◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

چگونه عمر باطری اندرویدی تان را افزایش دهید؟!

شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۱۳ ق.ظ
 یکی از مهمترین مشخصه هایی که هنگام خرید گوشی به آن توجه می کنید این است که عمر باطری مورد نظر چقدر است. همه به دنبال باطری هایی با طول عمر زیاد می گردند اما غافلند از این که می توان باطری ها را با روش عملکرد خودتان، عمرشان را بیشتر کنید. ممکن است در مورد طول عمر باطری یک نکته وجود داشته باشد که بعضی ها فکر کنند که طول عمر باطری به این معنی است که این باطری چند سال برای ما کار خواهد کرد و بعد رو به ضعف خواهد گذاشت اما اصطلاح طول عمر باطری حقیقتا به این موضوع بر می گردد که بعد از هر بار فول شارژ کردن، چند ساعت می تواند برای شما به خوبی کار کند. خب علاوه بر کیفیت موادی که در باطری ها بکار می برند شما نیز می توانید کاری کنید که از هر نظر عمر باطری خود را افزایش دهید که ما سعی کرده ایم این عناصر را طوری گرد هم آوریم که هر دارنده اندرویدی بتواند از آن ها استفاده کند.

روش های افزایش طول عمر باطری

قدم اول : location و history گوشی خود را خاموش یا غیر فعال کنید
location را اگر فعال کرده باشید قادر است مکان قرار گیری شما را به خودتان و سایرین نشان دهد بنابراین باید بدانید که این امکان جز در موارد خاصی لازم نیست. از طرفی هیستوری یا همان تاریخچه هم برای این است که شما بتوانید تمام عملکرد هایتان را در آن ذخیره کنید درو اقع هیستوری جی پی اس سرویسی است که جاهایی را که رفته اید و موقعیت هایی را که تجربه کرده اید در آن نگه داری می کند و این می تواند به طور کامل از باطری شما کار بکشد. امکان نشان دادن موقعیت ها یا همان location با سرویس GPS نشان داده می شود. پس باید سعی کنید این امکان را غیر فعال کنید. برای این که آن را غیر فعال کنید کافیست به آدرس Settings > Location > Google Location Reporting. در گوشی خود بروید و بعد آن را غیر فعال کنید. البته در ورژن های پایینتر هم به این صورت است که شما باید اول وارد بخش SETTINGS شوید و بعد از گزینه location and security امکان gps را غیر فعال کنید.

قدم دوم : جستجو گر WiFiرا غیر فعال کنید.
اگر نیازی به اینترنت بی سیم ندارید لزومی ندارد که سرویس wifi شما روشن باشد. یا اینکه گوشی شما دائم در حال جستجوی شبکه وای فای باشد. بهتر است که این سرویس را خاموش کنید تا از باطری تان بی جهت استفاده نکند. در برخی دستگاه ها وقتی که شما امکان وای فای را هم خاموش می کنید گوشی خود به خود به دنبال شبکه می گردد کافیست به تنظیمات گوشی بروید و امکان جستجوی شبکه را غیر فعال کنید.

قدم سوم : data traffic یا انتقال داده ای خود را غیر فعال کنید
کسانی که از طریق سیم کارت خود به اینترنت متصل می شوند باید بدانند که data traffic بیش از سایر امکانات اینترنتی عمر باطری را کاهش می دهد یعنی قدرت باطری خوری ترافیک داده ای بیش از وای فای است پس توصیه می کنیم یا از وای فای استفاده کنید و یا اینکه وقتی نیازی به اینترنت ندارید، این سرویس را غیر فعال کنید.

قدم چهارم : از ابزار نمایش باطری برای اپلیکیشن ها استفاده کنید
برخی از گوشی ها به طور تو کار دارای سرویسی هستند که به شما کمک می کند بدانید که کدام یک از برنامه ها باطری بیشتری مصرف می کند. به همین منظور می توانید اپلیکیشن هایی که در حال استفاده از باطری هستند را مشخص کنید و بعد آن ها را یا حذف یا غیر فعال کنید.

قدم پنجم : به برنامه های پس زمینه توجه کنید
یکی از چیزهایی که در مصرف باطری بسیار به چشم می خورد این است که شما ممکن است متوجه برنامه هایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند نباشید. این برنامه ها شما را درگیر خود نمی کند و هیچ گونه مشاهده ای هم از آن ها نخواهید داشت اما به طور کامل باطری را در گیر خود می کنند. پس برنامه های پس زمینه را هم مورد بررسی قرار دهید.

قدم ششم : هنگامی که از اینترنت استفاده می کنید برنامه های غیر ضروری را ببینید
ما فرض می کنیم شما گاهی در ساعاتی از شبانه روز نیاز دارید چیزی را سرچ کنید یا از سرویس های چت و… در گوشی خود استفاده کنید. لزومی ندارد که چند سرویس چت داشته باشید و همزمان همه آن ها روشن باشند. به طور مثال برنامه IM + از جمله برنامه هایی است که می تواند چندین اکانت مختلف شما را در یک مکان گرد هم آورد و شما بتوانید با تمام آن ها آنلاین باشید اما طول عمر باطری را به شدت کاهش می دهد. پس سعی کنید برنامه هایی که بازدهی ندارند را حذف کنید و از برنامه های مناسب استفاده کنید. یا اینکه چت گوگل که به نام TALK در گوشی های اندرویدی است می تواند باطری خور خوبی باشد. پس برنامه های غیر ضروری را حذف کنید و پر مصرف ها را با کم مصرف ها عوض کنید

قدم هفتم : نور پس زمینه گوشی خود را کاهش دهید
نوری که در گوشی شما بکار رفته هم باطری مصرف می کند. شما نیازی نیست که روشنایی گوشی تان را به ۱۰۰ درصد تنظیم کنید. یکی از بهترین کارها این است که بتوانید مدت زمان را طوری تنظیم کنید که بتوانید بدون مشکل و دردسری محتوای گوشی را ببینید اما به طور صد درصد نباشد.

قدم هشتم : مدت زمان روشن شدن بعد از قفل گوشی را کاهش دهید
اگر دقت کرده باشید زمانی که صفحه گوشی را قفل می کنید مدت زیادی طول می کشد تا صفحه خاموش شود. اما شما می توانید این مورد را در گوشی های اندرویدی خودتان تنظیم کنید. بهترین حالت این است که حالت ۱۵ ثانیه ای را انتخاب کنید.

قدم نهم : وقتی که گوشی به موبایل وصل می کنید امکان هدر رفتن باطری زیاد است
گاهی اوقات وقتی که گوشی به موبایل وصل می کنید ممکن است به دلایلی نظیر فراموشی و… موسیقی مورد نظر شما در حال پخش باشد و متوجه امر نباشید و این به طور کلی بسیاری از باطری شما را به هدر می دهد. پس همیشه وقتی با اینطوری به موسیقی گوش می دهید قبل از ترک گوشی مطمئن باشید که پخش صوتی و تصویری را متوقف کرده اید.

قدم دهم : مراقب باشید باطری ضربه نخورد
گاهی اوقات با وارد شدن ضربه به باطری تان، خیلی خوش شانس باشید باطری نمی سوزد اما کارایی اش کمتر می شود. پس باید دقت کنید که باطری شما دچار مشکل ضربه ای نشود که اینگونه باعث می شود باطری زیاد نگه ندارد. از طرفی وقتی گوشی شارژ شد فورا از آن را از حالت شارژ بیرون بکشید تا دچار نوسانات و مشکلات داخلی نشود. توجه به این نکات بیش از هر چیزی در طول عمر باطری شما موثر است چون مستقیما به خود باطری و عملکرد داخلی آن بر می گردد.
اگر دقت کرده باشید می بینید که چه آیتم هایی روی طول عمر باطری شما اثر گذار است و این باعث می شود که شما بتوانید مدیریت بهتری روی طول عمر باطری خود داشته باشید و بتوانید عمر باطری و شارژ خود را برای مدت زمان بیشتری حفظ کنید
خوارزمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی