◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

7 لوگوی به‌ یاد ماندنی دنیای IT

چهارشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۳ ب.ظ


   لوگوها یکی از مهم‌ترین بخش‌های هویتی شرکت‌ها و برندهای دنیا هستند. یک آرم می‌تواند معرف شخصیت و قول و قرارهای یک شرکت باشد. اکثر معروف‌ترین لوگوهای حال حاضر دنیا، روزی نشان‌های کوچکی محسوب می‌شدند. در سال 1975 کارولین داویدسون، 35 دلار پرداخت کرد تا لوگوی نایک (Nike) را بیش از پیش گسترش دهد. این لوگو که نام swoosh را بر خود می‌بیند، هم اکنون یکی از شناخته‌شده ترین برند‌های ورزشی دنیاست که نزدیک به ۴۰ سال قدمت دارد.

در سال 2008، کمپانی پپسی با پرداخت یک میلیون دلار به گروه آٰرنل، به‌روزرسانی لوگوی خود را در دستور کارش قرارداد. هستند برندهای معروفی که تا 10 میلیون دلار برای طراحی لوگوی خود هزینه کرده‌اند.

لوگوهای بیاد ماندنی فناوری اطلاعات

Apple

اولین نماد طراحی‌شده برای شرکت اپل، در سال 1976 طراحی شد. چیزی که به نظر می‌رسد از صفحات یک نسخه خطی مربوط به قرن 17 برداشته شده باشد.


در این لوگو اسحاق نیوتون زیر درخت سیبی نشسته است. عکسی که با دیدن آن حس خوبی به شما دست می‌دهد. این طرح زیبا و البته کمی پیچیده توسط رونالد وین طراحی شده بود. بنیان‌گذار شرکت اپل، ده درصد از سهام خود در شرکت، چیزی معادل 800 دلار را برای طراحی این آرم هزینه کرد. او جایگاه خود را بعد از دو هفته تصدی ترک نمود.


Microsoft

یک سال زودتر، لوگوی شرکت رقیب طراحی شده بود، آرمی که شبیه نمادهایی از قرن بیستم بود. طرحی که با نگاه به آن، می‌شد خاطرات کافه‌های دهه 1970 در آمریکا را برای خود تداعی کرد. البته با دقت به این آرم می‌توان دید که تاکید بر روی شرکتی است که وظیفه‌اش کار بر روی نرم‌افزارها و میکرو کامپیوترهاست. نام اولیه این شرکت معروف در ابتدا Micro-Soft بود.


IBM

خیلی قبل از اینکه مایکروسافت و اپل در این حوزه شناخته شوند، IBM یک شرکت شناخته‌ شده در جهت ثبت و نگهداری ساعت کاری کارکنان، مقیاس وزن، دستگاه‌های برش گوشت و دستگاه پانچ کارت محسوب می‌شد. این شرکت در ابتدا با نام International Time Recording Company در سال 1888 شکل گرفت و بعدها و در سال 1924 نام خود را به international Business Machines یا همان IBM امروزی تغییر داد؛ که همین باعث طراحی یک نام و لوگوی جدید برای آن‌ها شد. برندی که تا امروز پایدار مانده است.


Canon

ده سال بعد، در سال 1934 دو مخترع ژاپنی توانستند دوربینی را جهت آزمایش‌های دقیق نوری در آزمایشگاه خود تولید کنند. این دوربین در ابتدا Kwanon نام داشت. نامی که ریشه بودایی داشت.

آرم این شرکت در ابتدا شامل دایره‌ای بود که توسط شعله‌های آتش به علاوه هزاران دست احاطه شده بود. این دو مخترع بعدها تصمیم گرفتند تا برای ساده کردن نام شرکت خود، آن را به Canon تغییر دهند.


Motorola

در سال 1930، شرکت تولیدکننده‌ای در شیکاگو، اقدام به تولید یک رادیو مختص ماشین کرد که نام آن موتورولا بود.

این نام از دو قسمت «موتور» و «اولا» تشکیل شده بود. یک پسوند محبوب که آن زمان برای استفاده‌های خاصی در زمینه امور موسیقی استفاده می شد. کلمه‌ای هم ردیف با «ٰvictrola»


Nokia

فکر کنم نیازی به توضیح نباشد! نوکیا دیگر وجود ندارد. این اولین لوگویی است که برای این شرکت فنلاندی طراحی شد!


Xerox

این شرکت در سال 1960 به عنوان کمپانی Haloid در زمینه کاغذهای چاپ عکس و تجهیزات مرتبط تاسیس شد. این شرکت بعدها با تولید دستگاه‌های فتوکپی زیراکس بسیار مشهور شد و تا سال‌ها اسمش به عنوان اولین سازنده این تجهیزات بر سر زبان‌ها بود.

شما چه خاطراتی از این لوگوهای قدیمی دارید؟
آی تی رسان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی