◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها



  امروز می خواهیم چند توصیه ساده بکنیم که برای کاربران تازه کار لپ تاپ بسیار مفید است و برای قدیمی ها اگر چه آشنا است اما ممکن است نسبت به رعایت آنها بی تفاوت شده باشند. توصیه هایی برای این که طول عمر لپ تاپتان را بیشتر کنید و بازدهی آن را افزایش دهید. کل کار هایی را که باید انجام دهید را در ۶ روش ساده و کاربردی خلاصه شده است که در نگاه اول ساده به نظر می رسد ولی بسیار تاثیر گذار است.
1- در هنگام کار با لپ تاپ آن را روی یک سطح صاف و سخت قرار دهید. لپ تاپ رایانه‌ای بسیار جمع و جور و کوچک است، که فضای خالی کمی بین قطعات آن با یکدیگر و با بدنه وجود دارد. بنابراین بیشتر گرمای تولید شده توسط این تجهیزات باید از زیر و اطراف بدنه لپ تاپ خارج شود. اگر سطح زیر لپ تاپ صاف و سخت باشد فضای کافی برای تهویه هوای گرم وجود دارد. بعضی افراد عادت دارند با لپ تاپ در رختخواب کار کنند ولی با قرار دادن آن بر روی تشک نرم نه تنها همین مسیر محدود برای تهویه هوای گرم مسدود می شود بلکه خاصیت عایقی رختخواب سبب می شود سطح زیرین لپ تاپ شما به شدت گرم شود که این معضل می تواند صدمه جدی به لپ تاپ یا نوت بوک شما وارد کند.
2- برای نگهداری لپ تاپ از کیف استفاده کنید. استفاده از کیف لپ تاپ به خصوص برای افرادی که زیاد مسافرت می کنند، حیاتی است. این کیف ها دارای یک لایه بالشتک و یک لایه محافظ است که از نوت بوک شما در برابر ضربه، خراشیدگی، تکان های شدید و لرزش محافظت می کند. و اگر یک کیف لپ تاپ با کیفیت و ضد آب داشته باشید در صورتیکه در زیر باران گیر بیفتید مشکل نفوذ آب را نخواهید داشت. و اگر ناخواسته لپ تاپ از دست شما بیفتد احتمال صدمه دیدن یا صدمه جدی دیدن آن بسیار کمتر است. فایده دیگر استفاده از کیف نفوذ کمتر گرد و خاک به داخل آن است بنابراین خنک کاری آن بهتر انجام خواهد گرفت. بهتر است یک پارچه یا کاور مناسب در کیف لپ تاپ خود داشته باشید و وقتی که می خواهید لپ تاپ خود را خاموش کرده و مدت طولانی روی میز رها کنید، بهتر است روی آن را بپوشانید تا گرد و خاک به داخل آن نفوذ ننماید.

3- از کولر لپ تاپ استفاده کنید. کولر لپ تاپ یک وسیله مسطح است که داخل آن فن وجود دارد و به تهویه و خنک کاری لپ تاپ کمک می کند و در زیر آن قرار می گیرد. این کولر ها تغذیه الکتریکی خود را از پورت USB لپ تاپ تامین می کنند. کولر لپ تاپ یک وسیله با قیمت مناسب است که راه حل خوبی برای مشکل اضافه دمای لپ تاپ است. برتری دیگر این روش فراهم کردن یک سطح صاف و سخت است بنابراین می توانید لپ تاپ گرانقیمت خود را در رختخواب هم بدون نگرانی استفاده کنید.

4- اگر لپ تاپ خود را استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید. بر خلاف رایانه‌های رومیزی لپ تاپ ها به گونه ای طراحی نشده اند تا یک رایانه دائم کار باشند. رایانه شخصی شما می تواند چند هفته به طور مداوم کار کند تا مثلاً فایل های ویدیویی مورد نظر شما را از اینترنت دانلود کند. ولی لپ تاپ چنین رایانه‌ای نیست. بنابراین بهتر است هر گاه از آن استفاده نمی کنید، خاموشش کنید. پیشنهادی که برای جلوگیری از روشن ماندن زیاد از حد لپ تاپ می تواند مفید واقع شود استفاده از تنظیمات Power Option در کنترل پنل ویندوز است. این قابلیت برای مدیریت مصرف انرژی مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید از آن برای خاموش کردن ابتدا هارد دیسک و سپس خود لپ تاپ استفاده کنید.
5- با لپ تاپ نخورید و نیاشامید. خوردن و آشامیدن در اطراف لپ تاپ را قدغن کنید. یا آن را سر میز غذا نگذارید. تکه های غذا می تواند از میان کلید های صفحه کلید به داخل قطعات لپ تاپ نفوذ کند. و یک لپ تاپ کثیف که تکه های غذا به داخل آن نفوذ کرده است محل مناسبی برای لانه کردن حشرات است. و اگر نوشیدنی شما روی لپ تاپ بریزد به احتمال زیاد صدمه جدی خواهد دید. زیرا مایعات سبب بروز اتصالی در مادربرد، هارد دیسک، پرسسور و… می شود. به این ترتیب از دست دادن اطلاعات و صدمه دائمی به قطعات مهم لپ تاپ خود را تجربه خواهید کرد. که در اکثر مواقع هزینه تعمیر آن از خرید یک لپ تاپ نو گرانتر تمام می شود.

6- معمولا وقتی که رایانه خود را از یک محیط خیلی سرد به یک محیط گرم وارد می‌کنید، داخل کامپیوتر شما رطوبت ایجاد می‌شود. در چنین مواقعی استفاده صحیح به اینگونه است که باید حداقل یک ساعت از روشن کردن کامپیوتر خودداری کرد. اگر در این رابطه مشکلی برای شما پیش آمد. رایانه را خاموش کنید. آن را از برق مستقیم پریز جدا کنید. باتری را از دستگاه جدا کنید و بگذارید مدتی بماند تا تمام رطوبت آن خشک شود.
لپ تاپ‌ها بیشتر با دست‌ها در تماس هستند به همین خاطر زود کثیف می‌شوند و به همین خاطر عمر آنها کوتاه‌ می‌شود. 

یکی از عوامل مهم در طول عمر لپ تاپ و به خصوص تاچ‌پد این است که نباید روی آنها فشار زیادی بیاورید. تاچ‌پد یکی از نیازهای مهم در لپ تاپ است مخصوصاً هنگامی که کاربر ماوس همراه نداشته باشد. 

کاربران باید سعی کنند کمتر از رایتر لپ تاپ استفاده کنند. همچنین نباید از CD‌ها و DVDهای خش‌دار استفاده کنند چون به لنز درایو آسیب می‌رساند. 

از کیف مخصوص لپ تاپ برای حمل و نقل و جلوگیری از ضربه استفاده کنید. 

زمانی که لپ تاپ روشن است و CD یا DVD را درون آن قرار دادید از حمل آن خودداری کنید. 

همچنین زمانی که سیستم شما روشن است، لپ تاپ را کج و شیب‌دار نگه ندارید. 

توصیه می‌شود زمانی که لپ تاپتان روشن است آن را روی پا‌هایتان قرار ندهید. از کتابی برای زیر لپ تاپتان استفاده کنید این کار به خنک ماندن دستگاه شما کمک می‌کند. اران/
باشگاه خبرنگاران

نظرات  (۲)

salam webloge ghashangi daaarin

kheili mofide va kheili khoobe k zood b zood up mikonin

be karetoon edame bedin

bazam betoon sar mizanam

movafagh bashid

پاسخ:
خیلی ممنون 
ما از داشتن کاربرانی همچون شما خوشحالیم
موفق باشید.اگه تونستید ساعت 8 یا همن الآن یه سری بزنید....
پاسخ:
چشــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی