◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

6 مشکل در آیفون 6

پنجشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۲۸ ب.ظ

اپل بالاخره پس از گذشت یک سال، باز به سر خط اخبار تکنولوژی بازگشت و با معرفی چند گجت علاقه‌مندان خود را سورپرایز کرد! در میان آخرین تولیدات اپل، آیفون 6 و برادر بزرگ‌ترش یعنی آیفون 6 پلاس، مهم‌ترین محصولات معرفی شده توسط این کمپانی بوده و باعث شد تا علاقه‌مندان و طرفداران متعصب این برند، کمی به خود آمده و در مقابل رقبا قد علم کنند. چند وقتی بود با بررسی مشکلات پرچم‌داران در خدمت شما نبوده‌ایم و حال دیدیم چه چیز بهتر از بررسی مشکلات آیفون 6!

اگر ظرف همین مدت کوتاه این گوشی را تهیه‌کرده و با آن به مشکل برخورده‌اید با ما باشید، شما می‌توانید پاسخ مشکل خود را همین‌جا بیابید.

مشکل: خم شدن آیفون 6 پلاس

شاید شما هم طی این چند روز با اخبار بزرگ‌ترین مشکل آیفون 6، یعنی خم شدن آن روبرو شده باشید! موضوعی که می‌تواند همانند یک توفان، تمام ساخته‌های اپل را بر باد دهد! اما این کمپانی آمریکایی معتقد است که این مشکل، یک موضوع عمومی نبوده و تاکنون تنها 9 نفر از کاربران آیفون 6 پلاس، با مشکل خم شدن این محصول گران قیمت روبرو بوده‌اند.

البته با توجه به عرضه این محصول، به نظر می‌رسد که تعداد این افراد در ماه‌های آتی بیشتر شود. طراحی باریک و بدنه بزرگ آیفون 6 پلاس می‌تواند شرایط را برای خم شدن به‌طور کامل برای کاربرانش فراهم سازد. به همین دلیل اگر آیفون 6 خریده‌اید و فیلم‌های مربوط به خم شدن آن را در فضای اینترنت مشاهده کرده‌اید، به هیچ وجه سعی در امتحان این موضوع نداشته باشید!

بالاخره چه بخواهید و چه نخواهید، این موضوع به پاشنه آشیل آیفون 6 پلاس تبدیل شده است و ممکن است برای هر کسی اتفاق بی افند.

راه‌حل‌ها:

اگر خدایی نکرده این اتفاق برای گوشی شما افتاد، سریعا با کمپانی اپل و خدمات پس از فروش آن تماس گرفته و درخواست تعمیر آن را ارائه دهید! شاید اپل دلش سوخت و آن را برای شما به طور رایگان تعویض کرد!

 

iphone-6+

مشکل: شکستن شیشه

حتما تست‌های سقوط آیفون 4 را به خاطر دارید! اما دیگر از آن قدرت خبری نیست. برخی از کاربران و خریداران آیفون 6 و آیفون 6 پلاس گزارش داده‌اند که این دو محصول، به‌راحتی و پس از افتادن از کمترین ارتفاع آسیب‌دیده و شیشه صفحه نمایشش می‌شکند! به همین دلیل کاملا مواظب باشید که این محصولات جدید اپل، از دستان شما سقوط نکرده و به زمین نخوردند. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق تهیه یک کاور قدرتمند و مقاوم است.

راه حل:

در صورت شکستن شیشه چه راه حلی داریم؟! جز اینکه به خدمات پس از فروش اپل مراجعه کنیم؟

می‌توانید به‌صورت مستقیم صفحه نمایش‌های آیفون 6 را از مرکز خدمات اپل باقیمت‌های زیر خریداری کنید.

109 دلار برای صفحه نمایش آیفون 6 و 129 دلار برای آیفون 6 پلاس.

iPhone-6-and-iPhone-6-Plus-drop-test-Hint-It-cracks-Video-459380-2

باگ: آنتن دهی ضعیف و عدم کارایی مناسب Touch ID

به نظر می‌رسد که اپل به زودی جدیدترین به روز رسانی لازم برای تازه‌ترین نسخه سیستم عامل خود را ارائه خواهد کرد تا بتواند مشکلات موجود و باگ‌های عملکرد Touch ID را برطرف کند!

راه‌حل‌ها:

مطمئن شوید که از اطلاعات شخصی خود بک آپ گرفته‌اید و گوشی شما به طور کامل شارژ شده است.

به مسیر Settings > General > Software Update رفته و سپس بر روی Download و پس از آن Install دو بار ضربه بزنید. همچنین شما می‌توانید این مسیر را با نصب نرم‌افزار iTunes نیز طی کنید!

اگر با نصب بروز رسانی نسخه 8.0.2 هنوز مشکلات شما پا برجا بود، ورژن سیستم عامل را به 8 برگردانید و منتظر بروز رسانی دیگری از سوی کمپانی اپل باشید!

دلخوری: عدم کارکرد بلوتوث

تعداد زیادی از خریداران آیفون 6 و 6 پلاس، از وجود مشکلات عدیده‌ای در بلوتوث این محصول خبر داده‌اند. این مشکلات بیشتر مربوط به عدم اتصال بلوتوث دستگاه با سایر دستگاه‌ها، من‌جمله سیستم ماشین است!

این افراد گفته‌اند که اکثرا قادر به ست کردن بلوتوث با سیستم صوتی ماشین جهت استفاده و بهره برداری جهت برقراری تماس در هنگام رانندگی نیستند. مشکلات نشان می‌دهد این مورد برای مدل خاصی نبوده و بر روی اکثر خودروها این مشکل وجود دارد. این عدم کارایی بر روی ماشین‌هایی نظیر تویوتا، مرسدس بنز، نیسان، هوندا، Acura، BMW، جیپ و … وجود دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهد، سیستم صوتی این ماشین‌ها با تمامی مدل‌های قبلی آیفون به‌راحتی سازگار است.

bluetooth

راه‌حل‌ها:

ابتدا سعی کنید تا تمام دستگاه‌های متصل شده به سیستم صوتی خود را پاک کرده و از اتصال خارج کنید. حال به مسیر Setting> general > reset > reset network setting بروید و حال دکمه Sleep/wake را به همراه دکمه Home نگاه داشته و منتظر ظاهر شدن لوگوی اپل بر روی صفحه نمایش آیفون 6 بمانید. مطمئن شوید که سیستم صوتی خودروی در حالت قابل رویت قرار گرفته باشد. حال سعی کنید تا این اتصال را برقرار سازید!

برخی افراد گزارش داده‌اند که بعد از یک‌بار Factory reset این مشکل حل شده است.

مشکل: عدم پاسخگویی مناسب صفحه‌نمایش

برخی از خریداران آیفون 6 گزارش داده‌اند که صفحه نمایش اسمارت فون گران قیمتشان، بعضی اوقات به صورت رندوم پاسخگویی خوبی به فرمان‌ها نمی‌دهد. به نظر می‌رسد این مشکل بیشتر در زمان استفاده از صفحه کلید برای کاربران اتفاق افتاده است. هرچند مواردی نیز این عدم کارایی در حالت عادی بوده است.

راه‌حل‌ها:

اولین کار، ریستارت کردن گوشی است. پس با نگه داشتن همزمان کلید پاور و دکمه هوم تا زمان نمایان شدن لوگوی کمپانی اپل، این عمل را امتحان کنید.

برخی افراد از مسیر زیر موفق به حل این مشکل شده‌اند:

Setting > General > reset > Reset all settings

این عمل به اطلاعات شخصی شما لطمه‌ای نزده و تنها تنظیمات گوشی شما را به حالت اولیه باز می‌گرداند.

برخی گزارش‌ها نیز نشان می‌دهد پس از یک‌بار Factory reset این مشکل به طور کلی رفع شده است.

مشکل: عملکرد نادرست دوربین

به نظر می‌رسد با خرید آیفون 6، بیش از یک مشکل با دوربین آن خواهید داشت. بررسی‌های نشان می‌دهد که نسخه جدید iOS به هیچ وجه نتوانسته است با دوربین آیفون 6 کنار بیاید و به همین دلیل مشکلات زیادی با آن دارد. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که کاربران بعد از فعال‌سازی دوربین، تنها با صفحه سیاه‌رنگی روبرو می‌شوند!

در برخی دیگر از گزارش‌ها، آمده است که عکس‌های ثبت شده از لحاظ چرخشی نیز به‌اشتباه بر عکس ثبت شده‌اند!

راه‌حل:

اول از همه همانند راه حل مشکل قبل، ریست کردن تنظیمات دستگاه را امتحان کنید.

Setting > General > reset > Reset all settings

باز هم همانند مشکل قبل، می‌توانید از Factory reset بهره ببرید.

اگر مشکل سخت‌افزاری بود و حل نشد، باید به فکر تعویض آیفون گران قیمت و زیبای خود باشید!

  • camera

با اینکه تا قبل از عرضه آیفون 6، محصولات کمپانی اپل به کیفیت و عدم وجود مشکلات این چنینی معروف بود، اما به نظر می‌رسد با اینکه اپل یک سال تمام برای طراحی و حل مشکلات آخرین پرچم‌دار خود وقت داشته است، اما این اتفاق به وقوع نپیوسته و این محصول به عجله وارد بازار شده است!

آیا شما مایل به پرداخت نزدیک به 3 میلیون تومان برای خرید این گوشی هستید؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۷
k. padidaran

نظرات  (۱)

تا نوکیا هست چرا اپل و محصولاتش :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی