◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

به همه‌ی ما اثبات شده است که با چاپگرهای سه‌بعدی می‌توان به ساخت اسلحه پرداخت! اما از این فناوری در راستای اهداف خوب نیز می‌توان بهره برد. Oxfam، یکی از نهادهایی است که بدنبال ریشه‌کن نمودن فقر است با در نظر گرفتن همین مساله به همکاری با پلتفرم چاپ سه‌بعدی آنلاین MyMiniFactory به منظور اجرای یک ماموریت در لبنان پرداخته است.


مسلم آن است که با کمی خلاقیت می‌توان در راستای تلاش‌های بشردوستانه در سراسر کره‌ی خاکی، آینده‌ی زیباتری را با استفاده از این فناوری خلق کرد. اولین همکاری این نهاد و MyMiniFactory در اجرای طرح ساخت یک سیستم شستشوی دست قابل پرینت برای پناهندگان سوری آواره‌ی لبنان است که بتوان با استفاده از آن نهایت صرفه‌جویی در مصرف آب را داشته و موجب کاهش بیماری‌های شایع نظیر اسهال و دیگر مریضی‌های عفونی و باکتریایی شود. شیوه‌ی اجرای این همکاری به این شیوه است که MyMiniFactory طرح‌های ارسالی را از تمامی افراد دریافت می‌کند و سپس تعدادی که با هدف این برنامه مناسبت بیشتری داشته باشند را برای Oxfam مستقر شده در لبنان ارسال می‌نماید. Oxfam در همان محل نسبت به پرینت نمونه‌ها اقدام کرده و با استفاده‌ی آزمایشی اصلاحات مورد نیاز را برای MyMiniFactory ایمیل می‌کند.


متاسفانه هر نهاد بشردوستانه‌ای به یک پرینتر سه‌بعدی در یدک‌کش خود مجهز نیست اما این نهادها به ویژگی‌های این فناوری پی برده و به دنبال بهره‌جویی از آن در راستای اهداف بشردوستانه هستند. با ظهور چاپگرهای سه‌بعدی ارزان قیمت، این دورنما بیشتر و بیشتر به واقعیت ممکن شبیه می‌شود. بنابراین باعث تعجب نخواهد بود اگر در آینده‌ی نزدیک شاهد حمل پرینترهای سه‌بعدی به جای مواد و قطعات آماده‌ی مورد نیاز برای ساخت هرآنچه از اسکان گرفته تا تدارکات پزشکی باشیم.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۰
m.mohamad niya

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی