◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها


 اسمارتفونها تبدیل به دستگاه‌های همیشه همراهمان شده‌اند. با آنها بیدار می‌شویم، سر میز غذا می‌بریمشان، در باشگاه با آنها ورزش می‌کنیم و شب هم موقع خواب کنار بالشمان می‌گذاریمشان. جوری شده است که زندگی بدون آنها را حتی تصور هم نمی‌کنیم. نمی‌توان منکر وجود مفیدشان هم شد. آنها در تنهایی، روزهای غم، شادی و همه جوره با ما بوده‌اند، اما آیا تا بحال شده به این فکر کنید که این همه با هم بودن، چه چیزهایی را از ما گرفته است؟ جمله‌ای مشهور منسوب به انیشتین وجود دارد که می‌گوید: “من از روزی می‌ترسم که تکنولوژی از تعامل انسانی پیشی بگیرد، چنین روزی، جهان نسلی از احمق‌ها خواهد داشت”.
ترس از به جمع احمق‌ها پیوستن یک طرف و ترس از تاثیرات فیزیکی که این دوستان همیشه همراه می‌توانند بر ما بگذارند هم از سویی دیگر، ما را بر این داشته تا در مطلب زیر شما را با 10 خطری که استفاده از تلفن همراه برای شما دارد آشنایتان کنیم تا با آگاهی از آنها در آخر شاید باعث شویم کمی کمتر از این گرگهای در لباس میش استفاده کنید.
1.تغییر در رفتارها و خودتان
دلیل اینکه این خطر ابتدا آمده است، تاثیری است که اسمارتفون می‌تواند در پروسه فکری، رفتار و نگرش شما خیلی سریعتر از آنچه تصور کنید داشته باشد. این تاثیر منفی خیلی مخفیانه و کم کم ایجاد شده و تشخیص و مقابله با آن غیر ممکن است. اغراق نخواهد بود که بگوییم اسمارتفونها می‌توانند بر روی مهمترین فرایندهای تصمیم‌گیری و انتخاب تاثیر بگذارند و در عمل شخصیت و آنچه هستید تغییر دهند. مثلا همین عادت عکس سلفی انداختن که اخیرا رواج پیدا کرده است، این رفتار را می‌توان به یک اعتیاد تشبیه کرد که به مانند دیگر اعتیاد ها می‌تواند باعث بروز آسیب روحی و اضطراب و دلواپسی شود. عادت‌های بد دیگری هم وجود دارند. اعتیاد به آنلاین بودن همیشگی و اصرار به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، باعث پایین آمدن بهره‌وری شده و بر سلامت احساسی افراد تاثیر بد می‌گذارد و به طور مداوم به دنبال چیزهای جالب در شبکه‌های اجتماعی بودن، عضویت در آنها و انجام بازی‌های مختلف مانع از تمرکز فکری بلند مدت در افراد می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که سپری کردن مدت زیادی به انجام بازی‌های ویدئویی شما را ناشکیبا، گرفتار اعتیاد و غیر سودمند می‌کند، زیرا انجام این کارها انرژی‌های ذهنی و عاطفی زیادی از شما می‌گیرد. تاثیرات بلند مدت مخرب‌تر و بدتر هم هستند و می‌توانند بر لایه‌های ناخودآگاه رفتاری‌اتان تاثیر منفی بگذارند. پس همین الان تلفن خود را کنار بگذارید و از باقی چیزهای زیبایی که زندگی ارائه می‌دهد لذت ببرید.
2. آسیب زدن به چشم‌هایتان
این قسمت را با چشم‌های بازتر بخوانید. آیا می‌دانید که وقتی با تلفن مورد علاقه‌اتان مشغول تایپ پیامی با آن فونت کوچک هستید چه بلایی سر چشمانتان می‌آید؟ آیا می‌دانید که تغییرات ناگهانی در روشنایی، رنگ و جزئیات زمان بازی کردن می‌تواند منجر به سندرم چشم خشک مزمن شود؟ دقت بیش از حد شما برای از دست ندادن هیچ اتفاقی هنگام بازی، باعث می‌شود چشمانتان مقدار زیادی رفلکس، استرس و خشکی را تحمل کند و پیش از اینکه فرصت استراحت داشته باشد، کار دیگری برای انجام پیش آید.
3. قطع ارتباط
متاسفانه با اینکه فکر می‌کنیم اسمارتفونهایمان دریچه‌ای جدید به روی دنیایی جدید با آدماهای جدید به رویمان باز می‌کنند، می‌بینیم که در واقعیت چنین نیست و این دستگاه‌ها دقیقا به قطع ارتباط ما با چیزهای مهمتر کمک می‌کنند. مثل ارتباط با آدمها و دنیای اطرافمان. شاید بتوان از نظر فلسفی، این قطع ارتباط را، قطع ارتباط با خود دانست. باور می‌کنید که 20 تا 25 درصد از تصادفات اتفاق افتاده در آمریکا بخاطر اسمارتفونها بوده است؟
4. بیماری‌های ناشی از شیوه زندگی غلط
زیاد می‌بینیم افرادی را که در اثر فرط خستگی از کار با اسمارتفونشان، مشکلات گوارشی، تنفسی و گاهی قلبی پیدا می‌کنند. می‌دانید که اسمارتفونها تبدیل به دشمن اصلی برای کیفیت خوابمان شده‌اند؟ بعلاوه تمام آن زمانهایی را که می‌توانستیم بیرون رویم، بدویم و با افراد مختلف ارتباط برقرار کنیم، در کار با اسمارتفونمان می‌گذرد. حالا که متوجه شدید، حداقل از این پس هر زمان احساس کردید که زمان زیادی را با تلفن هوشمندتان گذرانده‌اید، آنرا کنار بگذارید، یک نفس عمیق بکشید و احساس تازگی را برای خود به ارمغان آورید.
5.بیماری‌های مرتبط به وضعیت بدن
بیماری‌های زیادی وجود دارند که نشات گرفته از وضعیت قرار گیری نامناسب بدن برای مدت طولانی هستند. خیره شدن به تلفنتان برای مدت زیاد و استفاده از دستتان در یک حالت ثابت موجب به خطر افتادن سلامتی‌اتان می‌شود. درد، اسپاسم عضلانی و خستگی مفرط از تاثیرات کوتاه مدت هستند. بیماری‌های چون اسپوندیلیت گردن، آرنج گلف بازان، سندرم خشکی چشم، سفتی شست، گردن و کمر تنها موارد اندکی از بیماری‌هایی است که در اثر استفاده طولانی مدت از تلفن همراه دامنتان را می‌گیرد.
6.دزدی پول
شاید باور نکنید، اما اسمارتفونتان بیش از یک راه برای دزدی از پولتان برای دزدها فراهم می‌کند. برنامه‌ها و باز یهایی وجود دارند که اطلاعات شما را جمع آوری می‌کنند. برنامه‌های زیاد دیگری هم هستند که به ظاهر رایگانند، اما هنگام نصب از شما اطلاعات کارت اعتباری‌اتان را می‌خواهند و بمحض استفاده از آنها بدون آنکه متوجه شوید، از حسابتان پول برداشت می‌شود.
7.ابزارهای جاسوسی، تهدید مخفی برای امنیت
الان دیگر تقریبا همه می‌دانند که برنامه‌های خاصی وجود دارند که می‌توانند براحتی محل شما را تشخیص داده و اطلاعات مرتبط را به برنامه‌ای دیگر بدون آنکه شما بدانید بفرستند. گذشت آنزمانی که برای ردیابی کسی نیاز به فن‌آوری‌های ویژه‌ای بود. الان بدافزارهایی وجود دارند که می‌توانند روی عکسهایتان کلیک کرده و آنرا روی فضای نت پخش کنند. این برنامه‌ها تهدیدی برای زندگی خصوصی، اطلاعات و امنیت اشخاص به حساب می‌آیند، پس بهتر است یک انتی ویروس مطمئن را روی دستگاه خود نصب کنید و آنرا همیشه بروز نگه دارید.
8. فاش شدن اطلاعات مهم
احتمالا وقتی می‌خواهید از مرورگر تلفنتان استفاده کنید بدون فایروال یا انتی ویروس اینکار را انجام می‌دهید، اما بدانید تعداد زیادی ویروس و بدافزار هستند که منتظر چنین زمانی هستند تا از این موقعیت سو استفاده کنند. این خطر در اسمارتفونها چندین برابر دستگاه‌های دیگر است. می‌دانید چرا؟ چون بسیاری از کاربران به تصور اینکه اسمارتفون یک وسیله شخصی است رمز های خود را از مرورگرها پاک نکرده و زمان خارج شدن از سایت لاگ اوت نمی‌شوند. همین کار باعث می‌شود که هنگام حمله، دزدی این اطلاعات خیلی راحت‌تر از آنچیزی باشد که فکرش را می‌کنید.
9. ایجاد مشکلات در روابط بین دو فرد
دانشمندان تحقیقات زیادی را در رابطه با تاثیر اسمارتفونها در کمتر شدن توجه طرفین به یکدیگر انجام داده‌اند. برای ارتباط داشتن با عشقتان باید توجه کافی، زمان، علاقه و انرژی بگذارید، اما به نظر می‌رسد که تمام اینها را اسمارتفونمان از ما گرفته است. ارتباطی که از طریق اینترنت شکل می‌گیرد و ادامه دارد نمی‌تواند جایگزین ارتباطات دنیای واقعی باشد. بدانید و مطمئن باشید که اسمارتفونتان دارد بر روی روابط واقعی‌اتان تاثیر بد می‌گذارد.
10.تشعشعات مضر
با اینکه هنوز هم مورد بحث است و به طور قطع ثابت نشده است، اما این احتمال وجود دارد که بدن با تشعشعات وای فای، بلوتوث و آنهایی که در هنگام شارژ ایجاد می‌شوند، آسیب ببیند. مطالعات فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهند قرار گیری به مدت طولانی در معرض تشعشعات و سیگنال موبایل برای بدن خطر ناک است. خیلی از سازندگان موبایل هم مقدار زیادی بودجه را هزینه کرده‌اند تا خلاف آنرا ثابت کنند. بعلاوه آژانس بین المللی تحقیقات مربوط به سرطان، احتمال سرطان زا بودن این تشعشعات را اعلام کرده است. با تمام این تحقیقات، مدت زمان زیادی می‌برد تا حقیقت ماجرا مشخص شود، تا آنزمان حداقل کاری که باید بکنید این است که دستگاه خود را تا آنجایی که می‌شود از خود دور نگه دارید.
آی تی رسان
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۱
sajad shagerd

نظرات  (۱)

۲۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۲۴ آرین ابراهیم پور
بسیار عالی , پس چ خوب من گوشی ندارم (:
پاسخ:
ممنون از نظرتون .....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی