◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

چرا گوشی اندرویدی بهتر از آیفون است

شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹ ق.ظ
متن زیر ترجمه مقاله‌ای است که توسط نویسنده مشهور عرصه فناوری اطلاعات برایان بنت نوشته شده است و شرایط ومضمون آن ممکن است با سلایق شما جور نباشد ولی یک دیدگاه حرفه‌ای از سوی یک متخصص محسوب می‌شود و ارزش مطالعه و تفکر را دارد.
نام اصلی این مقاله ان بوده است: چرا از اینکه هیچگاه گوشی اندرویدی خود را به مقصد آیفون ترک نکردم خوشحالم که به علت طولانی بودن آن مورد خلاصه شده را به عنوان تیتر انتخاب کردیم. این مقاله دلایل جالبی را در برتری گوشی‌های اندرویدی نسبت به آیفون آورده است و در ادامه با هم به بررسی آن خواهیم پرداخت.

آیفون یا گوشی‌های اندرویدی؟ این نخستین سوالی است که درهنگام خرید یک تلفن‌همراه هوشمند به ذهن افراد خطور می‌کند. این سوال از نظر من به عنوان رقابت لوکس‌گرایی و بودجه خواهد بود زیرا بیشتر کاربرانی که آیفون می‌خرند به فکر امکانات آن نیستند و بیشتر جذب نام این محصول می‌شوند ولی اگر از من بپرسید کدام گزینه را انتخاب کنیم. جواب من ساده خواهد بود: اندروید، من اندروید را انتخاب اصلی خود می‌دانم و درطول چند سال به این سیستم عامل وفادار ماندم و از این بابت خوشحال هستم، در ادامه به دلایلی برای این امر خواهم پرداخت.

گزینه‌های متعددی برای خرید در بازار وجود دارد

اگر صادقانه نگاه کنیم آیفون کاملا فاقد تنوع است، مثلا بین آیفون 5 و آیفون 4 چقدر تفاوت ظاهری است؟ اگر یکی این گوشی‌ها را در دست کسی ببینید ممکن است نتوانید به سرعت گوشی را شناسایی کنید، این شباهت تنها در ظاهر نیست و میزان تفاوت‌های نرم‌افزاری این دو مدل نیز به زحمت به 20 درصد می‌رسد. آیفون رسما فقط با افزودن چند قابلیت نسبت به نسخه قبلی یک گوشی جدید عرضه می‌کند که شاید داشتن آن‌ها برای بسیاری تفاوتی نداشته باشد و بتوانند بدون این امکانات نیز از گوشی خود مانند قبل استفاده کنند. ولی اندروید، برای خریدن یک گوشی اندرویدی می‌توانید برندهای متعددی را با محدوده قیمتی بسیار بزرگی در اختیار داشته باشید، سونی، از گوشی اندرویدی 100 دلاری گرفته تا گوشی‌های هم قیمت آیفون در بازار موجود هستند و سلایق مختلف را تامین می‌کنند. اچ تی سی، سامسونگ، لنوو، ال جی، هواوی، سونی، موتورولا و… چندین برند دیگر وجود دارند و در این برندها تنوع طراحی می‌تواند چندین برابر اپل باشد، اپل تا به حال تنها دو تغییر کلی در طراحی ظاهری داشته است که تبدیل زوایای منحنی کناره‌های گوشی به زوایای تیز در نسخه 4 بود و در نسخه 5 نیز تنها ابعاد گوشی بزرگ‌تر شد، جنس گوشی نیز دچار تغییرات اندکی شد و در نسخه آیفون 5c نیز رنگ‌بندی به گوشی اضافه شد ولی میزان تنوع این مدل‌ها به هیچ عنوان قابل قیاس با تنوع طراحی در گوشی‌های اندرویدی نیست.

سیستم عاملی روان‌تر، سریع‌تر، نیرومندتر و بهتر

اندورید یک سیستم عامل روان، سریع و نیرومند است و شاید بتوان iOS را نیز بسیار سریع دانست ولی تفاوت وقتی به چشم می‌آید که گوشی دچار مشکل نرم‌افزاری می‌شود و نیاز به تعمیر آن خواهید داشت، اندروید به راحتی و سرعت قابل تعمیر و نصب و ارتقاء است و می‌توان بر روی تعمیر سریع آن حساب بازکرد و لازم نیست به نمایندگی‌های تخصصی گوگل مراجعه کرد. ولی در جبهه مخالف یعنی آیفون هرگونه مشکل گوشی باید با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی اپل و پرداخت هزینه‌های سنگین همراه باشد. این هزینه‌ها می‌تواند در برخی موارد از یک گوشی اندرویدی معمولی بیشتر باشند و کافیست درنظر داشته باشید که تمامی موارد یاد شده رد این بخش تنها در زمینه سیستم عامل صادق است.

آیفون پس از مدتی خسته کننده می‌شود

چند ابزار جانبی برای آیفون می‌شناسید که گوشی را به امکانات جدیدی مجهز کنند؟ همین سوال را برای اندروید تکرار کنید، جواب بسیار ساده است، ساعت‌‌های هوشمند، امکانات بسیارمتعدد سخت افزاری و عجیب و غریب به علت متن باز بودن سیستم عامل ندروید برای آن به راحتی یافت می‌شوند و به همین دلیلی نیز اندروید به‌عنوان یک پلتفرم ویژه رشد سریع‌تری را نسبت به iOS تجربه می‌کند و ابزارهای متعددی بر اساس این این سیستم عامل کارخواهند کرد که گستره آن‌ها از ماشین لباسشویی و یخچال شروع شده و تا گوشی و لپ‌تاپ ادامه خواهد داشت. همین امر موجب شده است تا آیفون از نظر من خسته کننده به نظر برسد.

امکانات گوشی‌های اندرویدی به سیستم عامل تعلق دارند ولی مکانات آیفون متعلق به اپل هستند

همانطور که در بخش قبل نیز به صورت غیر مستقیم به آن اشاره شد امکانات اندورید به نحوی است که از سیستم عامل نشآت می‌گیرد و به کمک آن می‌توان بر روی سیستم‌های مختلف این امکانات را تجربه نمود ولی این مورد برای آیفون کاملا برعکس است، امکانات آیفون را نمی‌توان به دستگاه دیگری انتقال داد و تنها آیپد امکانات مشابه با آیفون را دارد. این نشان می‌‌دهد که آیفون در مقایسه با اندروید قابل پورت شدن نیست و همین امر نشان می‌دهد که سیستم عامل اندروید آینده نیرومندتری دارد و می‌تواند جایگاه‌های بالاتری برسد.
آی تی رسان
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۶
sajad shagerd

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی