◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

بررسی ویندوزفون 8.1: پنجره‌ای رو به روشنایی!

پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۵۱ ب.ظ
مایکروسافت از دیرباز سیستم‌ عاملی را جهت استفاده در گوشی‌ها طراحی کرده بود اما هیچ‌گاه نتوانست آن گونه که باید و شاید توانایی‌هایش را در این زمینه به رخ بکشد. با معرفی سیستم‌ عامل محبوب این روزهای بازار یعنی اندروید ازسوی گوگل، مایکروسافت دریافت که سیستم‌ عاملش نیاز به تغییراتی داشته و نمی‌تواند به مقابله با اندروید، که سیمبیان را هم پشت سر گذاشته بود، بپردازد! در این بین آی‌اواس نیز با استیو جابز خدا بیامرز با حداقل تعداد اسمارت‌فون‌هایش نیز وجود داشت! پس چاره چه بود؟ غول ردموندی تصمیم گرفت که سیستم‌ عاملش را به کل تغییر دهد! به همین سبب با ویندوزفون 7 وارد عرصه رقابت شد! در این بین نوکیا که سیمبیان را از دست داده بود و حال روز خوشی نداشت و نقشه انتقام از گوگل را در سر می‌پروراند، تصمیم گرفت تا با مایکروسافت هم قسم شده و نبض بازار را در دست بگیرد! اما هرچه زدند به در بسته خورد؛ چون ویندوزفون 7 آن‌قدر محدودیت داشت که محبوبیت نوکیا در بین مردم را هم از بین برد! به نظر می‌رسید که کار برای مایکروسافت و نوکیا به آخر رسیده تا اینکه لومیا 920 با ویندوزفون 8 رونمایی شد! پس از معرفی نسخه جدید این سیستم عامل، به نظر می‌رسید که نوری از لا به لای پنجره وارد شده تا این سیاهی را کنار بزند؛ اما حقیقت این است که باز هم اکثر افراد از برخی محدودیت‌ها و نواقصی که ویندوزفون داشت گلایه مند بودند. حتی ارایه آپدیت‌های متفاوت و متناوب از سوی مایکروسافت و تغییراتی که نوکیا در آن‌ها اعمال می‌کرد نیز نتوانست نواقص را برطرف کند. تا اینکه ویندوزفون 8.1 وارد رقابت شد…
نسخه کامل و بدون نقص ویندوزفون 8.1 در ماه‌های آتی ارایه خواهد شد اما نسخه پیش‌نمایش آن هم اینک در اختیار دولوپرها قرار گرفته و بدون شک باگ‌هایی نیز خواهد داشت! از آن‌جایی که ما نیز بسیار مشتاق بودیم تا این دست‌پخت مایکروسافت را بچشیم، دست به کار شده و نسخه پیش نمایش را به هر ترفندی که بود، نصب کردیم! اگر می‌خواهید بدانید که ویندوزفون 8.1 چه چیزی در چنته دارد ادامه مطلب را از دست ندهید!

ظاهر ویندوزفون 8.1 چه تغییری نسبت به قبل داشته است؟!

ویندوزفون 8 از دو صفحه اصلی تشکیل شده بود که در یکی از آنها کاشی‌های زنده در 4 ردیف ( کاشی کوچک) قرار می‌گرفتند و در صفحه دیگر آن، لیستی از برنامه‌های نصب شده مشاهده می‌شد! این ظاهر سیستم‌ عامل به خودی خود شیک و خاص است و اصلا خسته کننده نیست، اما برای آن دسته از افرادی که به نمای ظاهری اندروید عادت کرده‌اند و نمی‌توانند از لانچرهایی که به کل گوشی را زیر و رو می‌کند، دل بکنند، کمی یکنواخت به نظر می‌رسد! ویندوزفون 8.1 همین ظاهر همیشگی را حفظ کرده با این تفاوت که در صفحه اصلی به‌جای 4 ردیف کاشی، از 6 ردیف بهره گرفته است! شما می‌توانید کاشی‌هایی را که در 3 سایز (بزرگ، متوسط و کوچک) تعبیه شد‌ه‌اند به سلیقه خود در صفحه بچینید! نکته جالب در این قسمت این است که مایکروسافت گزینه‌ای را در نظر گرفته تا اگر شما این سبک کاشی را دوست ندارید به همان سبک قدیم بازگردید و این امر دست کاربر را برای انتخاب نوع چینش کاشی‌ها در صفحه استارت، باز می‌گذارد! علاوه بر این، امکان انتخاب بک‌گراند برای صفحه اصلی نیز در این نسخه گنجانده شده است؛ پس از انتخاب تصویر مورد علاقه‌تان به عنوان بک‌گراند، کاشی‌های درون صفحه استارت به صورت شیشه‌ای درآمده و تصویر مورد نظر شما بر روی آن به نمایش در خواهد آمد که زیبایی گوشی‌ را دو چندان می‌کند!

در نسخه پیش‌نمایش ویندوزفون 8.1 که در اختیار ما بود در بخش لاک اسکرین شاهد تغییر خاصی نبودیم اما گفته می‌شود که در نسخه نهایی این بخش نیز دست‌خوش تغییر می‌شود!

اگر به هرجایی از این سیستم‌عامل سرک بکشید شاهد تغییراتی نسبت به نسخه قبلی آن هستید که برخی از مهم‌ترین های آن‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید!




نوتیفیکیشن سنتر و اکشن سنتر چیست؟!

در ویندوزفون8 خبری از نوتیفیکشن سنتر و یا اکشن سنتر نبود! این بدان معناست که اگر شما در حال کار با گوشی خود بودید و تصمیم به روشن کردن وای‌فای داشتید، نمی‌توانستید چنین کاری را به سرعت انجام دهید (!) و می‌بایست وارد بخش تنظیمات شده و از قسمت وای‌فای اقدام به روشن کردن آن کنید! اما در ویندوزفون 8.1 می‌توانید با کشیدن انگشت از بالای صفحه به سمت پایین در هرجایی به بخش‌های پرکاربرد و اصلی نظیر بلوتوث، وای‌فای و… دست‌یابید!

در این بخش 4 مورد در نظر گرفته شده که بسته به سلیقه افراد قابل تغییر است! نکته جالب در رابطه با این بخش این است که در برخی قسمت‌های گوشی برای دست‌یابی به این نوار می‌بایست دو بار دست خود را بر روی قسمت مربوطه بزنید! بعنوان مثال اگر در حال بازی کردن با گوشی باشید و بخواهید به این بخش دست یابید، می‌بایست دو بار پشت سر هم بر روی آن قسمت ضربه بزنید! این بدین خاطر است که اگر در هنگام بازی دست شما ناخودآگاه به قسمت بالای صفحه برخورد ، نوار مربوطه پایین نیامده وبازی شما را بهم نریزد!! این نوار از دو قسمت تشکیل شده و شما می‌توانید آن‌را تا نیمه پایین آورده و تنها به تنظیماتی که برای‌تان در نظر گفته شده، دست یابید و برای دیدن نوتیفیکیشن‌ها، می‌توانید نوار را تا پایین صفحه نمایش بکشید!



فروشگاه نرم‌افزاری مایکروسافت
فروشگاه نرم افزاری مایکروسافت بر خلاف گوگل‌پلی هیچ محدودیتی را برای کاربران ایرانی در نظر نگرفته و شما بدون هیچ مشکلی به راحتی می‌توانید به این فروشگاه متصل شوید و به تعداد کثیری از نرم‌افزارها و بازی‌های ویندوزفونی دست یابید! این بخش در ویندوزفون 8.1 دست خوش تغییرات ریز و درشتی شده است! برنامه‌های موجود در استور به صورت دسته‌بندی شده در اختیار شما قرار می‌گیرند که در گذشته شاهد چنین چیزی نبودیم! یک بخش نیز برای شما تدارک دیده شده و برخی از برنامه‌ها و بازی‌های مورد نیاز را برای شما نشان می‌دهد این دسته از برنامه ها فقط مختص به شماست و با توجه به نیاز و علایق‌تان به نمایش در می‌آید. بخشی دیگر با نام MY APPS اضافه شده که تمامی برنامه‌ها و بازی‌هایی را که از ابتدا در اکانت‌ شما ثبت شده‌است، به نمایش در می‌آورد. این قسمت در گذشته تنها با ورود به وب‌سایت مایکروسافت و وارد کردن اکانت‌تان امکان پذیر بود! در بخش تنظیمات فروشگاه نیز می‌توانید مشخص کنید که هنگام ارایه آپدیت جدید از برنامه‌ها و بازی‌های نصب شده بر روی گوشی، بلافاصله به صورت اتوماتیک آن‌ها را به نسخه جدیدتر ارتقا دهد!


سلام آی‌تی‌! من کورتانا هستم!
یکی از جذاب‌ترین بخش‌های اضافه شده به نسخه جدید این سیستم‌عامل، دستیار صوتی آن با نام کورتانا است! با فعال کردن آن، هنگامی که دکمه جستجو (که یکی از سه دکمه اصلی گوشی‌های ویندوزفونی است) را لمس کنید، کورتانا در خدمت شماست! این دستیار صوتی بسیار باهوش است به طوری که به اکثر بخش‌های گوشی شما دسترسی داشته و با صدا زدن هر قسمت می‌توانید وارد آن شوید!

در تست‌هایی که ما از این دستیار صوتی گرفتیم مشخص شد که می‌توانید با کمک گرفتن از کورتانا خانوم (!) در کمتر از 30 ثانیه یک اس‌ام‌اس حاوی متنی چند کلمه‌ای را برای یکی از دوستا‌ن‌تان ارسال کنید! تشخیص کلمات توسط کورتانا بسیار عالی بوده، به گونه‌ای که با انواع مختلف صداها آشنایی داشته و به عنوان مثال اگر یک کلمه را با لهجه بگویید یا کمی آن‌را آرام‌تر و یا سریع‌تر از حد معمول تلفظ کنید، کورتانای قصه ما به سرعت آن‌ را تشخیص خواهد داد! کورتانا به طرز عجیبی با سیستم‌ عامل یکپارچه شده و از سوی مایکروسافت این دسترسی به دولوپرها داده شده تا برنامه خود را با کورتانا هماهنگ کنند! بدین ترتیب برنامه‌هایی که در آینده برای ویندوزفون منتشر می‌شوند می‌توانند این قابلیت را داشته باشند که توسط کورتانا هدایت شوند! شما می‌توانید برای لیست افرادی که در بخش People گوشی‌تان ذخیره کرده‌اید نام مستعار انتخاب کنید تا کورتانا با شنیدن آن‌ها با شخص مورد نظر تماس بگیرد! بعنوان مثال فرض کنید که نام دوست‌تان را به صورت کامل در گوشی ذخیره کرده‌اید و برای آن نام مستعار “بهترین دوست” را انتخاب می‌کنید؛ از این پس هنگامی که به کورتانا بگویید که “با بهترین دوستم تماس بگیر” بلافاصله با شماره دوست‌تان تماس می‌گیرد بدون آنکه بداند اسمش چیست!! قابلیت‌های کورتانا به همین‌جا ختم نمی‌شود! شما می‌توانید به او بگویید که یکی از موزیک‌های موجود در گوشی‌تان را اجرا کند! جالب است بدانید که در تشخیص موزیک‌های ایرانی نیز تیز و فرز است! اگر در نقشه‌های موجود در گوشی‌تان محل کار و یا خانه‌تان را مشخص کنید برای مسیر یابی کافیست به کورتانا بگویید که “می‌خواهم به خانه بروم مرا راهنمایی کن” بلافاصله مسیر را برای‌تان نشان خواهد داد.
احتمالا برای شما نیز پیش آمده که در حال شنیدن موزیک از جایی هستید اما نام خواننده و یا نام موزیک را به خاطر ندارید ؟! کورتانا مشکل را برای شما حل کرده است! می‌توانید اجازه دهید که کورتانا به بخشی از موزیک مورد نظرتان گوش دهد پس از چند ثانیه نام موزیک به همراه خواننده آن‌را نمایش خواهد داد و درصورت موجود بودن، لینک خرید آن‌را در بخش موزیک گوشی ارایه خواهد داد!

فرض کنید که می‌خواهید هنگام رسیدن به خانه و یا محل کارتان چیزی به شما یادآوری شود! مشکلی نیست! با کورتانا این قابلیت در اختیار شماست! می‌توانید مشخص کنید که بر فرض مثال هنگامی که از خانه خارج شدید به بانک رفته و مقداری پول از آنجا بردارید! کورتانا بانک‌های اطراف را شناسایی کرده و به محض نزدیک شدن شما به یکی از آنها، شما را باخبر می‌سازد.
اگر شخصی برای شما اس‌ام‌اس و یا ایمیلی بفرستد و در آن تاریخ و یا زمانی را جهت انجام کاری مشخص کرده باشد، کورتانا این قابلیت را دارد که آن قرار را در تقویم شما ثبت کرده و قبل از آن به شما یادآوری کند.

علاوه بر این‌ها شما می‌توانید با کورتانا صحبت کنید! بعنوان مثال از او بخواهید تا موزیکی را برای‌تان بخواند یا به سوالات شما پاسخ دهد! در تصاویر زیر سوالاتی که از کورتانا پرسیده شده و پاسخ‌های جالب و بعضا خنده‌داری را که کورتانا به شما داده، مشاهده کنید! نکته حائز اهمیت در رابطه با هوش کورتاناست؛ شما اگر چندین بار سوالی تکراری را از او بپرسید او متوجه خواهد شد!

در بخش‌های دیگر هرجا که لازم بود پای کورتانا را به بحث باز می‌کنیم تا بیشتر با قابلیت‌های او آشنا شوید!




مسیجینگ ویندوزفون 8.1
این قسمت در ویندوزفون 8 نیز دارای طراحی مدرن و شیکی بود! مایکروسافت این طراحی را حفظ کرده و تنها بخش‌های جالب و کاربردی را به آن اضافه کرده است. کیبورد گوشی (البته در حالت انگلیسی) شاهد قابلیت سوایپ است! بدین ترتیب شما با کشیدن دست خود بر روی حروف بدون برداشتن دست‌های‌تان، می‌توانید به تایپ کردن جملات بپردازید! این کیبورد سرعت فوق‌العاده‌ای داشته به گونه‌ای که سرعت تایپ کردن با آن در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است! بخشی که در این قسمت برای خود ما هم جالب بود این است که شما می‌توانید صدای اس‌ام‌اس را برای شخص خاصی قطع کنید! بعنوان مثال در حال ارسال اس‌ام‌اس به شخص خاصی هستید و این عمل به طور مکرر در حال انجام است، می‌توانید صدا را برای اس‌ام‌اس های دریافتی از فرد مورد نظر قطع کنید؛ بدین ترتیب هنگامی که از آن شخص برای شما اس‌ام‌اس ارسال شود صدایی شنیده نخواهد شد این در حالی‌ست که دریافت اس‌ام‌اس از سوی دیگران با صدا همراه است.

 

پدیده‌ای به نام Project My Screen
راه‌های زیادی برای نمایش آنچه که در صفحه گوشی قابل رویت است، در صفحات بزرگ‌تر همچون تلویزیون‌ها وجود دارد؛ اما اکثر آن‌ها با مشکلاتی از قبیل کیفیت پایین اتصال و یا سرعت نه‌چندان جالب اینترنت و… مواجه هستند! مایکروسافت قابلیت جدیدی با نام Project My Screen در ویندوزفون 8.1 قرار داده است که توسط آن می‌توانید گوشی را به انواع مختلف تلویزیون و پروژکتور و… که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، متصل کنید! همچنین برنامه ای کم حجم ( در حدود 700 کیلوبایت) را برای نسخه PC سیستم عامل خود منتشر کرده که پس از نصب و اتصال گوشی با کابل به PC و تایید اتصال، هر آنچه که در گوشی شما درحال وقوع است، در PC نیز به نمایش در خواهد آمد! سرعت انتقال بسیار بالا بوده به گونه‌ای که می توانید در گوشی خود بازی کنید و آن را در مانیتور ببینید! این اتصال دو طرفه بوده و شما با ماوس هم می توانید گوشی خود را کنترل کنید!


 


اینترنت اکسپلورر 11

یکی از بخش‌های جدید ویندوزفون 8.1 ارتقا مرورگر پیش‌فرض آن به نسخه 11 بود! در این نسخه قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای ضافه شده است. شما می‌توانید وب‌سایت‌های مورد علاقه‌تان را به صفحه استارت به صورت یک کاشی زنده بچسبانید! به این ترتیب برای ورود به وب‌سایت مورد نظرتان تنها کافی است از صفحه اصلی بر روی کاشی اختصاص یافته به آن، ضربه بزنید! به همین راحتی وارد سایت مورد نظر می‌شوید! حالت گشت و گذار محرمانه نیز به اینترنت اکسپلورر 11 اضافه شده که در این حالت هیچ‌گونه کوکی، تاریخچه و… در حساب مایکروسافت شما ثبت نخواهد شد و بدین ترتیب هیچ ردی از شما باقی نخواهد ماند! با اینترنت اکسپلورر جدید tabs ،favorites و history با حساب مایکروسافت شما، همگام سازی می‌شود. یک حالت جدید نیز با نام Reading mode به این نسخه اضافه شده که در صورت پشتیبانی وب‌سایت مورد نظر، می‌توانید از آن استفاده کنید! در اینترنت اکسپلورر 11 می‌توانید با سوایپ کردن به سمت چپ و یا راست به صفحه بعدی بروید! در این نسخه می‌توانید ویدیو ها را در خود مرورگر ببینید و همچنین دانلود فایل‌ها نیز بر عهده اینترنت اکسپلورر 11 است و در پوشه‌ای با نام “دانلود” در حافظه گوشی ذخیره می‌شود!


رابط کاربری دوربین نیز دست‌خوش تغییر شده است!

با وجود برنامه‌های اختصاصی نوکیا همچون Nokia Camera، کمتر کسی از رابط کاربری پیش‌فرض سیستم‌ عامل جهت بهره بردن از دوربین گوشی، استفاده می‌کند. با این حال از آنجایی که تمامی گوشی‌های ویندوزفونی ساخته دست فنلاندی‌ها نیستند؛ مایکروسافت نیز تصمیم گرفت تا این بخش را تغییر دهد! از جمله قابلیت‌های منحصر به فرد آن، می‌توان به burst mode اشاره کرد. شما می‌توانید با این قابلیت چندین عکس پشت سر هم را با سرعت هرچه تمام‌تر ثبت کرده و از میان آن‌ها بهترین را برگزینید! در سمت چپ برنامه دوربین نیز 5 قسمت برای دسترسی سریع به تنظیمات مربوط به دوربین، در نظر گرفته شده که کاربر قادر به تغییر آن‌ها خواهد بود!

مسئله مهمی به نام فایل منیجر!!
ویندوزفون 8.1 به خودی خود فایل منیجر ندارد، اما مایکروسافت دست برنامه‌نویس‌ها را باز گذاشته و اکنون هر برنامه نویسی می‌تواند فایل منیجر اختصاصی خودش را برای ویندوزفون 8.1 ارایه کند! از جمله فایل‌ منیجرهای خوبی که تا این لحظه برای این سیستم‌ عامل معرفی شده می‌توان به Aerize Explorer اشاره کرد! این برنامه به اکثر بخش‌های حافظه داخلی گوشی دسترسی داشته و از این پس اعمالی همچون تغییر نام فایل، مشاهده فایل‌ها، کپی، جابه جا کردن فایل‌ها، اضافه کردن پوشه جدید و… برای گوشی‌های با سیستم عامل ویندوزفون 8.1 در دسترس خواهد بود!

عملکرد گوشی با ویندوزفون 8.1 به طور کلی بهتر شده است!
علاوه بر تغییرات ظاهری، مایکروسافت در ویندوزفون8.1 نگاه ویژه‌ای به بالا بردن عملکرد کلی دستگاه داشته به گونه‌ای که در بنچ‌مارک‌های مختلف، گوشی‌های مورد آزمایش با سیستم‌ عامل ویندوزفون 8.1 عملکرد بهتری را از خود به‌جای می‌گذارند! در این‌جا عملکرد دو گوشی لومیا 1520 و 720 را با ویندوزفون‌8.1 و بدون آن، مورد مقایسه قرار گرفته که در نمودارهای زیر شاهد آن‌ها خواهید بود!

همگام سازی فوق‌العاده با نسخه دسکتاپ ویندوز!

ویندوز 8.1 و ویندوزفون 8.1 هر دو دست‌پخت مایکروسافت هستند و این طبیعی‌ست که با هم در ارتباط باشند! شما با وارد کردن حساب کاربری‌تان در گوشی ویندوزفونی و ویندوز 8.1 می‌توانید بخش‌های مختلفی را با هم هماهنگ کنید! بعنوان مثال در قسمت People ویندوز 8.1 نیز تمامی شماره‌های درون گوشی‌تان، Sync خواهد شد! اگر رنگ کاشی‌های موجود در گوشی را تغییر دهید نسخه دسکتاپ ویندوز نیز به همان رنگ تغییر خواهد کرد! تمامی وب‌سایت‌هایی که در اینترنت اکسپلورر نسخه دسکتاپ جز موارد مورد علاقه‌تان برگزیده‌اید، بر روی گوشی‌تان نیز جز وب‌سایت‌های مورد علاقه انتخاب می‌شوند! و یا تصور کنید که هنگام کار با اینترنت اکسپلورر بر روی لپ‌تاپ‌تان چندین تب را باز کرده‌اید و ناگهان قصد ترک منزل را دارید! هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد زیرا می‌توانید در گوشی خود نیز همان تب ها را در اینترنت اکسپلورر 11 باز کنید و به مطالعه ادامه دهید!

دیگر قابلیت‌های ویندزوفون 8.1 چیست؟!

به مهم‌ترین قابلیت‌های ویندوزفون 8.1 اشاره کردیم و حال برخی از آن‌ها را به صورت لیست درآورده و در صورت لزوم توضیح کوچکی نیز در رابطه با هرکدام از آن‌ها خواهیم داد!

اضافه شدن دایالر جدید با قابلیت تماس سریع
اضافه شدن قابلیت Quiet Hours : توسط آن می‌توانید با تنظیم کردن چندین پارامتر در ابزارهای ارتباطی همچون اس‌ام‌اس، تماس‌ها و… اختلال ایجاد کنید و آن‌ها را غیر فعال کنید! بعنوان مثال مشخص کنید که شب‌ها صداها غیر فعال شوند! این ویژگی با کورتانا هماهنگ شده و می‌توانید توسط کورتانا این قابلیت را برای هر فرد برنامه‌ریزی کنید!
اضافه شدن قابلیت ‌inner circle : این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که مشخص کنید هنگامی که در جلسه هستید تنها افراد مشخصی بتوانند با شما تماس داشته باشند!
انتقال برنامه‌ها و بازی‌های نصب شده به کارت حافظه
پشتیبانی از VPN
تنظیم صوتی بهتر و دقیق‌تر: شما می‌توانید میزان بلندی صدای برنامه‌ها و میزان صدای تماس را به صورت تفکیک شده کم و زیاد کنید!
اضافه شدن قابلیت WiFi Sense
مالتی تسکینگ بهتر با قابلیت suspend mode
بستن برنامه‌ها با کشیدن آن‌ها از بالا به پایین در بخش مولتی تسکینگ
اضافه شدن برنامه Battery Sense: توسط آن می‌توانید میزان استفاده هر برنامه از باتری گوشی‌تان را ببینید و مشخص کنید که چه برنامه‌هایی در پس زمینه اجازه اجرا شدن را داشته باشند!
اضافه شدن برنامه‌ Storage Sense
اضافه شدن برنامه Podcasts
امکان تغییر برنامه پیش‌فرض مسیجینگ
پشتیبانی از نمایشگرهای QHD، گوشی‌های دو سیم کارته و حسگر اثر انگشت
امکان حذف دکمه‌های سخت‌افزاری و قرار دادن دکمه‌ها در خود صفحه
تغییر کلیدهای ترکیبی برای گرفتن اسکرین شات از صفحه ( پاور + ولوم بالا)
و…

آیا ویندوزفون 8.1 محدود به گوشی‌های خاصی است ؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که مایکروسافت همچون دیگر سیستم‌عامل‌ها نیست که تنها به پرچمداران خود حق استفاده از نسخه جدید را می‌دهند! این غول ردموندی به قولش پای‌بند بود و جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل خوب و در حال پیشرفتش را نه‌تنها برای پرچمدارانی همچون لومیا 1520 و لومیا 1020 ارایه می‌کند بلکه برای گوشی‌های سطح پایین و ارزان قیمت با سخت افزارهای ضعیفتری (با پردازنده دو هسته‌ای و رم 512!) نظیر لومیا 520 و 720 نیز، این نسخه را در دسترس قرار می‌دهد! این نسخه علاوه بر گوشی‌های ساخته نوکیا برای دیگر کمپانی‌ها نیز در دسترس قرار خواهد گرفت! لازم به ذکر است که این نسخه پیش‌نمایش ویندوزفون 8.1 بوده و مسلما با ارایه نسخه اصلی تفاوت‌هایی خواهد داشت و باگ‌های احتمالی آن برطرف خواهد شد!
نظر شما در رابطه با ویندوزفون 8.1 چیست ؟ آیا مایکروسافت توانسته نظر شما را به سمت خود جلب کند؟ یا اینکه می‌بایست امکانات بیشتری را در دل سیستم‌عاملش بگنجاند؟
آی تی رسان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی