◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

این تصویر عجیب و غریب مربوط به چیست؟ این تصویر مربوط به باریک‌ترین نانو-سیم دنیا است که می‌تواند مهم‌ترین نقش را در تولید ابزارهای انعطاف‌پذیر و بسیار باریک آینده ایفا کند. این نانو-سیم از تحت فشار قراردادن یک لایه نیمه هادی توسط یک پرتو الکترون ساخته شده است.

جان‌هایو لین، دانشجو دانشگاه وندربیت موفق به ساخت یک نانوسیم بسیار باریک شده که تنها از سه اتم تشکیل شده است. این نانوسیم که از یک لایه نیمه هادی با یک پرتو الکترون ساخته شده می‌تواند در ترانزیستورها و گیت‌های حافظه مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر نیز از نانو-سیم‌ها در تولید ترانزیستورها و برقرای ارتباط بین بخش‌های مختلف مدارهای الکترونیکی استفاده می‌شود، اما هیچ‌کدام از نانوسیم‌های فعلی تا به حال به این اندازه باریک نبوده‌اند.


اگر دانشمندان بتوانند از این نانو-سیم در یک محصول نهایی استفاده نمایند آن‌وقت ساخت گجت‌هایی که به اندازه یک کاغذ ضخامت دارند میسر خواهد شد. در آن زمان شما می‌توانید تبلت، تلفن یا حتی تلویزیون خود را در کیف‌تان جای دهید. ‌


از این تکنیک می‌توان برای تولید مدارهای سه‌بعدی نیز بهره برد. هنوز فاصله بسیاری برای نهایی شدن این فناوری و استفاده از آن در دنیای خارج از آزمایشگاه داریم، اما ساخت نانوسیمی به این باریکی می‌تواند تحول بزرگی را در ابزارهای الکترونیکی و گجت‌ها ایجاد کند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۴
m.mohamad niya

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی