◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها


 بعد از بیان مشکلات دو گوشی معتبر حال حاضر بازار که از قضا هر دو از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌بردند، پیش خود گفتیم تا شاید بد نباشد کمی هم به مشکلات ویندوز فون بپردازیم تا کمی از غم و غصه دوست داران سیستم‌عامل محبوب اندروید بکاهیم و طرفداران ویندوز فون را هم کمی به فکر فرو ببریم!‌
چند وقتی است که سیستم‌عامل ویندوز فون 8.1 به طور رسمی ارائه‌شده و قطعا در ماه‌های آینده به عنوان سیستم‌عامل گوشی‌های بیشتری از برند‌های مختلف انتخاب خواهد شد؛ اما تا آن زمان باید با ورژن قبلی این سیستم‌عامل که قطعا بدون نقص هم نیست بسازیم.
در این مقاله سعی داریم تا نگاهی کلی به ویندوز فون ۸ داشته باشیم و مشکلاتی را که اکثرا توسط کاربران این سیستم‌عامل گزارش شده است، بیان و سپس بهترین راه حل این مشکلات را مطرح کنیم.
اگر شما هم از مشکلات ویندوز فون اطلاع داشته و البته برای آن راه حل مناسبی دارید، می‌توانید به ما کمک کنید!
1- مشکل: ظاهر شدن صفحه سیاه در هنگام مکالمه
یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که توسط تعدادی زیادی از کاربران این سیستم‌عامل گزارش شده است، ظاهر شدن یک صفحه سیاه بر روی گوشی در هنگام مکالمه است. در این حالت قطع مکالمه یا حتی کنسل کردن آن کاری بسیار مشکل است. به نظر می‌رسد این مشکل در لومیا 920 بیشتر به چشم می‌خورد.
راه حل:
- اگر دکمه پاور گوشی خود را دو بار پشت سر هم بفشارید، برای لحظه‌ای کوتاه تصویر ظاهر خواهد شد! در این حالت باید به سرعت عمل کرده و تماس خود را قطع نمایید!
رفع کلی این مشکل:
- به نظر می‌رسد علت اصلی بروز این مشکل، عملکرد نادرست حسگر مجاورت گوشی باشد. ابتدا اطمینان حاصل کنید که این حسگر، توسط محافظ صفحه نمایش شما پوشانده نشده باشد. این حسگر در قسمت بالایی گوشی و در کنار دوربین قرار گرفته است.
- بررسی کنید که هیچ‌گونه آلودگی و یا کثیفی این حسگر را نپوشانده باشد. می‌توانید با یک پارچه تمیز و بدون پرز و یا حتی کمی باد، خاک و آلودگی این حسگر را از بین ببرید.
- برخی کاربران نیز گزارش داده‌اند که باکمی فشار انگشت بر روی قسمت حسگر، توانسته‌اند این ایراد را حل کنند. این پیشنهاد را هم جدی بگیرید، ممکن است مفید واقع شود!
- خب، اگر هیچ‌کدام از راه‌حل‌های گفته‌شده مفید واقع نشد، به دنبال یک مرکز خدمات مطمئن برای تعویض این حسگر باشید! هرچند در اکثر مواقع راه‌های گفته به شما کمک خواهند کرد.
2- مشکل قطعی: دوربین کار نمی‌کند
برخی از کاربران ویندوزفون، اعلام کرده‌اند که در مواردی با دوربین تلفن‌های همراه خود مشکل داشته‌اند. در برخی موارد گزارش شده است که دکمه و یا آیکن دوربین اصلا وجود ندارد! در برخی موارد هم پیغامی مبنی بر عدم توانایی در راه‌اندازی دوربین بر صفحه گوشی ظاهر می‌شود!
راه حل:
- سعی کنید آیکن دوربین را فشار داده و برای چند ثانیه آن را نگه‌دارید، احتمالا دوربین فعال خواهد شد.
- دکمه کم کردن صدا را به همراه دکمه پاور گوشی به مدت 10 ثانیه نگاه‌دارید. گوشی شما ریستارت خواهد شد و دوربین آن به احتمال زیاد دوباره به کار خواهد افتاد، اما ممکن است دوباره این مشکل برای شما پیش بیاید.
رفع کلی این مشکل:
- اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار گوشی شما به‌روز باشد. برای این کار می‌توانید وب‌سایت سازنده گوشی خود را چک کنید.
- از اطلاعات شخصی خود بک آپ ذخیره کنید و سپس گوشی خود را ریست کنید. از مسیر زیر می‌توانید جهت این امر استفاده کنید:
Settings > About > Reset your phone
- و اما باز هم راه آخر، اگر این راه‌ها هیچ کمکی به شما نکرد، می‌توانید جهت تعویض گوشی خود اقدام کنید!
3- مشکل: پخش آهنگ اشتباه
تعدادی از کاربران این سیستم‌عامل، مشکلاتی را در هنگام گوش دادن به موزیک گزارش داده‌اند. هر از گاهی، برخی از موزیک ها دو یا سه بار نشان داده می‌شود. به طور مثال ممکن است در یکی از فولدرهای موزیک شما تنها به فایل موسیقی موجود باشد، اما در نرم‌افزار پخش موزیک شما چند نسخه دیگر از این تک فایل را خواهید دید.
راه حل:
- راهی که برخی از کاربران برای این مشکل پیداکرده‌اند، غیرفعال کردن گزینه Xbox Music Cloud Collection است. برای این کار از مسیر زیر می‌توانید استفاده کنید:
Start > Music + Videos > More > Settings and turn off Xbox Music cloud collection.
رفع کلی این مشکل:
1- ابتدا از تمامی فایل‌های موسیقی خود بک آپی تهیه کنید.
2- سپس تمامی موزیک‌های موجود بر روی حافظه داخلی گوشی و حافظه جانبی را پاک‌کنید.
3- بعد از اطمینان از نبود هیچ فایلی بر روی دستگاه خود، گوشی خود را از راهی که در مورد شما 2 گفته شد ریست کنید.
4- حافظه جانبی خود را از طریق کامپیوتر مجددا فرمت کنید.
5- فولدری با نام Music در حافظه جانبی ایجاد کرده و تمام فایل‌های موزیک خود را درون آن کپی کنید.
6- حافظه جانبی خود را وارد گوشی کرده و منتظر بمانید تا فایل‌ها توسط گوشی شناخته شود.
7- هر‌گاه خواستید فایل جدیدی را وارد گوشی کنید، ابتدا حافظه جانبی را از گوشی خارج کرده و فایل مورد نظر را از طریق کامپوتر وارد آن کنید.
4- باگ: پر شدن حافظه گوشی
بسیاری از کاربران سیستم‌عامل ویندوز‌فون، از پر شدن بیهوده حافظه داخلی گوشی ناراضی هستند. شما می‌توانید از مسیر Settings > Phone storage میزان حجم اشغال‌شده حافظه داخلی خود را به تفکیک موزیک، فیلم، عکس، نرم‌افزار و… ببینید. در اینجا قسمتی وجود دارد با نام Other یا دیگر، مکانی که اسناد ضمیمه ایمیل‌های شما، فایل‌های مربوط به بازی‌های نصب‌شده و دیگر موارد بدرد نخور در آن ذخیره می‌شوند. متأسفانه این قسمت به سرعت پر شده و هیچ راهی هم برای پاک کردن این فایل‌های غیرضروری وجود ندارد.
راه حل:
- شرکت مایکروسافت در آپدیت GDR2 این باگ را رفع کرده است. فولدر Other هم چنان به سرعت پر می‌شود، اما به طور خودکار هرگاه ظرفیت آن بیش از حد مجاز شود، فایل‌های اضافی آن از بین خواهد رفت.
- شرکت نوکیا نیز برای گوشی‌های خود، نرم‌افزار Storage Check را روانه بازار کرده است تا از طریق آن بتوانید فایل های اضافی گوشی خود را پاک‌کرده و سرعت آن را بهبود ببخشید. (با کلیک بر روی نام نرم‌افزار می‌توانید وارد صفحه دانلود آن شوید)
- می‌توانید از نرم‌افزار Shrink storage نیز جهت این امر بهره ببرید.
5- مشکل: عدم کارایی مطلوب قسمت اعلانات (Notification)
یک مشکل معمول و عادی در این سیستم‌عامل، عدم فعال شدن قسمت نوتیفیکشن یا اعلانات گوشی است. گاهی اوقات به‌روزرسانی‌ها آن طور که باید از این طریق به ما اعلام نمی‌شود. این عدم کارایی مناسب را می‌توان در اجرای نرم‌افزارهایی همانند WhatsApp و یا Viber دید. ممکن است در این دو نرم‌افزار پیام‌های زیادی برای شما ارسال شود اما سیستم اعلانات گوشی این موارد را به شما اطلاع ندهد و بعد از مدتی شما با باز کردن نرم‌افزار متوجه پیام‌های جدید و خوانده نشده خود می‌شوید. بسیاری از کاربران این سیستم‌عامل از این مشکل به شدت دلگیر هستند. می‌توانید این موضوع را به راحتی آزمایش کنید.
راه حل:
- گوشی خود را با نگه‌داشتن دکمه پاور به مدت 10 ثانیه خاموش کرده و سپس مجددا روشن کنید.
رفع کلی این مشکل:
- اینترنت دستگاه خود را چک کنید. پوشش ضعیف در برخی موارد باعث عدم کارایی مناسب قسمت اعلانات می‌شود.
- به تنظیمات گوشی بروید و مطمئن شوید که گزینه Battery Saver. چون گاهی اوقات این گزینه برای نگه داشتن باتری گوشی، تمامی اتصالات گوشی را غیرفعال می‌کند.
- اگر شما از اینترنت سیم‌کارت خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که گزینه اعمال محدودیت‌های حجمی در گوشی شما فعال نشده باشد.
- نرم‌افزاری را که با آن مشکل‌دارید را از گوشی خود حذف کرده و تلفن همراهتان را مجددا راه‌اندازی کنید. سپس دوباره اقدام به نصب نرم‌افزار نمایید.
- برخی از کاربران هم گزارش داده‌اند که می‌توانید گزینه Location و Find My Phone را در قسمت تنظیمات خاموش و روشن کنید!
آی تی رسان
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۸
sajad shagerd

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی