◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

۳ سوال اساسی که باید از ارائه کننده هاست بپرسید

پنجشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۸:۲۹ ب.ظ

              برای راه اندازی هر وب سایت در قدم اول لازم است از سرویس های وب هاستینگ یکی از کمپانی های موجود استفاده کنید تا بخشی از فضای مشخص وب جهانی به سایتتان اختصاص پیدا کند و بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی به محتوای آن دسترسی داشته باشند.
در چنین شرایطی برخی از صاحبان کسب و کارها یا افراد عادی که به دنبال ایجاد وب سایتی مستقل هستند، با مسائل فنی و اصطلاحات مورد استفاده در این حوزه از فعالیت های آنلاین آشنائی کامل ندارند. با وجود تعداد قابل ملاحظه کمپانی های ارائه کننده هاست، مشتریان این روزها بیش از پیش هشیار شده اند تا بتوانند بهترین ارائه کننده هاست را انتخاب کنند. درصورتی که در پیشنهاد کمپانی نقاط مبهمی وجود دارد، به هیچ وجه تعلل نکنید و هرچقدر لازم می است سوال کنید. هریک از کاربران باید از جائی شروع کنند و اندک اندک با مبحث وب هاستینگ آشنا شوند.
درصورتی که به دنبال کمپانی مناسب و معتبری برای سرویس های وب هاستینگ می گردید، بهتر است چند سوال اساسی زیر را مدّ نظر داشته باشید:
۱) بسته وب هاستینگ شامل چه امکاناتی است؟
درصورتی که برای شناسائی یک کمپانی معتبر دست به تحقیقات اولیه زده باشید، احتمالا در همان ابتدای کار با بسته های متنوع و پیشنهادات ویژه شرکت های مختلف بمباران شده اید و ممکن است از حجم سرسام آور پیشنهادات که چندان هم معقولانه به نظر نمی رسند خسته شده باشید. با این وجود بهتر است پیش از تصمیم گیری قطعی برای بستن قرارداد، پیشنهادات تمامی کمپانی های موجود را به دقت ارزیابی کنید. در صورتی که به دنبال امکانات اضافی هستید، می توانید از بسته های سفارشی که هزینه بالاتر و درنتیجه مزایای بیشتری به همراه دارند استفاده کنید.
۲) امنیت وب سایت را چطور تامین می کنند؟
ازآنجاکه عموما در تراکنش های آنلاین، تبادل اطلاعات به خصوص از نوع خصوصی و محرمانه آن وجود دارد، مساله تامین امنیت وب سایت یکی از ملزومات حیاتی به شمار می رود. بنابراین بهتر است پروسه ها و خط مشی های کمپانی را برای تضمین امنیت سایت در برابر هکرها و سایر مسائل امنیتی به دقت بررسی کنید. امنیت تنها به مباحث فنی ختم نمی شود، بلکه نحوه حفاظت از اطلاعات ذخیره شده در اثر وقوع حوادث طبیعی را هم در بر می گیرد.
بهتر است برنامه های پیش بینی حادثه کمپانی را در موارد نادری که رخنه ای در لایه های امنیتی به وجود می آید ارزیابی کنید.
۳) حجم دیسک و پهنای باند چقدر است؟
ذخیره سازی در مباحث وب هاستینگ اهمیت ویژه ای دارد؛ از این رو بررسی حجم دیسک و پهنای باندی که کمپانی ارائه می کند، جزء فاکتورهای اساسی برای تصمیم گیری است. حجم اندک دیسک و تمام شدن پهنای باند باعث کرش شدن وب سایت می شود و درنتیجه آن را از دسترس کاربران خارج می کند. به خاطر داشته باشید کمپانی های ارائه هاست در درجه نخست به دنبال رونق کسب و کار خود و درآمدزائی برای آن هستند. بنابراین طبیعی است که بدین منظور دست به بازاریابی و تبلیغات گسترده محصولات و خدماتشان بزنند تا مشتریان را جذب خود کنند. بهتر است پیش از تصمیم گیری قطعی، تمام ملاحظات را در نظر داشته باشید.
مرواهاست
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۵
sajad shagerd

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی