◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

سوالات رایج درخصوص سرویس های وب هاستینگ رایگان

سه شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۰۷ ب.ظ

 احتمالا نخستین گام برای مطرح شدن در سطح اینترنت، راه اندازی یک وب سایت باشد. بدین منظور لازم است ابتدا یک ارائه کننده هاست انتخاب کنید که بتواند داده ها را به شکل مناسبی ذخیره کند و آن ها را درون اینترنت به اشتراک بگذارد. به طور حتم بودجه درنظر گرفته شده، در انتخاب ارائه کننده هاست نقش بسزائی ایفا می کند. بنابراین شاید بهتر باشد آن دسته از افرادی که بودجه محدودی دارند، وب هاست های رایگان را امتحان کنند.
کاربران عموما با شنیدن کلمه “رایگان”، ابرو بالا می اندازند و ده ها سوال مختلف به ذهنشان خطور می کند و کنجکاو می شوند تا بدانند امکانات وب هاستینگ رایگان دقیقا چیست. از این رو در ادامه قصد داریم تعدادی از سوالات رایج درخصوص این نوع از وب هاستینگ را از نظر بگذرانیم.
چنین سرویس هایی واقعا رایگان هستند؟
اولین سوالی که به ذهن می رسد این است که این نوع از وب هاستینگ واقعا رایگان است؟ به طور حتم، هاست چیزی نیست که کسی تصمیم بگیرد به صورت صلواتی خیرات کند! چنین سرویس هایی به ظاهر رایگان هستند، اما درحقیقت کمپانی ارائه کننده هاست، با قرار دادن حجم وسیعی از بنرهای تبلیغاتی در گوشه و کنار سایت و پاپ آپ کردن بی وقفه پنجره های تبلیغاتی، عرصه را به کاربران سایت تنگ می کند. بدین ترتیب با وجود اینکه ظاهرا در پرداخت اجاره هاست، مبلغ ناچیزی صرفه جوئی می کنید، با این حال چندین برابر هزینه اصلی هاست را به صورت غیر مستقیم پرداخت می کنید.
مزایا و معایب استفاده از سرویس های وب هاستینگ رایگان چیست؟
این نوع از وب هاستینگ علاوه بر رایگان بودن، به کاربران امکان می دهد تا چندین و چند وب سایت مختلف راه اندازی کنند. چنین سرویس هایی برای آن دسته از کاربران تازه کار که قصد دارند به زودی وب سایت مستقلی ایجاد کنند نیز کاملا مفید به نظر می رسند. دانشجویان و کارآموزان رشته طراحی وب نیز می توانند به کمک این قسم سرویس های رایگان، تجربه اندوزی کنند و ترفندهای مختلف طراحی سایت را به راحتی بر روی آن امتحان کنند.
از سوی دیگر یکی از معایب چنین سرویس هایی این است که نمی توانید نام دامنه دلخواهتان را انتخاب کنید. ثبت نام دامنه مستقل به خصوص در صورتی که بخواهید در سطح اینترنت حضور موثر و مستمری داشته باشید، یکی از ارکان اساسی کار به شمار می رود؛ درصورتی که از وب هاست های رایگان استفاده کنید تنها می توانید نام زیردامنه را انتخاب کنید.
به علاوه اینکه در محیط های وب هاستینگ رایگان، بخش پشتیبانی فنی و پاسخگوئی به مشکلات کاربران وجود ندارد؛ درنتیجه چنانچه سایتتان بنابر دلایلی با مشکلات فنی مواجه شود، ممکن است مدت زمان مدیدی طول بکشد تا مشکلتان را حل کنند.
گزینه مناسب کدام است؟
بهترین راه برای پاسخ دادن به چنین سوالی این است که ابتدا اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را از راه اندازی وب سایت مشخص کنید. درصورتی که تنها قصد دارید خاطرات یا عکس هایتان را به صورت آنلاین با دیگران به اشتراک بگذارید، هاست های رایگان گزینه چندان بدی نیستند. اما درصورتی که قصد دارید به صورت حرفه ای به بازاریابی محصولات و خدمات خود بپردازید و کمپانی را به صورت رسمی در سطح اینترنت مطرح کنید، بهتر است گزینه غیر رایگان را انتخاب کنید
مرواهاست
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۳
sajad shagerd

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی