◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

معرفی یک شیوه جدید طراحی وب‌سایت

چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۳:۳۵ ق.ظ
 اگر تا به حال تجربه ایجاد یک وب‌سایت را داشته باشید حتما می‌دانید که طراحی و به‌روزرسانی یک وب سایت خوب، چقدر می تواند کار دشواری باشد:

- اول از همه باید یک هاست مطمئن پیدا کنید، چقدر فضا نیاز دارید؟
- چه سروری مناسب شما ست ؟ ویندوزی بخرم یا لینوکسی؟

- از چه نرم افزاری استفاده کنم؟ آیا نرم افزارهای اوپن سورس امنیت لازم را دارند؟

- از کجا یک طراح وب مناسب و خوش قول پیدا کنم؟

آیا بعد از اتمام کار طراحی بازهم به طراح نیاز دارم؟

- و هزاران سئوال دیگر که گاهی حتی حرفه ای ها را هم گیج می کند .

مهمتر از همه چه تضمینی هست شرکتی که از او هاست می خرید مطمئن باشد. موارد امنیتی را رعایت کند، پشتیبانی مناسبی داشته باشد، حریم خصوصی شما و اطلاعات مهم سایت شما را محفوظ نگه دارد و … .

اصلا حالا که باگ خونریزی قلبی پیدا شده چطور می‌توانم خیلی سریع مشکل سایتم را برطرف کنم؟

امروز قصد دارم مدل جدیدی از خدمات نرم افزاری را معرفی کنم که همه مشکلات شما را باهم برطرف می‌کند .

چند سالی است که شرکت‌های نرم‌افزاری موفق دنیا روش جدیدی را برای ارائه محصول خود در پیش گرفته‌اند که بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است . در این مدل که ارائه ی خدمت به جای نرم افزار (SAAS-software as a service) نامیده می شود شما به جای پرداخت هزینه های زیاد برای خرید نرم افزار ، تنها به میزان استفاده ی خود حق استفاده پرداخت می کنید . و به جای خریدن و نصب کردن نرم افزار، از بستر از قبل آماده شده آن نرم افزار که توسط تولید کننده ی نرم افزار ارائه می شود استفاده می کنید .

مثال ملموس این روش در دنیای واقعی مثل این است که در روش قدیمی شما برای سکونت یک خانه بخرید ، تمام لوازم آن را تهیه کنید، هر روز دردسرهای نگهداری آن را تحمل کنید و قبض آب و برق پرداخت کنید . در مقابل در روش saas که زیر مجموعه ای از رایانش ابری محسوب می شود در هتل اقامت می کنید . تنها هزینه ی شبهایی که اقامت دارید را پرداخت می کنید ولی از تمام خدمات یک هتل استفاده می کنید . بدون اینکه نیاز باشد مثلا نگران این باشید که داشتن یک استخر و سونا چقدر هزینه دارد ، آیا امروز آب گرم است آیا امروز برای رستوران گوشت تهیه شده و …

در این روش تمام مسئولیت‌های نگهداری یک نرم افزار مثل نصب ، به‌روزرسانی ، پشتیبان‌گیری ، تأمین امنیت و… توسط شرکت خدمات‌دهنده انجام می‌شود . تمام پردازش روی سرورهای ابری شرکت انجام می شود و شما بدون نگرانی از مسائل فنی فقط از نرم‌افزار استفاده می‌کنید .

هر روز محصولات بیشتری می بینیم که نشان ابر در لوگوی آنها استفاده شده است . شرکت های بزرگی مثل اپل، مایکروسافت، آمازون و … همه در حال سرمایه گذاری های زیاد روی این تکنولوژی هستند .طبق آمار پیش بینی می شود در پنج سال آینده میزان صرفه جویی حاصله از رایانش ابری در اروپا معادل ۷۶۳ میلیارد یورو باشد .

در مورد هزینه ها شاید برای شما این سئوال پیش بیاید که در دراز مدت هزینه ی اقامت در هتل خیلی بیشتر از خرید خانه است . این استدلال در دنیای واقعی درست است .(البته مطمئنا در خانه شما تمام امکانات هتل را ندارید و اگر بخواهید فراهم کنید شاید صدها برابر هزینه ی یک هتل باید پرداخت کنید) ولی باید در نظر داشته باشید که اصلا یکی از دلایل اصلی ایجاد این تکنولوژی گران بودن قیمت نرم افزار ها و ایجاد امکانی برای استفاده ی ارزان تر از آن بوده است . در این سیستم با استفاده از تعداد زیاد کاربران و با سرشکن شدن هزینه ها قیمت ها بسیار ارزان تر از مدل های قدیمی می شود و البته اینکه کیفیت خدمات چندین برابر از مدل های قبلی بالاتر است .در واقع در روش هزینه ای که شما روز اول برای خرید هاست و نرم افزار و طراح وب سایت و… پرداخت می کنید معادل هزینه ای است که طی یک یا دو سال در رایانش ابری پرداخت می کنید .
یک پزشک

نظرات  (۱)

پیرو مطلبتون در ابتدا ما نوع نرم افزار تحت وب (پی اچ پی یا ای سی پی )  رو مشخص می کنیم بعد به نوع هاست فکر می کنیم.
پاسخ:
ممنون از نظرتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی