◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها


تاریخ خبر : شنبه 1392.12.10 - 11:49



 از آنجایی که بحث بایدها و نبایدها در خرید بسیار است، بر آن شدیم تا یک مشاوره خرید تبلت را نیز ایجاد کنیم و در آن به سئوالات عزیزان پاسخ داده و هر چند وقت یک‌بار، تبلت‌هایی که نسبت به قیمتشان ارزش خرید دارند و آن‌هایی که چنین ارزشی را ندارند به شما معرفی کنیم. پس قبل از خواندن این مطلب اول از همه به تاریخ آپدیت آن نگاه کنید و اگر سوالی هم درباره خرید تبلت دارید در انجمن مطرح کنید تا بهترین پاسخ‌ها را بگیرید.

مدل‌هایی که بایستی الان خرید!

Asus Memo Pad ME173X HD

این تبلت ایسوس را می‌توان یکی از خوش قیمت‌ترین و در عین حال با ارزش‌ترین تبلت‌های بازار دانست که نسبت به مبلغ پرداختی، امکانات بسیار خوبی را نصیب کاربر می‌کند. نمایشگر ۷ اینچی ممو پد از وضوح تصویر اچ‌دی بهره گرفته و با فناوری IPS عرضه می‌شود. ضمن اینکه پردازنده ۴ هسته‌ای مدیا تک از پس اجرای اکثر بازی‌های روز به خوبی بر می‌آید. برای این دستگاه (نسخه ۸ گیگابایت) تنها کمی بیشتر از 400 هزار تومان بایستی هزینه کنید!

Lenovo Ideapad A1000-T- 4GB

این تبلت هیچ نکته خاصی در طراحی یا سخت‌افزارش ندارد که بخواهد شما را مجذوب خویش سازد! یک مدل ساده ۷ اینچی با پردازنده ۲ هسته‌ای مدیا تک و رم ۱ گیگابایتی در کنار حافظه داخلی ۴ گیگابایت که قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه جانبی را دارد، چیزی است که این روزها خیلی می‌توان در بازار یافت! اما وقتی به تگ قیمتی آن نگاهی بیندازید و برند لنوو را نیز حک شده بر پیشانی‌اش ببینید، متوجه خواهید شد قیمت ۳۳۰ هزار تومان برای چنین مدلی، برگ برنده‌ای است که شما را به خریدنش ترغیب خواهد کرد.

ASUS Nexus 7 2 32GB 4G

به طور حتم سری نکسوس تبلت‌های گوگل، از مشهورترین مدل‌های تولیدی مشترک این کمپانی و ایسوس است که علاوه بر کیفیت بالا، قیمت قابل قبولی نیز دارند. حال سری جدید نکسوس 7 وارد بازار شده و قیمت‌های معقولی به خود گرفته است. به طوری که نسخه 32 گیگابایتی با پشتیبانی از سیم کارت و شبکه نسل چهارم، کمتر از 1.200.000 تومان قیمت دارد و با استفاده از پردازنده ۴ هسته‌ای اسنپدراگون، صفحه نمایش فول اچ‌دی و دوربین ۵ مگاپیکسلی، مجموعه کاملی از امکانات را نصیب کاربر خویش می‌سازد.

Acer iconia A1-810 16GB

بسیاری هستند که نه اندازه بزرگ تبلت‌های ۱۰ اینچی را می‌پسندند و نه علاقه‌ای به سایز ۷ اینچی‌ها دارند. شاید بهترین اندازه برای این افراد، مدل‌های ۸ اینچی باشد. اما از طرفی هزینه پرداختی هم از اهمیت زیادی برخوردار است. پس بایستی به دنبال یک تبلت خوش قیمت با برندی معتبر بود. ایسر چنین دستگاهی را برای شما فراهم آورده است. نمایشگر ۸ اینچی با وضوح اچ‌دی، پردازنده ۴ هسته‌ای مدیا تک، دوربین ۵ مگاپیکسلی و حافظه داخلی، تنها کمی بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده تا مطلوب بسیاری از خریداران باشد.

مدل‌هایی که نبایستی الان خرید!

Prestigio MultiPad 10.1 Ultimate Wi-Fi+3G

ظاهرا اعتماد به نفس این کمپانی نه چندان مشهور خیلی بالاست که برای چنین دستگاهی بیشتر از 1.200.000 تومان قیمت گذاشته است! محصولی که تنها هنرش به استفاده از سیم کارت باز می‌گردد و در مقابل از دوربین بی کیفیت ۲ مگاپیکسلی با پردازنده متوسط ۲ هسته‌ای استفاده می‌کند و هم راستای کالاهای بسیار بهتر از کمپانی‌های مشهورتر قیمت گذاری شده است! آیا خرید چنین تبلتی، منطق دارد؟!

Microsoft Surface 2

به به، عجب تبلت خوب و دوست داشتنی‌ای! از چیپست قدرتمند انویدیا تگرا 4 استفاده می‌کند، 2 گیگابایت رم دارد و نمایشگر آن نیز با کیفیت بسیار خوب و فول اچ‌دی است. ۲۵۶ گیگابایت هارد داخلی هم سبب می‌شود تا مشکل کمبود فضا بر روی ویندوز نسخه 8.1 نداشته باشید. پس مشکل چیست؟ تنها یک چیز و آن قیمت فضایی این تبلت که در حدود 5.5 میلیون تومان برای خریدارش آب می‌خورد! از فرط تعجب دهانتان باز مانده است؟ پس توصیه می‌کنیم دهان خود را بسته و با سرعت هر چه تمام از این محصول جدید مایکروسافت دور شوید!

Hyundai Rock X Wi-Fi 16GB

این تبلت با قیمتی نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان نه تنها هیچ توانی برای رقابت با مدل‌های این رده بازار ندارد، بلکه از نمونه‌هایی چون ایسوس ممو پد ۷ اچ‌دی با بیش از ۳۰۰ هزار تومان اختلاف قیمت هم ضعیف‌تر است! نمایشگر این دستگاه حتی اچ‌دی هم نیست و دوربین بی‌کیفیت در کنار پردازنده نه چندان توانمند، مجموعه مشخصات افتضاح آن را کامل می‌کند!
آی تی رسان 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی