◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

facebook

قبل از اینکه زندگی جدیدتان را در فیس بوک شروع کنید بهتر است بدانید که ممکن است این کار تأثیری در رفع خستگی ها و احساسات و هیجان های نامطلوب شما نداشته باشند؛ حداقل، نتیجه گیری تیم تحقیقاتی فیس بوک که این طور نشان می دهد. این تیم با مطالعه بر روی یک گروه بزرگ 689 هزار نفری از کاربران در مدت هفت روز به این نتیجه رسید. این افراد از نظر تأثیر بخش های خبری بر حالات روحی و هیجانی شان مورد مطالعه قرار گرفتند.


براساس مقاله ای که اخیراً در PNAS منتشر شد، این شبکه اجتماعی از یک نرم افزار ویژه برای شناسایی بار روانی مثبت و منفی عبارت ها و واژه های کاربران استفاده کرده و همه پُست ها را به دو طبقه بندی اصلی تقسیم کرده است. سپس، فیس بوک موضوعات بخش News Feeds را برای مطالعه ارسال کرد تا پست های مثبت و منفی از بین کل موضوعات شناسایی و طبقه بندی گردد. در پایان، محققان این شرکت تأیید کردند که حتی بدون تماس مستقیم و رو در رو و تنها از طریق خواندن متون در شبکه های اجتماعی، امکان انتقال احساسات وجود داشته و حالات و هیجانات مثبت و منفی افراد ممکن است به دیگران سرایت کند.

در پایان این آزمایش، آن دسته از افرادی که در معرض احساسات و هیجانات مثبت بودند و در این وضعیت پست های خود را به روز کردند، محتوای امیدبخش و مثبتی را به اشتراک گذاشتند و افراد ناامید و ناراحت نیز محتوایی براساس خلق و خوی لحظه ای خود با دوستان شان در میان گذاشتند. همچنین، افرادی که بیشتر در معرض پُست های خنثی (نه مثبت و نه منفی) بودند، طی روزهای منتهی به آزمایش هیجان و احساس کمتری در شبکه های اجتماعی از خود نشان دادند.

البته این آزمایش که اکنون نتایج آن منتشر شده در ژانویه 2012 انجام شده است و با وجود اینکه تاحدودی ناقض حریم خصوصی کاربران شبکه های اجتماعی به نظر می رسد، باید اذعان داشت که کاملاً هم قانونی و رسمی بوده است. فیس بوک ادعا می کند که در نهایت از دستگاه های دیجیتال و نه افراد، برای اجرای کل فرایند مطالعه استفاده کرده است و در نهایت، هیچ کدام از محققان اجازه مطالعه و خواندن پُست های کاربران را نداشته اند.

اگرچه، در هنگام عضویت در سایت های اجتماعی، همه کاربران شرایط و ضوابط استفاده از خدمات مورد نظر را امضا کرده و موافقت خود را با آنها اعلام می کنند. شرکت در مطالعه های مجازی و غیرمجازی به صورت مستقیم و غیرمستقیم هم یکی از شرایط مندرج در ضوابطی است که به تأیید کاربران رسیده است.

 


منبع : گجت نیوز | gadgetnews.ir
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۸
m.mohamad niya

نظرات  (۱)

۰۸ تیر ۹۳ ، ۱۳:۱۸ ♥☀♥☀♥ Virtual Wall - בیــوار مـجـازے ♥☀♥☀♥
 دعای روز اول ماه رمضان

اَللّـهُمَّ اجْعَلْ صِیامى فیهِ صِیامَ الصّآئِمینَ، وَقِیامى فیهِ قیامَ
 
الْقآئِمینَ، وَنَبِّهْنى فیهِ عَنْ نَوْمَةِ الْغافِلینَ، وَهَبْ لى جُرْمى فیهِ یا اِلـهَ

الْعالَمینَ، وَاعْفُ عَنّى یا عافِیاً عَنِ الْمُجْرِمینَ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی