند انشاءالله که هر کجا که هستند عاقبت بخیر شوند 🌷

سلام وقتتون بخیر دوستان من آقام از روز اولی که رفت باهام شبش تماس گرفت چهارشنبه 2,9,1041اعزام شد بنظرتون این هفته پنجشنبه جمعه میاد مرخصی؟؟🥺

۰۲ آذر ۰۱ ، ۱۹:۵۰ رضا اناری

سلام وقتتون بخیر 

پایه خدمتی آذرماه ۱۴۰۱

دوستان سربازی خوبه درصورتی که اسون بگیرید میگذره چون باید بگذره

شماره تماس :گردان کربلا گروهان شهادت

03421826559

۰۲ آذر ۰۱ ، ۱۷:۴۳ میلاد بلوچ

سلام پایه خدمتی مهر ماه. بودم اونجا گردان عاشورا گروهان ایثار. من. ماه اول داخل گروهان جهاد بودم به فرماندهی جناب سروان ابراهیم پور. بهترین فرمانده بود. همه جوره پشت سربازش بود چه از لحاظ. نگهبانی ها. چه اینکه از سرباز هاش بیگاری بکشن. بعد ماه دوم ابان ماهی ها آمدن   گروهان مون از هم پاشید. من افتادم داخل گروهان ایثار  به فرماندهی ستوان یکم ایمان قنبری.  ایشون هم خوب فرمانده ای بودن. سرباز هاشو اذیت نمیکرد.  ولی یه مشکلی که داشت وقتی میومد بالا سر گروهان یه موج منفی ازش. ساطح میشد که از زندگی نامید میشی. ایشون از وراجی سرباز متنفره در حدی که ببینه سینه خیز. بشین پاشو. بدو ایست میده.  بنظرم اگه افتادین جاش وراجی نکنین. که خیلی بده.  بعدش نوبت فرمانده گردان مون جناب امیری نژاد. شخصی. بسیار خنده رو مهربان. ایشون. همجوره هوای سرباز های گردان شو داشت.   روز آخر. ترخیص به هیچکدوم. از سربازا. غذا ندادن. ایشون به سربازاش غذا داد. تا با شکم گرسنه پادگان رو ترک نکنن. از لحاظ وضعیت غذایی. بهترین غذا هارو می‌دادند نسبت به بقیه مراکز آموزش  هرکی که دیدی گفت غذاش درد نمیخوره بدون اون آدم ناز پرورده بوده ..درکل بهترین فرمانده بودن ایشون و جناب. ابراهیم پور.  خدا حفضشون کنه.  از جفتشون رو من یکی که راضیم. در خصوص اون عزیزانی که میگن. سربازاشون آبان ماه اعزام شدن اینها تعدادشون زیاد بود. حداقل دوهزار نفر بودن. تعداد تلفن کارتی ها کمه. اونم فقط با کد شارژ کار میکنه. مخابرات هم جواب گویه اون تعداد آدم نیست در نتیجه سرباز ها نمیتونن تماس بگیرن نگران هم نباشید. اونجا هرمشکلی که پیش بیاد. و مهم باشه. با شما تماس میگیرن.  

۰۲ آذر ۰۱ ، ۱۷:۱۶ میلاد بلوچ

س خیلی خوبع

۳۰ آبان ۰۱ ، ۱۷:۵۳ محمدرضا شفیعی

با سلام و عرض ادب و احترام خسته نباشید من پایه خدمتی مهره ماه ۱۴۰۱ بودم گردان عاشورا گروهان شهادت فرمانده ام جناب امیری پاک بود یکی از بهترین فرمانده ها و با اقتدار سلامتی خودش خانواده اش هر جا هست سلامت پایدار باشه چون همیشه جلو همه پشت سرباز هاش بود و خودشون داشت 

من‌نامزدم یک ابان اعزام شده پادگان با هنر کرمانه‌من دارم ا نگرانی میمیرم ن تماسی گرفده ن‌کسی پاسخگوعه

حالا متوجه میشم که چرا بعضی ها دست به خودکشی می زنن و ویا اون طفلک سرباز چند نفر از درجه دارا رو کشت و بعدشم خودکشی کرد .

طوری که دوستان دیگه می گن مزخرفترین و بی امکان ترین پادگانه و علاوه بر این مسولینش یک عده عقده ای کم جنبه .

که اگه آدم بیرون ببیننشون الاغ رو به اینا ترجیح می ده .

من که تموم شد و راحت شدم ولی خاطرات بدی از خز خود بجا گذاشتن

سلام پایه خدمتی تیر هستم سوالی داشتید بپرسید 

Mhdinsh_

سلام میشه بگید این شماره تلفن مال کدوم پادگان هست لطفا جواب بدید ۰۳۴۳۹۳۲۱۰۳۴

سلام‌شوهر من‌گردان غدیر هست اینم شماره آسایشگاهشونه اگ کسی خواست میتونه تماس بگیره 

03421826526

کسی اطلاع داره مدت آموزشی چند روزه؟

۴۵ روز یا ۶۰ روز

سلام شوهرم یکم مرداد اعزام شده گردان کربلا گروهان ایثار هست شماره دارید بدید مرخصی چطوریه چند روزس؟

سلام. من هفته بعد اعزامم ایا درسته که الان مدت اموزشی۱ماه اس؟ چون همه میگن برای معاف رزما ۳۰روزه تمومه ترخیص میشید

سلام 

با توجه به تمام نوشته بازم ادم نمیدونه اونجا وضعش خوبه یا بده. 

چیزی ک بهش نرسیدم اینه ک همه میگن آب اونجا شوره 

یعنی تمام دوران اموزشی آب شور میخورن و با آب شور میرن حمام؟؟؟؟اصلا میذارن بریم حمام 

سلام ،نامزدم ۱تیر۱۴۰۱اعزام شده الان دو روزه هیچ خبری ازش نیست ،زنگم میزنم میگن خودشون تماس میگیرن سه روز دیگه،این عادیه؟؟؟

کسی میدونه میشه حضوری هم رفت در پادگان میذارن ببینمشون؟

۰۱ تیر ۰۱ ، ۰۰:۴۳ گروهان ایثار

سلام بنده اعزامی اردیبهشت ۱۴۰۱ هستم جمعی گردان ذوالفقار گروهان ایثار . تقریبا گروهان خوب با فرمانده خیلی خیلی خوب جناب بلال نخعی ولی فرمانده دسته یک مقدار اذیت میکرد و تنبیه های بد در نظر میگرفت و بیشدت تنبیه میکرد به نظر من خودتون رو گول نزنید شما فیکس روی ۶۰ روز حساب کنید که الکی کما نزنید و زیاد منتظر مرخصی و این حرفها نباشید  مایع دسشویی با خودتون حتما ببرید همینطور تایید و ریکا برای شستن ظروف و لباس ها بقیه چیزهارو هم ببرید . امیدوارم موفق باشید

پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۱ بودم.همه چی به نسبت خوبه الی برخورد یکی دوتا از فرمانده گروهانا.تو تقسیمات هم به شانست بستگی داره.تیراندازی و دفترچه هم ۸۰ درصدش الکیه و برای پر کردن وقت تعبیه کردن.سعی کنید دنبال رفیق بازی هم نباشید که با سخن چینا اذیتتون می‌کنن.مسولیت هم اصلاااااااا و ابداااااا قبول نکنین.یخورده هم صبر کنین همه چی آروم آروم براتون عادی میشه.. جیره خشک بشدت لازمتون میشه مخصوصا میوه

 

 

۲۶ خرداد ۰۱ ، ۱۲:۴۸ محمد مهدی نشاسته

سلام گوشی میشه به همراه داشت ؟ 

سلام...

نگران نباشید سرباز ما هم وقتی اعزام شد ۵یا ۶ روز بعد تماس گرفت

سلام 

اعزامی اردیبهشت ۱۴۰۱ برادرم گفت احتمالا برای چهارم و پنجم خرداد بهشون مرخصی میدن. از سوم یعنی دیروز تماس نگرفته. کسی صددرصد اطلاع داره 

سلام روز بخیر میشه بدونم اعزامی های 01/3/1 چند روز بعد از اعزام میشه تماس بگیرن باهامون الان دو روزه رفته اما خبری ازش نیست ممنون میشم سریع جواب بدین یا یه شماره ای بدین که خودمون تماس بگیریم

سلام کسی با سربازش حرف زده من دو روزه داداشم‌زنگ‌نزده  گروهانشونم‌ جواب نمیده

با سلام پسره من پایه خدمتی 1.2.1401هست گروهان ایثارهست خیلی عالی هست از همین جا از همه فرماندها شون تشکر و قدردانی میکنم. از روز اول گذاشتن تماس بگیره هر روز با خانه تماس میگیره وما را نارحتی در می آوره غذاهاشون عالی نظافت شون عالی و.... خلاصه همه چیزش خوب خداوند محافظ همه نظامیان کشور ومخصوصا پادگان شهید باهنر کرمان باشه. با تشکر

سلام خانم زهرا

ما هم سربازمون فقط ی بار تماس گرفته و نگران هستیم

۰۳۴۳۳۳۷۳۸۸۵

با این شماره تماس گرفتیم خود پادگان هست جواب دادن ولی شماره آسایشگاه متاسفانه جواب نمیدن 

سلام. کسی از اعزامی های 01.2.1 خبر داره؟ بیش از یه هفته ست از وقتی که رفتن خبری ازشون نیس من واقعا نگرانم. اگه کسی شماره ای داره لطف میکنه بگه تا بتونیم تماس بگیریم؟ 

سلام 

کسی از خانواده یا دوستان اعزامی های ۱۴۰۱/۰۲/۰۱ خبرداره؟

چه مدت بعد از اعزام میتونن تماس بگیرن؟

۲۳ آذر ۰۰ ، ۱۲:۵۶ رسول طاهریان

سلام
من پابه خدمتی اُردی 92 بودم
گردان امام علی به فرماندهی سروان سلیمانی (اون موقع سروان بود و معروف بود به ببر سیستان)
گروهان جهاد (اسم فرمانده رو یادم رفت ستوان سه بود و بسیار سختگیر)
یه چندجا خوندم که اسم گردان ها عوض شده !!!
به زمان ما 5 تا گردان بود
امام علی
امام حسن
امام حسین (کشتارگاه)

امام سجاد

و امام پنجم (متاسفانه اسمشون یادم نمیاد)

به غیر از گردان ما (امام علی) که فوق دیپلم به بالا بودیم بقیه گردان ها زیر دیپلم بودن و به قول معروف سرباز صفر

ظاهرا الان شرایط خوب شده و الا زمان ما اصلا خوب نبود (کیفیت غذا)
البته گردان ما آبخوری و سالن غذا خوری جدا از بقیه گردان ها داشت
بقیه گردان ها یکجا بود
با تموم سختیش دلم تنگ شده براش
73 کیلو رفتم

66 کیلو برگشتم :))

ستوان 3 شدم
اول افتادم سمنان - شاهرود - کلانتری 12 بسیج - مرفوک
بعد 3 ماه به هر تکبتی بود انتقالی گرفتم اومدم اصفهان و با یه پارتی ریز افتادم کلانتری نزدیک خونمون دوباره توی مرفوک
کلا غول سربازی برام یه خاطره شیرین شد

با تموم سختی هاش

آرزوی موفقیت دارم برای کسایی که میخوان برن
موفق باشید

درود فراوان به همه عزیزان .بنده اعزامی ۰۰/۹/۱ هستم با مدرک لیسانس از شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی .اگر کسی هست در تلگرام پیام بده هم دیگه رو پیدا کنیم @M_vahdani_5190 سپاس 🙏

سلم من پایخ خدمتی تیر ماه ۱۴۰۰هستم من لیسانس ودداشتم افتادم کردان ذولفقار یک فرمانده داشتی به نام ستوان یکم  بلال نخعی ین قدر مارو اذیت میکرد فکرشم نمیکنی یک جمله معتبر داشت همیشه میگفت چند میگیری چند میگیری ۱۰۰ تیر اندازی وقت  که از تیر اندازی میومدیم میدون تیر میگفت الان همینه الان همینه باشه باش این جمله ای بود که برای ما به کار میبرد اقای بلال نخعی این قدر بچه هارو اذیت نکن. اقای علی اکبر اسلامی و هم چنین شما.

۲۹ فروردين ۰۰ ، ۲۰:۲۱ علی شریفی (کاشمر)

بنده خرداد۹۹ اونجا بودم هر کی اعام اونجاست خوشحال میشم بیاد تلگرام تا از صفر تا صد اونجا براش توضیح بدم.

alisharifimaghani@

اسفند ماه سال ۹۶ با کلی استرس اعزام شدم به پادگان شهید باهنر کرمان...عجب دورانی بود خیلی سخت میگذشت ولی همش با خنده و شوخی همراه میشد لذت بخش بود به اندازه تمام زندگیم تو آموزشی خندیدم و حسرت خوردم..دوران تلخ و شیرینی بود‌..دوست دارم الان باز برگردم به اون دوران که حتی یک دقیقه هم وقت آزاد نداشتیم..چقد نماز بی وضو خوندیم و چقد زیارت عاشورا خوندیم چقد مزه شکلات ها و کلوچه ها و اجیل ها توی آموزشی خوشمزه میشه واقعا یه شکلات توی دوران آموزشی یه مزه ی دلچسبی میده که نگو آدم از آموزشی برگرده خونه مرخصی قدر غذای مادرتو میفهمی واقعا خیلی عجیبه..سربازی پر از اتفاق های تازه و جالبه...یگان خدمتی افتادم پلیس راه بندرعباس همش با مردم و اقشار مختلف جامعه سر و کله زدم ۱۹ماه توی کل پلیس راه های بندرعباس کارم شده بود جریمه کردن ماشین ها و شنیدن نفرین ازشون...کلا نیرو انتظامی یگان خدمتی کلانتری و پلیس راه خیلی خاطره داره..اینقد با خلافکارا و قاچاقچی ها و مردم مختلف سر و کله باید بزنی..واقعا آدمو پخته میکنه نیرو انتظامی...من که واقعا یاد دوران خدمت افتادم خیلی دوران خوبیه فقط وقتی میفهمی دوران خوبیه که دیگه خدمتت تموم شده باشه..موفق و پیروز باشید...

سلام و خدا قوت خدمت همگی

من سال ۹۰ دوره‌ی آموزشی رو توی پادگان شهید باهنر گذروندم

گردان عاشورا

پیش جناب سروان دانیاری

یادش بخیر...

من دی ماه ۹۹ پادگان باهنر کرمان بودم.اول از همه بگم که چیزخاصی نیاز نیست بیارید به جز خوراکی.فقط و فقط خوراکی بیارید چون بوفه هیچ چیز مناسبی واسه خرید نداره و یه کیک و یه رانی رو ۱۵تومن باتون حساب میکنه و اصلا به صرفه نیست.۳۰ ۴۰ تا ساقه طلایی با خودتون بیارید.هر کس سوالی داشت به یوزر تلگرام @mahdisajjaD پیام بده راهنماییش میکنم.

۰۶ بهمن ۹۹ ، ۱۴:۴۷ علی شریفی (کاشمر)

سلام . بنده خرداد ۹۹ آموزشی اونجا بودم ، خوشحال میشم اعزامی ها سوالی چیزی دارن بیاین تلگرام به این ایدی پیام بدن.   

            @alisharifimaghani

سلام

پسرخالم ۱تیر اعزامش بوده ولی۲تیر رفت امکانش هست که اضافه خدمت بخوره؟چون خودش به دلیل اینکه دیر اقدام کرده برا رفتن۱۸۰روز اضافه خدمت خورده😔امکان بخشیدنش نیست؟و اینکه چه وقتایی میتونه تماس بگیره؟چون الان دوروزه رفته خبری نیست

پاسخ:
سلام . واسه 2 تیر رفتنش مشکلی بوجود نمیاد .

سلام منم سال ۹۴ اونجا بودم ،روزای اول اصلا وقت نمیشه زنگ زد چون آموزش فشرده هست ،، اصلا پسرتون تماس نگرفته اصلا نگران نباشید دارن آموزش میبینن مطمئن باشید به محض این ک وقت شد تماس میگیرن و کم کم هر شب تماس میگیرن .منم همین جور بودم .حالشونم خوبه خوبه تازه سرحال تر از همیشه .خودتونو الکی نگران نکنید.

من هم آموزشی هم خدمت هر دوشو ۲۱ ماه تو این پادگان خدمت کردم.هر کی هر سوالی داشت بگه.

سلام برادرم اول مهر آموزشی باغین نیروی انتظامی رفتن ولی هنوز برنگشتن اموزشی چند ماه هست؟چطوری خبر بگیریم

آقا من سال ۹۴ تو اونجا اموزش دیدم.بزرگترین حسرت زندگیم تو اولین روز آموزشی رقم خورد.ما شب از ترمینال شهید کلانتری راه افتادیم به سمت باغین.متاسفانه من سیگار میکشم.تو مسیر هر جا اتوبوس وایمیستاد واس ساعت زدن ما پیاده میشدیم سیگار میکشیدیم سریع برمیگشتیم تو اتوبوس.خلاصه آخر شب بود گرفتیم خوابیدیم حدودا ساعت ۱۰ صبح بود اتوبوس وایستاد ما هم از خواب تازه پا شدیم تو گیجی خواب و بیداری بودیم.بچه هایی که رفتن میدونن دقیقا قبل پادگان یه پلیس راه هست که اتوبوسا ساعت میزنن.ما هم تو خواب و بیداری بودیم زورمون اومد پیاده شیم واس سیگار کشیدن.اونجارم که نمیشناختیم.با خودمون گفتیم پلیس راه بعدی پیاده میشیم سیگار میکشیم اما افسوس که پلیس راه بعدی در کار نبود و راننده اومد نشست پشت فرمون یک دقیقه بعدش پیچید جلو پادگان و بعدش دژبانا اومدن و همه چیزایی ممنوعه رو ازمون گرفتن و سیگار بعدی که کشیدم رفت ۳۶ روز بعد تو مرخصی میان دوره.هنوزم حسرت میخورم چرا تو پلیس راه باغین پیاده نشدم یه نخ سیگار بکشم.سرتونو درد آوردم ببخشید.در کل دوره ی خوبی بود سروان فلاح پدر مارو درآورد.فلاح فرمانده گروهان بود.سختگیر ضربدر چهار بود.اما الان راضیم دوباره اعزام شم کرمان.مثل برق و باد میگذره و خدمت تموم میشه و فقط خاطرات خوب و بدش میمونه باهاتون.موفق باشید همگی

پاسخ:
ممنون از نظر متفاوتون :)

سلام،کسی بامدرک دیپلم بره خدمت ،تقسمات دوره اموزشی چطوره داخل کدام گردان میوفته؟

سلام،الان پنج روزه که داداشم رفته اموزشی ازش خبری نداریم خیلی نگرانشیم چطوری باید ازش خبر بگیریم هنوز تماس نگرفته

با عرض سلام 

بنده مهرماه در پادگان باهنر آموزش دیدم خوب قبل اینکه اعزام بشم در مورد اینجا خیلی تحقیق کردم و متاسفانه با ناراحتی وارد اونجا شدم اما شرایط اصلا به گونه آیی که میگفتن نبود 

به واسط لیسانس بنده در گردان ذوالفقار تقسیم شدم که بهترین گردان اونجاس که تمام امکانات لازم داره متنی که بالا نوشته شده بود کاملا با وضعیت اونجا هم خوانی داشت اما چند تا نکته 

فرمانده کل پادگان از شانس خوب ما از مهر ماه کار خودش آغاز کرد که فرد فوق‌العاده خوب و همچنین سخت گیر و طرفدار سربازه و حسابی هوای سرباز داره 

در مورد اطلاع رسانی به خوانده ها تا چند روز کد در اختیار سربازان قرار نمی‌دادند اما با مدیریت جدید این امکان هم فراهم شده که همون روز اول سربازان بتونن با خانواده هاشون تماس بگیرند 

غذای اونجا هم رویه پختش عوض شده و کیفیت مطلوب آیی داره نگران نباشید

فرمانده گردان ذوالفقار فردی بسیار بسیار خوش اخلاق و دلسوز

که ملقب به ببر سیستان هست جناب سرهنگ شیخ حسینی که در ماه های آینده درجه سرهنگ تمامی آن هم صادر میشه 

تمامی فرمانده های گروهان های ذوالفقار آدم های خوبی هستن

اما رییس آموزش اونجا فردی جدی و بسیار سخت گیر در امر آموزش و اتفاقا مورد خوبیه 

پروتکل های بهداشتی هم تا حدودی رعایت میشد اما بستگی به خود شخص داره ، 

اما در کل کسایی که در این پادگان اعزام میشن نگرانی خاصی نداشته باشن 

پاسخ:
با سپاس از نظرتون 

یادش بخیر اعزامی 19 آذر1392 بودم گردان امام محمد باقر گروهان ولایت تو اوج زمستون اونجا بودیم و اون موقع کرمان بعد ۴۰ سال برف اومد واقعا یادش بخیر چه روزایی بود

 من پارسال توی سخت گیرترین گردان پادگان شصت روز بدون مرخصی اونجا بودم هرکی هر سوالی داره ۰۹۳۷۳۳۸۶۰۹۱زنگ بزنه درخدمتشیم

سلام کسی از اعزامی 1شهریور خبر داره؟

آیا ترخیص شدن؟

آغا من آموزشی ۶۰ روز تمام اونجا بودم خدمت هم تموم کردم هرکی هر سوالی خواست درمورد این پادگان 09373386091زنگ بزنه بپرسه راهنماییش کنم 

۰۵ شهریور ۹۹ ، ۰۳:۳۳ رضااهل کرمان

هرسوالی راجب پادگان شهیدباهنردارین داخل واتس اپ پیام بدین یاپیام متنی بنویسیدراهنمایتون میکنم

09138463890

سلام کارت تلفن چجوری میدن?قیمتش چقدره؟بوفه اب معدنی داره؟

سلام کارت تلفن چجوری میدن؟ما بیخبریم چرا زنگ نمیزنن؟

سلام به همه دوستان من شوهرم ذوالفقار گروهان ایمان با فرمانده مددی افتاده

خوبه؟؟

غذا هاشون چطوره؟ 

سلام

شماره تلفن های کرمان عوض شدن و کد استانی دادن به این صورت که کد استان شده 034 و بقیه شماره با اضافه شدن 3 به اولش تغییر کرده مثلا شماره 03421234567

به

03431234567

تبدیل شده

امیدوارم مفید باشه برای خانواده ها

سلام،اگه کسی از اعزامی های یک تیر خبر داره به ما هم اطلاع بده از 17-18تیر دیگه تماس ها رو جواب نمیدن...

جرا تماسا رو بستن؟؟؟ 

ایا پیش شماره پادگانها تغییر کرده؟ چرا وقتی تماس میگیریم میگه شماره تغییر کرده یا موجود نیست؟

 

هر سوالی در خصوص مرکز اموزش شهید باهنر داشتین می نوم‌جواب بدم

قانون ۲ ماه شدن از ماه اینده عملی میشه

سلام کسی میدونه آموزشی 1/4ک قرار بوده 1ماه باشه تصمیمشون عوض شده گفتن باید 2ماه باشین اطلاعی دقیق داره؟؟ لطفا اگه کسی میدونه بگه ممنونم

سلام ببخشید کسی میدونه این قانون جدید که باز گذاشتن که اموزشی ٢ماه شده شامل اعزامی های تیرماه هم میشه یا خیر ؟

و اینکه من میخوام براى همسرم کد شارژ تلفن عمومی که بدون کارت هست چجوری باید تهیه کنم اگه کسی میدونه راهنمایی کنه ممنون میشم

سلام دوستان کسی که از اهزامی های یکم تیرماه خبر داره؟؟چرا تماس نمیگیرن؟؟

بچه ها کسی از اعزامیای۴/۳خبرداره زنگ نزدن😔😔

سلام .کسی از اعزامی های یک تیر خبرداره؟لطفا بگید....چند روز طول میکشه اموزشیشون؟؟؟

کسی از اعزامی های ۳ تیر خبری داره ؟ با کجا میشه تماس گرفت تا صحبت کنیم باهاشون 

دوز پسلمو برگردونین دیگه ☹️

گوشی باخودمون ببریم یا ن 

سلام بر همه..من اعزام ۱تیر هستم..سوال اولم اینه که من متاهلم و اخر هفته ها دراختیار خودمه یا نه؟سوال دوم اینه که مدت اموزشی یه ماهه واقعا یا طبق گفته بعضیا ۶هفتس؟ سوال سوم هم اینه که من دارم برای یه ازمونی اماده میشم که ۳مرداد هستش میذارن کتاب ببریم داخل پادگان برای مطالعه؟

ممنون میشم راهنماییم کنین

سلام مجدد 

شماره آسابشگاه ایمان بعد از کد شهر که 034 هست تو پست قبلی  بجای شماره 3 شماره 2 رو بگیرین اشتباه وارد کردم 

شماره آسایشگاه ایمان گروهان ذوالفقار صحیحش این هست 

03421826491

با سلام 

شماره تماس گروهان ذوالفقار

آسایشگاه ایمان 03431826491

 

آسایشگاه ایثار  03421826492

سلام نه عزیزم ندارم همسر منم امرزشیه اگر زنگ زد میپرسم ازش

 

بچها کسی میتونه کمکم کنه؟ 

همسرم آموزشی باغین کرمان هست

حالش بده و گفتن چون فردا تعطیله نمیشه بفرستیم بیمارستان باید تا شنبه صبر کنی. کسی شماره گروهان ذوالفقار و ایثار داره؟ شماره فرمانده شیخ حسینی داره؟ خواهش میکنم کمک

سلام کسی از اعزامی های ٣/١ خبر داره نگرانم ٢روز زنگ نزده 

پسر من اعزامی 1خرداد 99 بود از 3خرداد مرتب داره تماس میگیره و مشکلی ندارن کارت تلفن هم تو پادگان هست اونایی که زنگ نمیزنن یکم دارن تنبلی میکنن بمحض اینکه تماس گرفتن شماره گروهان و آسایشگاهشونو بگیرین 

یعنی ۱۰روز باید بی خبر باشیم؟فقط این پادگان اینجوریه؟

سلام خدمت همه دوستان

من خودم از سربازای این مرکز آموزش بودم؛ معمولا روزهای اولا شرایط طوریه که نمیشه باهاشون تماس برقرار کنید، ممکنه تا یک هفته ده روز طول بکشه ولی اصلا جای نگرانی نیست؛ خودشون به محض این که بتونن باهاتون تماس میگیرن و شماره تلفن گروهانی که داخلش هستن رو میدن بهتون؛

خواهش میکنم یکی جواب بده من همسرم رفته اونجا الان ۳روزه خبر ندارم ازش کسی از اعزامیای خرداد خبر داره؟

سلام ببخشید کسی از اعزامیای ۱خرداد خبر داره؟

سلام خدمت دوستان عزیز. من شهریور ۹۷ رفتم. عین برق و‌باد میگذره. نکران نباشید. زود میکذره. انشالله صحیح و سلامت برید و بیاید در کنار خانواده. فقط سخت نکیرید و خودتون رو با شرایط وقف بدید. 

سلام، وقتتون بخیر 

من مدرکم کارشناسی ارشد هست و ۱ خرداد ۹۹ افتادم همین باغین کرمان، سوال من مربوط به دوره آموزشی نیست، خواستم بپرسم بعد آموزشی کار اداری انجام میدیم یا باید مثل سایر سربازان در نیروی انتظامی کار کنیم ، لازم به ذکر است که من ارشد کامپیوتر هستم و متاهل هم هستم و معاف از رزم هم هستم 

سلام کسی از اعزامی های اردیبهشت اطلاع داره؟ تماس گرفتن؟ مشخص نیس اموزشیشون چقد طول میکشه کی تمومن؟ 

با سلام خدمت سربازایی که تازه میخواید برید به این مرکز آموزش دوران سخت و کاملا متفاوتیه و تجربه یه زندگی جدیده ولی با همه ی خوبی ها و بدی هاش میگذره و میره تموم میشه زیاد سخت نگیرید من خرداد سال 93 اونجا بودم و الان چیز زیادی یادم نمیاد فکر کنم گردان امام سجاد گروهان ایمان بودم اگر اشتباه نکنم ولی در کل چه سخت چه آسون میگذره و میره تا میتونید دوست پیدا کنید و عشق و حال کنید

سلام ... از دوستانیکه اونجا خدمت کردن میپرسم آیا گردان عاشورا خوبه یا نه؟

سلام من اعزامی پارسال اردیبهشت بودم

گردان ذوالفقار

اگه لیسانسید مطمئنا میوفتید ذوالفقار ک خیلی گردان خوبیه و بهترین گردان پادگانه

فقد شانستون بگه زیردست فلاح تو گروهان ایثار میوفتید ک جهنم میشه واستون

بهترین فرمانده ام  عبداللهیه گروهان ایمان

 

 

کیوسک امانات داره برای گوشی؟میشه برد یا نه؟

ماه رمضون عاالیه کلا

من پارسال اونجا بودم.

خیلی خوب بود

سلام ... میخواستم بدونم مدت زمان آموزشی جهت سربازان لیسانسه چه مدت زمانیست ؟ وباتوجه به اینکه آغاز دوره آموزشی از اول ماه مبارک رمضان است شرایط آموزشی به چه گونه ایست ؟ و درآخر برای اینکه بعد از آموزشی در شهر خود مشغول به خدمت بشیم با توجه به اینکه پدرم نظامی بوده و دارای مدارک پزشکیست چه اقدامی بایستی انجام دهیم ..‌. ممنون

سلام بر سربازان وطن ما که اعزامی برج۱۲بودیم آموزشیمونم الحمدالله تموم شد در کل بخوام بگم غذاش افتضاح بود وضعیت بهداشتی داغون تر؛فقط یه فرمانده‌باحال داشت اونم جناب ملکی بود.. ان شالله همه سربازان صحیح سالم باشند

من از سربازان این پادگان بودم،خدمتتون عرض کنم تا دوهفته اول شرایط بسیار سخت هست ،ولی به مرور با شما تماس خواهند گرفت نگران نباشید

سلام کسی از اعزامی های 19 بهمن اطلاع داره؟ کی ترخیص میشن؟

سلام نفیسه خانوم

نگران نباشید حال همشون خوبه خداروشکر.

تلفناهم به خاطر اینکه خانواده ها زیاد زنگ میزنن همش مشغوله.

سلام. کسی از پادگان خبر داره ؟ خیلی از سربازها اونجا سرما خوردند.طرفای کرمان و جنوب هم سیل اومده...  اگر کسی امروز صحبت کرده و خبری داره لطفا بگید. خدا خیرشون بده تلفنها هم اصلا جواب نمیدند....  چرا واقعا با سربازها و خانواده ها اینطوری رفتار میکنند ؟ 

ذوالفقار منتقل شد به عاشورا

شماره 03421826498

میتونید تماس بگیرید ۵ تا ۸

سلام

کسی از سربازای ذولفقار خبر داره؟

از ۱/۲خبری نیست

هرچقدر زنگ زدم کسی جواب نداد

خواهش میکنم کسی خبر داره جواب بده

سلام ، کسی از اعزامی های 19 دی اطلاع داره؟ خیلی واجب برام برا جابه جایی شوهرم باید بدونم ، الان ترخیص شدن مرخصی پایان دوره هستن؟یا بخاطر ویروس هنوز تو پادگانن؟ خانمهایی که شوهرشون تو پادگانن خواهش میکنم اگه میتونین بپرسین ازشون ببینین کسی اطلاع داره ، ممنون میشم خبر بدین 

سلام خدمت دوستان اگه کسی سرباز زاهدانی یا ایرانشهری که کرمان خدمت میکنه بخواد بیاد زاهدان سراغ داره لطفا معرفی کنین مشکل دارم می خوام جابجاشم 09225760651 پایه خدمتی دی ما98

سلام دوستان.

t.me/sarbazpadeganshahidbahobar

این ای دی گروهه.اگر کسی دوس داشت بیاد که از سربازامون باخبر باشیم.

سلام. در جواب مرجان عزیز بنظرم خیلی فکر خوبیه. این ایدی تلگرام منه پیام بدید تا گروه بزنیم F98_S95@

اینجوری اگه خبری داشته باشیم میتونیم به همدیگه بگیم و از نگرانی دربیایم

سلام.دوستان میشه کسایی که سربازشون٤اسفند به باهنرکرمان اعزام شدن داخل تلگرام یه گروه بزنیم تا هرکسی خبری داشت بگه؟

یک نفر مشکوک اعلام شده ازمایش گرفتن منفی بوده

نگران نباشید الان اونجا از تمام شهر ها از نظر کرونا امن ترین جاست

عزیزمن ٤ اسفند اعزام شده. اون موقع هنوز کرونا انقدر شیوع پیدا نکرده بود و هنوز انقدر جدی نبود.ورای دلتنگی خیلی نگرانشم پیامای اینجا هم خوندم که نوشتن ظاهرا سربازا کرونا گرفتن.خداکنه وضعیت تو پادگانشون خوب باشه :((((

سلام من یگانم افتاده استان اردبیل خودم در استان البرز زندگی میکنم 

میخواستم ببینم کسی از استان اردبیل افتاده استان البرز هماهنگ کنیم تا با هم جامون رو عوض کنیم..

یا هرکسی از استان تهران یا البرز خواست بیاد اردبیل لطفا جهت هماهنگی با این شماره تماس بگیره

09124058538

 

 

سلام ببخشید می خواستم بپرسم آیا سربازای آموزشی می تونن از تلفن استفاده کنن و زنگ بزنن

پاسخ:
سلام . بله همه میتونن.

سلام کسی از اعزامی های 19 دی اطلاع داره؟ الان ترخیص شدن یا هنوز تو پادگانن؟ کی اموزشیشون تموم میشه اگه کسی خبر داره تو رو خدا جواب بده 

سلام.تروخدا اگه کسی از وضعیت سربازای شهیدباهنرکرمان خبر داره چیزی بگه؟ شنیدم یک نفر درپادگانشون مشکوک به کرونا رو بردن بیمارستان.تاکی قراره پادگان قرنطینه باشه؟تروخدا یکی ی چیزی بگه ما خانواده ها اینجا مردیم از نگرانی.

سلام

کسی میدونه طبق تصمیم جدید ک اعزام سربازان دوماه عقب میفته ،الان سربازایی ک ٤اسفند اعزام شدن تکلیفشون چیه؟

اگه کسی از پادگان شهید باهنرکرمان اطلاعی داره لطفا بگه 

سلام

چرا اینقد در مورد سربازان بی تفاوت هستن.

دایما ستاد مبارزه با کرونا میگه از تجمعات و ... دوری کنید و بهداشت فردی رو رعایت کنید

بعدش عضو کمیسیون بهداشت مجلس میگه اتفاق خاصی نیوفتاده و سربازخانه مثل خانه است و سرباز در هر دو مکان بهداشت فردی رو رعایت میکنه و موافق تعطیلی پادگان ها نیستیم

فرار نمیکنن که یه ماه تعطیل کنید حداقل تو خونه هستن

متاسفانه عزیزانشون در پادگان ها نیستن و اصلا نگرانی ماها رو درک نمیکنن

این یک هفته انگار یک سال بود

واقعا موندیم چه کار کنیم

با سلام

الان که موج کرونا هست باز هم به بومی ها  اخر هفته مرخصی میدن؟ آیا اصلا امکان داره اعزامی های اسفند تعطیل بشن.

ما اطلاعاتی در مورد کسایی که اسفند اعزام شدن باهنر کرمان نداریم.

توروخدا برای تعطیلی پادگان باهنر کرمان یه کاری بکنین 

کل کشور تعطیل کردن پادگان هارو 

گناه دارن ماهم داریم از نگرانی میمیریم

لطفا منعکس کنید!!!!

آب شور پادگان باعث عفونت چشم سربازها شده و اجازه استفاده از آب شرب را برای وضو بهشون نمیدن!!! توروخدا رسیدگی کنید!!

خواهشا اگر کسی پیام من و میخونه و کاری از دستش برمیاد کوتاهی نکنه ... چرا کسی تو این اوضاع و احوال خراب کرونا به داد سربازهای این پادگان نمی رسه؟؟ این بیچاره ها حتی مایع دستشویی هم ندارن !! سپاه و ارتش آموزشی هاشون و لغو کردن. یه سری جاها هم تعطیل کردن ولی سربازهای این پادگان همچنان باید رژه برن!! مدارس و دانشگاه های کل مملکت تعطیله خب این سربازهای بیچاره چه گناهی دارن آخه؟ اینا هم تا پارسال یا دانش آموز بودن یا دانشجو الان دیگه آدم نیستن؟؟ جونشون مهم نیست؟؟؟ چرا بهشون مرخصی نمیدین بروند پیش خانواده هاشون حداقل جاشون امن باشه!! دیگه مایع دستشویی که توی خونه های ما هست! تلفن های پادگان هم که همیشه قطعه ... بوفه شون هم که کارت تلفن نداره ... به خدا ما خانواده ها دل تو دل مون نیست داریم از نگرانی می میریم یه نفر به دادمون برسه !!!

من دوز پسرمو می خوام:(

پاسخ:
:(

یادش بخیر دقیقا دوسال پیش همین روزا بود که آموزشی کرمان اعزام شدم و کلی استرس داشتم ولی تموم میشه دوستان چه خاطرات تلخ و شیرین که توی خدمت رقم خورد چقدر خندیدم و چقد روزا بود که حرص خوردیم زودتر تموم بشه همیشه میگفتیم پس کی تموم میشه این خدمت لعنتی و الان تموم شده و داریم به اون روزای شیرینش فکر میکنیم و میفهمیم چقد تو خدمت خاطره های باحال داشتیم هشتاد درصد خاطرات زندگیم توی خدمت بود آخه نیرو انتطامی جوری هست که توی جامعه هستی و هر روز ده تا اتفاق جالب براتون رقم میخوره... اصلا نگران نباشید این نیز بگذرد

سلام ببخشید شوهر من یک دی اموزشیش شروع شده ولی هنوز تا انتخابات میخواهند نگه دارن خب از سربازا جدید استفاده کنن اینقدر انتظار کشیدیم یه روز هم یه روز برامون به خدا

پاسخ:
سلام . واسه انتخابات از همه سرباز ها استفاده میکنن .

میتونی موبایل ببری ولی اونجا ازت میگیرن سیم کارتت در میارن بهت میدن .روی گوشیت اسم . مشخصات میچسباند . نگه داری میکنن . بعد پایان آموزشی بهت میدن . پس بهتره نبری .. یا اگه لازمه  یه گوشی مدل پایین ببر که اگر موردی هم پیش اومد خیلی مشکل نباشه . ‌

۲۸ بهمن ۹۸ ، ۱۵:۵۴ اشکان رحمانی

سلام، من ۴ اسفند آموزشیم در پادگان باهنر کرمان هست.

میخوام بدونم میتونم با خودم موبایلم رو بیارم؟

بعد از اینکه ازم گرفتنش احتمال اینکه خرابش کنن یا کلا خراب بشه هست؟

با تشکر

سلام

همسرم یکم اسفند اعزام هستند از یزد

میخواستم ببینم اونجا چجوریه و ایا تعطیلی های عید بهشون مرخصی میدن که برگردن خونه یا نه؟و ایا ماموریت هم دارن؟لطفا اگر کسی اطلاعاتی داره بده من خیلی نگرانم.

پاسخ:
سلام به این دوره میگن دوره طلایی . چون ایام عید میفرستن ماموریت و بعدش هم مرخصی و یه بخشی از آموزشی به خوبی و خوشی به میگذره .

من هم سربازیم تموم شد و امیدوارم همه دوستان به سلامتی تموم بشن.روز اولی که میخاستم برم خدمت اینجا رو میخوندم عصبی بودم. اما خوشحالم که تموم شدم و کارتمم دستمه.پسریم و مجبوریم بریم سربازی.سلامتی همه سربازا 

سلام آقای نگارنده یه سوال داشتم . پسر من هفته دیگه اموزشیش تموم میشه .. من میتونم از شهری که هستم با نظام وظیفه یا دستگاه مسئول صحبت کنم پسرم بی افته شهر خودمون . ؟؟؟

سلام نظرتون درمورد عکاسی پادگان چیه ؟؟

پاسخ:
سلام - لطفا بیشتر توضیح بدین

سلام  دوستان داداش من عزامی ۱۹ آذر بوده اومده مرخصی فقط میگه هوا خیلی سرده دارو با خودشون داشته باشن حسابی به خصوص آنتی بیوتیک چون بهداری رسیدگی نمیکنه فقط ۳بار حق استفاده داره از بهداری دارن وگرنه بقیه چیزا خوبه 

باسلام من دوماه سرباز اونجا بودم بخدا بهترین دوران زندگیم من گردان غدیربودم گروهان ایمان به فرماندهی جنا اصغر بهادر از تمام زحمت هایی که برام کشید واقعا ممنونم

با عرض سلام خدمت همه دوستان من بیشتر یک سال پیش تو این پادگان آموزشی بودم تو گردان غدیر گروهان جهاد ارشد سلف غذاخوری هم بودم یادش بخیر انگار که دیروز بوده ،خلاصه خواستم بگم که بخدا بهترین پادگانیه که تو زندگیم دیدم همش عشق و حال فقط سختیش ٤ روز اردوگاه که واقعاً اشک آدمو درمیاره اخرشم تموم میشه میره و میمونه یه خاطره خلاصه دوستانی که دارن میرن اونجا اصلاً نگران نباشن مخصوصاً گردان ذوالفقار واسه خودشون پادشاهی میکنن فقط حواستون به سرهنگ غیاثوند باشه😂😂(میرین میفهمین چه آدمیه)

کسی میدونه چهارشنبه بچه های ۱۹ آذر رو میان دوره میفرستن یا نه با توجه به اتفاقات اخیر . یعنی ممکنه مرخصی ها لغو شه ؟؟

کاربر ***

شما سربازتون تو کدوم گردان و گروهان؟ کی اعزام شده؟ 

الان دوهفته است تلفن نزدن .. ما هم نمی تونیم تماس بگیریم . 

سلام ، خانوما کسی از شوهرش خبر داره؟ چرا تلفن ها قطعه؟ کسی تونسته این هفته با سربازش حرف بزنه حالشون خوبه تو رو خدا اگه خبر دارین بگین

سلام کسی از اعزامی های 19 آبان خبر داره؟ چرا تلفن های پادگان همه خرابه کسی از سربازش خبر داره؟ حالشون خوبه؟ آخر هفته آماده باش و ماموریت دارن یا نه؟

چرا تلفن های پادگان یک هفته است قطعه . این چه وضعیت بابا .. اگه مسئولی پیام منو می بینه.  لطفا رسیدگی کنه . گناه دارن جوونا راه دور هستن ‌ . از اونطرف هم نمیتونن زنگ بزنن.  گفتن تلفن های اونجا هم خرابه . 

دوستان کسی از اعزامی های 19 آبان خبر داره گردان غدیر گروهان ایثار چرا مرخصی نیومدن این هفته ، کسی میدونه ماموریت بردنشون یا نه؟

پسر من به آستامینوفن حساسیت داره . با خودش ژلوفن برده بود . ولی دم در ازش گرفتن . گویا ممنوع بوده . چیز دیگه نمیتونه استفاده کنه .. بعد هم فرمانده اش بهش وعده داده بعد اموزشی میفرستمت  شهر خودت خدمت کنی برات ردیف میکنم . میخواستم ببینم وعده الکی داده یا واقعا میتونه این کارو بکنه ...

سلام. پسر من اعزام ۱۹ /۹ از یزد بوده افتاده گردان قدس گروهان شهادت. کسی میدونه چه جور جاییه ؟

سلام سعی کنید همه دارو هایی که فکر میکنید بهشون نیاز پیدا میکنید از جمله  سرما خوردگی که بسیار شایعه توی پادگان با خودتون ببرید و زیاد روی بهداری پادگان حساب باز نکنید که نهایت یه قرص ساده بهتون میدن اونطوری که شنیدم

سلام دوستان

تاریخ اعزام پسر من یکم دی هست. کسی از وضعیت و شرایط پزشک ها در این پادگان خبر داره. 

با سلام.من سال 91باغین بودم واقعا سخت بود الان که بهتر شده....خدمت جای مرده لی لی به لالای بچه هاتون نزارید..بزارید خدمتشونو بکنن.یا حق

سلام خداروشکر.برادر منم ۱۹ آذر رفته هنوز زنگ‌نزده خوبه پسر شما زنگ زده .نا بزرگوار شماره پادگان رو ندارید بدید زنگ بزتیم از نگرانی در بیایم 

منم پسرم ۱۹ آذر رفت باغین کرمان . یک هفته ازش خبری نبود .‌ولی دیروز زنگ زد و خداروشکر حالش خوب بود. گفت که انقدر ها هم سخت نیست . غذا شون خوبه .و مسزولین گردان ما هم خوش اخلاق هستن و مودب . ولی خیلی سرد هست هوا .. در کل نگران نباشین . به خدا توکل کنین . و بخواین ازش که سختی هارو بر آنان آسان گرداند . امین . خدا پشت و پناه همشون باشه ... 

سلام خانم نگران نباشین همسرمنم که رفته بود نتونست خبری بده تلفن هایی که اونا بخوان زنگ بزنن خیلی کمه از اینجاهم که بخواین زنگ بزنین خط خراب شده ولی اتفاقی براشون نمیوفته خوبن تو اولین فرصتی که میتونن زنگ میزنن حتما متاسفانه این پادگان خیلی سخت میشه تماس گرفت 

سلام دوستان کسی شماره پادگان داره من برادرم ۱۹ آذر اعزام شده ازش خبر نداریم نگرانیم

سلام من همسرم یک آبان بودن گفتن احتمالا چهارشنبه ترخیص میشن داره این روزای بد تموم میشه

اعزامی های یک دی باهنر کرمان پیام بدید همدیگه رو بشناسیم ایدی تلگرامم mhb168

سلام کسی میدونه که اعزامی های 1 ابان کی ترخیص میشن لطفا جواب بدین 😭

سلام برهمه ی دوستان من اعزامی۱۳۹۸/۷/۱ازکرمان بود گردان قدس گروهان جهاددیروزترخیص شدیم دلم به پایه خدمتی که الان قراره بیان میسوزه چون به شدت هواش سرد میشه کاری به بقیه گردان ها ندارم مثل گردان کربلا که چندگروهان معاف از رزم دارند هم پایه خدمتی ما بودن ولی گردان ما واقعا سخت بودمخصوصاگروهان ما که بیشترین بدوبایست داشتیم جاداره تشکرکنم از جناب رودری عزیز خیلی چیزابهمون یاددادندهمچنین فرمانده گردان جناب رجایی که خیلی تمیزگردان جمع میکردن دوستان روزهای سختی هست ولی تموم میشه اگه کسی راهنمایی خواست ایدی اینستام میزارم بیادکمکش میکنم بلاخره اگه داخل این گروهان افتادی سعی کن منظم باشی خیلی اذیت نمیشی چون فرمانده میگه نامه ای فدایت شم برایت نفرستاده بودیم. باتشکریاعلیmohammadshamc

ببخشید کسب میدونه‌ زمان ترخیص اعزامی های یک آبان دقیقا کی هست؟؟؟؟؟؟

درود بر همه دوستان عزیز

تلفن های بعضی از گروهان ها چند روزی هست که قطع هستن، به خاطر برنامه هایی که برای سرباز ها وجود داره معمولا وقت برای تلفن زدن وجود نداره و اگر همسرهاتون و یا ....تماس نمیگیرن نگران نباشین، اوضاع و شرایط داخل پادگان خوب هست و حال همه هم خوبه.چیز زیادی تا پایان دوره بچه های یک ابان نمونده؛ فقط کمی صبر داشته باشین تا این چند روز باقی مونده تموم شه!

سلام توروخدا همسر هرکی تو ذوالفقار ایمانه بگه چرا ازشون خبری نیس همسر من کلا یه هفته اس ازش خبری نبس دوهفته ازاموزشیش مونده ولی این هفته کلا زنگ نزده توروخدا هرکی از این جا خبر داره بگه من از نگرانی دارم دق میکنم 😔

Zسلام عزیزم اره ما هم مشهدیم من ایدیمو دادم دوست داشتی تو اینستا بهم پیام بده تلگرامم بالا نمیاد همسر من ۱۶روز دگ تمومه سربازیش میگه ک خیلی خوبه شرایط اصلا سخت نمیگیرن فقط خیییلی لاغر شده چون غذاهاش خوب نیس همین

سلام من گردان ذوالفقارم اومدم مرخصی  والا اونجور ک میگن سخت نیست فقط یکم باید منظم باشی و ان تایم و اینکه یاد داشته باشی بگی چشم الان خیلی کمتر سخت میگیرن  من یکم ابانم به تلفن گروهان زنگ نزنید خرابه همسرم ۱۳۵ بار زنگ زده تا یبار گرفته  فقط سعی کنید ارامش بدید اگه باهاتون صحبت کردن  سربازا یه دلیل برای تحمل کردن لازم دارن سعی کنید دلیل ارامشش باشین سختیا اسون میشه با تشکر  ۱۶ روز دیگه تمومه یا علی 

سلام خانوما بااین شماره تماس بگیرین اسم و فامیل شوهرتون بگید. شماره تلفن گردان و گروهانشو بهتون میده

نیروی انسانی٠٣۴٢١٨٢۶۴١٨

خدا خدا میکردیم سربازمون از پادگان باغین بیاد بیرون حداقل جایی که میره برا خدمت یه نفس راحت بکشه خدا نصیب نکنه اینجا که رفته مثل زندانه همش میگیم خدا یه صبر به سربازمون  بده یه صبر بزرگتری به خودمون سپاه و ارتش خیلی بهتره

بدترین جا برا خدمت سربازی نیروی انتظامی هست همش آماده باش همش سختی و بدبختی

حتی اگر بهترین و بالاترین مدرک تحصیلیو داشته باشی هیچ جا حساب نمیشه فقط زور و قلدر بازی سرت در میارن و نای نفس کشیدن نداری
همین و همین
رسیدیم بهش و داریم می بینیم که چه به سر  سرباز بیچاره در میارن
حالا چه پادگانش چه یگان خدمتیش
دوران خیلی خیلی بدی هست چه برا سرباز و چه خانوادش ............................................

همسرمن هم ذولفقار جهاد هستن زهرا خانوم شما اهل کجایین؟ ما مشهدی هستیم

سلام نگران نباشید همسر من اعزام یک آبان هستن خیییییلی سخت میتونن زنگ بزنن شماره ای هم که دادن ما زنگ بزنیم کلی باید هرروز درگیر باشیم  تا موفق بشیم  گاهی هم تلفن هاشون خرابه اما اونجا اتفاقی براشون نمیوفته هرچی سخت بگیرین روزا سخت تر میگذره ان شالله زود تموم میشه تقریبا یک ماه بگذره هم میان دوره میدن چند روز مرخصی بهشون 

سلام مریم جان از نامزدم اسم داداشتو پرسیدم الان گف ببین مدرکش چیه مجرده یا متاهل کدوم گردانه بم بگو تا پیداش کنم اگه خواستی بگو

توروخدا ازداداشم بهم خبربدید علی علیدوستی

فنقلی جان تورخدا از نامزدت امارنامزد منو بگیر اسمش مصطفی محمد پور هستش از بندر عباس

سلام نامزد من اعزام19/8بوده نیروی انتظامی الان. دو روزه زنگ نزده نگرانشم کسی شماره ای چیزی نداره؟؟؟

سلام زهرا جان تلگرام ندارم متاسفانه !!!
حالا یگانش خدمت می کنه ...
آموزشی اونجا بود
بهشون بگید صبح ها قبل از نماز صبح باهاتون تماس بگیرن اونموقع بهتره
اگر چه دو ماه هست اما دوران خیلی بدیه ...

دو روز قبل از تمام شدن آموزشی امریشونو بهشون میدن و ترخیصشون می کنن ( چون میخوان برا سربازایی که سری بعد میان اونجا رو سم پاشی کنن ) پس پنجاه و هشت روز میشه البته اگه غیبتی و ... بهشون نخوره
انگار سالیان سال طول می کشه تا تموم بشه
 

سلام من اعزامی 1 دی 97 بودم خداروشکر واسه ما لیسانسه ها و بالاتر سخت نمیگیرن فرمانده ها با شعور و خوبن فقط یکم بهداشت محیط ضعیفه ... ارشد گروهان شهادت بودم به فرماندهی ستوان یکم ملکی عزیز که خدا حفظشون کنه مرد بسیار خوب وفهمیده ای هستن. اینو به اونایی که میخان تازه برن میگم اولش خیلی ادم حول واسترس داره ولی تا بری میفهمی چیزی نیست و سعی کنید به خودتون سخت نگیرید که سخت بگذره ... سعی کنید مثل زندگی عادیتون باش برخورد کنید که قول میدم زود بگذره ....خداروشکر کسر خدمتامم اومد و امروز ترخیص شدم. با ارزوی موفقیت براای همه عزیزان و سربازان کشور

اعزامی ۹۸/۰۸/۱۹هستم از طبس گلشن برای اموزشی باغین کرمان اگه کسی باغین کرمان افتاده (باهنر کرمان) به این شماره تلفنم پیام بده که یه گروه بزنیم یا واتس اپ یا تلگرام اشنا شیم

همسر من گردان ۰۵۴ ظفر هست گروهان۲ با این شماره ها که تماس میگیرم کسی جوابگو نیست، شوهرمم دوروزه زنگ نزده، امروز به یکی از شماره ها زدم گفت متاهلا رو امروز ترخیص کردن ولی خبری از شوهر من نیست

زهرا جان اگه نتونستی تماس بگیری آیدی اینستا بده یه شماره از درجه دارا برات بفرستم

سلام
زهرا جان شماره 09421826493 یا 92
باید باشه سرباز ما ذوالفقار شهادت بود شمارش 03421826464
به ترتیب شماره ها  ( درخور گروهانشون  ) کم میشه 94..93..92..91
اونجا کسی مسوول جواب دادن نیست
اگه سربازها باشن و گوشیو بردارن ( داخل آسایشگاهشون )

Atiye خانوم ممنون که جواب دادین دیگه داشتم از نگرانی میمردم که چیشده یهو پنج روز از نامزدم خبر ندارم ممنون واقعا 💖

سلام همسر منم اعزام 1 ابان هس اونجا خیلی سخت میتونن زنگ بزنن نگران نباشین

دوستان نامزد من  اعزام یک ابان هس یه روز درمیون زنگ میزد ولی الان ۵ روزه ازش هبری نیس😔ایا همچین اتفاقی براتون افتاده؟

سلام همسر منم ۱ آبان اعزام شده اونجا، یه روز درمیون میتونه زنگ بزنه، یعنی ما خودمون نمیتونیم زنگ بزنیم؟ من هر شماره ای رو میگیرم کسی جواب نمیده، لطفا اگه راه تماس باشون رو کسی میدونه بگه😔

سلام ثمین  خانوم  شما میدونین اینا جواب میده شوهر من ذوالفقار جهاد اما هرچی زنگ میزنم جواب نمیدن متاسفانه میشه از شماره دگ استفاده کرد ؟؟؟

سلام دوستان که شماره میخواستن نیروی انسانی
03421826418
03421826494
03421826493
03421826492
03421826508
شماره اولی نیروی انسانی
شماره دوم گردان ذوالفقار گروهان شهادت
چند تای دیگه هم ازایثار و جهاد
 آخریش هم گردان غدیر گروهان ایثار

دوران خیلی سختیه خدا صبرتون بده
 

سلام ساراخانوم من واقعا واسم سخته البته همسرم امروز اومد شما همسرتون باچی میرفتنو میومدن؟؟؟

سلام خانومایی که سوهراشون تو این پادگان خدمت میکنن اصلا نگران نباشین همسر منم اعزامی ۱۹ شهریور هستن هنوزم دوره آموزشیش تموم نشده 

پنج روز اول فقط ازش خبر نداشتیم بعد از پنج روز شماره آسایشگاهشونو پیدا کردم و بعد از ساعت ۷ هر روز باهاش حرف میزنم یکم اونجا سخت گذشته بهشون ولی ن زیاد پادگان خوبیه شوهر من راضیه میگه از ارتش خیلی بهتره 

غصه نخورین میاندوره بستگی به تعطیلات داره که مرخصی بدن یا ندن دوره قبل از همسر منو مرخصی ندادن ولی دوره همسرم رو مرخصی دادن پنج روز 

صبح زود ساعت ۵ صبح هم خودش زنگ میزنه 

انشالله هم هفته دیگه تمومه 

یا علی

سلام همسر منم ۱ابان رفته خییییلی خیییلی سخته واقعا شما نمیدونین کی مرخصی میدن و اینکه شماره ای ندارین از پادگان؟خانوما اگ دوست داشتین بگین من آیدی تلگراممو بدم حرف بزنیم یکم 😭😭😭😭😭😭😭

سلام همسرم اونجا اعزام شده سه روز رفته یکبار فقط 20ثانیه طول کشید تماس گرفت میخواستم بدونم جوری میشه اصلا باهاش تماس گرفت؟ مرخصی تو این مدت آموزشی میدن بهشون؟

سلام.من‌شوهرم ۱/۸اعزام شده .تورو خدا اگ گروهی چیزی دارید لینکشو بدید منم عضو بشم 

سلام،من اعزامی یک آبان هستم

میخواستم ببینم معاف از رزم بودن توی این پادگان فایده ای داره اصن؟

پاسخ:
میتونه مفید باشه
۲۲ مهر ۹۸ ، ۱۸:۳۸ مصطفی محمدی

سلام اعزامی یک آبان کسی هست به آیدی تلگرام زیر پیام بده گروه زدیم

@M_1292

سلام به همگی

هرچقدر سعی در بالابردن سطح علمی و فتح قله های رفیع علمی😃کردیم کار به هیچ جایی نبردیم و بالاخره نوبت ماهم رسید.سربازی را باید دید...سربازی را باید رفت...😂؛ امیدوارم خدا فقط آخرش رو برای همگی ختم بخیر کنه.

اعزامی های ۱/۸ باهنر دستا بالا😂😂😂

سلام واقعا ممنون از اطلاعاتتون من اعزامی یکم ابانم  امروز فهمیدم اینجا افتادم فقط اینکه میخوام بدونم  ما سرباز مرزبانی هستیم یا نه؟

الان که دارم مینویسم ۱۱ روز دیگه تا پایان خدمت همسرم مونده. این مدت به من و همسرم خیلی سخت گذشت. فرمانده ها چه خوباشون ه بدها همشون فقط وعده ی الکی میدن و سربازای بیچاره و خانوادشون رو میذارن سر کار تا سربازا به امید تشویقی و مرخصی کاراشونو درست انجام بدن. روی هیچ وعده ای حساب نکنید این پادگان هیچ برنامه ریزی درستی نداره و کاراش بی حساب و کتابه. یهو میبینید میگن فردا سربازا ترخیصن

ولی به جای ترخیص میفرستنشون مرز برای ماموریت! مث کاری که با بچه های این دوره کردن. این دو ماه برای من خیلی سخت گذشت مخصوصا با باور کردن وعده های دروغ مسئولا و هرچی به پایانش نزدیک تر میشیم زمان دیرتر میگذره. امیدوارم این دوره ی کذایی برای همتون فقط زودتر تموم شه. همین

سلام دوستان من اعزام 98/8/1 و یزدی هستم. از دوستان کسی هست که این تاریخ اعزام بشه پیام بده بهم تو تلگرام یا اگ چند نفر شدیم یه گروه بزنیم تو تلگرام تا قبل اعزام صحبت کنیم

آیدی تلگرام:meehdi8776

سلام به همگی من محمد عباسی اهل تهرانم ، تاریخ 97/3/19سرباز گردان کربلا گروهان شهادت بودم میخوام به توضیح کامل در مورد پادگان باهنر  بهتون بدم پادگان باهنر یه پادگان بسیار بزرگ و خشکه که هیچ گیاهی نداره اب حموم و شستوشو شوره که بعد از اولین حموم به خاطر گرمایی که سر کچلتونو سوزونده و با همراهی اب شور ۱۰۰درصد پوست سرتون بلند وسفیدک میزنه(کل گروهانمون اینطور شدن)، اب خوردن که تانکره که به وسیله ماشین اتش نشانی که باسه خود پادگانه پر میشه وبعد اب به آبسرد کن میره و خنک میشه که با توجه به تعداد جمعیت توصف باسه خوردن اب پنج دقیقه ای اب خنکش تموم میشه هوا گرمه گرمه گرمه به طوری که ساعت ۶صبح طوری افتاب میسوزونه که فکر میکنی سر ظهره  بعد تو این هوا باید ۵و۶ساعت رژه تمرین کنید که اب خورن تانکرا هم تموم شده به بچه های شهرای دیگه مرخصی ساعتی نمیدن البته یه فنونی داره که یاد گرفته بودم (۱۰۰درصد جواب میده برگه اعزام به بیمارستان بگیرید بهتون مرخصی اجباری ساعتی میدن)  .بوفش اصلا هم کارت تلفن نداره حتما بخرید من که بیست روز اول با خونه نتونستم صحبت کنم بعدش یه کارت پنج هزار تومنی رو بیست هزار تومن خریدم وضعیت غدای پادگان افتضاح نونی که میدن مثل سنگه کلا جهنمی باسه خودش  اگر چیزی خواستید بپرسید به ایمیلم پی ام بدید.

سلام به همگی من محمد عباسی اهل تهرانم ، تاریخ 97/3/19سرباز گردان کربلا گروهان شهادت بودم میخوام به توضیح کامل در مورد پادگان باهنر  بهتون بدم پادگان باهنر یه پادگان بسیار بزرگ و خشکه که هیچ گیاهی نداره اب حموم و شستوشو شوره که بعد از اولین حموم به خاطر گرمایی که سر کچلتونو سوزونده و با همراهی اب شور ۱۰۰درصد پوست سرتون بلند وسفیدک میزنه(کل گروهانمون اینطور شدن)، اب خوردن که تانکره که به وسیله ماشین اتش نشانی که باسه خود پادگانه پر میشه وبعد اب به آبسرد کن میره و خنک میشه که با توجه به تعداد جمعیت توصف باسه خوردن اب پنج دقیقه ای اب خنکش تموم میشه هوا گرمه گرمه گرمه به طوری که ساعت ۶صبح طوری افتاب میسوزونه که فکر میکنی سر ظهره  بعد تو این هوا باید ۵و۶ساعت رژه تمرین کنید که اب خورن تانکرا هم تموم شده به بچه های شهرای دیگه مرخصی ساعتی نمیدن البته یه فنونی داره که یاد گرفته بودم (۱۰۰درصد جواب میده برگه اعزام به بیمارستان بگیرید بهتون مرخصی اجباری ساعتی میدن)  .بوفش اصلا هم کارت تلفن نداره حتما بخرید من که بیست روز اول با خونه نتونستم صحبت کنم بعدش یه کارت پنج هزار تومنی رو بیست هزار تومن خریدم وضعیت غدای پادگان افتضاح نونی که میدن مثل سنگه کلا جهنمی باسه خودش  اگر چیزی خواستید بپرسید به ایمیلم پی ام بدید.

سلام 

کاربری بنام هستی یه سوال شما میدونی چه روزی مجردا رو فرسادن خوزستان و متاهلا همون باغین هستن؟

این و دارم .مشکلم حل شد ممنونم ازت عزیزم

شماره ذوالفقار_ ایمان:

03421826491

شاید این شماره به دردتون بخوره.

سلام. نامزدم پادگان شهید باهنر باغینه هنوز دوهفته از آموزشی‌ ش مونده  بخاطر اربعین همه رو فرستادن خوزستان فقط متاهلا رو تو پادگان نگه داشتن. 98/6/1 اعزام ش بوده یک شماره دارم ازش هرچی زنگ میزنم از امروزه میگن درحال حاضر تماس مقدور نمی‌باشد. کار بانکی واجبی برام پیش اومده اگه میشه یه شماره تماس بهم بدین ذوالفقار _ایمان. ممنون

سلام همسر من سرباز این پادگان هستن. اونجا همه چی خوبه جز وعده و قول هایی که به سربازا داده میشه. اگه دیدین دارن بهتون قولی میدن باور نکنین همش واس اینه که کار خودشون راه بیفته. تا کارشون دست شما گیره بهتون وعده و وعید میدن بعدش دیگه نه چیزی یادشون میاد نه قبول میکنن. کارشون واقعا مسخرس.

سلام من سرباز مهر 98

19/7

کسی از مشهد هس پیام بده 

Herkool_boy

سلام به همگی من سربازپادگان شهیدباهنرکرمانم همونجاافتادم کسی کاری چیزی داشت من درخدمتم ۰۹۱۵۰۸۰۵۴۱۰

چند سال پیش اونجا سرباز بودم 

اولا بگم که تلفن کارتی داره اما چون استان کرمان باید کارت تلفن اونجا رو بخری، بعد هم برای زنگ زدن وقت های مختلفی میشه پیدا کرد باید دستت بیاد 

و دارو هم الکی نیست ببری داخل قبلش بررسی می کنن 

آموزشی کلا برای لیسانس و پایین تر تفاوت خاصی نداره، 

 

نامزدم ۱۹ مرداد برای اموزشی رفته کرمان ذلفقاری جهاد دوهفتس ازش بی خبرم اسایشگاه هم کسی جواب نمیده توی این دوماه فقط کارم گریه بود دارم از نگرانی دیونه میشم یکی کمکم کنه اگه کسی اونجا ازخود نظامیا شماره ای چیزی داره شمارشو بهم بدید

ادرس گروهی ک زدین رو ب منم بدین....


چطور یه گردان یه شماره تماس داره از ساعت پنج تا نه زنگ زدم همش میگه بخاطر ترافیک شبکه امکان تماس غیر ممکنه فکر کنم الکی میزارن گوشی بوق اشغال بزنه آخه یعنی یه دیقه هم آزاد نمیشه

ای خدااااا

من از 98/4/1 تا98/5/31 آموزشی اونجا بودم.گردان ذوالفقار.

اگه سوال و چیزی دارید از تلگرام یا واتس آپ درخدمتم.

09012600989

سلام مجدد کاربر m

نه متاسفانه

بغیر از ش تماس ۳۴۲۱۸۲۶۴۹۴شماره دیگه ای از ذ_شهادت دارید؟

تا جایی که من میدونم پزشکان و دندانپزشکان در چنین گروهانی هستند و یک سری از معاف از رزم ها در جهاد هستند

سلام

از کاربری بنام چشم انتظار ممنونم بابت کامنت

آیا گردان ذوالفقار _شهادت مخصوص اونایی که معاف از رزمند هست؟

سلام کاربر m

همسر منم درحال حاضر گردان ذوالفقار گروهان شهادت هستن اگه سوالی داشتین درخدمتم

تکسوار 315 امیدوارم یه جای خوب مایقی خدمتشونو بگذرونن اگه اینستاگرام هستید و امکانش هست آدرسشو بزارید چند تا سوال ازتون بپرسم

سلام فعلا دقیق مشخص نیست شنبه مشخص میشه انشاءالله 

تکسوار 315** حواسم نبود که گفتین اون پادگان بودن (بقیه خدمتشون کجان ؟

سلام *از کاربری بنام تکسوار 315 سپاسگزارم بخاطر گذاشتن شماره// اما یه سوال عزیز شما در حال حاضر پادگان باغین هستند ؟

سلام همسر من تو ذوالفقار شهادت بودن این شماره‌ی اسایشگاهشون بود ۰۳۴۲۱۸۲۶۴۹۴  

سلام ;شخصی که با نام حجت نظر داده بودن آیا شما شماره گردان ذوالفقار گروهان شهادت رو میدونید چیه اگه میدونید شمارشو بزارید ممنون

سلام...همه سرباز در پادگان حال می کنن اموزشی .هستن.خودم سرباز همون جا هستم

اره نامزد منم بعد یه روز تماس گرف.خداروشکر حالش خوب بود. غذاشم میگفت خوبه

سلام وقت همگی بخیر، 

دوستان محترم  در مورد پادگان باید خدمت شما عرض بکن خیلی از مطالبی که ذکر شده اصلا واقعیت نداره بنده خودم 3 روز هست که دوره آموزشیم تموم شده و تنها نکته ای که وجود داره و سخت هم هست هفته اول آموزشیه، در مورد تلفن کارتی باید بگم که داخل پادگان وجود داره و از روز اول سربازها میتونن کارت از بوفه ی پادگان تهیه بکنن و با خانواده ها تماس بگیرن مطلب قابل عرض دیگه مدت آموزش هست که حداقل 60 روز هست و تا 63 روز متغیر، فضای پادگان بسیار خوبه از همه بهتر برای افراد لیسانس و لیسانس به بالا   این هست که فرمانده گردان و فرمانده گروهان های بسیار عالی ای دارند

سلام به همگی

همسر من مرداد ماه اعزام شدن اینجا،از روز اول و دقیقه اول هم تونستن با من تماس بگیرن،اصلا نگران نباشید اونجا اصلا کشتارگاه نیس فقط دو هفته اول ک نمیتونن بیان بیرون یکم اذیت کنندس بعد از ۱۲ روز میتونن اخر هفته ها بیان مرخصی،وضعیت غذاییش هم خداروشکر خوبه بهتر از سلف دانشگاه باهنر و دانشگاه بهشتی هست پس نگران خورد و خوراک همسراتون نباشین،فقط صبور باشین تا این دو هفته بگذره...

خانوماب عزیز خیلی نگران نباشید اونقدراهم ک میگن سخت نیست درسته تا دوهفته‌ی اول بهشون مرخصی نمیدن اما بعد از دوهفته دیگه هرهفته مرخصی میدن بهشون درضمن کارت رو خودشون باید تهیه کنن و هرزمان ک بخان میتونن باهاتون درتماس باشن.بعد از دوهفته میتونن تلفن اسایشگاهشونو بهتون بدن تا شما تماس بگیرید.خیلی نگران نباشید همه‌ی سختیش ب همین دوسه هفته‌ی اوله بعدش بهتر میشه.فقط دعا کنید تنشون سالم باشه و بهشون امیدواری بدید تااموزشیشونو با حیال راحتتر تموم کنن.باارزوی بهترینها برای همه🌹

اگ میتونین آیدی تلگرامتون یا آیدی اینستاتونو بزارین تا بهتون پی ام بدم بتونم تو گروه دعوتتون کنم

سلام سوفی جان خیلی جای خالیشون حس میشه😔😔فکر نکنم تا چندروزم بتونن زنگ بزنن

نامزد منم امروز رفته😭😭😭دارم از دلتنگی دق میکنممممم. منم با گروه موافقم

موافقم کیاناجونم

خدا کنه بسلامت برن و برگردن. خیلی دلم میسوزه 

خانومایی ک همسراشون اعزامشون امروز بوده اگ دوسدارین یک گروه بزنیم ک از حالشون راحت تر باخبر بشیم

امیدوارم همینطور باشه واقعا منکه خودمو برای بدترینا اماده کردم😔

کیاناجان بد به دلت راه نده همون دوماهه مرخصی میاندورشونم احتمالا واسه تاسوعا و عاشورا اینا میشه

کیاناجون خدااا نکنههه 🙁🙁اینطوری که دیوونه میشیم 

ممنونم عزیزم، خدا ب هممون صبر بده 😔

مدرک ارشد داره اما شنیدم ک جدیدا اونایی ک تو نیروانتظامی هستن 3 ماه شده اموزشیشون

سلام کیانا جان. خیلی سخته واقعا. همسرتون با چه مدرکی رفتن؟ ولی تا اونجایی که من میدونم ۵۶ روزه هست

سلام من امروز 2 شهریور نامزدم اعزام شده خیلی نگرانشم، میگن تا یک هفته بهشون کارت نمیدن تماس بگیرن اینطوری ک من دق میکنم😔

کسی میدونه ک دوره اموزشی اعزامی های شهریور 2ماه یا 3 ماه؟ 

سلام منم نامزدم امروز اعزام شدن. خیلی جای خالیشون واقعا حس میشه درک میکنم

سلام ببخشید کسی توانسته این چند روز با آسایشگاه ها تماس بگیره ؟چی شده چرا تلفن ها قطع شده نگرانم چند روزه از نامزدم خبری ندارم 

سلام ریحانه جان ادرس اینستا رو بده که با هم در ارتباط باشیم منم همسرم دوم شهریور اعزام میشه

سلام خانم الی

من همسرم اعزامی ۱۹ تیر بودن و کااااااملا درکتون می کنم که چقدر دوری سخته و نبودن همسر آزاردهنده ست.من بعداز اینکه شوهرم رفتن کرمان حس می کردم تنهاترین آدم روی کره زمینم و خیییییلی بهم سخت می گذشت اما بعد از اینکه یه بار اومدن مرخصی دلتنگی م کمتر شد.

ان شاءالله شوهر شما هم چون متأهل هستن آخر هفته ها بهشون مرخصی میدن و میان و حالتون بهتر میشه.البته به همسر من که هفته ی سوم مرخصی دادن.

معمولا دو سه هفته اول خیلی بهشون سخت می گیرن.

توی این مدت که تنها هستید سعی کنید خودتون سرگرم کنین تا کمتر اذیت بشید.

سلام

اعزامی های لیسانس برج 4 (تیر) 98 پس چرا هنوز ترخیص نشدند؟

سلام به همگی.من همسرم ۱۹ برج ۴ به همین پادگان اعزام شدن.گردان عاشورا.فرمانده شونم اقای سالاری هستن وهمسرم میگفت ادم خوبیه./حدودا ۱۵ یا۱۶ روز دیگه اونجا خدمت کنه ان شاء الله اموزشیش تموم میشه ولی تواین یک ماه وخورده ای که گذشت خیییلی سخت گذشت بمن خداکنه این مدت دیگم بگذره و بعدش خدمتشو شهر خودمون بندازن.همه خانوم هایی که شوهرشون رفتن خدمت رو درکشون میکنم ولی تنها کاری که میتونین بکنین اینه که صبر کنین وبه خدا بسپارینشون.برای منم دعاکنین همسرم خدمتشو شهر خودمون بیوفته.باارزوی موفقیت وخوشبختی برای همه...

همسرم امروز صبح رفت.... دوم شهریور به همین پادگان برای آموزشی اعزام میشه و ازم خیلی دور میشه. خیلی غصه دارم از دوریش.... کسی هست اینجا که شرایط منو داشته باشه؟ عمیقا به همدردی احتیاج دارم

سلام. من پزشکم کدوم گردان احتنال داره بیفتم و خیلی سخت میگیرن بهم یا اسونه خیلی حیاتیه

سلام پسرم دیروز تماس گرفت گفت تلفن آسایشگاه ها خرابه .

من هر چی با این شماره تماس میگیرم تو قسمت ایثار اصلا بوق نمیخوره ؟

گروهان و گردان قدس و ایثار فک کنم یا عاشورا 

03421826497

روز های قبل هم تماس می‌گرفتم کسی پاسخگو تلفن نبود اصلا 

 

سلام من هرچی از تلفن ثابت تماس می گیرم با شماره آسایشگاه گردان غدیر گروهان ایثار یا خط مشغول هست یا بوقی که واسه خرابی خط هست میزنه.با گوشی همراه هم اصلا وصل نمیشه.

خط مشکل داره؟ یا رفتن اردو؟

دو روز هم هست که با همسرم حرف نزدم و نگرانشون هستم.

قانون کچل کردن رو کسی میدونه قطعی برداشتن یا نه؟ یعنی من الان لازم نیست کامل کوتاه کنم؟ اونجا گیر نمیدن

ممنون

سلام قرار بود بچه ها  27 مرداد تموم بشه آموزشی اونها حداقل عید پیش خانواده هاشون باشن الان که 31 مرداد گفتن یک دفعه اول شهریور هستش دیگه بچه حداقل عید پیش خانواده هاشون میرفتن

سلام در جواب اقا حسین باید بگم

بله همچین گردان گروهانی تو این پادگان هست

٠٣٤٢١٨٢٦٤٨٩

اینم شمارشه ،هروقت وصل کنن تلفن اسایشگاه ها رو میتونین از ساعت پنج تا هفت بزنید جواب میدن

اگه فرمانده شون جناب رفیعی هم باشه که فوق العاده است 

سلام خانما ،اقایون لطفا اروم باشید

همسر من یه هفته است ترخیص شده از همین پادگان

هیچ بدی نداره ،نه کشتارگاهه نه قد ساواک بهت سخت میگیرن

همه چی اروم و خوبه خداروشکر تو این پادگان

بهرحال پادگان سختی داره اما نه خیلی

جای هیچ نگرانی نیست

بعد از یه هفته اونجا بودن شماره بهتون میدن ،خودشون هم میتونن تماس بگیرن ،سه چهار روز اول فقط بی خبرید

بعدش همه چی درس میشه

 

من امروز با این شماره تماس گرفتم 03421826418

جوابمو دادن خداروشکر

ولی کسایی که 19 مرداد رفتن کی میتونن زنگ بزنن یا مرخصی میدن

کلی نکرانم

 

مگر چه شرایطی داره این پادگان ؟واسه افرادی که 3 ماه آموزشی هم هستن سخت میگیرن؟

میشه توضیح بدین ؟

سلام من تو این پادگان خدمت کردم کشتاااااارگاه به تموم معناست

سلام 
ممنون از توضیحات جامع و کاملتون
چنتا سوال؟؟؟
من اعزام 6.1 هستم میخاستم بئونم آخر دوره چن روز مرخصی میدن؟ ینی حدودا دورمون کی تموم میشه؟
با توجه به اینکه امسال اربعین 27 مهر ماهه ینی تقریبا اخرای آموزشیمون آیا بهمون اجازه میدن بریم؟

سلاس دوستان

کسی شماره گردان کربلا گروهان شهادت رو داره ؟ اصلا همچین گروهانی داره اونجا؟

سلام کسی میدونه فرمانده امیرطاهری چجور فرماندهی هستن؟؟

گردان قدس گروهان ایثار

سلام برادرم 19 مرداد اعزام شده

کی میتونم خبر از سلامتیش بگیرم که اگر خودش زنگ نزد خودم زنگ بزنم بهش؟

لطفاً راهنماییم کنید 

ممنونم 

۱۶ مرداد ۹۸ ، ۰۹:۰۸ مهران حمیدی پناه

من یکم تیرماه 1396اعزام شدم به این پادگان.فوق العاده سخته و برای همه ی دوستانی که اعزام میشن.آرزوی صبر دارم.هر کسی سرما بخوره .خوب نمیشه.مواظب چشماتون باشین که عفونت نکنه با آب شورش.

سلام ببخشید کسایی که ۱۹ تیر اعزامشون بوده این هفته بهشون میاندوره میدن ؟

عالی بود دست شمادرد نکنه منم ۱۹ مرداد اعزامم 

دستت درد نکنه آقا محمد خیلی ممنون ازت
من شنبه19مرداد اعزامم خدا بخیـــــــــــر کنه:)))))))
سلام برادر آقا حسین عزیز کارت تلفن در ترمینال اتوبوس سه راه خرمشهر موجود است سعی کن بالاترین قیمتش رو بخری یا اینکه دوتا کارت تهیه کنی کارتهای ۱۵ هزار تومانی دارند البته در پادگان چند دستگاه تلفن عمومی هست و میتونی شماره تلفن گروهان رو هم بعد از تقسیم تلفنی به خونواده ات اطلاع بدی که گاهی اوقات با شما تماس بگیرند نگران هم نباش ان شاءالله بعد از اولین تماس ها خانواده ات از نگرانی در میان ضمنا احتمال زیاد سه یا چهار روز اول امکان تماس وجود نخواهد داشت.
سلام، من، از اهواز اعزام شدم اونجا تاریخ 19مرداد ازکجامیتونم کارت تلفن بخرم با خودم ببرم که به خانوادم زنگ بزنم؟ و اینکه اونجا تلفن در دسترس هست ؟ مادرم از الان خیلی نگرانه و استرس داره نمیخوام تو فکر بذارم،
ممنون میشم پاسخ بدید
سلام ،
آیا امکانش هست کسی که لیسانسه تاریخ اعزامش بشه 19 برج 5؟ و اینمه آیا این پادگان لیسانس میگیره ؟ 
پاسخ:
سلام . تمام لیسانس ها  و فوق لیسانس و دکتری تاریخ اعزامشون اول برج زوج یعنی 2.1 و 4.1 و 6.1 و 8.1 و 10.1 و 12.1 میباشد.
۰۸ مرداد ۹۸ ، ۰۰:۱۸ سربازسرباز
سلام به همسر من سه روز مرخصی دادن امکانش هست بازهم مرخصی بدن یا برای هر سرباز فقط یه بار مرخصی میدن؟
پاسخ:
سلام . آخر هفته ها مرخصی میدن نگران نباشین.
سلام پسر من هم ۱۹ تیر اعزام شده گفت ۱۷ مرداد مرخصی میدن
سلام ببخشید شوهرم ۱۹ تیر اعزامش بوده میخواستم ببینم این هفته رو بهش مرخصی میدن ؟ گردان عاشورا گروهان ایمان از یزد ممنون
پاسخ:
سلام . بله اگه مشکلی نباشه حتما مرخصی میدن.
گردان غدیر گروهان ایثار03421826508
پاسخ:
ممنون بابت شماره 
سلام همسرم گفتن هفته ی دیگه میبرنشون اردگاه تقربیا 5 روز؟ منطقیه 5 روز اونجا باشن؟  یکمم از شزاطش بگین لطفا؟ کوله شونو باید ببرن با خودشون؟ غذا چجوریه میدن چیزی؟ خیلی سخته؟ 😞
پاسخ:
سلام کلا ۳ روزه . شرایط سخته . یجورایی سخت ترین قسمت خدمته. ولی جای نگرانی نداره. 
سلام من همسرم یه هفته ست تماس نگرفته. دفعه قبلی که زنگ زد گفت افتاده گردان غدیر گروهان ایثار.شماره ی گردان غدیر اگه کسی داره لطف می کنه بده.
سلام کسی میدونه این پادگان مرزبانی نیست که 
پاسخ:
سلام . این پادگان انتظامیه و به مرز کاری نداره
سلام چرا از دیروز تا حالا هرچقدر زنگ میزنم جواب نمیدن 
پاسخ:
سلام. احتمالا یا رفتن اردوگاه که 3 روز طول میکشه برگردن و یا تلفنشون خرابه
سلام من پسرم یک تیراعزام شده یعنی بهش این هفته میان روره نمیرن؟
پاسخ:
سلام منتظر خبرهای خوب باشین :))
سلام گفتن که این هفته مرخصی میخواستم بدن چهارشنبه ولی نمیدن واقعا بچه ها خسته شدن یک میان دوره لازمه کاشکی به فرمانده زنگ بزنیم و خواهش کنیم که مرخصی میان دوره بدن فردا 
اقا محمد لطفا صبر داشته باشید
خیلی خیلی شلوغه تا یه هفته ای اول زنگ زدن سخته بعدش میتونن هر روز تماس بگیرن
نگران نباشید شاید کارت تلفن نداره یا صف تماس طولانیه
مطمنا خودشون باهاتون تماس میگیرن
چند روز صبر کنید
سلام پسرم روز چهارشنبه با اتوبوس از اهواز اعزام شده به کرمان ولی هنوز تماسی نگرفته معاف از رزم هم است و خانواده بسیار نگرانش هستند وقتی تماس میگیریم پادگان میگویند اگر سرباز بخواد میتونه تماس بگیره ولی پسرم اگر بتونه حتما یک زنگ میزنه و خبری از سلامتیش به ما میرسونه این موضوع مارو خیلی نگران کرده و احتمال میدیم که مانع از تماسشون به نحوی بشوند و این به روحیه پسرم ممکنه لطمه بزنه کسی هم نیست که وادارشون کنه خبری ازش به ما بدهند نمی دونیم  چاره چیه و چکار باید انجام دهیم .
پاسخ:
سلام . احتمالا کارت تلفن گیر نیاورده . اصلا نگران نباشین. به محض اینکه کارت گیر بیاره تماس میگیره.
سلام من شوهرم چهارشنبه اعزام شدن، اما فقط یه بار زنگ زدن.
دو روز خبر نداریم ازشون، این بی خبری طبیعیه؟
به شماره ها زنگ بزنیم جواب میدن؟
سلام فرزانه خانم اصلا نگران نباش عزیزم منم روزای اولی همسرم رفته بوڔ همینجوور نگران بوڔم الان سه هفته رفته الهی شکر اونجا همه چی خوبه البته هفته اول یکم سخت میگیرن بعڔم روزای اول تا سه روز اول تا جاگیر بشن طول میکشه تا زنگ بزنه اگرم‌ بومی باشه چهارشنبه هفته روم میتونه بیا متاهلم که هست راحت میتونه بیا
من اول تیر تموم شدم به امید موفقیت همه دوستان
سلاک کد پستی پادگان رو کسی میدونه
سلام ببخشید من دنبال شماره تلفن از با پادگان شهید با هنرم همسرم رفته خبری ازش ندارم ک رسیده یا ن خیلی نگرانم  لطفا کمکم کنید
پاسخ:
سلام . فعلا  تا زمانی خودش زنگ نزده و نگقته کدوم گردان و گروهانه شماره تلفن هم گیر بیاری بی فایده است . صبور باشین. 
خسته نباشد میخواستم ببینم اینا ک میرن میدون تیر چ جوری مکانش 
شوهرم میگف دستشویی و چیز نداره درست گفته اگ خطا کنن چیکارشون میکنن
همچیش اوکیه
اخه اب شور؟؟
میشه زنده موند ینی.
یا خدا . 19 برج 4 اغزامم باهنر
 خدا بخیرکنه
بخاطر رژه ای که رفتن جلو اون فرمانده که اومد پادگان ،قرار شده به احتمال زیاد یه هفته مرخصی تشویقی بهشون بدن
سلام فرناز جون  مرسی از محبتت. همسره منم اومد مرخصی. جریان ی هفته رم گفت. خداکنه بدن. آره خداروشکر اونجوری ک ما فک میکنیم سخت نیست😀😍
سلام عزیزدلم خیلی ممنونم ازین همه محبتو ‌حس دلگرمی که بهم میدین عزیزم و فائزه عزیزم که گفتین  اقام اومدمرخصی بهتون بگم از شرایط.الان دو روزه همسرم اومدن از چهارشنبه چون خودمون کرمانیم راه نزدیکه اومده خودش میگه اونجا اصلا اینجوری که فک میکنی سخت نیست میگه تازه گفتن  احتمال ۹۰درصد میان دورشون یه هفته مرخصی میدن به همه 
سلام فرناز جون ...شوهر من ذوالفقار ایمانه...میگه پادگانمون خیییلی شلوغه بازدید داریم...شاید آقاتون بخاطر همینه که نتونسته تماس بگیره 
پاسخ:
شوهرتون داره تو بهترین قسمت پادگان خدمت میکنه
فنقلی جان خب اسم گروه رو بگین اگر توی تلگرامه تا من عضو بشم!نمیشه؟ 
فاطیما جان
ما گپ داریم با دوتا خانوم دیگه هم عضو هستیم
اما من وقتی لینک رو میزارم ،مسئول این وب سایت پاک میکنه پیام رو
دیگه نمیدونم چطوری میشه شما رو دعوت کرد
سلام دوستان لینک گروه رو کجا گذاشتید ک منم بتونم عضو بشم؟ 
خانما ،لینک گپ رو گذاشتیم
هرکی دوس داشت جوین بشه
تا راحتتر بتونیم راجبع سربازا صحبت کنیم
پاسخ:
با سلام . 
ممنون از پیگیری ها و نگرانی شما 
لطفا از قرار دادن لینک یا شماره شخصی تو نظرات خود داری کنید . 
ما نگران سو استفاده ناگهانی از اطلاعات شخصی شما هستیم. 
فائزه جان هرجا راحت تری گروه بزن
که بتونیم راحت اسم و فامیل همسرامون رو بگیم
من روزی دوبار با نامزدم حرف میزنم
ببینم اگه میشی اسم همسر اون خانمایی که بی خبرن رو بهش بگم 
شاید بتونه خبری ازشون بگیره
سلام. ٱره فرناز جان زنگ زده امروزم. خیلی سرشون شلوغه فردا رژه دارن جلو فرمانده کل. چهارشنبه م میان بازید باید رژه برن .فرمانده گروهانشون قسم خورده تا دوتا خیلی خوب نگیرین نمیزارم هیچکدومتون برین مرخصی. روزاشون خیلی فشرده ست شاید به خاطر همین نتونسته زنگ بزنه.
سلام اتفاقا همسرمنم الان دو روزه تماس نگرفته ذوالفقارگروهان ایمانه خیییییلی ناراحتم کسی خبری نداره؟فائزه شوهرت زنگ زده؟
سلام عزیزم. من درست میکنم واتساپ باشه یا تلگرام؟ بعد لینکشو میزاریم اینجا
سلام خانما
قرار بود گپ بزنید تو وات که اونجا همه خبراشون و سوالاشون رو باهم درمیون بزارن
کسی اینکار رو کرد؟؟
سلام نگران نباشین احتمالا کاراشون سنگین هست وقت نمیشه برادر من هم میگه 1 دقیقه وقت نداریم یکم براشون سخته کسی نمی دونه مرخصی چندم است

سلام...شوهر من یه دو روزی میشه تماس نگرفته تو گردان ذوالفقار ایمان هم هست ..کسی از دوستان شماره ی این گردان رو نداره برام بفرسته
سلام من شوهرم الان آموزشیه....ممکنه برا خدمت سربازی توی شهر خودمون نیفته؟
پاسخ:
سلام . هر امکانی وجود داره . ولی معمولا لیسانس به بالا رو میفرستن شهر خودشون.
سلام من شوهرم 1 تیر رفتن الان میگ اسمم را نوشتن برا اینکه رژه درست نمیرم اگ اسمشا بنویسند یعنی اخر هفته نمیتونه بیاد مرخصی اگ کسی میدونه جواب بدد لطفا😭
پاسخ:
باور نکنین . این اسم نوشتن مثل همون اسم نوشتن خوبان و بدان تو مدسه است  که آخرش هچی به هیچی 
سلام 9 هفته نگهشون میدارن آموزشیو؟ 63 روز؟ 
پاسخ:
کمتر از 60 روز 
بیچاره سربازی که زیر دست فلاح باشه 
ذوالفقار ایثار باشید کارتون تمومه ...تا میتونید برید جهاد پیش معاف از رزم ها کاری به درجه هم نداشته باشید
پاسخ:
همچین صحبت میکنید انگار اونجا سرباز ها حق انتخابی هم دارن.
سلام نگران شوهراتون نباشید موتور خشکه فعلا هفته بعد برای لیسانس ها مرخصی میدن جای نگرانی نیست 
بعده 18 روز
مرسی عزیزم. بعد دوهفته گذاشتن بیان میان دوره خوبه ولی فقط 3 چهار روز😕
فائزه جان
نامزد من الان مرخصی میان دورشه که اومده
خونمون اصفهانه
دیروز ساعت چهار اتوبوس از دم پادگان سوارشون کرده اومده
شنبه ساعت هشت شب هم باید پادگان باشه
فنقلی جان شنبه باید برگرده نامزدت؟ راهتون چند ساعت تا کرمان؟  میپرسی میاندوره میدن یا ن؟ چند روز؟ 
آقای منصور مرخصی میاندوره 2 روزه؟ 
نامزد من که ١٩هم رفته بود
اومد مرخصی ،وقتی تعریف میکنه
چیز بدی نمیگه خداروشکر هم گروهانی هاش خوبن ،فرماندشونم فرمانده رفیعیه
میگه عاااالیه
سلام من خودم لیسانس بودم پارسال ۱تیر ۹۷اعزام شدم هفته اول مرخصی نمیدن ولی هفته دوم متاهلین رو از چهارشنبه ظهر میفرستن .قابل توجه خانم ها مرخصی میان دوره هم تا ۲۸روز پر نکنی نمیدن .من از اهواز اومدم فقط دو روز بهم مرخصی دادن .اینم بگم ک دوهفته اول اذیتشون میکنن بعد یکم راحت تر میشن . 
معمولا یه بار زنگ میزنه. میگفت تلفن اسایشگاشون خرابه اون شماره ای ک جواب میده ماله گروهانه دیگه ست میگم زیاد زنگ بزنیم شاید دعواشون کنه فرمانده شون.  عزیزم هفته بعد ایشالا همسرت اومد بیا اینجا بگو یا خبر داشتی به منم اطلاع بده. 
ن چون راه دوره نمیتونه بیاد خودمم راضی نیستم بیشتر خسته میشه. ایشالا میان دوره بیاد. بیشتر بعدازظهرا زنگ میزنه. دو باریم ساعت های 10 شب حدودا زنگ زد میگفت به بهونه جوراب شستن اومدم بیرون وگرن اون ساعت خوابشونه. 
الهی عزیزدلم انشاالله که اقاتون هفته بعدی اونم بیاد.اقاتون چون متاهله باید بزارن بیا چرا نمیا؟هفته اول اخ الهی پس خیلی سخت گرفتن بهشون.اقاتون بیشتر چه موقع هایی از روز تماس میگیره؟چن بار در روز؟
مرسی عزیزم. خودش زنگ زد. میگه نمیتونم بیام تا میان دوره تلفنم گفت جواب نمیدن زنگ نزنم ایشالا همشون سلامت باشن از هفته بعد اوضاعشون بهتر شه این هفته که سخت بوده.  ایشالا ک همسرت هفته بعد بیاد جزئیاتو خبرارو بهت بگه توام واسه من بگی😅😘😘
والا من اول شماره ۰۳۴۲۱۸۲۶۴۹۱گرفتم که مال گروهان ایمانه اما دیدم جواب نمیده چون شنیدم اسایشگاه تموم گروهان ها یکیه اومدم ۰۳۴۲۱۸۲۶۴۹۳هم گزفتم اول که گفتن نیسته رفته نماز بعد دوباره زنگش زدم گفتن رفته اب بخوره پنج دیقه دیگه زنگ بزنین زنگ‌زدم دیگه هرچی صداش میزنن جواب نمیده بعد بهم گفتش ابجی اشتباه گرفتی تو این گروهان نیست خودشونم‌‌ کرمانی بودن من حدودا ساعتا هفت شروع میکنم به ‌زنگ زدن تا ۹شب عزیزم 
از سیستان عزیزم. اره روزای اول خیلی بهشون سخت میگیرن خداکنه اوضاشون بهتر شه. عزیزم میگی چ شماره ای رو میگیری؟  و چ ساعتی زنگ میزنی؟  
الهی عزیزم انشاالله که میاد.ازکدوم استانین؟والا میگم همسرم که احتمالا میزارن ولی اینجور که میگفت به پسرخالم بیچاره با اینکه خودکرمانم هست خونشون چون مجرده فک نکنم بدن حالا خداکنه به اونم مرخصی بدن.پس فرماندشون سختگیره خودشم البته میخوا ما ناراحت نشیم فقط گفت سخت میگیرن 
معمولا چ ساعتی زنگ میزنین؟ 

همسرم میگفن اخر هفته دوم میتونن برن مرخصی یکم اذیت میکنن ولی میزارن 

سلام عزیزم. فرمانده شون که فک کنم گفت نقدی هست گفت آدم خوبی نیستو بد اخلاقه😕راجب اومدنشونم اره چون متاهلن اخر هفته احتمالا میزارن بیان اگه تایم پست دادنشون نباشه واسه شما ک کرمانید خوبه راهه ما دور شاید نتونه بیاد. کدوم شمارو میگیری جواب میدن منکه کلی زنگ میزنم حتی برنمیدارن زنگ میخوره جواب نمیدن... 
پاسخ:
استوار نقدی آدم منظبط و سختگیریه ....
همسرتون رو تبدیل به یک مرد مسولیت پذیر میکنه ... :))
درضمن من هروقت خودم زنگ میز؟نم اینقدر معطل میشم بعدشم میگن ن رفته نماز یا اب بخوره.به خودشم گفتم گفت فرناز الکی ؟زنگ نزن چون اینا گوشیو عمدا نمیدن .درموردمرخصیام هفته دوم به اونایی کرمانین اجازه میدن بیان?  یا ن ؟؟
سلام خیلی ممنونم بخاطرپاسخگویی وشماره ها خانوما..بله درسته باهمسرمن داخل یه گردان و گروهانن فائزه عزیزم.هر روز از تلفن کارتی زنگ میزنه البته فقط یک دیقه فرصت صحبت کردن داریم من خیلی کنجکاوم بدونم چجور فرمانده ای دارن گروهان ایمان.واینکه میگف احتمالا هفته دیگه میان.البته پسرخالمم ڐوالفقار اما چون مجرده میگفتش شاید اونا نزارن بیان با اینکه خودمونم کرمانیم.شایدم اشتباه میکنه
هنوز خیلی مونده تا تقسیم ،فک کنم هرکی و شانسشه
بیدار باششون خیلی زوده
شبا هم تا میان بخوابن دیر میشه
نامزد من که تو دفتر اونجا کار میکنه تا میاد بخوابه ده و نیم یازده شب شده 
سه و نیمم بیدار میشن

سلام من بردارم زنگ در گردان ذوالفقار جهاد هستش گفت برای هفته بعد شماره تلفن میدن که به خانواده تا تماس بگیرن گفت فقط گرما خیلی زیاد هست 3.30د شب بیدار میشن کسی میدونه که موقع تفسیم چه جوری هست
سلام فرناز. همسره منم همین گردانو گروهانه. از روزی که رفته با تلفن کارتی زنگ میزنه دیشب ی دیقه فقط تونست حرف بزنه سرشون خیلی شلوغه  عزیزم.03421826418  اینجا بگو کدوم گردانو گروهانه شماره میدن . 
اینم شماره نیروی انسانی پادگان
21826418
لیسانسه ها نگران نباشن زیاد اذیتشون نمیکنن.دیگه اسمش هست سربازی پس سختی داره.به متاهل ها اگه هفته اول نزاشتن برن خونه هفته دوم دیگه اخرهفته خونه هستن.دوره ای که همسرخودم بود همون هفته اول اومد.فقط برا زنگ زدن خیلی خیلی زنگ بزنین پشت سرهم تا گوشی جواب بدن.من خودم بالای پنجاه بار زنگ میزدم تا خط وصل بشه دلیلشم اینکه پشت خط هستیم.توکل برخدا نگران نباشین.
سلام این شماره جایی که همسر من بود ذوالفقار شهادت
۰۳۴۲۱۸۲۶۴۹۴
به ترتیب از رقم اخر هم کم کنین میشه گردان جهاد وایثار و ایمان
فقط میتونم بگم خیلی خیلی باید زنگ بزنین تا جواب بدن.از ساعت پنج تا هفت و بعد از نماز شب تا ساعت ۹
اونجا سوپری نزدیک پادگان هست گوشی تحویل میگیره من همسرم میبرد تحویل سوپری میداد وقتی میومد بیرون راحت زنگم میزد.
انشاالله که زود زود بگذره

خانما یه ذره صبر کنید 
میدونم سخته
نامزد خودمم اونجاست
اما بعدازچندین روز شماره اسایشگاهشون رو بهتون میدن که شما بتونید تماس بگیرید با خودشون صحبت کنید
سلام...وقتتون بخیر
ببخشید کسی شماره ای از پادگان داره که جوابگو باشن! من همسرم ۱تیر اعزام شده افتاده گردان ذوالفقار گروهان جهاد...
سلام خانوما خیلی ممنون ازینکه با حرفاتون واسم ی دلگرمی بودین همسرم تماس گرفتن گفتن گردان ذوالفقارگروهان ایمان .کسی شماره ای داره که خودمم بتونم باهاش تماس بگیرم
سلام خواهش میکنم اگه کسی شماره نیروانسانی داره بهم بده میخوام مشخصات سربازمون بدم اسم گردان و گروهانشو بگیرم که بتونم باهاش تماس بگیرم لیسانس  چندروزه رفته خبری نیست ازش.این چنتا شماره بالام همه اشتباهن من خودم بچه کرمانم اینا تموم شماره ها یه رقم کمه 
نامزد من یکم رفته ذوالفقار ایثار افتاده دیروز تماس گرفت گفت کارت تلفن نبردم بوفه هم نداشتن امروز نتونسته تماس بگیره حتما با سربازاتون کارت تلفن بفرستین شماره گردانش هم گرفتم اما جواب نمیدن😬😬😬😬😬
باشه عزیزم هرکاری فک میکنی درسته انجام بده😉
آره فنقلی جان اینکارو میشه کرد فقط چون تلگرام مشکل داره میتونم شماره بدم برای واتساپ. بقیه خانوماهم اگه هستین حتما بگین 
گروهان ایمان گردان ذوالفقار فرمانده ش چطوره؟ 
در جواب فرهاد
گروهان جهاد گردان ذوالفقار عالیه.
بهترین فرمانده را داره.
سلام به روی ماهت فائزه جان
موافقم با پیشنهادت عزیزم ،فقط من بلد نیستم چطوری میشه اینکارو کرد؟!
یعنی لینک گپ رو اینجا پست کنیم؟
سلام گردان ذوالفقار گروهان جهاد خوبه کسی میدونه فرمانده هم سرگرد نخی
سلام. فنقلی جان. دنیا خانوم سپیده خانوم و فرناز خانوم و هر خانومه دیگه ای که همسرش این پادگان سربازه اگه دوست داشتین میتونیم ی گروهی چیزی داشته باشیم. هم همدردیم ی جورایی همدیگرو خوب میفهمیم هم اطلاعاتمونو میتونیم بهم بدیم.
فرناز جون امروز دیگه احتمال داره بتونه زنگ بزنه بعد شماره ای که بتونی با خودش حرف بزنی که ما نداریم بعد هفته اول یعنی این هفته نمیذارن بیاد خونه 
سلام من نامزدم لیسانس شنبه یکم اعزام شدن اما هنوز تماسی نگرفته الان که سه روزمیگذره میتونم زنگش بزنم؟بعدم که بچه کرمانه این هفته نمیتونه بیا؟میشه لطف کنین شماره واسه تماس بهم بدین
پاسخ:
سلام یک خرده صبود باشین . تا با قوانین آشنا بشه خودش وقت پیدا میکنه و زنگ میزنه ....
کرمانی ها و اصفهانی ها و یزدی ها از هفته دوم آخر هفته ها مرخصی میدن. 
سلام ببخشید این فلاح فرمانده کدوم گردانه؟ 

۰۲ تیر ۹۸ ، ۲۲:۴۳ بدترین فرمانده فلاح
خدایا به کسانی که فرماندشون فلاح خبیث هست صبر و حوصله و تحمل عطا فرما...فرمانده خشکی که کل پادگان از سرهنگ تمام تا سرباز صفر ازش متنفرن خدایا جواب این فرمانده عذاب اور در هر دو دنیا  بده و از جونش در بیار.به حرفاش اهمیتی ندین چون دروغگویی بیش نیست به نمره و این چیزاشم اهمیت ندین چون همتون به درجه ای پایین تر از اون چیزی هستین میرسید سعی کنید فرماندتون حسینی و عبدالهی باشه.ان شاءالله موفق باشید و از شر آدم های عقده ای مثل فلاح نجات پیدا کنید
خانما نگران نباشین سه .چهار روز اول نمیتونن زنگ بزنن هفته اول مرخصی نمیدن هفته دوم دیگه چهارشنبه عصر میان مرخصی تا شب جمعه بعضی ها هم که راه شون دور باشه نمیان 
خانما تا سه چهار روز اول نمیتونن زنگ بزنن
نگران نباشید
سلام خوبین من شوهرم امروز یک تیر اعزام پادگان باهنر کرمان شدن بهشون مرخصی میدن؟؟؟میتونن اونجا زنگ بزنن؟من کی منتظر زنگش باشم؟ لیسانسه هستن اذیتشون میکنن لطفا یکی جواب بده  خیلی اعصابم خورده خبری ازش ندارم 
همسرم امروز اعزام شد همین جا. فقط دم پادگان ک رسیده بود انگار گوشیه یه نفرو گرفته بود زنگ زد گفت رسیده. خداروشکر به فکرش رسیده بود 
بنظرتون فردا میتونه زنگ بزنه شماره بده؟ هفته اول بهشون مرخصی لباس میدن؟ 
دنیا جان لطفا دعا کن بشه
الان صحبت کردم گفت مث اینکه یه مشکلی پیش اومده گفتن امکان داره مرخصی ندیم اصلا به گردان کربلا
اگه بدن اخر این هفته میان اگه ندن دیگه کلا نمیدن
فنقلی جان این هفته اینده که میاد نه هفته دیگه اش 
دنیا جان دو هفته دیگه یعنی چندم
یعنی اخر این هفته که شنبه اش میشه هشتم و تعطیله نمیان مرخصی میان دوره؟؟
سلام بچه ها نامزد من دیروز اومد مرخصی اخر هفته میگه دو هفته دیگه مرخصی میان دوره بهمون میدن 
سلام میشه یه سوال بپرسم؟
پاسخ:
سلام اینجا سوال  و جواب آزاده ...
سلام ، برای آموزشی ادم بیفته ارتش کرمان بهتره یا نیرو انتظامی کرمان؟
ممنون میشم کسی میدونه راهنمایی کنه
پاسخ:
سلام مگه دست خودته که بیفتی کجا ؟؟؟
ضمنا هر جایی خوبی های خودشو داره  چون بعد تقسیم شدن کلی بخش های مختلف هستش که میتونی خدمت کنی.
سلام مرسی فنفلی جون زحمت میکشی
اقای H90
اینجا که ساعت هشت ونیم تمام اعزامیا از شهرک ازمایش اومدن بیرون
یعنی حضور غیاب کردن وبهشون گفتن چه ساعتی کدوم پایانه باشند
دیگه بقیه جاها رو نمیدونم
دنیا جان اگه تونستم خبری ازش بگیرم حتما خبرت میکنم
سلام 
اگر تونستید زود جواب بدید که خوبه
من شنبه یک تیر اعزامم است
فوق لیسانس آیتی دارم
معاف از رزم هم به خاطر نزدیک بینی هستم
در تایپ هم سریع ‌ام

حالا این‌ها را بیخیال سوالم اینکه که توی برگه اعزام زده که باید راس ساعت ۷ صبح در نظام وظیفه باشید چقدر حتمی است
من راهم دوره نهایتا ساعت ۹ برسم
بعضی بچه‌ها می‌گفتن خودشون ساعت ۸ می‌یاند و ساعت ۹ ، ۱۰ تازه حضور غیاب و ... شروع می‌شه
از صحتش باخبرم کنید
دنیا جان من زدم یه ربعم حرف زدم
اسم و فامیل نامزدتو بگو ،تو کدوم گروهان
ببینم میتونم امارشو برات بگیرم
فنقلی جواب نمیدن که
بچه هاتلفن اسایشگاها وصل شده
زنگ بزنین با خودشون حرف بزنین
من الان داشتم با نامزدم حرف میزدم گفت فقط اونایی که از کرمان و یزد اعزام شدن رفتن مرخصی بقیه تو پادگانن
سلام سپیده جان من زنگ زدم خیلی اطلاعی خو نداشت اخرش هم گفت من از هیچی خبر ندارم همسر شما از کجا اعزام شدن ؟همسر من که پول از حسابش کم میشه من امید دارم میاد انشاالله باشه اگه خبر گرفتم بهت خبر میدم تو هم خبر بده 
سلام منم شوهرم قرار بود امروز بیاد ولی از دیروز تا حالا ازش خبری نیس
میشه اگه خبری گرفتین ب منم بگین
ب چ شماره ای زنگ زدین که ازتو لیست دنبال اسمشون گشتن؟
سلام بچه ها نامزدم از دیروز زنگ نزده قرار بوده امروز بیاد ولی الان زنگ زدم یه شماره ماله پادگان میگه نه تو لیست ماله بندریا نیس چجوری بفهمم ک میتونه بیاد یا نه اخرش هم گفتم ک گفته میاد گفت نمیدونم تو لیست ک نیی 
اره عزیزم تو شهرتون بخره بهتره
اونجا هم فک کنم باشه اما سخت گیرمیاد
میشه از شهرمون کارت تلفن بگیره ببره؟ اونجا کارت تلفن هست بخرن؟ 
سلام .همسرم یکم تیر اعزامه به همین پادگان.میدونین کی بهش مرخصی میدن؟ شهرما دوره آخر هفته نمیتونه بیاد.کسی هست همسرش اونموق اعزام باشه؟
نه عزیزم برا اینکه ناراحت نشی اینطوری گفته
بااینکه کلا کم خوراکه اما غذاشون خیلی کمه
بوفه هم فقط کیک و بیسکویت و دلستر و اینا داره ،اجیل و چیزای مقوی که نداره
نه نمیادش تا مرخصی میان دوره 
فایده نداره دو روز اخر هفته میگه همش رو تو راهم 
این همه راه بیاد همش یه روز میتونه پیشمون باشه بدتر تو راه و اتوبوس خسته میشه
فنقلی جان نامزد من ک گفت غذاهاشون خوبه بهمون میرسن ولی خیلی اذیت مون میدن بعدمگه نامزد تو چهارشنبه نمیاد ؟اگه بیاد ک نمیخاد بفرستی دیگه ؟؟؟
خدا خوشحالت کنه دنیاجان
برا منم دعا کن ،نامزدم سرما خورده صداش گرفته خوراکی هاشم تموم شده
نمیدونم چطوری خوراکی براش پست کنم که برسه دم پادگان که بهش بدن

سلام مرسی فنقلی جان خیلی خوش حال شدم بازم خوبه اخر هفته میتونن بیان 
اره عزیزم از چهارشنبه بعدازظهر تاجمعه شب
اما برا اونایی که راهشون دوره اصلا فایده نداره
به اونایی که از یزد و خودکرمان اعزام شدن راحتتر مرخصی میدن
سلام الهام جون میگم نامزدهای ما هفته قبل یکشنبه رفتن دو روز پیش گفت ک پنجشنبه میاد امکانش هس ک چهارشنبه بذارن بیاد ؟؟؟
سلام من برادرم پادگان05 کرمان است کسی شمارشو نداره؟
سلام به دوستانی که نامزدشون چند روز پیش اعزام شده
اگه نامزدتون اسمش توی شناسنامتون هست پنجشنبه اول رو بهشون مرخصی نمیدن اما هفته دوم جهارشنبه حدود ساعت 3 میزارن بیان خونه تاجمعه شب و یا صبح شنبه 
نگران نباشید روزهای اول سرشون شلوغه 
من زدم میگن تا دوشنبه صبر کنید
تا شماره اسایشگاهاشون رو بدیم بهتون
فعلا نمیشه
سلام با این شماره هم زنگ بزنی بهتون جواب میدن۲۱۸۲۶۴۱۸ ۰۳۴
mah 
مرسیییییییییی عزیز دلم ممنون از این همه مهربونیت 
نامزد من افتاده تو گروهان شهادت قشنگم
پیش داداش تو نیستش که بتونی خبری ازش بگیری
برو به سلامت داداشتو ببین
کلی ذوق میکنید
انشالله که هرچه زودتر این روزا بگذره
فنقلی جان داداش من هر روز دو بار زنگ میزنه از تلفن عمومی اگر فامیل شوهرتو بگی بهش  میگم خبرش بده بهت داداش من مثل اینکه ارشد گروهان شده بخاطر همین بیشتر فرقت داره زنگ بزنه ما احتمالا فردا میریم پادگان پیششون یک ساعت ببینیمش  چون زنگ میزنه بغض گرده و گلو درد گرفته غم باد کرده . اگه کسی پیام داره بده بتونم بهشون میرسونم البته فامیلشونم بگید 
سپیده جان گفت مرخصی بستگی به فرمانده داره
نگران نباش شلوغه نتونسته تماس بگیره
حتما زنگ میزنه و کلی ذوق میکنی
نمیدونین کی بهشون مرخصی میدن
سلام دوستان مرسی از همه تون
سلام سپیده جون با تلفن عمومی تماس گرفت قرار شد امروز زنگ بزنه شماره بدن هنوز زنگ نزده 
بچه ها بلاخره بعد از چهارروز زنگ زد
اینم اون شماره ٠٣٤٣٩٤١٨٣٢٧
ولی من که به این شماره زنگ میزنم میگه اشتباهه
اما اون با این خط باهام تماس گرفت
دنیاجان میشه اون شماره رو به ماهم بدین
خیلی دلواپسیم
و من همچنان بی خبر به سر میبرم

سلام بچه ها باهاتون تماس گرفتن نامزد من دیروز بازم تماس گرفت گفت ک امروز زنگ میزنه یه شماره میده ساعت ۴ عصر ب بعد میتونم اونجا زنگ بزنم باهاش حرف بزنم
بچه ها من بعد کلی زنگ زدن به هرشماره ای
بهم گفتن الان خیلی شلوغه بخاطر همین نمیتونن زنگ بزنن ،پنجشنبه جمعه ازادن
وقت میشه تماس بگیرن باهاتون
یکشنبه هم اسایشگاهشون مشخص میشه میتونن شماره اسایشگاه رو بهتون بدن
سلام من هر کدوم از شماره هارو که میگیرم جواب نمیدن
شما چ ساعتی زنگ زدین جواب دادن؟
۲روزه رفتن ولی هیچ خبری ازش ندارم
خیلی نگرانم لطفا اگه خبری گرفتین به من هم بگین مرسی
باشه عزیزم بازم مرسی که خبر دادی خیلی ممنون انشالله به سلامت بیاد پیشتون
سلام فنقلی جان نه فقط شماره ای ک خودت دادی دارم نگران نباش گفت خیلی شلوغه نمیشه حرف زد دو دقیقه هم نشد ما ساکن بندر عباسیم از بندر عباس اعزام شد 
دنیا جان ،شما نامزدت از کجا اعزام شده؟؟
به خونتون نزدیکه که میتونه بیاد مرخصی؟؟
نگفت کدوم بخشه؟؟
خوشبحالت دنیا جان
نامزد من زنگ نزده دارم نگرانش میشم دیگه
هیچ شماره ای نداری از پادگان؟؟
سلام بچه ها نامزد من زنگ زد گفت هفته دیگه پنجشنبه میاد مرخصی
مرسی لطفا هرکس خبری گرفت برا ماهم خبر بده ممنون
بفرما‭0342 182 6491‬
سلام دوستان
شوهر من دیروز اعزام شد ب شهید باهنر کرمان خبری هم ازش ندارم
میشه بگین چجوری میشه باهاشون ارتباط برقرار کرد و مرخصیای اولشون چجوریهو ربطی ب یزدی بودنشون داره یان
میشه شماره همون اشپزخونه بدین من هر شماره ای زنگ میزنم نمیگیره توروخدا 
خانم mah 
میشه خواهش کنم هربار خبری گرفتید اینجا به اشتراک بزارید
چون نامزد منم معاف از رزمه و از اصفهان هم اعزام شده حتما تو یه گردانن
ممنون میشم اگه لطف کنید هربار باخبر شدید ما رو هم مطلع کنید
سلام برادر من هم دیروز از اصفهان اعزام شد معاف از رزم هست امروز از تلفن عمومی زنگ زد دیشب یعنی 98/3/19 ساعت 11 شب رسیدن پادگان - افتاده بود کربلا - گروهان ایمان ولی زیاد نشد باهاش حرف بزنیم

سلام عزیز دلم نه زنگ نزد
ولی یه شماره تو همین سایت بود زنگ زدم اشپزخونه پادگان بود،گفتن همشون سلامت رسیدن خداروشکر ،دو سه روز اینده حق دارن تماس بگیرن فعلا صبر کنید

سلام فنقلی نامزد منم دیروز اعزام شد هیچ خبری ازش ندارم نامزد تو بهت زنگ نزده ؟؟؟
سلام به همگی ،من نامزدم دیروز اعزام شد
معاف از رزمم هست 
چطوری میشه بفهمم الان تو کدوم بخشه؟؟
به چه شماره ای میشه زنگ زد؟
نگرانشم ،هیچ خبری ازش نیست
سلام .ببخشید میشه راهنماییم کنید همسرم امروز اعزام شد شهید باهنر کرمان میشه بگید که کی میتونه زنگ بزنه بهم ؟کی مرخصی میدن بهش ؟شماره تلفنی دارین بهم بدین خیلی نگرانشم
سلام
همسر من اول اردیبهشت ماه اعزام شده 
خوبی این پادگان اینه که هر هفته به متاهل ها دوروز رو مرخصی میدن البته شاید به خاطر اینه که ما یزدیم و نزدیک به کرمان 
ایشاا....تا یه هفته دیگه همسرم ترخیص میشه دعا کنید زودتر بگذره
سلام
من اردیبهشت ٩١رفتم کرمان
اسمم جاودانه شد
اولین و تنها افسر وظیفه تهرانی اون پادگان
چون اون سال اولین بار بود که افسر پذیرش میکرد
هتل على بودیم
گردان امام على
فرقش فقط اب سرد کن بود البته اب شور
در مقایسه با جاهای دیگه بوفش مزخرفه
فقط دلستر و کیک داره
فرمانده ما سلیمانی بوود
بهش میگفتن ببر سیستان😂😂😂😂هم سن خودم بود
به خاطر مدرکمون خیلی اذیت نمیکردن مثل بقیه
یه لحظه تجسم کن یک نفر از تهران تنها داری میری کرمان تو گروهانت هیچ تهرانی نیست
ولی انصافا بچه های کرمان ته مهمون نوازن
یادش بخیر سیگار یواشکی پشت میدون صبح گاه
واقعا غذاش مزخرفه فقط از رو ناچاری میخوری
من یگانم افتادم ستاد تهران
اداری بووودم
ولی هنوزم دوست دارم برگردم اموزشی 
خیلی سخت بووود ولی واقعا عالی بود
اسمون کویر فوق العادست
شب ها سرد
افتاب که میزنه دیگه هیچی

اره تلفن هست.باید کارت تلفن راخودتون ببرین دینجوری بهتره
سلام وقت بخیر .خواستم بدونم اونجا تلفن هست که ادم بتونه باخانوادش حرف بزنه یانیست؟
سروان فلاح بدترین و سخت گیرترین فرمانده از همه لحاظ هست ...در پادگان اگر بچه مومن و با اخلاق و با ایمان باشید با بعضی از رفتارا ادمو از دین و دیانت میندازن کلا استان کرمان برا اموزشی خوب نیست نیرو انتظامی بدترین ارگان نظام اونجا کرمونی ها(فرمانده هاشون) با هم استانی های خودشون خوبن ...بهترین فرمانده ملکی و حسینی نه فلاح که فکر میکنه از بقیه مومن تره با مسائل اعتقادی که بدرد خودش میخوره از همه میخوام هرکه افتاد زیر دست اون توکل به خدا کنه...بعد اونجا تنها سختیش فشار روانی که به آدم وارد میکنند اگه از ماه های دیگه اعزام شدید سعی کنید زیر دست این فرمانده نباشید ...تیروئید پر کار انگار داره چون خیلی عصبی و خشک هست ...اونجا به محرد و متاهل رحم نمیکنند ان شاءالله که رها شید از اون جهنم مخصوصا جهنمی که فلاح درست میکنه بعضی مسائل اعتقادیش خوبه ولی خیلی افراط میکنه انگار امام زاده هست
سلام این شماره جایی که همسر من بود شهادت
۰۳۴۲۱۸۲۶۴۹۴
به ترتیب از رقم اخر هم کم کنین میشه گردان جهاد وایثار و ایمان
فقط میتونم بگم خیلی خیلی باید زنگ بزنین تا جواب بدن.از ساعت پنج تا هفت و بعد از نماز شب تا ساعت ۹
اونجا سوپری نزدیک پادگان هست گوشی تحویل میگیره من همسرم میبرد تحویل سوپری میداد وقتی میومد بیرون راحت زنگم میزد.
انشاالله که زود زود بگذره
اگه کسی شماره ای چیزی از باهنر کرمان داره بده . سربازمون اونجاست خیلی نگرانشیم . این شماره ها هم که گذاشتید اشتباهه و جواب نمیدن 
سلام وقتتون بخیر
آقای زیزی نوشتن تعهد میگیرن از سربازای آموزشی 
حقیقت داره?
میتونن امضا نکنن?
شوهرم امروز اعزام شد.
از ظهر تا الان همینجور نشستم جلو ترمینال
😢😢😢نمیتونم برم خونه حالم بده
پاسخ:
سلام . چه تعهدی ؟؟
یادش بخیر 19 مهر 91 رفتم تو این پادگان . گردان امام حسین به روایتی (کشتار گاه) 
نفسمون و گرفتن ولی بعدش افتادم تو پاسگاه مرز سراوان عشق و حال بود
امروز خودمو وزن کردم. 9 کیلو وزنم کم شده. با اینکه اونجا از بوفه هم خوراکی می گرفتم و میخوردم.کسایی که میخوان برن آموزشی ، قبلش وزنتون را زیاد کنید و غذا زیاد بخورید که وزنتون کم شد به بدنتون آسیب نرسه. 🙎 شلوار و لباس های قبلیم بزرگتر شدن برام. توی یگان هم حتما دوباره وزنم میاد پایین . 😒 قبلا که عکس های توی اینترنت را میدیدم با خودم می گفتم چطور اراده کردن و مثلا 15 کیلو وزنشون را توی یک یا دوماه کم کردن. الان که از آموزشی اومدم فهمیدم که راحت میشه وزنت را پایین بیاری. 😮
توی برگه امریه که دادن نوشته که باید برم مرکز فرماندهی انتظامی استان فارس و از اونجا تقسیم بشیم . این یعنی می افتم کلانتری یا اینکه امکانش هست راهنمایی و رانندگی بیفتم ؟
پاسخ:
هر چیزی ممکنه ...
در پاسخ جعفر : 
آره دژبانی گوشی را تحویل میگیره . باید اسمت را بزنی روش و مموری و سیم کارت را از روش برداری .
................
توی اردیبهشت و فصل گرما توصیه میکنم برای اعزام اقدام نکنید چون زیاد توی آفتاب نگهتون میدارن و حسابی آفتاب سوخته میشید. ضد آفتاب حتما ببرید. همینطور یک جای ساندیس که از وسط نصف شده واسه گذاشتن توی جیب و آب خوردن. ما امروز که میخواستیم مرخص بشیم نززدیک پنج ساعت زیر آفتاب بودیم و حسابی آفتاب سوخته شدیم. دیگه اینکه روزها را نشمارید . اگر بی تفاوت باشید و توی فکر روزهای باقی مانده یا گذشته نباشید ، سریع تر آموزشیتون تموم میشه و فکر و اعصابتون بهم نمیریزه.

.......
یه درخواست از نویسنده وبلاگ : درباره سربازی توی یگان هم مطلب بزار. اینکه بعد از تقسیم شدن باید چکار کرد و اوضاع چطور هست. چون من نمیدونم درجه ام را الان روی لباسم بدوزم یا برم توی یگان و منتظر بشم که اونجا چی میگن.و اینکه آیا باید اتکت های قبلی روی لیاسمون را که توی آموزشی زدن را جدا کنیم با نه . 😕
پاسخ:
سلام. واسه یگان عجله نکن اخه شاید بیفتی پلیس راهور یا پلیس راه که در این حالت لباست باید تغییر کنه. 

سلام
من اعزام 98/2/1 هستم.
خواستم بدونم جایی داره که گوشی تلفن همراه را برامون نگه دارن که موقع مرخصی بگیریم ازشون؟؟؟
پاسخ:
سلام  دژبانی میگیره و تا مرخصی  هم بهت تخویل نمیده
۲۸ فروردين ۹۸ ، ۱۳:۵۸ مهدی ابراهیمی
من دقیقا 94/2/1 رفتم آموزشی دقیقا همین پادگان
اون موقع رفتیم گردان امام علی گروهان ایثار.فرمانده گروهان بود نجات آسیابر
خیلی سخت میگرفت .لهجه جالبی هم داشت
ولی خب این سخت گیریا باعث شده بود همیشه صبحگاه خیلی خوب بگیریم
یادش بخیر
سلام 
من قبل از اینکه برک مرکز آموزش ستاد شهر مون زنگ زده گفته بیا اگه میخواهی شهر خودت خدمت کنی بیا یه برگه رو پر کن آیا امید هست بعد آموزشی بیفتم شهر خودم 
پاسخ:
سلام . اگه زنگ زدن که صددرصد میمونی شهر خودتون
سلام. واسه عید اومدم مرخصی ده روزه تا روز پنجم 😊 بعد هم ماموریت شیراز به مدت ده روز 😊 هنوزم سرماخورده هستم و خوابمم کلا بهم ریخته. توی این فکر بودم که میام خونه همش میخوابم ولی کلا شب ها بیدارم. 😣 خوب شد اول مرخصی را انتخاب کردم. فعلا از صدای هر روزه فرماندهمون که میومد بالای صف و می گفت : این چه وضعشه ؟ این چه وضع آسایشگاهه ؟ این چه وضع آنکادرهاست ؟ این چه وضع ظاهره؟ لیسانس و فوق لیسانس هم هستید. 😃 راحت شدم. 
پاسخ:
خوش خوشانته آقا نیما
شماره تلفن نیروی انسانی پادگان شهید باهنر کرمان فقط ساعت های اداری تماس بگیرید و اسم سربازتونا بگید راهنماییتون میکنند
03421826436

پاسخ:
ممنون آقا مهدی گل
امروز 24 اسفند 97 بازم بک روز مرخصی😊
شنبه محل ماموریت گردان مشخص میشه. قراره ده روز بریم توی پلیس راهور به عنوان نیروی کمکی و ده روز هم مرخصی باشیم. این هفته دوباره رفتیم میدان تیر صد متر که نمره من خوب نشد به خاطر باد شدیدی که می اومد و سرماخوردگیم. چشمام هم چند روز عفونت کرد. (چشم های بقیه هم همینطور) قطره چشم حتما با خودتون ببرید . 29 فروردین هم یک رژه بزرگ در کرمان هست که همه باید اونجا رژه بریم.😮 شنبه احتمالا ده روز مرخصی من تا پنجم عید شروع میشه. چون گفتم نیمه دوم فروردین برم ماموریت. 😊

یه سوال : سناریو برای همه سربازا هست یا فقط سربازای زیر لیسانس ؟ ما که گردان ذوالفقار هستیم هم باید سناریو اجرا کنیم؟ 😕 چون دیروز گردان عاشورا و با یک گردان دیگه ترخیص شدند و ما هم توی مراسمشون بودیم و به نظر خیلی سخت بود . خیلی تمرین میخواد واسه هماهنگی . 😦
پاسخ:
سناریو واسه بعضی از دوره هاست
نه . از عاشورا را ندیدم. چون فرمانده می گفت که باید در محدوده گردان خودتون باشید و اگر دژبان ، جای دیگه ای شما را ببینه ممکنه بازداشتون کنه. مسیر رفت و آمد من محدوده گردان خودمون و نمازخونه و اغذیه فروشی (برای خوردن آب هویج و تخم شربتی 😊) هستش. 
راستی یکی از بدترین قسمت ها برای نگهبانی همین سرویس بهداشتی هست. از گردان های دیگه میان اونجا و ما نباید اجازه بدیم ازش استفاده کنند و معمولا بحث و دعوا پیش میاد. 😮
پاسخ:
اینقدر ترسو آخه. بازداشتی در کار نیست. بگرد و آشنا شو
سلام. این هفته هم اومدم مرخصی. یک روز مرخصی دارم. تازه فهمیدم که گردان ذوالفقار چقدر وضعش خوبه. رفتیم کنار یکی از گردان ها به خط شدیم و من دیدم آبخوری اونا فقط یکی از شیرهای آبش درست هست. و یک گردان باید اونجا صف بکشن واسه آب خوردن از یک شیر آب. ولی قسمت ما شیرای آب بیشتری داره. همینطور سلفش بزرگ تر هست. سرویس های بهداشتیش هم بهتر هستند. اونجا سربازا به ما میگن شانس داشتید که افتادید این گردان. دیپلم ها و زیر دیپلم ها را خیلی از لحاظ بدنی اذیت می کنند.
پاسخ:
همه حرف هات درسته. ولی بنظر میاد هنوز سرویس بهداشتی گردان عاشورا رو ندیدی که داری میگی سرویس های گردانتون  بهتره.
 طلایی اسفندماه تقریبا چندروزه؟ماهی چقدر میدن با مدرک دیپلم؟
پاسخ:
ببین. واسه این اسم دوره طلایی رو گذاشتن چون نیروهای انتظامی رو ایام عید میفرستن ماموریت و بعدش هم مرخصی و یک جورایی نصف آموزشی تموم میشه و عملا فشار خاصی نمیاد بهتون.
سلام میزان حقوقش چقدره؟؟؟دوره طلایی ازچندم شروع میشه وتا کی ادامه داره
پاسخ:
دو تا دوره طلایی داریم. یکی زمانی که عید بیفته داخل آموزشی و دیگری هم ماه رمضان.
سلام 97/12/19تاریخ اعزاممه کسی از کرج هست؟اگه هست تماس بگیره09192722063
برای من دعا کنید تا آموزشیم را به خوبی و راحتی و سریع تمام کنم و زنده بمونم. چون الان سرما خوردم و پوستمم حسابی آفتاب سوخته شده و از لحاظ بدنی هم ضعیف هستم. از تحملم خارجه. اگر میدونستم اوضاع اینجا اینقدر خراب هست. سربازی نمی رفتم و غیبت می کردم. 😢😳 ولی الان دیگه گیر افتادم. شاید هم اگر دستم به اسلحه برسه به خودم شلیک کنم 😱😵😭
پاسخ:
ظاهرا شما تو زندگی شخصیت اصلا سختی ندیدی. آخه الان داری تو بهترین گردان اون پادگان یعنی هتل ذوالفقار خدمت میکنی و بازم ناراضی هستی. واقعا متعجبم. بهتره شما یخرده روی ضعف هات کار کنی .
مدرک خیلی مهمه. اگر زیر فوق لیسانس هستید به فکر رفتن به این پادگان نباشد . چون وارد جهنم شدید. با زیر فوق لیسانس ها رفتار خوبی ندارن. اگر لیسانس و فوق دارید می افتید گردان ذوالفقار که بهتر از بقیه هست. توی آسایشگاه های ذوالفقار ( ایمان ، ایثار ، جهاد ، شهادت ) تلفن برای تماس از خارج هست. یعنی اینکه بقیه میتونن به سرباز زنگ بزنن ولی بعد از تمام شدن نماز عصر. اگه کسی از نزدیکانتون اونجا سرباز هست و با شما تماس نگرفت فقط به خاطر این هست که هنوز فرصتش را پیدا نکرده. چون اصلا وقت خالی پیدا نمیشه و تمام روز وقت سرباز پر هست و صف تلفن هم خیلی شلوغه. راستی اصلا مسئولیت توی سربازی قبول نکنید مگر اینکه مجبور بشید . چون هیچ مزایایی برای شما نداره و فقط درد سر هست واستون.
بشقاب شخصی حتما با خودتون ببرید. اونجا بهتون چیزی به اسم یقلوی نمیدن. بلکه یک ظرف بزرگ (ظرف های سلف دانشگاه) بهتون میدن که باید به زحمت بشوریدش و به زحمت توی ساکتون کنیدش . چون اگر زیر تخت یا روی اون بزارید صبح زود کسانی که مسئول تمیز کردن آسایشگاه (فوق لیسانس ها) هستند اون را می اندازن بیرون. پس ظرف شخصی ببرید که راحت توی کوله سربازی جا بشه و بشه زود توی صف طولانی شستش .همینطور یک قاشق و یک لیوان فلزی برای چایی که سلف میده.
وسایل لازم : مدارک فقط برگه سفید و برگه سبز را به همراه کپی شناسنامه و کارت ملی  و برگ معرفی مشمولین به پادگان را ببرید . اصل مدرک دانشگاهی یا کپیش را نمیخوان. مولتی ویتامین - مغز گردو و بادام - ناخنگیر - 60 تومن پول (واسه هزینه برچسب اسم روی لباستون و هزینه کرایه ) و یک کارت بانکی با مبلغ زیاد - کارت تلفن خیلی مهمه چون اونجا به قیمت 20 تا 30 هزارتومن توسط سربازان فروش میره و گیر نمیاد. کارت تلفن مثل طلا ارزش داره. کرم ضد آفتاب و ویتامینه و چسب زخم هم حتما ببرید چون من چند بار دستم اونجا زخم شد. یه حوله دستی کوچک هم ببرید . چون بهتون نمیدن. همینطور چند تا نایلون ببرید واسه پوتین و دمپایی و ظرف غذاتون و پارچه برای پاک کردن عرق صورت و خاک پوتین. 
قبل از رفتن به این پادگان (محل شکنجه شدن) تا میتوانید بخوابید و استراحت کنید و چند ماه ورزش کنید وگرنه اونجا همون چند روز اول اعصابتون بهم میریزه و بدنتون آسیب میبینه.
افراد معاف از رزم که بیمار هستند را می فرستن گروهان شهادت. 
سختی های پادگان : بیدار شدن در 8 صبح و آنکادر و رفتن به نمازهای اجباری و گوش دادن به سخنان یک آخوند که عشق صبحت داره و یک ساعت صحبت میکنه.
ایستادن توی صف طولانی دستشویی و حمام . حدودا 6 تا تا دستشویی درست داره . سه یا چهارتا دیگه همیشه گرفته هستن. تعداد زیادی سرباز توی صف وایمیسن تا نوبتشون بشه. سلف هم همینجوره. بنابراین فقط یک بار میتوانید بروید حمام.
مرتبا هم بهتون میگن که به صف بشید و شما باید در سرمای شدید یا وقتی از رژه و کلاس ها برگشتید بیرون خوابگاتون صف ببندید. 
آفتابش خیلی سوزنده هست و بعد از چند روز کاملا پوست شما را میسوزونه و برنزه میکنه. آب شورش هم که پوستتون را خراب میکنه. به طوری که بدنتون همش دچار زخم های سطحی میشه.
رژه رفتنش هم خیلی سخت هست به طوری که بدنتون داغون میشه. هر روز هم یکی از فرماندهان میاد و شما را تهدید میکنه که چه کارایی را نباید انجام بدید.
همه اونجا سرماخورده هستند و شما هم مثل من سرما میخورید و به طور کلی از توان بدنی می افتید و با این وضع باید رژه برید. 
چندتا فرمانده خیلی سختگیر هم داره که یکیشون جناب نقدی هستش. که شانس بیارید باهاس نیفتید.
یک لباس گرم زیتونی همیشه باید زیر لباس سربازیتون بپوشید که خیلی روی اعصاب آدم هست و یک شکنجه واقعی هستش. غذاهاش هم اصلا خوب نیست . 

سلام. یه پادگان مزخرف هستش که من دارم اونجا آموزشیم را میگذرونم. مثل بردگی هست. توصیه میکنم اگر اونجا افتادید نرید تا شاید جای بهتری بفرستنتون. ساعت پلاستیکی و مولتی ویتامین و گوش پاکن و ضد آفتاب حتما حتما با خودتون ببرید. انگشتر یا ساعت دسته فلزی اجازه نمیدن دستتون باشه. هر روز ساعت 4 صبح بیدار میشید و بعد تختتون را آنکادر میکنید . آنکادر یعنی دو تا ملافه سفید را می اندازید روی تختتون و اونا را دقیق هم اندازه می کنید و بعد پتو را می اندازید و قسمت های اضافه را به شکل پاکت نامه درآورده و زیر تشک می زنید و سفت میکنید.
سلام 
گروهان یا گردان شهادت داریم؟
اگه کسی اونجا بوده میشه بگید خوبه یا نه .
ممنون
پاسخ:
گروهان شهادت. فرمانده خیلی خوبی داره نگران نباش. 
با سلام خدمت تمام دوستان سرباز و خانواده های چشم انتظار و دل نگران
من از سربازان آموزشی لیسانس به بالای دی ماه پادگان باغین بودم
خانواده ها نگران فرزندانتون نباشید برای دوستان لیسانس به بالا که گردان ذوالفقار میافتن محیط نسبتا خوبی داشت چه از لحاظ بهداشت سرویس و استحمام و آب شرب و چه فرماندهان که معمولا خوب هستن و بعضیاشون هم که سختگیر هستن چیزی جز طبل تو خالی نبودن.
اگر سرباز ها نتونستن تماس بگیرن دلیلش کمبود شدید کارت تلفن هست پس نگران نباشید و سعی کنید شماره آسایشگاه ها رو از سربازاتون بگیرید در تماس اول تا از ساعت 16 تا 20 بعد از تماس های مکرر به دلیل اشغال بودن خطوط موفق به تماس بشید.
اسم کرمان ترسناک بود اما هیچ چیزی جز سرما که در دی و بهمن به شدت زیاد بود آزار دهنده نبود.
هفته ی اول خبری از مرخصی نیست مگر سربازانی که پارتی داشتند و کم هم نبودند و کرمانی هم بودند و دوستان غیر بومی کرمان در هفته اول مرخصی نیست اما برای متاهل ها از هفته دوم به بعد از ظهر چهارشنبه تا شام جمعه و بعضا بامداد شنبه مرخصی می دهند.
سعی کنید همسر یا فرزندان خودتون رو تحت فشار برای مرخصی نزارید چون متاسفانه چیزی که شدیدا در پادگان دیده میشه عدم صداقت هست چه از فرماندهان و ... پس سعی کنید فشاری از جانب شما لااقل بر روی عزیزانتان نباشد.
در کل این دوره که از اسفند شروع میشه دوران طلایی هست به دلیل تعطیلات عید و ... و زود تموم میشه.
بابت جناب ملکی هم که دوستمون پرسیدند چون محیط مجازی هست نمیتونم شمارشون رو بدم اما بدونید به شدت فرمانده ی عزیز و دوست داشتنی و مهربانی هست که حاضر هست برای سربازش همه کاری بکنه.
امیدوارم همگی موفق باشید.
سلام.همسرم یک اسفند اعزام شد برا باهنرکرمان.کسی هست راهنمایی کنه که بهش مرخصی میدن از هفته اول یانه؟اصلا میتونه از اونجا زنگم بزنه یانه؟
پاسخ:
سلام نگران نباشین. نهایتا بعد ۱۰ روز ب راحتی میتونین باهاش ارتباط برقرار کنید.
خواهش میکنم اگه کسی الان اونجا سربازه یا رفیقی رو داره که اونجاس بهم کمک کنه که بتونم این شخصو پیداکنم.ستوان یک سامان ملکی فرمانده گروهان تو باهنر
سلام.من دنبال کسی به نام سامان ملکی فرمانده گروهان تو مرکزآموزشی کرمان هستم.توروخدا اگه کسی میشناسه بهم خبربده کارواجب باهاش دارم.
سلام موتوران عزیز انشالله که آموزشی خوبی داشته باشید عید ماموریت رفتین قسمقشم یاد من هم بکنین پارسال اونجا از آموزشی ما رو بردن قشم .چون سرباز آموزشی بودیم هیچ مسولیتی نداشتیم خیلی هم حال داد.التماس دعا.اگه تو نستین کارت تلفن ببریم اونجا بفروشیمبفروشین چون اونجا سخت گیر میاد می تونین اونجا خوب میخرن

سلام
در خاتمه بعد دوماه امروز تقسیم شدیم 
زود میگذره  با همه  سختی واسونیش مواردی نمیشه گفت عمومی ها راگفتم شما هرچیز برای خانواده ها تون تعریف نکنید چون شرایط نظامی با شرایط عمومی جامعه هماهنگی نداره بیشتر خانواده آذیت میشه فقط بدونید اموزشی با کلانتری بیرون خیلی متفاوت بیرون با جامعه درگیر اونجا محیط نظامی
با قانون خاص ولی بیرون شرایط نمیتونی حدس بزنی کلانتری سخت تره
شب هاش سرد وخشک روزهاش گرم
انشالله که اموزشی  به خوبی به همتون
بگذره
از همین جا یک سلام ویژه به همه اون افرادی که پست بین برجک بدون سلاح درکشتارگاه کربلا در نیمه شب دادن  ۷۰ سگ درنده  تحمل کردن بدون هیچ وسیله تاصبح کربلا واقعی به چشم دیدن با سرباز لب مرز هیچ فرقی نداشتن ویک لحظه پلک بهم نزدن
سلام
پادگان باغین نیرو برای کلانتری و یگان ویژه مشخص نیست شما نگهبان بشی یا هر سمت دیگه داشته باشی بستگی به در خواست نیرو استان ها داره متاهل به شهر خودشون میوفتن بقیه بستگی به شرایط داره در باغین رشته پزشکی ورشته کشاورزی این دوره مورداستفاده بودن بقیه نیرو مازاد بودن ودررشته ها فرقی گذاشته نمی شد
سلام
بیابون کوه نزدیکش نیست 
میزان رژه به فرمانده بستگی داره سعی کنید عصبانی نشه تمرین درست انجام بدید اگر  وسیله گم بشه کل گردان توبیخ میشن تا وسیله گم شده پیدا بشه
بسیجی دوره اموزش ۲۱ روز
کسری خدمت به اموزشی مربوط نمیشه بعد اموزشی کسر میکنن
از نظر نیروها اول  صنایع دفاع بعد سپاه بعد ارتش نیرو انتظامی در اخر ولی هر پادگانی امکاناتش فرق میکنه 

سلام
کپی مدارکتون داشته باشید تا دوسری کافیه پول نقد در حد متوسط عابر بانک دار ولی همیشه جواب نمیده روز اعزام افردای که شخصی میخوان برن به درب پادگان پاکت محرمانه بهشون میدن در همان روز حضور پیدا کنن بقیه سربازها بااتوبوس همه باهم میرم در یک لیست اسامی ثبت سوار اتوبوس میشن
مرخصی بستگی به شرایط وفرمانده گردان داره هرچی بدن ورزیده تر باشه بهتر در رژه کمتر آذیت میشوید
بین چاق ولاغر فرقی نمیذارن
سختی اموزشی ۱۰ روز روز یازدهم شرایط بهتر میشه 
آدرس گروه تلگرامت چیه؟ 
سایتت عالیه. دمت گرم 🙋
پاسخ:
نظر لطفتونه دوست عزیز.
از همون دوره دبیرستان استرس این دوره لعنتی را داشتم. هر بار هم درس را عقب انداختم تا اینکه بالاخره باید اسفند ماه برم. برای من دعا کنید که به خوبی از پس این دوره بر بیام و توی انجام کارها اشتباه نکنم. چون اهل ورزش نبودم از لحاظ جسمی برام این دوره سخته.
پاسخ:
اسفند ماه بهترین دوره است. بهش میگن دوره طلایی
همسر منم اونجا مشغول آموزش هست. امیدوارم هرچه زودتر تمام بشه و به پیشم برگرده . چند تا فیلم درباره سربازی دیدم که خیلی آموزششون سخت بود . چند نفر هم توی یه سایت نوشته بودند که دست و پاهاشون شکسته بوده .
امیدوارم. این دوره به خوبی و خوشی بگذره و منم بتونم تجربیاتم را در اختیار بقیه بگذارم.
پاسخ:
ان شاالله 
منتظرت هستیم دوست عزیز
خوش به حالت . یکی از ادم های خوشبخت هستی . چون سربازیت تموم شده و راحت شدی. من همش فکر می کنم که ممکنه طاقت ورزش ها را نداشته باشم یا یه اتفاقی واسم بیفته . یا اینکه زخمی بشم یا گلوله بخورم.  حسابی هم اعصابم بهم ریخته که به زور باید بریم سربازی. میبایست سه ماه باشه فقط . اونم فقط برای آموزش نظامی . نه بیگاری و تلف کردن عمر. بعد هم میگن سن جوانان واسه ازدواج بالا رفته. خب با این دوره بیهوده مشخصه که سن آدم میره بالا. بعد هم باید غصه کار را بخوری. 
داریوش از لرستان
پاسخ:
اینقدر قر نزن. بهترین دوره زندگیته
۲۷ بهمن ۹۷ ، ۱۳:۴۹ ندا فهیمی راد
سلام. مرسی از وبلاگ خوبتون. اگر امکان داره شماره تماس با ایمیل خودتون را برای ارتباط بگذارید. 
پاسخ:
سلام. ممنون از نظرتون. اگه خواستین در ارتباط باشین پیغامتون رو بصورت خصوصی ارسال کنین. و یک شماره تماس یا ایمیل یا هر چیز دیگه ای برای برقراری ارتباط برامون ارسال کنین. در کمترین زمان این ارتباط برقرار میشه
سلام . من چند سال عضو فعال بسیج بودم باید چکار کنم برای کسر خدمت؟ مراحلش چه جوریه ؟
پاسخ:
بعد اموزشی وقتی رفتین یگان خدمتی اقدام کنید. اونجا براتون توضیح میدن.
۲۷ بهمن ۹۷ ، ۱۳:۴۴ علی از بوشهر
سلام. اگر ورزش ها را درست انجام ندی و یا از لحاظ بدنی توان انجامش را نداشته باشی . بهت سخت میگیرن ؟ مثلا من توی دویدن مشکل دارم چون یه مقدار زانوهام حالت پرانتزی دارن. اگر زود خسته بشم و همراه اونا نتونم بدوم جریمه میشم ؟
پاسخ:
شاید یخرده تنبیه بشین و بهتون فشار بیارن. ولی قصه نخورین . براتون عادی میشه
سلام. چه ورزش های بدنی ای توی آموزش انجام میدن ؟ به جز دو و رژه . 
دراز نشست و شنا هم میریم ؟ چند بار بشین پاشو میریم ؟ 
پاسخ:
بیشتر رژه
جالبه که همه از سربازی خوششون نمیاد . ولی هیچ اعتراضی هم نسبت به این اجبار و بیگاری نمی کنند. در حالی که در موارد دیگه در کشور اعتراض زیاد میشه. راستی حقوق سربازی چقدر هست؟ میشه توی سربازی استخدام شد ؟ شرایطش پیش میاد؟ سرباز نیروی انتظامی باشی با مجرم ها هم برخورد خواهی داشت ؟ با اغتشاشات چی؟
پاسخ:
سرباز نیروی انتظامی مثل سر انگشتان دست می مونه. با همه چیز برخورد داره. 
حقوقش هم بستگی به مدرک تحصیلی و میزان فاصله خدمتی و تاهل  و فرزند و .... بستگی داره

بله تو سربازی هم فرصت استخدام واسه نظام هست.
سلام. مدرک کامپیوتر دارم. توی آموزشی کاربردی داره؟
پاسخ:
سلام. بهش فکر نکن.
۲۷ بهمن ۹۷ ، ۱۳:۳۳ داوود کریمی
لطفا از سربازی مطالب بیشتری بگذارید . ممنون. راستی شماره تماس شما چند هست ؟ اگر سوالی داشتم بپرسم.
پاسخ:
ان شالله با کمک شما دوستان مطالب رو بیشتر میکنیم. 

اگه مورد خاصی داشتین میتونین نظر رو بصورت خصوصی ارسال کنین
۲۷ بهمن ۹۷ ، ۱۳:۳۱ فرهاد نجفی
سلام. سایت خوبی داری. با تبادل لینک موافقی ؟ محل خدمتت پس از آموزشی کجا بود ؟ شهر خودت افتادی؟ توی چه سازمانی ؟
پاسخ:
من تو استان خودم افتادم و تو کلانتری خدمت کردم. و بیشتر خدمتم با متهم ها و پرونده ها سر و کار داشتم. یک مدتی ام گشت میرفتم. و بنظرم خدمت تو کلانتری هم سخته و هم عالیه. چون مثل دانشگاه می مونه. خیلی چیزا راجب زندگی واقعی توش یاد میگیری.
سلام از دهسرد کسی هست؟ اعزام منم اسفندماه است. لیسانس معارف دارم از فوق لیسانس انصراف دادم. لباس گرم و کاپشن با خودم ببرم ؟ ساعت چی؟ ساعت مچی بخرم؟


پاسخ:
ساعت رو بیخیال. تو آموزشی ب فکر زمان نباش. لباس گرم ببر ولی کاپشن نه
از لحاظ خدمت ، ارتش بهتر هست یا نیروی انتظامی ؟ اگر توی نیروی انتظامی باشی بعد از آموزشی می افتی توی کلانتری یا نگهبان جایی میشی؟
پاسخ:
بستگی داره تو کلمه بهتر رو چطور معنی کنی. هرجایی خوبیهای خودشو داره 
سلام. از شهر سنندج کسی را داریم. لیسانس روانشناسی هستم و اعزامم توی اردیبهشت هست. 

۲۷ بهمن ۹۷ ، ۱۳:۲۱ رضا مقصودی
سلام. از رشته فرهنگ و تمدن انصرافی از کارشناسی ارشد از شهر رابر کسی هست ؟
اعزامی اردیبهشت هستم.
سلام. من وزنم زیاد هست و پاهام چاق هست. اگر خوب نتونم بدوم و ورزش کنم جریمه میشم ؟ برای چاق ها هیچ تفاوتی قائل هستند ؟ توی گوگل ارث اطراف پادگان کوه ندیدم. پیاده روی هاش توی بیابون چند دقیقه هست؟
پاسخ:
قبل اینکه ببرنت کوه و بیابون آماده ات میکنن. خیالت راحت باشه
مرخصی های این پادگان چه جوریه ؟ مرخصی خوب میدن. نامزدم اعزامی اسفندماه هست. 
پاسخ:
اسفند ماه بهترین دوره است و بهش میگن دوره طلائی. مرخص واسه متاهل ها خوبه. البته بستگی ب دوری و نزدیکی شهرتون رو هم داره
آدرس کانال تلگرام خودتون را بزارید. کارشناسی ارشد زبان هستم
سلام. از تهران برای اسفند کسی هست ؟
سلام. من اول اسفند 97 تاریخ اعزامم برای دوره آموزشی هست. باید خودم تنهایی برم یا اینکه دسته جمعی با اتوبوس می برن ؟ من از شهر بافت در کرمان هستم. تا باغین 139 کیلومتر فاصله داره. فوق لیسانس تاریخ اسلام دارم و از دکتری انصراف دادم. روی برگه سفیدم مدرک را نوشته بود دکتری بعد توی پرانتز نوشته بود انصراف از تحصیل. اصل یا کپی مدرک تحصیلیم را باید ببرم؟ کپی شناسنامه و کارت ملی و اصلشون را توی یه پوشه گذاشتم . اونجا گم نمیشن؟ میتونم کیف پول با خودم ببرم یا اینکه کارت بانکی با مقداری پول باید توی جیب باشه ؟ دوره تعطیلات عید را مرخصی میدن؟ بعد از اتمام آموزشی داخل استان می افتم ؟
پاسخ:
زیاد لازم نیست پول نقد همراهت داشته باشی. هم کارت خوان هست و ام عابربانک. ضمنا بچه های کرمان از هفته دوم میتون آخر هفته ها برن خونشون.
عید هم ک عالیه میفرستن ماموریت و عملا نصف اموزشیتون رو ماموریت و مرخصی هستین. #دوره_طلایی
سلام
شماره خاص نداره به دلایل نظامی شماره
دوره ای جا به جا  میشه سرباز که در هر گردان مستقر شد باید خودش شماره آسایشگاه گردانی که هست به شما بدهد
سلام.میخواستم شماره پادگان اموزشی باغین باهنر کرمان رو بپرسم 
سلام تاریخ اعزامی شوهرم فرداس میخواستم ببینم مستقیم میبرن یا میگن فرداش بیایین .بعد وضعیت تلفن زدنشون چجوریه.در روز چند باز میتونه زنگ بزنه؟
پاسخ:
سلام . نگران تماس گرفتن نباشین . چند روز اول شاید نتونه. اخه تا جاگیر بشه و راه و چاه دستش بیاد یخرده طول میکشه بعدش هر چقدر خواستین میتونین به اسایشگاهشون زنگ بزنین و باهاش صحبت کنین. البته پیشنهاد میکنم ایشون از تلفن کارتی بتون زنگ بزنه اخه همه خانواده ها میخوان از طریق تلفن اسایشگاه از بچه هاشون خبر بگیرن .
سلام
کارت تفلن با خودش ببره تا ۳ عدد مجاز از همون لحظه ای که وارد پادگان شد هر زمان که استراحت باشه میتونه تماس بگیره
بعد یک هفته شماره اسایشگاه بهشون میدن که بتونید باهاشون تماس بگیرید
سلام ببخشید من شوهرم اعزام کرمانه اونجا وضعیت تلفن زدنشون چجوریه؟در روز چند بار میتونن زنگ بزنن
پاسخ:
سلام . اوایل تلفن زدن سخته ولی یخرده ک بگذره میتونه روزی یکی دو ساعت هم تلفن بزنه
سلام من الان یک ساله دارم خدمت میکنم 1/12اعزام شدم دم عید بود خدایش کسی نگفت بالای چشمت ابریه .توی عید هم یه هفته میفرستن ماموریت که من قشم رفتن خیلی خوب بود بعد از عید هم کاری ما  نداشتن تا تقسیم شدیم.فقط سختی 4صبح بیدار شدن بود و اون سیب زمینی و تخم مرغ آب پز که صبحانه میدادن
پاسخ:
خب عزیزم واسه همینه که به دوره نوروز  میگن دوره طلایی
من سال 93 آموزشی باغین بودم. فقط یچی بگم تمام حرفاشون بلوفه . تا میتونید از زیر رژه در برید بگید پام درد میکنه نمیتونم. تجدید دوره هم الکیه . تا میتونید از زیر کار در برید چون بیگاری زیاد میکشن. 
سلام
از امکانات صفره اگر کسی میتونه اعزامش به تعویق بندازه انشالله جای بهتری بیوفته
لوله کشی اب وفاضلاب نداره اب چاه شور
غذا سرد وبدترین کیفیت داره ،بهداری دارو خیلی کم اعزام میکنن کرمان اگر خیلی بد حال باشید کارت تلفن بوفه نداره قاچاقی هست دونه ای ۱۵ تومن
۱۵ دی ۹۷ ، ۱۲:۲۳ علی جوام
سلام علیکم بنده معاف از رزم هستم پست هم میدم یا نه بعدش موارد مربوط به معاف از رزمم چی هست که باخودم بیارم اگر کسی بلد باشه بیاد کمک کنه لطفا 
سلام بچه ها من 19/10/97 اعظاممه 
اونجا ارتشه یا نیرو انتظامی؟؟؟
اگرم کسی اعظامش با منه تو اینستا به 
آیدی @benyamin_rp پیام بده
پاسخ:
با هنر واسه نیروی انتظامیه
سلام داداشا 
من 19/10اعظامم 
بچه شهریار تهرانم  
اگه کسی اشنا یا رفیق هست یه خبر بده 
@majid_eh راستی داداشا من کارای فنی زیادی بلدم به نظرتون اونجا به کارم میاد یا ن 

پاسخ:
سلام تو آموزشی هیچی ب دردت نمیخوره 
سلام دوستان
من‌تازه ترخیص شدم از باهنر کرمان
سوالی داشتید در خدمتم
09138386810
پاسخ:
سلام دوست عزیز اگه شماره جدید دارین اعلام کنید. 
اگر ۱۰/۱اعزام هستین آیدی مو تو اینستاگرام رو میزارم برای آشنایی ممنونم
VAHID-SIYAMI71
سلام کسی اعزامی ۱۰/۱هست؟
سلام ممنون از صحبتای خوبتون
خواستم بدونم کسانی که معاف از رزم هستن هم همه این رژه های صبحگاهی رو دارن؟ و اگر ندارن در اون زمان چیکار میکنن؟
پاسخ:
نود درصد رژه ها رو دارن . البته بصورت ساده . مثلا قدم زنان 😁😁
با سلام
این شماره تلفن هایی که گذاشتبن اشتباه هست
کسی شماره جدیدش رو نداره؟؟؟
چه ساعتی میشه به پادگان زنگ زدکه جواب بدن؟؟؟
پاسخ:
غروب و اول شب زنگ بزنید
سلام من کف یکی از پاهام صافه ولی وقتی رفتم دکتر یکی یکی میفرستادن  تو اونجا خیلی شلوغ بود اصلا دکتر معاینه نکرد فقط دوتا سوال کرد اونم سابقه ی بیماری خاصی داشتی گفتم نه بعدش هم پرسیدن سابقه ی بستری شدن داشتی گفتم نه بعدش مهر زد  گفت فردا پلیس +۱۰ خواستم بدونم اونجا معاینه میکنن حداقل معاف از رزم بشم ؟ ممنون میشم جوابمو بدین.

پاسخ:
سلام همه کارهای معاف از رزمیتو باید قبل اعزام انجام بدی. 
با سلام  کرمان نیروی انتظامی مرزبانی هست یا خیر 
پاسخ:
سلام . خیر کرمان انتظامیه
سلام من اعزامی 19/9 هستم کسی تو این تاریخ اعزامی هس به این آیدی بیاد آشنا شیم
raminsoori@
لطفا شماره تلفن پادگان بزارید
#باغین_کرمان
پاسخ:
با سلام . انتهای مطلب رو بخونید  چند تا شماره براتون گذاشتیم .

*اگه شما هم شماره ای به دست اوردین برامون بفرستین تا برای همه به اشتراک بذاریم . 

با تشکر
پیش شماره کرمان۰۳۴
باهنر.عاشورا۲۱۸۸۰۹۸
نیروانسانی ۲۱۸۸۰۳۶
پاسخ:
یک دنیا ممنون
سلام
اگر میدون روز میدون تیر به هر دلیلی نباشی وقتی که اومدی همراه یک گروهان دیگه میفرستنت اصلا جای نگرانی نیست.
تجدید دوره اصلا نداریم یالاترین مجازاتش چند روز بیشتر از بقیه نگهت میدارن.
سلام. اقا ببخشید اگ جانشین مرکز بهت مرخصی بده و تو روزایی ک مرخصی هستی میدون تیر نوبت دوم برگزار شه تجدید اموزش میکنن یا ن.؟
سلام میشه ی شماره تماس بذارین ؟ اینی ک گذاشتین میگه اشتباهه
سلام 
https://t.me/joinchat/IsQj6xKYkH7QgnNq2c3L6A
دوستان یک هشت باهنر مایل بودن بیان تو گروه 
سلام
وضعیت تلفن اونجا چجوریه باید کارت تلفن ببریم

سلام 8/1اعزامم معاف از رزمم از شهرکرد میخواستم بدونم واسه تقسیم سرباز که بعده اموزشیه میتونم نامه و مدارک ببرم ک بندازنم شهر خودم؟ 
سلام من اعزامی ١/٨ هستم و مدرک دکتری میخواستم بیینم گوشی رو تحویل میگیرن پادگان که موقع مرخصی بهم بدن؟تقسیم بندی گردان رو میشه عوض کرد؟
پاسخ:
سلام دکتری رو میدن ذولفقار . گوشی رو تحویل میگرین و تا مرخصی میان دوره بهت نمیدن .
۲۵ مهر ۹۷ ، ۲۲:۳۸ عبدالله ملازهی
با سلام خدمت دوستان مخصوصا هادی آگه لیسانس داری میفتی گردان ذوالفقار بهترین جای مرکز و مرخصی هم متاهلین به جز دو هفته اول هر هفته چهارشنبه ها تا جمعه مرخصی میروند و کرمانی ها وبومی ها هم پنج شنبه و جمعه مرخصی از این لحاظ خیلی عالیه نگران نباش ومعاف ار رزم ها هم هواشون را دارند 
من کف پام صاف هست و اینکه اقدام نکردم چون میخواستم پذیرش سپاه بگیرم
الان افتادم همین با هنر کرمان
باید چیکار کنم ؟؟؟ میخوام الان معاف از رزم بشم و اگه بشه جامو عوض کنم
ممنون میشم راهنمایی کنین

سلام منم 8/1اعزامم از اصفهان ..برا متاهل ها وضعیت مرخصی چجوریه?معاف از رزمم هستم ولی اخر نفهمیدم چکاری انجام میدیم چی انجام نمیدیم پاسخ بدین ممنون میشم لیسانس پرستاریم
kami009873
منم 8/1 هستم افتادم کرمان شیرازی هستم
سلام
1/8 باهنر کرمان از استاف فارس کسی هست
من ۱ /۸ تاریخ اعزاممه پادگان شهید باهنر از اصفهان کسی هست مثل من باشه 
بیاد تلگرام
Ghasemianhossein
اعزامی یک هشت باهنر کرمان هر کی هست به آیدی زیر پیام بده تا آشنا شیم و بخندیم
Mahmood_m95
یعنی اگ بریم تهران امکانش هست ب تعویق بندازن? با اینکه محل اموزشی انتخاب شده
پاسخ:
همین نظام وظیفه شهر خودتون هم کلی کار  میتونین بکنین. مثلا به بهونه اینکه یه امریه براتون جور شده و باید عقب بندازین و ....
سلام
واسه اموزشی مدارک چی باید ببریم?!
برگ سبز کافیه?
شناسنامه و کارت ملی چی?
پاسخ:
برگ سبز حتما ببر +کارت عابر بانک + کارت ملی
سلام
من اگر پارتی داشته باشم تهران میتونم کد اعزام اموزشی رو تغییر بدم 1/8 اعزامم

پاسخ:
اگه یخرده همت داشته باشی میتونی یه بهونه جور کنی بری نظام وظیفه و عقب بندازی
۱۹ مهر ۹۷ ، ۱۵:۱۹ سید مهدی موسوی
من 1/6 اعزامم،لیسانس پرستاری دارم،ایا توی بهداری منو میندازن?
پاسخ:
جاااان ؟ 1.6 ؟؟ فک کنم گذشته ؟
سلام
من دارم میام پادگان شهید باهنر کرمان لطفا بگید چه وسایلی همراهم بیارم
با تشکر
پاسخ:
سلام . یخرده حوصله به خرج بده و متن رو کامل بخون . توش کامل توضیح دادیم . 
سلام
من 1/8 اعزام هستم کرمان بعد مینیسک و رباط پام پاره هست بیام اونجا معاف رزم هستم
پاسخ:
سلام  باید قبل رفتنت  بری کارای معاف از رزمیتو بکنی  وگرنه اونجا به مشکل میخوری .  و اولین حرفی ک میشنوی میگن اگه نمیتونستی نمیومدی  برات دعوت نامه نفرستاده بودیم . 
اونی که قرار پنجشنبه بیاد ۱۹ مهر نگران نباش میای میشی سرباز خودم
پاسخ:
???????
ما رو بردی به خاطرات باغین
سلام من پنج شنبه ۱۹ باید برم پادکان کرمان‌....‌ چجور پادگانیههههه
من پایه خدمتی شهریور ۹۷ هستم . الان اومدم میان دوره . پادگان سرسختیه ولی میشه تحمل کرد . گردان ذوالفقار گردان لیسانسه ها ک ما هستیم از همه گردانها بهتره
سلام، من اعزامی ۸/۱ هستم، فوق لیسانسم، متاهل هم هستم، ی بچم دارم
خیلی وضع پادگانش افتضاحه؟
مرخصی هاش چه جوریه؟
پاسخ:
اگه کرمانی یا یزدی باشین از چهارشنبه تا شنبه رو میتونین برین خونه 
سلام شماره تلفنی از نیروی انسانی باهنر یا کلا از هرجاییش کسی نداره؟؟؟؟؟
چند نکته بگم دوستان کاملا متوجه شن :
۱- کارت سبز و فعالی و ... هیچ تاثیری تو آموزشی نداره قبلا داشته الان دیگه نه.
۲- روز اول رسیدی پادگان گوشیت رو میگیرن تا ۲ هفته تحت هیچ شرایطی حق خروج نداری مگه با آمبولانس بری،بعد از دو هفته شاید متاهلین بزارن اونم اگه آماده باش نباشه.
3-آب همه ی پادگان شوره،فقط گردان ذوالفقار اب سردکنش از بقیه جاها شیرین تره
4-نیروهای کادری ادم های خوبی هستن،اما فرماندهان آموزشی همگی عقده ای و بیسواد اکثرا کسانی بودن مجبوری وارد نیروی انتظامی شدن و سختی کشیدن فک میکنن مقصرش سربازها هستن.
5-مغازه پادگان کارت تلفن داره اما گرون میده کلا همچی داخل پادگان گرونه،،تلفن هست اما خیلی کم حداقل ۳۰ دقیقه باید تو صف وایستی
۶-معاف از رزم هیچ فرقی با بقیه ندارن فقط تو رژه اسلحه دست نمیگیرن اما همیشه مورد تمسخر و بی احترامی بقیه هستن اصلا ادم حساب نمیشن
۷-اکثرا مریضی سرما خوردگی دارن و محیط واقعا کثیفه 
۸-زیاد از سربازها کار میکشن مثلا همین دیروز ۲۱۰ نفر انتخاب کردن به عنوان اختشاش گر تا نیروهای نوپو تمرین کنن،،خیلی از بچه ها با باتوم زدن ،اب پاشیدن گاز اشک اور زدن(شاید باور نکنید)
۹-صبح روز سه شنبه برا ملاقات نرید نمیزارن چون صبحگاهه ،،سربازها رو میترسونن از روز اول بگید به خانوادتون همچی اینجا خوبه
10-اگه پارتی دارید حتما پیگیر شید کسانی پارتی دارن از هر نظر عالیه
11-منشی و ابدارچی و ارشد و ... دنبالش نباشید که به فکر من بدتره،
۱۲-اگه پزشک هستید حتماااا پارتی پیدا کنید چون تعداد پزشک ها زیاده فقط پارتی دارها میرن بهداری
۱۳-برا همچی از سربازها تعهد میگیرن تا اگه اتفاقی بیفته نتونی شکایت کنی،مثلا کتک بخوری.
14-خیلی مراقب اسلحه باشید اولین بار تعهد میگیرن اگه ی پیچ گم شه پای شما گیره
.
.
.
سلام
من پایه خدمت شهریور 97 هستم ،الانم تو مرخصی اخر هفته اومدم خونه،،دوستانی که دفترچه پست کردن افتادن باغین اگر براشون امکان داره حتمااااااااا تمدید کنن مخصوصا غیربومی حتی در صورتی ۰۵ هم می افتید تمدید کنید،گیر ی عده ادم بیسواد عقده ای نیفتید...
سلام دوستان شوهرمن گردان قدس گروهان ایمانه کسی میدونه وضعیتش خوبه یانه
سلام خیلی ممنون از اینکه جواب میدید. شوهر من الات زنگ زد گفت افتاده گردان عاشورا گروه ایمان فرماندهاشونم محمدی سالاری و مددی هست گردانش چجوریه فرماندهاش خوب هستن؟
پاسخ:
گردانش حد وسطه ... نه خوبه و نه بد .... آقای محمدی هم ادم خوبیه .... 
۰۷ شهریور ۹۷ ، ۰۴:۲۳ سرباز ۱/۲/۹۷
سلام به همه دوستان 
من اردیبهشت ۹۷ باغین کرمان بودم بامدرک لیسانس 
بنظرمن هرکی اونجا میوفته ارزشش رو داره که نررره و دوباره دفترچه پست کنه 
۲ماه اندازه دوسال میگذره اونجا مخصوصا برا غیر بومی ها 
بهترین جاش گردان ذوالفقا گزوهان شهادت فرمانده ملکی هستن که اگ شانس بیارین سرباز جناب ملکی بشین خیلی بهتون خوش میگذره 
من خودم سرباز ایشون نبودم ولی واقعاااا مرد هستن هوای سربازو خیلی دارن 
و بدترین و فاقد ارررزش ترین فرمانده هم فرمانده گروهان ایثار مقصودی هستن که یک ادم عقده ای به تمام معنا و یکی از چرررت ترین ادماییی که تو زندگیم دیدم
ولی خداروشکر بعد دوره ما از اونجا گرشونو گم کردن رفتن 
هرجا هستی برا شخصیت منفورت متاسفم مقصوووودی 
یاعلی
سلام شوهر من تازه رفته برای اموزشی وضعیت مرخصی چجوریه مرخصی چندوقت بعد از رفتتنشون میدن؟ 
پاسخ:
سلام  بستگی به شهرتون داره 
ممنون که پاسخ دادین.سوال نهایی اینکه اگه مشخص کردن معاف از رزمارو اردو و رژه و میدان تیر حذف میشه برامون؟واینکه به جاش ارشد و منشی بشم خوبه؟
با تشکر از زحمات شما.
پاسخ:
بعضی چیزا حذف میشه . نه همه چیز ها . منشی بشی خوبه 
سلام.
این پادگان اگه معاف از رزم باشی چه کارایی رو نباید انجام داد.خوده فرمانده ها جدا میکنن معاف‌ از رزمارو یا خودمون باید مرتب‌ بگیم که معافیم؟
پاسخ:
سلام تموم معاف از رزم ها یک کد رو لباسشون میزنن که مشخص میشه معاف از رزمن . نگران نباش
واقعیت داره که هر کی بسیج فعال داشته باشه آموزشیش کمتره .باید مدرکی هم ببریم یا خودشون استعلام میگیرن 
پاسخ:
نه اون دوره تکمیله که اموزشی رو کم میکنه نه فقط داشتن بسیج فعال
سلام به همه ی عزیزان
بنده 4 سال پیش اعزام شدم به این پادگان مطالبی رو مینویسم که اگر خودم میدونستم کمتر دچار مشکل میشدم
1_ یه قفل مطمئن برای کوله خودتون فراهم کنید
2_خشکبار به اندازه کافی ببرید چون فروشگاه یا دکه ای برای خرید نداره یه دخمه داره که فقط یه مدل کیک با دلستر داره که مارکشو هیچ کجای دنیا نمیتونین پیدا کنید
3_قطره استریل چشم حتما ببرید
4_صورتتون رو با اب کرمان نشورید
5_اگر دارو مصرف میکنید به امید این نباشید که اگر تموم شد اونجا هست به اندازه کافی ببرید

سلام لطفایک شماره درست ازپادگان بدهید.این شماره ها اشتباهه.توسایتم نیس.نگران همسرمم لطفایکی جواب بده
سلام، من از بلوچستان اعزامم تیرماه، راسته که آموزشی سه ماه شده؟
سلام
من اعزامی 1/4/1397 از خود کرمان هستم و فردا باید برم باغین.

کسی هست اونجا با هم تیم شیم ؟
پادگان باهنر کرمان چطور جاییه من لیسانس دارم اذیت میکنن یا نه توروخدا راهنمایی کنید ممنون میشم
من اعزامی نوزده دو بودم
میان دوره ک اصلا ندادن بهمون
این هفته هم ک میخاستن بدن ندادن باز
فقط از ۴ شنبه تا شنبه دادن اینم با هزاااار تا منت 
دوستان وضع مرخصی این پادگان باهنر کرمان چطوریه؟؟
سلام آقا ببخشید راسته ک دارندگان بسیج فعال از آموزشیشون کم میشه تو باهنر
پاسخ:
ن اینطور نیست ..
من دوم تیر همین پادگان اعزامم.از تهران هم هستم.یگان اموزشی کجا میوفتن سربازایه تهران یا کرج؟ در ضمن مدرکم لیسانس نرم افزار هستش.اوضاع برای درس خوندها چطوره اونجا؟
سلام من تیر ۹۲ مرکز آموزش باهنر آموزشی بودم واقعا جهنم است بدترین مرکز آموزش است فقط یکی از فرماندهانم آدم بسیار خوب وبا معرفتی بود بنام آقای احمدی که واقعا سپاسگذارش هستم. 
سلام من اعزام دو تیر هستم،گرما اونجا چجوریه؟
مدرکم فوق لیسانس هست بعد اموزشی کجاها ممکنه بیوفتم؟
تو پادگان وقت ازاد هم داریم که کلا در اختیار خودمون باشیم؟ وضعیت حمام رفتن چجوریه تو اون گرما؟
ممنون جواب بدید
سلام من تو گردان قدس گروهان ایمان بودم  و میخواستم تشکر کنم از با معرفت ترین فرماندهان جناب رجائی
سلام من اعزامی۳/۱۹چند روز دیگه هستم سپاه دزفول چجور جاهی هستش راهنمایی کنید دوستان ممنون
سلام دوستان من سعید مهینی. فرمانده ام ملک پور اگر دیدنش سلامش بر سونید من اعزامی 1391/9/19 ..هفت سال پیش بودم از یزد... خیلی دلم برا اون. پادگان تنگ شده با همه سختی هاش هنوز خریدارشم ...
 گردان امام سجاد (ذوالفقار)گروهان ایثار اون بیرون پادگانم خیلی مزه میده منظورم میدونه تیره... یا علی خدا پشت پنا هتان همه سر بازو را دوست دارم...در پناه خدا در زیر سایه اقا امام زمان (عج) سالم پاینده... خدمت رو تموم کنید... فقط اونی که اول سفارش دادم فراموشش نکنید لطفا...ممنونم از شما...بازم همتونو به خدا ی مهربان می سپارم... همه تونو دوست دارم...
سلام عزام بعدی برا دیپلم چه موقع هست
پاسخ:
نوزدهم هر ماه 
شماره ای که گذاشتم مربوط به عاشورا گروه ایثار بود . خوشبختانه بالاخره با داداشم تونستم حرف بزنم . :)
سلام دوستان من ۱۹ /۲ اعزام پادگان باهنر هستم از بندرعباس میخواستم بدونم اونجا سیگار گیرم میاد قاچاقی یا میتونم یه جوری ببرم که کسی نفهمه یا نه
راستش نمیدونم کدوم گردانه یه ناشناس شماره گردان رو فرستاد و گفت از این طریق میشه باهاش تماس گرفت اما هربار زنگ میزنیم میگن نیست . شماره گردان رو میزارم اگه متوجه میشید کدوم گردانه حداقل با خوبیاش مارو دلگرم کنید 
0342188096
باغین کرمان بدکی نیست فقط یخرده سخته من الان۱۵روزه اونجام تازه اومدم مرخصی نیمه شعبان
پاسخ:
کدوم گردانی ؟؟ شماره تماس گردان رو بزار تا خانواده ها بتونن استفاده کنن.
من دیپلم ردیم ١٩/٢ اعزاممه ،ایا قراره بیچاره شم!؟
بعد از اموزشی احتمال این هست که ارگانم عوض بشه؟
مثلا الان نیروی انتضامی هستیم بعد از اموزشی امکانش هست که ارتش یا سپاه یا ارگان های دیگه بیوفتیم؟یا اینکه درخواست بدیم ،چجوریه مراحلش؟
و اینکه وضعیت تماس اونجا چجوریه؟کارت تلفن ببریم؟میشه گوشی ساده برد و اونجا تحویل داد و مواقعی که میخوایم ازشون بگیریم و از اون استفاده کرد؟
پاسخ:
با سلام 
گوشی ببری دیگه تا روز اخر بهت تحویل نمیدن. کارت تلفن ببر حتما
ارگانت رو هم فک نکنم بشه عوض کنی . قرار هم نیست بدبخت بشی. هنوز روزای اوله ماه رمضونه و بخور و بخواب شروع میشه ...
سلام من همسرم اعزامی2/1پادگان شهید باهنر کرمان فوق لیسانس معماری هم هستن اما از روزی که رفتن تماس نگرفتن یه شماره هم اینجا بود تماس گرفتیم که همش سرکار میذارنمون توروخدا اگه کسی یه شماره درست داره بده که ما مردیم از نگرانی
پاسخ:
نگران نباشین - چون روزهای اوله واسه همین کارت تلفنی به سختی گیر میاد - ضمنا اون تلفن هم چون هنوز مسولی نداره واسه همین جواب درست نمیگیرین. یک خرده صبور باشید ....
سلام من داداشم اول اردیبهشت اعزام بود زنگ زد گفت افتاده گردان عاشورا گروهان ایثار اسم فرمانده هاشونم محمدی و وزیری هست کسی میدونه بهشون سخت نیگیرن یا نع داداشم لیسانس داره و این که شماره فکس و شماره پادگان رو اگه کسی داره بده نیاز شدید داریم که باهاش تماس بگیریم لطفا یکی کمک کنه 
پاسخ:
سلام اقای محمدی خیلی فرمانده خوبیه نگران نباشین. 
سلام. من داداشم ۱۹ /۱ اعزامش بود .تک پسر هست به ما گفتن یه نامه ای از ثبت احوال بگیریم میزنی بر تک پسر بودنش و بفرستیم پادگان تا واسه خدمت بیارنش شهر خودمون.واسه ارسال نامه شماره فکس از پادگان میخوایم .کسی شماره فکسشونو نداره ؟
داداشم گردان قدس گرهان شهادته
من یدونه داداشم اموزشی افتاده کرمان باهنر . همین ماه رفته اومده بودم اینجا که بفهمم وضعیتشون چجوری هست . با این تفاسیر نظرات متفاوت بود و من نتونستم خودمو راضی کنم که برادرم جاش خوبه یا اذیت میشه . لیسانس حسابداریه
پاسخ:
کدوم گردانه ؟؟؟ 
هیچ سختی نداره بابام اینا همش چرته من که میخاستم برم اونجا سال 88  میگفتن شکنجه گاهه ولی رفتم اونجا به خدا اسمشو بچه ها گذاشتن هتل باهنر. حالا سختی هایی داره نه اون قدر دیگه! بعدش هم اونجا ادمو میترسونن که اگه منظم نباشی بعد اموزشی یگانت رو همون جا یا جای دورتر می اندازن که دست اونها نیست
سلام دوستان فرقی نمیکنه فوق لیسانس باشی یا سیکل اموزشی همه تو یه رده اند
سلام وقت بخیر ببخشید من از کجا میتونم بفهمم ک کدوم اسایشگاه هستن یا اینکه کدوم گروهان گردانشو میفهمم ولی گروهان نه توروخدا راهنماییم کنید باید زنگ بزنم
پاسخ:
کل گروهان یک اسایشگاه داره - 
سلام ..من ٢/١اعزامم هست ....البته لیسانس پرستاری هستم ...با لیسانسه ها هم همینجور برخورد میکنن؟؟؟
پاسخ:
سلام . بستگی داره بیفتی کدوم گردان. اگه افتادی ذولفقار مطمئن باش زیاد این سختیها رو لمس نمیکنی. یکماه از آموزشی رو هم که میفته ماه رمضون - زیر سایه درختان کنار اسایشگاه لذت میبری.
۱۹/۱ رفتم مرخصی داد ۶ روز
سلام فردا اعزام میشم کسی باهنر کرمان هست بگه اشنا بشیم mz_egh@

منم اعزام 19/1
ی راه ارتباطی چیزی نیس بفهمیم کسی اونجاهستش ک از حال سربازمون خبر بده ای بابا این چ وضعشه با این شماره هم ک بر نمیدارن
سلام من آموزشی اونجام ...تو کشتارگاه کربلا
خداییش اونجا هتله خیلی راحته 
غذاهاشم ک عالیه
خداییش وضعیت پادگان برا ما لیسانس ها خوب بود و همچی کنارمون بود..خداییش خوبه

پاسخ:
بله خب وقتی داخل هتل ذولفقار ( گردان ذولفقار ) خدمت کنی معلومه که راضی هستی. 
سلام این مطالبی رو که نوشتید مربوط به کدوم گردگانه و چه کسایی این رفتارو با بچه های لیسانسم میکنن  یا فرق داره 
بدترین پادگان اموزشی تو کل ایران اب شور کثیف امکانات داغون افتضاح فرمانده هاشم فقط وعده میدن به سرباز بوفه گرون فروش مواظب خودتون باشد کل دوماه براتون خلاصه گفتم
۱۷ بهمن ۹۶ ، ۰۴:۴۵ مهدی سرمست
سلام منم هم 96/11/19اعزام از اصفهان بچه ها اصفهان اگه کسی هست این ایدی تلگرام من هست.               mahdi_sarmast
سلام من ۱۱/۱۹ از تهران اعزام به پادگان شهید باهنر کرمانم  کسی هست این تاریخ از تهران بخواد بره؟اگه هست این آیدی تلگرامم           Seyed_edris                        بیاد پی وی باهم آشنا بشیم بریم کرمان
من پنج سال پیش پادگان باغین بودم واقعا جای سختی هست هرکی الان اونجاس خدا ب کمکش باشه فک نکنم جایی اندازه اونجا آموزشش سخت باشه.با اون آب شورشون کفرمون رو در آورده بودن.بی آبی بود باورتان بشه از بی آبی آب فاسد که سبز شده بود و آب لجن بود خوردم.
سلام لطفا شماره تماس پادگان بذارین
یه راه ارتباطی نیس تو پادگان با سربازا؟؟؟ 
اگ شماره ای دارین ک بشه با سربازا صحبت کرد بدید لطفا
پاسخ:
میتونی زنگ بزنی خود پادگان و  شماره هر آسایشگاهی رو که خواستی رو بگیری و زنگ بزنی و باهاشون صحبت کنی .

این یکی از آسایشگاه هاست : 03412188097
سلام لطفا اگ گروه تلگرام دارین لینکشو بدین می خوام برنامه نویسی رو شروع کنم هیچی هم بلد نیستم نمیدونم از چی و از کجا شروع کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی