◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها


خوارزمی/ اگر کمی مرورگر خود را وارسی کرده باشید متوجه خواهید شد که با هر مرورگری که کار می کنید گزینه priavate قابل مشاهده است. در واقع این گزینه یک امکان سرچ خصوصی را به شما می دهد.

حالت خصوصی مرورگر چیست؟
در واقع حالت خصوصی مرورگر نشان دهنده این است که شما می توانید یک وب گردی داشته باشید که جستجو و مشاهده وب سایت هایی که از این طریق تجربه کرده اید بر دیگران پوشیده خواهد شد. کسی نمی تواند بفهمد که شما چه چیزی را سرچ کرده و مشاهده کرده اید و این یکی از علت های این است که در این حالت سرچ هیچ کوکی ای روی مرورگر ذخیره نمی شود. زمانی که شما این حالت از مرورگر را انتخاب کردید و بعد از استفاده خواستید از آن خارج شوید، تمام اطلاعات تاریخچه و کوکی ها حذف می شوند.

سرچ به حالت خصوصی
در این باره مهم است بدانید که چرا توسعه دهندگان از این روش استفاده کرده اند که شما بتوانید با آن علاوه بر اینکه یک وب گردی امن را انجام می دهید، یک وبگرد حرفه ای هم لقب بگیرید. سه دلیل عمده و مهم برای استفادع از این حالت وجود دارد که شنما را با آن آشنا می کنیم.

دلیل اول : با این روش می توانید سایت هایی که برای شما محدودیت قائلند را دور بزنید
اگر کمی وب گردی کرده باشید برخی از وب سایت ها ( خصوصا سایت های خارجی ) امکان اینکه شما بتوانید بیش از تعدادی از مقالاتشان را مشاهده کنید غیر فعال کرده اند. به عنوان مثال شما وقتی به طور عادی وارد یک سایت می شوید کوکی شما روی مرورگر ثبت می شود و بعد از مراجعه x بار دیگر قادر نخواهید بود مقالات این سایت را مشاهده کنید و باید برای مشاهده مطالب، هزینه پرداخت کنید. برای جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی می توانید از این امکان مرورگر ها استفاده کنید. هر بار که با حالت خصوصی وارد این سایت می شوید این سایت شما را به عنوان کاربر جدیدی می شناسد و به این صورت شما می توانید بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای، بارها و بارها سایت مورد نظر را مشاهده کنید و تمام مقالاتش را به طور کامل بخوانید. این خاصیت از جمله خصوصیات هوشمندی حالت خصوصی است.

دلیل دوم : در مکان های عمومی حتما باید از این سرویس استفاده کنید
به لطف وجود گوشی های هوشمند، تبلت ها و حتی اینترنت پر سرعت در بسیاری از منازل و از همه فراتر وجود اینترنت وای فای و وایرلس در اغلب نقاط شهر به طور رایگان شما کمتر نیاز پیدا می کنید که بخواهید از کافی نت یا مراکز عمومی برای دانلود یا استفاده های دیگر استفاده کنید در عین حال خوب است بدانید که اگر گاهی نیاز به این مورد پیدا کردید باید بتوانید به طور حرفه ای عمل کنید. از آنجا که بسیاری از کاربران رایانه ها و اعضای دنیای مجازی کمی حواس پرت هستند ممکن است شما بعد از وارد شدن به ایمیل تان پسوردتان را پاک نکنید، یا اینکه بخواهید اطلاعات محرمانه ای برای شرکت جستجو کنید و نباید آثاری از جستجوی خود برجا بگذارید. به این منظور توصیه اکید داریم در اداره، در مدارس و حتی کافی نت ها از حالت خصوصی جستجو استفاده کنید تا بتوانید به راحتی و با خیال آرام در صورت فراموش کردن پاک کردن رمز و کلمات و عبارات مورد جستجو، مرورگر نیز به شما یاری رساند. وقتی که مرورگر را ترک کردید دیگر نباید نگران باشید چرا که این حالت از مرورگر، تمام اطلاعات شما را پاک می کند و هیچ گونه اطلاعاتی از شما در حافظه کش ذخیره نمی کند. پس اینبار که به کافی نت می روید فراموش نکنید که از حالت خصوصی استفاده کنید.

دلیل سوم : جستجوی شما با استفاده از این حالت ذخیره نخواهد شد و در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت
البته این دلیل کمی به دلیل قبلی بر می گردد اما باید دقت داشته باشید که این حوزه گسترده تر از مواردی است که شما حتی فکرش را هم نمی کنید. می گویند هیچ وقت ایده های خود را سرچ نکنید! چرا که امکاناتی هست که باعث می شود موارد سرچ شده شما ذخیره شود و توسط ابزار آلاتی در اختیار سایر کاربران قرار گیرد. گوگل آلرت یکی از این سرویس هاست. وقتی شما در مورد مطلبی جستجو می کنید، این موضوع توسط این سرویس به اطلاع کسانی می رسد که از این سرویس استفاده می کنند. پس اگر ایده تان لو می رود ناراحت نباشید کافیست مرورگرتان را حرفه ای در اختیار بگیرید. از طرفی شاید شما مشکل خاصی داشته باشید و به عنوان مثال می خواهید در مورد بیماری خاصی جستجو کنید. این به شما کمک می کند که رایانه تان را امین خود قرار دهید و به او اعتماد کنید اگر از حالت خصوصی استفاده کنید.

دلایل بالا در مورد مواردی ذکر شد که شیوع بیشتری دارد اما دلیل اول کمی به دور از حقوق و انصاف است و خوب است که مدیر سایت را از روش دیدن سایتشان مطلع کنید تا حق تولیدکنندگان محتوا و مدیران سایت ها از بین نرود. خوشبختانه در بیشتر مواقع این تولید کنندگان محتوا به هوشمندی شما آفرین خواهند گفت و مانع شما نمی شوند. اما برای رعایت ادب و حقوق حتما به این سایت ها اطلاع دهید.

نظرات  (۲)

برای این کار
تو فایر فاکس راست کلیک کنید New private window را بزنید
تو کروم راست کلیک کنید New incoming window را بزنید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی