◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

چگونه اندروید تاج پادشاهی را از اپل ربود ؟!

پنجشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۵۴ ب.ظ

 برای مدت زمان طولانی، بسیاری فکر میکردند که پلتفرم iOS اپل می تواند بعنوان سلطان بخش موبایل باقی بماند و این عنوان را حفظ کند، اما این اندروید گوگل بود که همانند یک مار خزید و تاج و تخت پادشاهی را از اپل ربود. اما این اتفاق چگونه روی داد؟ 
جواب این سئوال ساده است. شرکت گوگل می دانست که آینده پلفترم آنها وابسته به نوع در دسترس بودن آن دارد. در واقع آینده این پلتفرم به قرار دادن این سیستم عامل در اختیار هر نوع کاربر و از هر راهی که ممکن بود بستگی داشت.

درحالی که اپل این سیستم عامل خود را تنها در اختیار اسمارت فون ها و تبلت ها قرار می دهد، گوگل به سختی در تلاش است تا از سیستم عامل خود برروی دستگاهها و گجت های مختلف استفاده کند. گوگل با انجام این کار درحال گسترش قلمرو پادشاهی خود می باشد. این روزها این پلتفرم برروی دستگاههای زیر قرار دارد و ممکن است بزودی دستگاههای دیگری نیز به آن اضافه گردد.
اسمارت فون
تبلت
ساعت هوشمند
عینک هوشمند
لپ تاپ
لوازم خانگی
اتومبیل
دوربین
تلویزیون هوشمند
تلفن های خانگی
کنسول های بازی
با وجود اندروید، کاربران قادرند تا با استفاده از این پلتفرم به دستگاههای مختلف متصل شوند، دقیقا همانند فیلم های علمی که قبلا از تلویزیون پخش میشد و یا رویای آن را داشتیم. گوگل سعی کرده تا این پلتفرم خود را در هر بخشی که امکان دارد گسترش دهد که در این بخش از هر سیستم عامل دیگری موفق تر عمل کرده است (Windows, Mac, Linux, Amiga و …).

گوگل هرگز اطلاعات زیادی در مورد آنچه در آینده معرفی و عرضه خواهد کرد منتشر نمی کند، اما شاید بتوان حدس زد که تمرکز اصلی آنها درحال حاضر برروی گجت های پوشیدنی باشد. بدون شک بسیاری از کاربران علاقمند به داشتن ساعت های هوشمند، عینک هوشمند، دستبند هوشمند و اینگونه محصولات هستند و شاید هیچ پلتفرم دیگری جز اندروید، توانایی عرض اندام در این بخش را نداشته باشد، نه iOS و نه ویندوز.

حتی ما محصولاتی چون Chromecast هم فراموش کرده ایم، گجتی که اجازه می دهد هر آنچه برروی تبلت یا اسمارت فون خود مشاهده و اجرا می کنید را برروی تلویزیون هم داشته باشید. باز هم باید اشاره کنیم که گوگل دقیقا می داند که مصرف کنندگان و کاربران چه می خواهند و دلیل اصلی پیشرفت اندروید هم همین موضوع است.

با نگاهی به اطراف خود متوجه تاثیر اندروید می شوید، متوجه این موضوع می شوید که چگونه بعضی کاربران از دیگر پلتفرم ها به سمت اندروید مهاجرت می کنند. گوگل قادر به آوردن یک جریان ثابت به جنبه های مختلف زندگی ما بود و همین موضوع باعث رشد شگفت انگیز این پلتفرم شد. اگر شما می خواهید بدانید که در آینده چه چیزی در بخش ارتباطات، خلاقیت و نوآوری موبایل وجود خواهد داشت، پس به اندروید و گوگل نگاه کنید.

به نظر شما آیا گوگل و اندروید همچنان به پیشرفت خود ادامه میدهند؟ اگر اپل بخواهد حرکتی برای توسعه پلفترم خود انجام دهد، به نظر شما این حرکت یا تصمیم چه چیزی خواهد بود؟ آیا اپل می تواند این تاج و تخت را از اندروید بازپس گیرد؟
گجت نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی