◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها



 در حال حاضر بالاترین میزان رزولوشن در دنیای اندروید از آن دو پرچمدار سونی و سامسونگ است. دوربین سونی اکسپریا Z2 دارای لنز 20 مگاپیکسلی و سامسونگ گلکسی اس 5 هم یک دوربین 16 مگاپیکسلی دارد. این دو هندست از پیکسلهای تقریبا کوچک 1.1 میکرونی برای سنسورهایشان بهره می‌برند و دوربین Z2 برای رسیدن به رزولوشن بالاتر کمی بزرگتر(1/2.3″) از دوربین گلکسی اس 5(1/2.6″) است. هر دو تلفن مجهز به دوربینهای جلویی 2 مگاپیکسلی بوده که قادر به ضبط فول اچ دی هستند.

در تصاویر می‌توانید خودتان از نزدیک نمونه‌های عکسبرداری شده با این دو دوربین را ببیندید.

وجود اسنپدراگون 801 در این دو هندست اجازه ضبط 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و تغییر فوکوس برای ایجاد افکت بوکه در برنامه ویژه دوربین را می‌دهد. هر دو اسمارتفون از این ویژگی بهره برده، اما Z2 آنرا Background defocus و سامسونگ آنرا Selective Focus می‌نامد. سونی برای دوربین هندستش ویژگی فیلمبردرای اسلو موشن با سرعت 120 فریم بر ثانیه را در نظر گرفته و امکان استفاده از مود Timeshift را در زمان فیلمبردرای نیز مهیا کرده است.

سامسونگ هم کاری مشابه انجام داده، این سازنده ویژگی عکاسی real-time HDR را برای فیلمبرداری و عکسبرداری فراهم کرده است. بعلاوه اتوفوکوس کنتراست خود را با Phase Detection AF ترکیب کرده و اجازه فوکوس فوق سریع 0.3 ثانیه را فراهم کرده است. رابط کاربری دوربین گلکسی نسبت به Z2 آسانتر بوده و فشردن دکمه‌های برای تغییر تنظیمات نسبت به کارپیچیده‌ای که Z2 انجام داده خیلی ساده‌تر و کاربر دوست‌تر است.

تصاویر اول متعلق به اس 5 و تصاویر دوم متعلق به اکسپریا Z2 است.

به دلیل بالا بودن حجم تصاویر، اندازه آنها کوچکتر شده است.
آی تی رسان

نظرات  (۱)

۰۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۰:۳۱ داریوش عزیزی
به ما هم سر بزنی خیلی خوش حال میشیم:
http://emonokte.blog.ir/
موفق باشی
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی