◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

نگاهی کوتاه به پرچم‌دار جدید سونی به نام اکسپریا Z2 تبلت

چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۲۵ ب.ظ

 بعد از اینکه شرکت سونی در تبلت‌های S و P تجربه تلخی را پشت سر گذاشت، بالاخره تصمیم گرفت با معرفی تبلت جدید خود حرفی برای گفتن در میان دیگر رقبای خود پیدا کند. این تبلت که اکسپریا Z نام داشت، از هر لحاظ دستگاه خوبی به حساب می‌آمد و سونی با این مدل به صورت جدی وارد عرصه رقابت با سایر شرکت‌ها شد، اکسپریا زد مبتنی بر سیستم عامل اندروید و میزبان یک پردازنده چهار هسته‌ای از نوع Qualcomm Snapdragon APQ8064 با فرکانس پردازشی 1.5 گیگاهرتز بود و برای پردازش‌های تصویری نیز از چیپ گرافیکی Adreno 320 استفاده می‌کرد و از لحاظ ظاهری بسیار زیبا و ظریف و دارای صفحه نمایش با کیفیت بود، همچنین در برابر آب و گرد و غبار نیز مقاومت می‌کرد.

بعد از موفقیت تبلت اکسپریا زد، سونی نسخه جدید این دستگاه را در حدود یک ماه پیش معرفی کرد و نام این محصول جدید را اکسپریا Z2 گذاشت که از زبان طراحی محصولات قبلی سونی بهره می‌برد و به دلیل باریک و سبک بودن آن لقب باریکترین تبلت 10 اینچی ضد آب را به خود گرفت. وزن این تبلت حدود 426 گرم بوده و مانند سایر محصولات سونی از کناره های نه چندان تیز بهره می‌برد که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. صفحه نمایش این محصول سونی بسیار با کیفیت بوده و قابلیت‌هایی برای بهتر نشان دادن رنگ‌ها دارد. تبلت اکسپریا زد دو از پردازنده Snapdragon 801 با فرکانس 2.1 گیگاهرتز بهره‌مند است و وجود تکنولوژی Quick Charge 2 در این دستگاه باعث افزایش 75 درصدی سرعت شارژ شدن تبلت شده است.

از چندین موردی که این محصول ما را مجذوب خود کرده است، می‌توان به صفحه نمایش فوق‌العاده آن اشاره کرد که رنگ‌ها را با موتور‌ها و تکنولوژی‌های جدید بسیار زیبا و شفاف نمایش می‌دهد و کیفیت ساخت این تبلت بسیار بالا و مورد قبول است. تبلت اکسپریا زد دو بسیار باریک و سبک بوده و دارای چهره زیبا و شیک است.

با توجه به این جمله معروف که می‌گوید: هر جا گل هست خار هم هست، پس نباید تبلت اکسپریا زد دو را یک تبلت بی‌عیب و نقص بدانیم، اگرچه این ایرادها بسیار جرئی باشند.

صفحه نمایش 10.1 اینچی کسپریا زد دو اگرچه خوش‌آیند است اما تصاویر به اندازه‌ای که باید، شارپ نیستند و برخی تبلت‌ها در جایگاهی بالاتر از این دستگاه قرار دارند. از لحاظ ظاهری این تبلت محکم به نظر می‌رسد اما در زندگی روزمره که ضربات خفیفی به تبلت وارد می‌شود، این دیدگاه شما تغییر می‌یابد. کیفیت عکاسی تبلت اکسپریا زد دو هم چنگی به دل نمی‌زند و ما با توجه به شجره‌نامه سونی در عرصه عکاسی، انتظار بیشتری از این محصول داشتیم.

جمع بندی!

تبلت اکسپریا زد دو نسخه ارتقا یافته برادر بزرگتر خود یعنی تبلت اکسپریا زد است و از لحاظ پردازنده و رم پیشرفت خوبی کرده است و گویا این تبلت حاصل ازدواج سخت افزار قدرتمند با طراحی زیباست. با این حال این محصول در رقابت نفس گیری با آی‌پد ایر و تبلت‌های سامسونگ قرار دارد اما اگر شما یکی از طرفداران پر و پا قرص سونی هستید و دوست دارید کار با محصولات جدید این شرکت را تجربه کنید، این تبلت یک پیشنهاد ویژه برای شماست.
آی تی رسان
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۷
sajad shagerd

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی