◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

سایت الکسا یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آمازون است. این سایت به‌عنوان یک منبع مفید از داده‌های وبگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود و می‌توان گفت امتیاز الکسا بعد از پیج رنک گوگل، به دلیل دید آماری که به مدیران سایت‌ها می‌دهد از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگامی که سری به این سایت می‌زنیم در لیست سایت‌های پربازدید در ایران، 10 سایت بیشتر از همه خودنمایی می‌کنند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

10- آپارات

سایت آپارات در رتبه دهم به چشم می‌خورد. این درگاه که شبیه سازی شده یک یوتیوب ایرانی است امکاناتی ویدیویی را به کاربرانش ارائه می‌دهد. بعضی از سرورهای این سایت در داخل کشور قرار دارند به همین دلیل سرعت استفاده از این درگاه در مقایسه با نمونه‌های مشابه بالاتر است. رتبه آپارات در دنیا 748 سایت است و همین موضوع از استقبال ایرانی‌ها از چنین سرویس خبر می‌دهد.

9- سایت رفاهی

سایت رفاهی از ۲۰ فروردین کار خود را برای ثبت نام و یا انصراف یارانه‌های نقدی در کشور آغاز کرد و رکوردی جالب را از خود به جای گذاشت؛ اصلی‌ترین دلیل ایجاد شدن این رتبه ترافیک بالای سایت بود که گفته شده در ثانیه ۲۵ هزار نفر است!

بعد از گذشت چند روز از ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی، سایت رتبه‌سنجی الکسا نشان داد که سایت رفاهی تنها پس از چهار روز فعالیت در رده بندی سایت‌های پربازدید در ایران به عدد 25 رسیده است.

بعد از پایان ثبت نام‌ها رتبه این سایت در رده‌بندی سایت‌های پربازدید در ایران به عدد 13 رسید و این در حالی است که بسیاری از سایت‌های خبری پربیننده ایرانی بعد از یک دهه فعالیت هرگز به این رتبه نرسیده بودند و اگر ثبت نام‌ها چند روز دیگر ادامه داشت، احتمال این بود که رتبه این سایت به گوگل و یاهو هم برسد.
با بررسی نمودار درگاه رفاهی در الکسا، به یاد تابع سینوسی می‌افتیم چراکه آمار بازدید از آن وابسته به عواملی مثل اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بوده است. رتبه این سایت در زمان اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه‌ها در سطح جهانی به زیر 1000 و بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به زیر 700 رسید اما در حال حاضر رتبه این سایت در دنیا 2446 و در ایران رتبه 9 را به خود اختصاص داده است.


بطور میانگین افراد روزانه 14 دقیقه و 13 ثانیه را در این سایت به سر می‌برند. با توجه به نموادری که در سایت الکسا به تصویر کشیده شده بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی بازدید از سایت رفاهی با شیب تندی در حال سقوط است.

در تصاویر زیر وضعیت بازدیدکنندگان این سایت بصورت تقریبی نمایش داده شده است.


8- ویکی پدیا

دانشنامه آزاد ویکی پدیا در این آمار رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است. این دانشنامه‌ای اینترنتی بیش از ۲۸۰ زبان دنیا را پوشش می‌دهد که با همکاری افراد داوطلب نوشته می‌شود. هر کس که به اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند مقاله‌های این درگاه را ویرایش کند و به آن دسترسی داشته باشد. رتبه ویکی پدیا در ایران هشتم و در دنیا ششم بوده که چندان دور از ذهن نیست.

7- میهن بلاگ

یک ارائه دهنده سرویس وبلاگنویسی در کشور است. کاربران بعد از عضو شدن در این سایت می‌توانند یک صفحه وبلاگ برای خود درست کنند. این سایت در سطح جهانی رتبه 573 و در ایران رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. این سرویس دهنده فعالیت خود را از تاریخ ۲۵ آبان سال ۱۳۸۴ آغاز کرد.

6- فیس نما

یک شبکه‌ اجتماعی ایرانی است که شباهت بسیار زیادی با فیس بوک دارد. درحقیقت می‌توان گفت نسخه ایرانی فیس بوک همان فیس نما است. سرورهای این شبکه اجتماعی مانند آپارات در داخل کشور هستند. این شبکه اجتماعی در دنیا رتبه 597 و در ایران رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. طبق آماری که الکسا منتشر کرده اکثر افرادی که در فیس نما فعالیت دارند یا تحصیلات خاصی ندارند و یا تا دبیرستان آموزش دیده‌اند.

5-Ask

یک موتور جست‌وجوی خارجی که معمولا روی بسیاری از تولبارهای خارجی در نظر گرفته شده و بعد از نصب این تولبارها تبدیل به صفحه اول کاربر می‌شود. جالب اینجاست که رتبه Ask در ایران بالاتر از رتبه 36 این موتور جست‌وجو در آمریکاست. این موضوع به معنی این است که اکثر کاربران ایرانی از تولبارهای اینترنتی استفاده می‌کنند. Ask در دنیا رتبه 30 و در ایران رتبه 6 را به خود اختصاص داده است.

4- ورزش سه

رتبه چهارم جدول الکسا در ایران به ورزش سه اختصاص داده شده است. این سایت در ابتدا با عنوان فوتبال ۳ آغاز به کار کرد و سپس نام خود را ورزش ۳ تغییر داد؛ پخش نتایج زنده، نتایج لیگ‌های ورزشی و سرویس ویدیو٬ قرار دادن اخبار تازه ورزشی از جمله فعالیت‌های این وب‌گاه هستند. رتبه ورزش 3 در بین سایت‌های خارجی 317 است.

3-Yahoo

یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های اینترنتی که در ایران به دلیل سرویس ایمیل و صفحه اجتماعی 360 خود که بعدها جمع شد، شناخته شده است. البته می‌توان گفت با آمدن جی‌میل و افت کیفیت سرویس میل یاهو بسیاری از کاربران این درگاه را به حال خود رها کرده‌اند. به هرحال یاهو در سطح جهانی رتبه چهارم و در ایران رتبه سوم را از آن خود ساخته است.

2- بلاگفا

بزرگترین سیستم ارائه دهنده وبلاگ به پارسی زبانان است. این سایت فعالیت خود را از 16 آذر سال 1383 آغاز کرد. در بین سایر ارائه دهنده سیستم بلاگینگ در کشور، بلاگفا اولین سایتی است که مجهز به پروتکل امن https شده است. شاید بتوان شهرت بلاگفا را با سادگی استفاده از سرویس‌های این درگاه مرتبط دانست. به هرحال بلاگفا در دنیا رتبه 144 و در ایران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

1-Google

باز هم مثل همیشه، غول قدرتمند گوگل در این زمینه مانند رتبه جهانی خود در ایران هم اول شده است. عامل اصلی موفقیت گوگل در ایران را می‌توان با سرعت و کیفیت سرویس‌های این سایت خارجی مرتبط دانست. به علاوه ارائه خدمات مختلف سبب شده که بسیاری پیوند عمیقی را با گوگل برقرار کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی