◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

10 راهکار برای افزایش عمر باتری تلفن همراه شما

يكشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۵۶ ب.ظ

 یکی از رایج‌ترین نگرانی‌های کاربران موبایل، تمام شدن شارژ باتری گوشی‌های هوشمندشان است.

به این ترتیب زمانی که قرار است ساعت‌ها بیرون از منزل باشند، یا هنگام سفرهای طولانی، خاموش شدن گوشی موبایل، یکی از مشکلات کاربران به شمار می‌رود. از این رو در این مطلب به 10 روش‌ ساده ولی در عین حال کار آمد می‌پردازیم که بتوان انرژی بیشتری روی گوشی‌های هوشمند ذخیره و از هدر رفتن آن جلوگیری کرد. 

1- کاهش نور صفحه نمایش
در مواقعی که مدت زمان زیادی قرار است خارج از منزل یا محل کار از گوشی موبایل استفاده کنید، بهتر است نور صفحه نمایش را تا حد امکان کاهش داد. معمولا کاربران برای نمایشگر بیشترین میزان نور را انتخاب می‌کنند و این قضیه یکی از مواردی است که باعث کاهش عمر باتری می‌شود. لذا برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی، بهتر است نور صفحه نمایش کم شود. 

2- خاموش کردن برنامه‌های غیرضروری
برنامه‌هایی مثل GPS، NFC، بلوتوث و Wi-Fi معمولا همیشه کاربردی نیست و انرژی زیادی هم مصرف می‌کنند. بنابراین در مواقعی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بهتر است غیرفعال باشند. 

3- غیرفعال کردن اعلانیه‌ها
یکی دیگر از مواردی که باعث کاهش عمر باتری گوشی‌های موبایل می‌شود، پیغام‌های دریافت ایمیل جدید یا سرویس‌های مبتنی بر وب مثل وایبر، واتس‌اپ و لاین است. بنابراین با مراجعه به بخش تنظیمات می‌توان گزینه دریافت این پیغام‌ها را غیرفعال کرد. 

4- استفاده از وای‌فای به‌جای GPRS
اگر از محتواهای آنلاین استفاده می‌کنید، بهتر است از برای دسترسی به اینترنت از سرویس Wi-Fi بهره ببرید. 
استفاده از GPRS سیم‌کارت برای دسترسی به اینترنت، باتری بیشتری مصرف می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود در محل کار یا منزل و مکان‌هایی مثل کافه، هتل و فرودگاه‌ها از شبکه بی‌سیم Wi-Fi استفاده شود. 

5- قفل کردن گوشی 
معمولا زمانی که از گوشی‌های موبایل استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را قفل کنید چون ممکن است تصادفی شماره‌ای گرفته شده یا ناخودآگاه برنامه‌ای فعال شود و این موضوع باعث هدر رفتن باتری می‌شود. 

6- استفاده نکردن از چند برنامه همزمان
معمولا کاربران عادت دارند از چند برنامه همزمان استفاده کنند؛ مثلا هنگام گوش دادن به موسیقی بازی کنند یا پیامک تایپ کنند و یادداشت بنویسند و یا کتاب بخوانند. این موضوع باعث می‌شود که مقدار زیادی از باتری به هدر برود. بر این اساس به کاربران توصیه می‌شود زمانی که نیاز به گوشی خود دارند و ساعت‌ها امکان شارژ آن را ندارند در یک زمان فقط از یک برنامه استفادده کنند و حتی‌الامکان از برنامه‌های زنده و ویدیوهای آنلاین استفاده نکنند. 

7- اطمینان از غیرفعال شدن برنامه‌ها 
هنگامی که از برنامه‌ای استفاه نمی‌کنید از غیرفعال بودن آن برنامه اطمینان حاصل کنید. زیرا در صورتی که این برنامه‌ها در پس‌زمینه باز باشد مقدار زیادی از باتری را مصرف می‌کند. در گوشی‌های مختلف روش‌هایی برای بستن برنامه‌های غیر ضروری وجود دارد، مثلا با نگه داشتن کلید Home می‌توان برنامه‌هایی که استفاده نمی‌شوند را مشاهده و آن‌ها را غیرفعال کرد. 

8- درجه حرارت
یکی از مواردی که شاید بسیاری از کاربران در مورد آن نمی‌دانند، این است که نباید گوشی‌های موبایل را در درجه حرارت گرم یا خیلی سرد نگه داشت. مثلا گذاشتن گوشی روی داشبورد اتومبیل در روزهای گرم تابستان یا شب‌های سرد زمستان. این موارد باعث می‌شود که باتری خیلی سریع‌تر تمام شود. بهترین دما برای نگه داشتن گوشی ۳۲ تا ۹۵ درجه فار‌‌نهایت است. 

9- به‌روز رسانی نرم‌افزاری
همیشه از به‌روز رسانی برنامه‌های نرم‌افزاری گوشی خود مطمئن شوید. از آنجا که معمولا برنامه‌های به روز رسانی برای مدل‌های مختلف گوشی‌ها ارایه می‌شود و به روز بودن گوشی باعث می‌شود که مصرف انرژی کاهش یابد. 

10- استفاده از باتری اضافی 
بسیاری از گوشی‌های موبایل از باتری‌های قابل تعویض برخوردارند. بر این اساس در ‌‌نهایت به کاربران توصیه می‌شود هنگامی که قرار است مدت زمان زیادی خارج از منزل یا محل کار باشند باتری‌ اضافی به همراه داشته باشند یا از شارژرهای بی‌سیم استفاده کنند تا با مشکل خاموش شدن گوشی در مواقع ضرورت مواجه نشوند.
پایگاه موبایل رضوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی