◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها



     یکی از بزرگترین مزایای رسانه های اجتماعی این است که به کمک آن ها می توان با حداقل هزینه، طیف وسیع تری از مخاطبان را هدف قرار داد. در این میان یکی از ابزارهای پرطرفدار در رسانه های اجتماعی که می توانند در موفقیت مجموعه در سطح آنلاین نقش بسزائی داشته باشد، هش تگ ها هستند. با استفاده از هش تگ ها می توانید پیغامتان را به گوش سایرین برسانید، برندتان را به دیگران معرفی کنید و از مسائل داغ روز در راستای موفقیت خود استفاده کنید.
هش تگ ها یکی از بهترین ابزارها به منظور تبلیغ و معرفی کسب و کار و درحقیقت کاملا شبیه به اندیس های کتاب هستند؛ درصورتی که به دنبال دستور پخت لازانیا باشید، مطمئنا در بخش اندیس های یک کتاب آشپزی به دنبال عبارت لازانیا می گردید؛ به همین ترتیب چنانچه قصد داشته باشید درون توئیتر به دنبال مقالات مرتبط به طبخ لازانیا بگردید، لازم است در کادر جستجو عبارت (#lasagna) را تایپ کنید.
کمک هش تگ ها به بهتر دیده شدن پست های وبلاگ
هش تگ ها علاوه بر تعریف محتوا، می توانند برند را در سطح گسترده تری معرفی کنند؛ هش تگ ها از جهاتی به کلمات کلیدی مورد استفاده در کمپین های سئو شبیه هستند، هرچند که یک تفاوت اساسی دارند: کلمات کلیدی که در بازاریابی جستجوی اینترنتی استفاده می شوند، عمدتا جزء عبارات کاملا مشخص، کمی طولانی و نسبتا کم کاربردتر هستند؛ درحالیکه هش تگ ها عموما جزء کلمات کاملا محبوب و همه گیر هستند. با استفاده از تگ های پرکاربرد می توان احتمال نمایش داده شدن محتوا و به اشتراک گذاشته شدن آن را دوچندان کرد.
اشتباهات رایج در استفاده از هش تگ ها
در فعالیت های بازاریابی خود تا چه حد از هش تگ ها استفاده می کنید؟ اگر متوجه شوید فرد دیگری همان تگ را برای موضوع کاملا متفاوتی به کار برده است چه می کنید؟ یا حتی بدتر از آن، اگر یکی از رقبا همان هش تگ را دقیقا برای همان موضوع به کار برده باشد چطور؟ بهتر است پیش از انتخاب عبارت دلخواهتان به عنوان هش تگ، با چند اشتباه رایج در استفاده از هش تگ ها آشنا شوید تا احتمال دیده شدن تگ ها بیش از پیش شود:
• استفاده بیش از حد از هش تگ ها
به نظر می رسد بزرگترین اشتباهی که ممکن است در این زمینه مرتکب شوید، استفاده از تعداد بسیار زیادی هش تگ باشد. درصورتی که پدری درباره دوقلوهایش مطلب جالبی گذاشته باشد، به احتمال زیاد ترغیب می شوم تا نظری بدهم؛ امّا اگر پست وی مملو از هش تگ های مختلف باشد، به کلّی فراموش می کنم اصل مطلب در چه مورد بوده است؛ یا هنگامیکه شرکت اپل خبر جدیدی منتشر می کند، دوست دارم از نظرات سایر کاربران هم باخبر شوم، امّا برخی از هش تگ ها آنچنان بی ربط هستند که خواننده را مجبور می کنند به سراغ سایر اخبار برود.
به علاوه استفاده از تعداد زیادی هش تگ، باعث می شود پست نامرتب و اسپمی به نظر برسد. درصورتی که کسب و کارها درون صفحه فیسبوک خود چنین پستی منتشر کنند، به طورحتم بسیاری از مخاطبان دچار سرگیجه می شوند. درحقیقت شاید بهتر باشد درون هر پست، بیش از ۳ هش تگ به کار نبرید.
• استفاده از هش تگ های خیلی طولانی
درصورتی که هش تگ ها بیش از حد طولانی باشند، ممکن است کاربران در خواندنشان اذیت شوند. بهتر است طول هر هش تگ را سه کلمه و یا کمتر نگاه دارید. ازآنجاکه درون هش تگ ها مجاز به استفاده از فاصله نیستید، می توانید حرف اول هر کلمه را به صورت بزرگ بنویسید تا تشخیص کلمات راحت تر شود:
• نمونه ای از یک هش تگ خوب: (#BabyClothes)
• نمونه ای از یک هش تگ بد: (#Whatarewegettingourselvesinto)
درصورتی که هش تگ ها را به عنوان یکی از اجزای اساسی استراتژی بازاریابی اینترنتی رسانه های اجتماعی به کار می برید، بهتر است آن ها را به شکلی انتخاب کنید که به راحتی به یاد سپرده شوند و کاربران در پست مجددشان مشکلی نداشته باشند. حتی درصورتی که تنها محض سرگرمی استفاده می شوند هم بهتر است به حدی ساده باشند که کاربران را آزار ندهند و به سادگی قابل پست مجدد باشند.
• استفاده از هش تگ های بی ربط
بی ربط بودن هش تگ ها به موضوع اصلی، کاملا آزاردهنده است. به عنوان نمونه در مثال مطلب پدر دوقلوها، هش تگی مانند کفش ملّی (#KafsheMelli) و یا دوقلوهای افسانه ای (#۲GholoohayeAfsaneyi) کاملا بی ربط به نظر می رسد؛ ممکن است در کارخانه کفش ملّی تعدادی کارگر دوقلو مشغول کار باشند، یا اینکه جولز و جولی ظاهرا خواهر و برادر و دوقلو باشند، امّا کاربرانی که خبر تولّد دوقلوهای دوستشان را دنبال می کنند، به دوقلوهای افسانه ای اهمیتی نمی دهند.
وضعیت در مورد استتوس های(status) کسب و کارها هم به همین منوال است؛ اخبار جدید اپل درخصوص آیفون، به هش تگ هایی مانند پرتقالی (#Orange) و یا تام هنکس (#TomHanks) ربط چندانی ندارد. کاربرانی که از هش تگ ها استفاده می کنند، توقع دارند به محتوای جذاب و مرتبطی هدایت شوند تا بتوانند نظراتشان را درخصوص آن با سایرین به اشتراک بگذارند و به علاوه به مطالب مربوط به آن دست پیدا کنند.
• استفاده کورکورانه از هش تگ های معروف
مایلی سایرس(Miley Cyrus ) به تازگی موزیک ویدئوی نه چندان مناسبی به نام گوی تخریب(Wrecking Ball ) منتشر و توجه همه را به خوبی به خود جلب کرده است. در چنین شرایطی فرض کنید یکی از کمپانی های فروش گوی تخریب، به صورت کورکورانه از این عبارت معروف سوء استفاده کند و پستی مانند ”برای تخریب ساختمان ها، مثل مایلی از گوی تخریب استفاده کنید! “منتشر کند. واضح است که بدین شکل تنها اعتبار مجموعه را زیر سوال می برد.
• استفاده از هش تگ های من درآوردی
مهم ترین دلیل استفاده از هش تگ ها، در درجه نخست گروهبندی موضوعات مشابه یکدیگر است؛ بنابراین درصورتی که عادت دارید از هش تگ هایی استفاده کنید که تنها خودتان از آن ها سر درمی آورید، درحقیقت در کمپین خود فقط از علامت # استفاده می کنید و کوچکترین شناختی از پدیده هش تگ گذاری ندارید.
• کمی تحقیق کنید و با هش تگ های پرطرفدارتر که به نحوی به پست ها ارتباط دارند آشنا شوید.
• گاهی لازم است هش تگ مخصوص به خود را تعریف کنید؛ مثلا می توانید برای کلّ خانواده هش تگ خاصی تعریف کنید تا پدربزرگ و مادربزرگتان بتوانند از راه دور عکس ها و پست های اعضای خانواده را به راحتی درون اینترنت پیدا کنند.
• درصورتی که قرار است کمپانی در مراسم ویژه ای شرکت کند، می توانید هش تگ مخصوصی برای آن ایجاد کنید؛ به عنوان مثال (#INBOUND13) می تواند برای سیزدهمین کنفرانس بازاریابی داخلی گزینه مناسبی باشد.
مرواهاست

نظرات  (۱)

با سلام مطلبت مفیدی بود خیلی ممنون. چاکر آقا سجاد گل هم هستیم
پاسخ:
خواهش میکنم
 ما بیشتر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی