◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها


آی تی رسان/ اگر در حال حاضر هیچ برنامه محافظتی روی اسمارتفون یا تبلت اندرویدی‌اتان نصب نیست، بدانید که خود را در معرض خطر جدی که ناشی از برنامه‌های خراب و بد افزارهاست قرار داده‌اید.

خبر خوب اینجاست که انتخاب‌های زیادی پیش رو دارید و بهترینها در این گروه نه تنها از دستگاه شما در برابر بد افزارها به خوبی محافظت می‌کنند، بلکه ویژگی‌های امنیتی و ضد سرقت مثل بک آپ گرفتن از اطلاعات و کانتکتهایتان، ردیابی تلفن یا تبلت از طریق جی پی اس یا عکس گرفتن از دزد موبایل با دوربین هم ارائه می‌دهند.

بیشتر برنامه‌های امنیتی موبایلها، در دو نسخه رایگان و پولی عرضه می‌شوند. در این مقاله 5 تا از بهترینها را جمع کرده‌ایم و از ویژگی‌های اصلی، اضافی و توانایی حفاظت آنها در برابر بد افزار ها حرف می‌زنیم.

برای اندازه‌گیری توانایی حفاظت این برنامه‌ها، از داده‌های AV-Test استفاده شده که انتی ویروسها را بر اساس توانایی‌اشان در برابر تهدیدها رتبه بندی می‌کند.

Avast! Mobile Security & Antivirus

حفاظت این انتی ویروس در برابر بد افزارها فوق‌العاده است، اما باید گفت که وسعت ویژگی‌های اضافه در این نرم‌افزار نیز ما را شگفت زده کرده است. این برنامه در نسخه پولی خود از یک مشاور حریم خصوصی تادرست کردن لیست سیاه قابل تنظیم و حتی آپشنهایی برای تلفنهای روت شده را نیز در خود جای داده است. این انتی ویروس به تنهایی کلی کار می‌کند، اما رابط کاربری منظم و پشتیبانی، از آن یک برنامه کاربر دوست می‌سازد. خلاصه بگوییم، Avast! Mobile Security & Antivirus انتی ویروس مورد علاقه ماست.

مزایا: مجموعه ویژگی‌های غیر موازی؛ آپشن‌های قابل تنظیم حتی برای دستگاه‌های روت شده؛ ارائه کنترل دقیق و تمام و کمال دستگاه به کاربر؛ رابط کاربری خوب

معایب: برنامه جداگانه برای کاربردهای جداگانه؛ رتبه پایینتر در AV-Test نسبت به دیگر برنامه‌ها

حرف آخر: Avast Mobile Security & Antivirus قوی‌ترین مجموعه از ویژگی‌ها را در کلاس خود ارائه می‌دهد و انتخابی عالی برای بک آپ و حفاظت از دستگاهتان است.

Lookout Mobile Security

تنها کمپانی در این فهرست که تنها محصولات امنیت موبایل ارائه می‌دهد. تمرکز و توجه لوک آوت بر روی اسمارتفونها و تبلتها، در سرعت کارایی بالای محصولاتش، رابط کاربری زیبایش و محدوده وسیع ویژگی‌های امنیتی و ضد سرقتش مشخص است. با پرداخت برای نسخه کامل این برنامه، لوک آوت هر چه که کاربران برای احساس امنیت نیاز دارند فراهم می‌کند.

مزایا: رابط کاربری عالی؛ سریعترین اسکن با کمترین تاثیر بر روی کارایی تلفن؛ ویژگی Helpful Privacy Advisor؛ و اسکن برای ابزارهای تبلیغاتی مزاحم.

معایب: تشخیص بد افزارهایش عالی نیست.، فهرست سیاه ندارد؛ قابلیت ایجاد پروفایل کاربری با برنامه‌های حفاظتی ندارد.

حرف آخر: Lookout Mobile Security یک برنامه عالی امنیتی است که رابط کاربری بصری خوبی ارائه می‌دهد و ویژگی‌های امنیتی خود را بدون تاثیر در کارایی و سرعت دستگاه برای کاربر فراهم می‌کند.

(McAfee Mobile Security (2014

نامی بسیار آشنا در انتی ویروسهای کامپیوترهای شخصی، مکافی همه را با برنامه قدرتمند موبایل خود نیز شگفت زده کرده است. این برنامه امنیتی دارای تشخیص آلودگی و خرابی استثنایی بوده و محدوده وسیعی از ویژگی‌هایی که عملکرد را با کاربرد ساده ترکیب کرده است ارائه می‌دهد. ویژگی Data Exposure به شما امکان می‌دهد که تبهای بهتری برای امنیت خود داشته باشید. بعلاوه مکافی با ارئه یادداشتهایی، ویژگی‌های خیلی پیچیده خود را نیز برای کاربران آسان و قابل فهم می‌کند.

مزایا: محدوه وسیعی از ویژگی‌ها؛ رابط کاربری قابل فهم و کلی توضیح و پشتیبانی؛ رتبه عالی در تشخیصدر آزمون Av

معایب: اسکن موجب پایین آمدن کارایی دستگاه می‌شود؛.

حرف آخر: McAfee Mobile Security حفاظت ضد بد افزاری بسیار قدرتمندی را ارائه می‌دهد و ویژگی‌های زیادی برای حفاظت از دستگاه اندرویدی شما در نظر گرفته است.

Kaspersky Internet Security for Android

نامی همراه با قدرت در امنیت پی سی‌ها که توانایی‌هایش را برای تشخیص بدافزارها در دستگاه‌های اندرویدی هم آورده است. در حالی که در رابط کاربری با کمبودهایی مواجه شدیم، می‌توانیم بگوییم که کسپراسکی با ارائه ویژگی‌های ضد سرقت و امنیتی آنرا جبران کرده است.

مزایا: حفاظت عالی در برابر ویروسها؛ SIM Watch و Privacy Protection لایه‌ای اضافه از امنیت و حریم خصوصی.

معایب: حرکت در رابط کاربری کمی دشوار است؛ آیکن Shield در برنامه آنچنان که باید به چشم نمی‌آید و مفید نیست؛ ویژگی‌های کمتری در در دو نسخه رایگان و پولی نسبت به دیگر برنامه‌ها ارائه می‌دهد.

حرف آخر: Kaspersky Internet Security for Androidدر حفاظت و تشخیص قدرتمند است، اما در طراحی و ویژگی‌های اضافی کم می‌آورد.

Norton Mobile Security 

از شرکت بزرگ سمنتک، نورتون هم نامی دیگر آشنا در امنیت پس سی‌هاست که کار حفاظت از دستگاه‌های اندرویدی را بر عهده گرفته است. نمی‌توان حرفی از توانایی‌های حفاظتی این برنامه زد، اما از نظر ویژگی‌ها، باید گفت کمی محدودیت دارد. شاید نورتون کار شما را راه بی‌اندازد، اما قطعا کاربران به دنبال گزینه‌های بهتری خواهند رفت.

مزایا: نمره بالا در توانایی ضد ویروسی؛ پرتال Functional Web با دستورات SMS؛ ویژگی SIM Lock برای مواقعی که سیم کارت از دستگاه بیرون آورده می‌شود.

معایب: ویژگی‌های محدود برای نسخه‌های سبک و سنگین برنامه؛ هیچ حفاظتی در برابر ابزارهای مزاحم تبلیغلاتی انجام نمی‌دهد.

حرف آخر: Norton Mobile Security دستگاه شما را از بدافزارها خالی می‌کند، اما در کاربردی بودن و ارائه ویژگی‌های بیشتر به پای باقی گزینه‌های موجود در این فهرست نمی‌رسد.
خطرناک‌ترین بدافزار اندروید تا کنون میلیون‌ها ابزار اندرویدی را آلوده کرده است.
زومیت/ اندروید علاوه بر در اختیار داشتن سهم عمده‌ی بازار تلفن‌های‌هوشمند، به‌عنوان اکوسیستمی مطرح است که بیشترین حملات امنیتی نیز با هدف آلوده کردن آن انجام می‌شود، گواه این مدعی نیز گزارش‌هایی است که در آن هکرها به روش‌های مختلف نفوذ به سیستم‌عامل اندروید و استفاده از اطلاعات کاربران را تشریح می‌کنند.

علت درصد بالایی از آلودگی ابزار‌های اندرویدی در برخی مناطق عدم دسترسی به سرویس‌های گوگل است، از این‌رو به دلیل عدم دسترسی به سرویس‌های گوگل، کاربران از روش‌های نامطمئنی برای دریافت اطلاعات استفاده می‌کنند و این مورد باعث آلودگی درصد بالایی از کاربران می‌گردد. نشریه‌ی The hacker News گزارشی منتشر کرده است که در آن لیستی از خطرناک‌ترین بدافزارهای اندرویدی قرار گرفته است که تا به امروز درصد بالایی از ابزار‌های اندرویدی را آلوده ساخته‌اند.

بدافزار Oldboot برای آلوده ساختن ابزارهای اندرویدی پس از پاک شدن توسط آنتی‌ویروس‌ها طراحی شده است. این بدافزار خود را در حافظه‌ی رم تلفن‌هوشمند مخفی ساخته و در زمان بوت شدن ابزار اندرویدی در قالب یک سرویس آغاز به کار کرده و اپلیکیشن مختل کننده‌ی سیستم را در اولین مراحل آغاز به کار اندروید به کار می‌اندازد.

نسخه‌های مختلف اپلیکیشن راه‌های متفاوتی را برای مقابله با نرم‌‌افزار‌های پاک‌کننده‌ی تهدیدات امنیتی و آنتی‌ویروس‌ها به کار می‌گیرند که مقابله با آن‌ها را بسیار سخت می‌کند. براساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه‌ی امنیتی چینی 360 mobile Security، بدافزار Oldboot یکی از بهترین نمونه‌های بدافزاری است که نشان‌دهنده‌ی ساختاری پیچیده برای مبارزه با آنتی‌ویروس‌ها است.

Oldboot.B نیز که یک بدافزار در قالب یک بسته‌ی بوت است، قادر است تا بصورت خاموش اپلیکیشن‌هایی را بصورت بی صدا و در پشت صحنه روی سیستم نصب کرده و پروسه‌هایی را نیز وارد پروسه‌های طبیعی اندروید سازد که کار کل سیستم را مختل کند. این بدافزار با دخالت در اجرای پروسه‌‌ی سیستم‌عامل اندروید از پاک شدن اپلیکیشن‌های مخربی که خود نصب کرده است، ممانعت می‌کند. این بدافزار کدهای مخربی را که در قالب فایل‌های تصویری وارد سیستم شده‌اند، نصب کرده و از این روش نیز برای آلوده کردن سیستم استفاده می‌کند.

هرچند این بدافزار قادر است تا با آنتی‌ویروس‌ها مقابله کند، اما به نظر می‌رسد 360 Mobile Security اپلیکیشن رایگانی توسعه داده که قادر است Oldboot را از سیستم حذف کند.

هنوز مشخص نیست که این بدافزار از سوی چه کسی و به چه مقاصدی توسعه داده شده است. این بدافزار قادر است تا پس از آلوده ساختن ابزار اندرویدی به ارسال پیام‌های متنی ناخواسته، حملات فیشینگ و شماری دیگر از فعالیت‌های مخرب بپردازد. این بدافزار در موقعیت‌های مختلف ماهیت خود را به سرعت تغییر می‌دهد تا شناسایی نشده و همچنان به فعالیت خود ادامه دهد. هنوز آمار دقیق از ابزار‌های اندرویدی که بیشترین آسیب را از این بدافزار دیده‌اند در دست نیست و نوع ابزار‌های آلوده شده نسط مشخص نیست.

اخیرا اخباری در مورد وجود یک مشکل امنیتی در تراشه‌ی مودم ابزار‌های سامسونگی منتشر شده بود که امکان کنترل این ابزار‌ها را به شکلی که پیش‌تر در مورد Oldboot گفتیم، برای هکرها فراهم می‌کرد. هنوز مشخص نیست که آیا ابزاری از این طریق آلوده شده است یا خیر.

اولین قدم در کاهش ریسک آلوده شدن ابزارهای اندرویدی عدم نصب اپلیکیشن‌ها از منابعی غیر مطمئن است. گوگل خود پیشنهاد می‌دهد تا کاربران اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را فقط از گوگل‌پلی دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی