◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

پرچمدار قدرتمند بعدی HTC

يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۴۹ ب.ظ
حدس و گمان‌هایی در مورد کاربرد و فواید «دو لنزی» بودن نسل جدید گوشی HTC One
و قیمت نجومی پرچمدار قدرتمند بعدی HTC، بالاخره مشخص شد!



 یکی از مهم‌ترین محصولات سال 2014، نسخه‌ی جدید پرچمدار اچ‌تی‌سی یعنی HTC M8 می‌باشد. به‌نظر می‌رسد که قبل از معرفی رسمی این مدل، قیمت آن مشخص شده است.
یک وبسایت، اچ‌تی‌سی M8 را 579.99 یورو ( در حدود 968 دلار) قیمت گذاری کرده است. با این‌حال، قیمت گذاری این مدل به‌نظر می‌رسد که کمی غیرمنطقی و بی‌اساس است.

یکی از مسئولان این سایت به تک‌رادار گفته که قیمت HTC M8 توسط یکی از تامین کنندگان‌شان تایید شده است. البته باتوجه به این‌که هیچ گونه اطلاعاتی درباره قیمت اچ‌تی‌سی M8 منتشر نشده، باید منتظر خبرهای دیگری بمانیم.

اچ‌تی‌سی وان در سال گذشته با قیمت 500 یورو عرضه شد و بنابراین این قیمت از آنچه که انتظار می‌رود، کمی بیشتر است اما آنقدرها هم زیاد نیست که غیرقابل باور باشد. بهتر است تا 25 مارس برای عرضه‌ی HTC وان 2 یا M8 منتظر مانده و ببینم که اچ‌تی‌سی برای رقبایش، چه نقشه‌ای کشیده است!
حدس و گمان‌هایی در مورد کاربرد و فواید «دو لنزی» بودن نسل جدید گوشی HTC One


یک پزشک/ تا یک ماه دیگر پرچم‌دار جدید شرکت HTC که نام رمز M8 را دارد و در واقع نسل تازه گوشی موفق HTC One است، رونمایی می‌شود. مدتی است که در اینترنت تصاویری منتشر شده است که ادعا می‌شود مربوط به نمونه‌های اولیه همین گوشی هستند، اما چیزی که جلب توجه می‌کند، داشتن دو لنز پشت، در این گوشی است.

واقعا دولنزی بودن گوشی جدید HTC به چه منظوری است؟ آیا ما می‌توانیم در این مورد حدس‌هایی بزنیم؟

نه! دیگر به گرفتن تصاویر سه‌بعدی مثل HTC EVO فکر نکنید! چون عملا فناوری سه‌بعدی این روزها زیاد محبوب نیستند و از آن فناوری تصویربرداری سه‌بعدی هم زیاد استقبال نشد.

برای رسیدن به پاسخ بهترین راه این است که به سراغ استارت‌آپی به نام «کورفتونیکس» برویم، این شرکت هم در حال کار روی ایده لنزهای دوگانه است. البته این شرکت هیچ همکاری‌ای با HTC ندارد، اما مسئولانش حدس می‌زنند که یکی از رقبای آنها و شاید خود HTC به صورت مستقل، ایده مشابه آنها را پی گرفته و به احتمال زیادی دوربین دولنزی جدید HTC کاربردها و اهدافی مشابه آنها را دنبال می‌کند.

این دوربین‌های دولنزی سه کاربرد و فایده عمده دارند:

- یکی از لنزها را برای گرفتن تصاویر «زاویه باز» یا wide-angle تنظیم شده و لنز دیگر برای زوم سه برابری، به این ترتیب برای مشاهده و عکسبرداری از چیزهایی که دورتر هستند، می‌توان از ترکیب این دو لنز استفاده کرد و با فرایندی متفاوت با زوم دیجیتال، عکس‌ها را ثبت کرد و تصاویری با وضوح بهتر داشت.

در دوربین‌های تک‌لنزی معمول، وقتی شما از زوم دیجیتال استفاده می‌کنید، وضوح عکس پایین می‌آید. مثلا حتی اگر از دوربین PureViewنوکیا استفاده کنید، در صورت زوم سه برابری، وضوح تصویر عملا به پنج مگاپیکسل کاهش خواهد یافت.

اما دوربین دولنزی می‌تواند با ترکیب تصاویر دولنز، در هنگام زوم، تصاویر واضح‌تری به دست دهد.
فایده دیگر این است که در روشنایی کم با دوربین دولنزی می‌توان عکس‌های بهتری گرفت. چون می‌شود به صورت زنده، پیکسل‌های متناظر را که توسط دو لنز روی حسگرها ثبت شده است، با هم مقایسه کرد و میزان «نویز» را کاهش داد.

فایده سوم، ممکن شدن تحلیل بهتر عمق عکسهاست، به این ترتیب می‌توان کنترل بیشتری روی عکس‌های داشت و مثلا وقتی که شما در حال ثبت یک عکس پرتره هستید، خود دوربین بتواند با سرعت بیشتری فوکوش خودکار کند و پشت‌زمینه را محوتر کند.

به هر حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم خود HTC در هنگام رونمایی پرچم‌دار جدید خود، تا چه میزان حدس‌های ما را تأیید می‌کند.
آی تی رسان 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی