◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

۱۳۱ مطلب توسط «a.r rashvanlui» ثبت شده است

در مطلب قبل که مربوط به انواع دستگاه های دوربین مداربسته بود آشنا شدیم . یکی از این دستگاه ها در قالب XVR  معرفی شد که جالب است بدانیم :

*  دستگاه XVR آزادی بیشتری در انتخاب نوع فرمت ویدیویی دوربین مداربسته آنالوگ به شما می دهد. به عنوان مثال شاید شما بخواهید به دلیل پیشرفته بودن و همچنین پایداری بسیار بالا خرید DVR هایک ویژن را ترجیح دهید و خرید دوربین مداربسته داهوا را بخاطر کیفیت و قیمت مناسبش انجام دهید. در حالت عادی ، شما نمی توانید دوربین مداربسته Dahua را به دستگاه Hikvision DVR متصل کنید و غیر ممکن است. دوربین های Dahua با فرمت ویدیویی CVI کار می کنند و Hikvision DVR  فقط دوربین مداربسته با فرمت ویدیویی TVI را می خواند! خوشبختانه ،  XVR از دوربین مداربسته هایک ویژن یا دوربین مداربسته داهوا با هر مارک تجاری بی نظیر دیگری یا هر نوع فرمت ویدیوی مانند AHD ، CVI ، CVBS و TVI کار می کند.

*  CCTV مخفف closed- circuit television cameras که به معنای دوربینهای مداربسته تلویزیونی است. در واقع سیستمی برای انتقال سیگنال های ویدیویی به مانیتور یا ضبط کننده .

*  closed- circuit یا مداربسته نامیده می شود به این دلیل که سیگنال ها به طور عمومی یا BROADCAST پخش نمی شوند  و فقط توسط کاربران مجاز اجازه دسترسی دارند.

*  امروزه اکثر دوربین های مداربسته دوربین های IP هستند که به اینترنت وصل می شوند و هر کجا اینترنت موجود باشد ، می توان به آنها دسترسی پیدا کرد. این بدان معنی است که دوربین های مداربسته دیگر کاملا هم مداربسته نیستند!

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ دی ۹۹ ، ۱۸:۰۸
a.r rashvanlui

توضیح مختصری در مورد انواع دستگاه دوربین ها مدار بسته

DVR چیست؟
  DVR مخفف Digital Video Recorder یک دستگاه دوربین مدار بسته است که برای ضبط و فشرده سازی ویدیو روی هارد دیسک بکار می رود. دوربین مدار بسته آنالوگ از طریق یک کابل کواکسیال RG 59 و کانکتور BNC به دستگاه DVR متصل می شود.

NVR چیست؟
 NVRمخفف Network Video Recorder یا ضبط کننده ویدئویی شبکه میباشد. همانطور که از نام این دستگاه پیداست، ضبط کننده NVR ویدئوها را مستقیما از شبکه با استفاده از کابل های Cat5 یا Cat6 Ethernet دریافت ، انتقال و ضبط میکند. همچنین سیستم NVR با دوربین های IP  ( پروتکل اینترنت) کار میکند.

HVR چیست؟
HVR  مخفف Hybrid Video Recorder به بیان ساده تر ، یک   HVR( ظبط کننده ویدئویی ترکیبی ) ترکیبی از DVR و  NVR است که می تواند هم با دوربین های آنالوگ و هم با دوربین های IP کار کند.

XVR چیست؟
XVR  مخفف X Video Recorder است و در واقع X نمادی از پشتیبانی این دستگاه ضبط تصاویر از تمامی نسل های دوربین آنالوگ می باشد. دستگاه XVR قابلیت به دریافت و ضبط تصاویر دوربین های آنالوگ، AHD، CVI و TVI را دارد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۹ ، ۰۱:۵۹
a.r rashvanlui

اشتراک گذاری یک موس و کیبورد کار مرسومی که امروزه خیلی فراگیر شده و اغلب با استفاده از دستگاه KVM انجام میشود .اما برای انجام اینکار راهکار خیلی ساده تر و کم هزینه تری وجود دارد که میتوانید از این روش استفاده کنید. بهتر است از برنامه Microsoft Garage Mouse without Borders استفاده کنید . این نرم افزار این امکان را در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از آن بتوانید در شبکه ماوس و کیبورد را به اشتراک بگذارید.

اما تنها قابلیت این ابزار به کنترل سیستم های دیگر محدود نمی شود بلکه می توانید فایلهای خود را بین سیستمها به صورت Drag & Drop انتقال دهید و یا متون مد نظرتان را بین آنها کپی کنید و همچنین می توانید با گوشی ویندوزی، کامپیوتر ها را کنترل کنید.


* پس از دانلود، نرم افزار را نصب کنید و برای کامپیوتری که می خواهید با آن بقیه سیستم ها را کنترل کنید، گزینه NO را انتخاب کنید که یک کد امنیتی و نام آن کامپیوتر را به شما نمایش می دهد و باید آن ها را یادداشت کنید و برای کامپیوتری که می خواهید برای کنترل کردن به آن متصل شوید گزینه YES را انتخاب کنید و کد امنیتی و نام کامپیوتری که دریافت کرده اید را وارد کنید و روی گزینه LINK کلیک کنید و پس از اتمام برقراری اتصال با بردن موس به سمت چپ مانیتور متوجه خواهید شد که موس شما وارد کامپیوتر های دیگر خواهد شد و همچنین می توانید دستورات کیبوردی را روی کامپیوتر های دیگر با کیبورد خود انجام دهید.

نکته: تمام سیستمها باید به یک شبکه به صورت محلی متصل باشند.


برای اضافه کردن کامپیوترهای بعدی کافیست آدرس IP آن را در بخش IP Mapping در Settings نرم افزار وارد کنید.

روش کار هم بسیار ساده است که در ادامه توضیح میدهم ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۹ ، ۰۱:۴۳
a.r rashvanlui

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی دکتر علیرضا صالح در گفت‌وگویی در مورد واریز سود سهام عدالت گفت: از سوم اسفندماه سال 98 به ازای هر سهم یک میلیون تومانی سهام عدالت، به صورت علی‌الحساب 205 هزارتومان واریز می‌کنیم. چون هنوز بخشی از سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت دریافت نشده است و این مبلغ را فعلاً پرداخت می‌کنیم تا بعداً که سود کامل شرکت‌ها دریافت شد، سود قطعی برای عملکرد سال 97 به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود.

همچنین این مقام گفت: واریز سود مرحله سوم سهام عدالت برای عملکرد سال 97 از سوم اسفندماه انجام می‌شود و آخرین گروه تا پایان اسفندماه سال جاری، سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد.

صالح این را هم گفت که سود 205هزار تومانی علی‌الحساب برای دارندگان سهام کامل عدالت، یعنی ارزش اسمی یک میلیون تومانی خواهد بود، اما کسانی که ارزش سهام عدالت آنها 532 هزار تومان است، به همان نسبت سود واریزی کم می‌شود.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۸ ، ۲۳:۱۵
a.r rashvanlui

اگر بنا به هر دلیل اکانت اینستاگرام شما هک شد و یا از دسترس خارج شد دیگه نگران نباشید چرا که کارشناسان ما با استفاده از ترفندهای خاص و حتی مکاتبه با پشتیبانی اینستاگرام می‌توانند اکانت هک شده یا از دسترس خارج شده شما را بازیابی کرده یا اصطلاحا پس بگیرند. پس با آگاهی از این مسئله جایی برای نگرانی وجود ندارد.

آموزش برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

شاید فک کنید که پشت مسئله هک شدن اکانت اینستاگرام شما یک هکر خفن قرار داره  اما حقیقت اینه که در اغلب موارد مسئله به این پیچیدگی‌هایی که تصور می‌کنید نیست و یک سهل انگاری کوچیک از سمت شما منجر به هک شدن اکانت اینستاگرام‌تان میشود. افراد سودجویی که حتی نمی‌توان نام آن‌ها را هکر قرار داد هم گاها می‌توانند با ترفندهای خاصی به رمز عبور اکانت های خاصی در اینستاگرام دست پیدا کنند.

بنابراین از آنجایی که هک شدن اکانت اینستاگرام بسیار شایع شده است، نیاز به برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام هم در کنار آن پر اهمیت‌تر از گذشته می‌شود. اما چگونه می‌توانید اکانت هک شده اینستاگرام خود را بازیابی کنیم؟

این کار را از ما بخواهید . 

لطفا از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشین . 

با تشکر!

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۸ ، ۲۰:۴۱
a.r rashvanlui

این آموزش مخصوص تمام نسخه های ویندوز از جمله ویندوز ۱۰ بوده و تفاوتی نمی کند که شما از کدام ورژن ویندوز استفاده میکنید بلکه از طریق مراحل زیر میتوانید از روشن شدن لپ تاپ توسط موس در ویندوز تان جلوگیری بعمل آورید.

برای شروع ابتدا می بایست وارد بخش تنظیمات موس شوید. از منوی استارت ویندوز کلمه mouse را جستجو کنید و سپس وارد بخش تنظیمات موس (Mouse Properties) شوید.

در پنجره باز شده تنظیمات موس ، تب Hardware ر انتخاب کنید.

mouse-properties-2

حال از بین لیست قابل مشاهده در بخش Devices ، موس موردنظر را انتخاب و سپس بر روی گزینه Properties کلیک نمایید. در لپ تاپ ها ، شما در این لیست نام تاچ پد ( touchpad ) را نیز مشاهده خواهید کرد که بسته به نیازتان موس یا تاچ پد را انتخاب نمایید. یعنی اگر میخواهید از روشن شدن ناگهانی لپ تاپ با تاچ پد لپ تاپ خودداری کنید می بایست در لیست قابل مشاهده گزینه touchpad را انتخاب و بر روی Properties کلیک کنید.

mouse-properties-3

در پنجره جدید باز شده اینبار بر روی گزینه Change settings کلیک کنید.

mouse-properties-4

مجددا برای شما پنجره جدیدی باز خواهد شد که در این پنجره باید وارد تب Power Management شده و تیک گزینه ای که در تصویر زیر نیز مشخص است یعنی “Allow this device to wake the computer” را بزنید . اگر این گزینه تیک خورده باشد به این معناست که ویندوز این اجازه را به موس شما میدهد که از طریق حرکات موس کامپیوترتان روشن گردد. بعد از گذاشتن تیک بر روی OK کلیک کنید.

mouse-properties-5

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۸ ، ۱۹:۰۵
a.r rashvanlui

✅ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پنجم مرحله فراخوان خود برای جذب امریه سربازی را اعلام کرد. ​

👈 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر دارد با توجه به نیازمندی‌های پرسنلی ستاد و دستگاه‌های تابعه وزارت، نیروهایی با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های تحصیلی حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی، مخابرات، کامپیوتر، فناوری اطلاعات، امنیت فضای سایبری، مهندسی برق و بیوانفورماتیک در سطح تهران و مراکز استان‌ها و به شکل بومی جذب کند.

🔰 مهلت ثبت‌نام این مرحله از تاریخ 2 مرداد لغایت 11 مرداد است.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۸ ، ۲۱:۱۳
a.r rashvanlui

لِلَّهِ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ یَخْلُقُ مَا یَشَاء یَهَبُ لِمَنْ یَشَاء إِنَاثًا وَیَهَبُ لِمَن یَشَاء الذُّکُورَ.

 از آن خداست فرمانروایی آسمان‌ها و زمین هر چه بخواهد می‌آفریند، به هر که بخواهد دختر می‌بخشد و به هر که بخواهد پسر می‌بخشد. آیه 49 - سوره شوری

 

چکیده

 

مقدمه : آرزوی بشر به منظور کنترل جنسیت جنین قبل از لقاح همواره مطرح بوده است . مطالعه مروری حاظر با هدف تعین نقش رژیم غذایی مادر بر جنسیت جنین انجام گردید.

یافته ها : یافته های پژوهش ها در مورد تاثیر کمبودها و اختلالات تغذیه ای بر نسبت جنسی ضد و نقیض میباشد. پژوهش ها نشان داده اند ترکیبی از عوامل محیطی مانند زمان لقاح ، استرس و رژیم غذایی مادر بر نسبت جنسی اثر گذارند. شرایط تغذیه ای مادر در حوالی حاملگی در تغیر نسبت جنسی بسیار مهم میباشد. بالا بردن نسبت یون های ( Ca 2++Mg2+  ) / ( K++Na+ ) دریافتی در رژیم غذایی و رژیم های حاوی کالری بالا سبب افزایش متولدین پسر میگردد.

نتیجه گیری : رژیم غذایی مادر در حوالی حاملگی در تغیر نسبت جنسی موثر است ، اما پایین بودن حجم نمونه در پژوهش های انسانی وساز و کار پیچیده ی تعین جنسیت در انسان ، اظهار نظر قطعی در این زمینه را با مشکل مواجه می سازد .پژوهش های انسانی با حجم نمونه ی بیشتر در این زمینه پیشنهاد میگردد.

 

برای خواندن کامل متن روی ادامه مطلب کلیک کنید . 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۸ ، ۱۳:۲۱
a.r rashvanlui

رنگ های اصلی

در تئوری رنگ سنتی، قرمز، زرد و آبی رنگ های اصلی هستند زیرا دانه های رنگی تشکیل دهنده آنها از ترکیب هیچ رنگ دیگری به وجود نیامده و تمام رنگ های دیگر از ترکیبات مختلف این سه رنگ با یکدیگر به دست می آیند.

تصویر مرتبط

رنگ های فرعی یا ثانویه :

سبز، نارنجی و بنفش رنگ هایی هستند که از ترکیب رنگ های اصلی با یکدیگر حاصل می شوند. محل قرار گیری هر رنگ ثانویه در دایره رنگ، بین دو رنگ اصلی تشکیل دهنده اش است.

.

.

رنگ های ترکیبی :

زرد- نارنجی، قرمز نارنجی، قرمز- بنفش، آبی - بنفش، آبی- سبز و زرد - سبز، این رنگ ها از ترکیب یک رنگ اصلی با یک رنگ فرعی به وجود می آیند و در اینجا هم، در میان دو رنگ تشکیل دهنده خود قرار می گیرند.

.

تصویر مرتبط

.

تاثیر روانی رنگها : 

همه ما می دانیم، انسان موجودی است که به سرعت و به شدت تحت تأثیر فر آیندهای محیطی قرار می گیرد و در تحت همین تأثیر شکل جدیدی از رفتار را از خود بروز می دهد. اثر روانی بعضی از رنگ ها به صورت زیر است:

.

زرد :  زرد رنگی است با توان پرتو افکنی زیاد، که بیشتر پرتوهای دریافتی را بازتاب می کند. زرد رنگی که ژرفا و عمق ندارد. بُرد آن نسبت به رنگهای دیگر زیادتر است و از بسیاری از ویژگی های سفید برخوردار است. رنگ ترش است و نمودار ترشی های متفاوت. صدای زیر ویولن « زرد » است. آواز بلبل و قناری زرد است. رنگ زرد وقتی یکدست باشد، شادی آفرین و هنگامی که با تغییرات زمینه های رنگی همراه باشد ایجاد هیجان و ناراحتی تا حد اضطراب می کند. زرد رنگ بی خوابی، بیداری، بیماری، نا امیدی، هیجان، اضطراب و تلاطم فکری است. همچنین رنگ آغاز بهار، رسیدگی کشت، نمودار نیروی فزون نهفته در دانه است.

رنگی است مادی و زمینی که هرگز نمودار ژرفا نیست. رنگی است با موضوع عمودی و بنابراین با خط عمودی هم سنگ می شود. رنگ زرد رنگ جوانی، نشان روشنی و نور و نشان دانش و معرفت است. در بعضی اوقات رنگ زرد به عنوان القاء کننده تنفر مطرح می شود، این حالت زمانی مورد قبول است که پس زمینه ی آن مشکی باشد زیرا تضاد این دو رنگ بسیار شدید است و در هیچ شرایطی با هم هماهنگی ندارند. در صورتی که همین رنگ در پس زمینه ی سبز زندگی و امید را به نمایش می گذارد.

.

آبی :   آبی، رنگی است آرام و درونگرا. بیننده را به سوی خود می کشد و در درون آرامش خود، نرم می سازد و به خواب می برد. چشم را به خود متوجه می کند. رنگ آبی موافق با وضعیت خط افق است. آبی، رنگی است الهی و آسمانی. رنگی است مطیع، سر به راه و سازشکار. آبی رنگ زمستان و سرمای آن است. آبی رنگ خلاقیت است. آرامش و سکونی که از آن به ما می رسد نتیجه رشد مقتدر و طبیعی آن است.

در استفاده از رنگ آبی بیننده همیشه منتظر یک نو آوری و کار جدید است. زلالی، پاکی و خلوص را می توان توسط رنگ آبی بوجود آورد. طعم آبی، بی طعمی و کمی متمایل به شیرینی است. رنگ آبی همیشه سایه دار است و همواره میل دارد در تاریکی خود نمایی کند. همیشه نامحسوس است و در عین حال هوای شفافی را می نمایاند. آبی با روان آدمی پیوند می خورد و تا اعماق و انتهای روح نفوذ می کند. آبی معنی ایمان می دهد. سمبل جاوید است.

.

قرمز :  قرمز، رنگی گرم و دارای نیروهای برون گراست. رنگِ توان و فعالیت بسیار زیاد و رنگ مقوی قلب است. طعم آن شیرین است. قرمز رنگ حق، حقیقت، پیکار و بلاخره شهادت است. قرمز پایان تابستان و آغاز پاییز است.

در تطابق با خط، گویای خط قطری همگن است. قرمز، رنگی است که فرو رفتن و ماندن در آن می سوزاند و کناره گیری از آن گرما می دهد. رنگ عشق و تشکیل خانواده است. قرمز سمبل حیات و زندگی، عامل مؤثری در سازندگی و تشدید رویش گیاهان و بیان کننده ی هیجان و شورش است، نشانی تثبیت شده از مبارزه، انقلاب و شورش. اثر هیجان و هوس را به خوبی نشان می دهد، این رنگ اگر در پس زمینه تیره قرار گیرد وحشت، ناپایداری و پلیدی را نشان می دهد و اگر در پس زمینه روشن قرار گیرد معرف یک عشق سطحی و زودگذر است.

.

نارنجی :  نارنجی، رنگی است که خواص بصری آن آتش و خواص روانی آن گرما است. نارنجی رنگ جوانی است. رنگ شادابی است. رنگ جشن و سرور است و رنگ میوه های تازه رسیده. حالتی از اضطراب و عدم ثبات را شامل می شود. آمیخته با کمی سفید، رنگ بلوغ زنانه است و آمیخته با کمی مشکی، رنگ بلوغ مردانه است. در ارتباط با خط، خطی است آزاد و متمایل به عمودی.

.

سبز :   سبز معتدل و اعتدالش سرد است. در سبز توان آرامش وجود دارد. رنگ تعقل، تفکر و آرامش خردمندانه است. رنگ صلح و صفا است. رنگ سبز، رنگ امید به زیستن و ادامه ی حیات در بهترین شرایط خود است. این رنگ در حالی که در غرب مفهوم مطلق زندگی است (Western Green) در شرق یک رنگ روحانی و مذهبی به حساب می آید.

(Eastern Green) طعم رنگ سبز، نه شیرین است نه شور، نه ترش است و بی مزه، نه تند است نه تلخ، طعم آب گواراست. سبز رنگ پایان بهار است و آغازین تابستان. در تطابق با خط، خط قطری است.

.

بنفش :   رنگ بنفش نمایشگر بی خبری، بی اختیاری، ظلم و دشواری است و رنگی مرموز و بر انگیزاننده احساسات. اگر در سطوح وسیع به کار بریم حالت ترس را نشان می دهد؛ به خصوص اگر بنفش متمایل به ارغوانی باشد که در طبیعت و مناظر اغلب به چشم می خورد. بنفش از نظر ظاهری و بصری معرف رنگین کمان و از نظر معنا القاء کننده امید است. در ارتباط با خط، رنگ خط آزاد متمایل به افقی است که اگر با خط آزاد متمایل به عمودی آگین شود، گرمتر و سرخ می شود. صدای بنفش بم است و طعم آن گَس. بنفش سمبل هرج و مرج، مرگ، ستایش و عظمت است. بنفش آبی، رنگ القاء کننده ی تنهایی است. بنفش قرمز، نشان عشقی یزدانی و سلطه ی روحانی است.

۵ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۱۴ دی ۹۷ ، ۱۶:۵۹
a.r rashvanlui

دوستان سلام

میدونین که برای افزایش عملکرد سیستم خصوصا در سیستم های طراحی و مهندسی سیستم عامل و نرم افزارهای مرتبط با طراحی بر روی درایو های جامد اس اس دی نصب میشه و چون شما پول زیادی رو برای خرید پرداخت کردین اینجاست که هر گیگابایت براتون با ارزش تر از قبل میشه :-). امروز یکی از خریداران درایو اس اس دی ما تماس گرفتن و مشکلشون این بود که چرا یکی از فایل های موجود در درایوی که سیستم عامل ویندوز نصب شده به اسم Hiberfil.sys حجم بالای 30 گیگابایت رو داره. (سیستمی که این دوستمون از ما خریداری کرده بودن 32 گیگابایت حافظه RAM داشت).

دلیل ساخته شدن این فایل و روش آزاد سازی فضای اشغال شده توسط اون رو در ادامه براتون نوشتم.

هر چه که RAM بیشتری بر روی سیستمتون باشه اندازه این فایل هم بیشتره. سیستم عامل ویندوز دو حالت مدیریت برق داره : یکی Sleep و دیگری Hibernate. اگر برای خاموش کردن سیستم از حالت دوم یعنی Hibernate استفاده کنید کل محتویات RAM بر روی دیسک نوشته میشه و بعد سیستم خاموش میشه و شما میتونید حتی برق و باطری سیستم رو هم قطع کنید، بعد از روشن کردن سیستم، شما دقیقا به همون وضعیتی که سیستمون قرار داشته برمیگردید مثلا: برنامه ای در حال پخش کردن موسیقی بوده و یا پروژه شما در 3DsMax فقط باز بوده و ... 

فایلی که وظیفه نگه داری اطلاعات RAM شما رو داره همین Hiberfil.sys هست و توسط سیستم عامل ویندوز مدیریت میشه و شما به صورت عادی قادر به پاک کردن اون نیستید. در ادامه میگم چطور میشه فایل رو پاک کرد.

اگر هیچوقت از Hibernate نمیخواهید استفاده کنید میتونید اون رو غیر فعال کنید تا فایل Hiberfil.sys هم از روی سیستم شما پاک بشه. برای غیر فعال کردن در ویندوز 7 یا Vista:
1-منوی استارت رو باز کنید و توی قسمت Search تایپ کنید cmd
2-از لیست روی گزینه ای که به نام cmd پیدا شده راست کلیک کنید و Run as administrator رو انتخاب کنید.

3- توی پنجره سیاه رنگی که باز شده تایپ کنید Powercfg -h off و بهد کلید Enter رو بزنید.

حالا دیگه Hibernate غیر فعال شده و اگر به درایو ویندوز برگردید میبینید که دیگه خبری از این فایل نیست و اون فضا آزاد شده.

منبع :  www.howtogeek.com

۵ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۹ دی ۹۷ ، ۱۶:۰۶
a.r rashvanlui

در سال ۱۹۵۸ وقتی اصلاحیه قانون اساسی سوئیس در موضوع عدالت اجتماعی در حال بررسی بود،رییس مجلس قانون اساسی در رستورانی شاهد داستان زیر بود که مسیر بررسی را تغییر داد وامروز سوئیس بالاترین سطح عدالت اجتماعی را در دنیا برای ملت خود یدک میکشد.او میگوید؛
در میز مجاور من مردی یه ساندویچ برای دوتا پسر کوچیکش گرفت؛
گذاشت روی میز،
به اولی گفت: "تو نصف کن!"
و به دومی گفت: "و تو انتخاب کن!"
مات و مبهوت نحوه ی تربیت وعدالت این مرد شدم!!
یعنی اگه اولى یه وقت عمدا نامساوى نصف کنه، دومى حق داشته باشه که اول انتخاب کنه!
فهمیدم "که قانون پدر است "
دولت "پسر اول "و ملت "پسر دوم"
وتا امروز این تجربه در همه ارکان سوئیس حاکم است.

۱۲ نظر موافقین ۹ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۷ ، ۱۳:۳۹
a.r rashvanlui

نتیجه تصویری برای سیب

مادامى که سیب با چوب باریکش به درخت متصل است
همه عوامل در جهت رشدش در تلاشند..
باد باعث طراوتش میشود
آب باعث رشدش میشود
و آفتاب پختگی و کمال میبخشد
اما ...
به محض منقطع شدن از درخت
و جدایى از "اصل",
آب باعث گندیدگی
باد باعث پلاسیدگی
و آفتاب باعث پوسیدگی
و ازبین رفتن طراوتش میشود.
مراقب وصل بودن به "اصالتمان" باشیم که انسانیتمان از بین نرود .

۸ نظر موافقین ۷ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۰:۴۷
a.r rashvanlui

.

با این راهکار هنگام بالا آمدن ویندوز از  شر باز شدن خودکار بعضی از  برنامه ها که سبب کندی سرعت شما می شود، جلوگیری کنید.

در ویندوز نرم افزار های نصب شده ای وجود داد که با بالا آمدن آن به طور خودکار اجرا می شوند. اجرای خودکار برخی از این برنامه ها ممکن است سبب مزاحمت یا کند شدن سرعت بوت در ویندوز شما شود.

مراحل انجام در win10 :

1. ابتدا روی نوار تسک بار ویندوز راست کلیک کرده و گزینه Task Manager را انتخاب کنید.

.

۵ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۷ ، ۱۰:۴۵
a.r rashvanlui

ضرب المثل خر من از کره گی دم نداشت !

مردی خری دید که در گل گیرکرده بود و صاحب خر از بیرون کشیدن آن خسته شده بود. برای کمک کردن دُم خر را گرفت، وَ زور زد، دُم خر از جای کنده شد.
فریاد از صاحب خر برخاست که « تاوان بده»!

مرد برای فرار به کوچه‌ای دوید ولی بن بست بود. خود را در خانه‌ای انداخت. زنی آنجا کنار حوض خانه نشسته بود و چیزی می‌شست و حامله بود. از آن فریاد و صدای بلندِ در ترسید و بچه اش سِقط شد.
صاحبِ خانه نیز با صاحب خر همراه شد.
مردِ گریزان بر روی بام خانه دوید. راهی نیافت، از بام به کوچه‌ای فرود آمد که در آن طبیبی خانه داشت. جوانی پدربیمارش را در انتظار نوبت در سایۀ دیوار خوابانده بود.

مرد بر آن پیرمرد بیمار افتاد، چنان که بیمار در جا مُرد. فرزند جوان به همراه صاحب خانه و صاحب خر به دنبال مرد افتاد!
مَرد، به هنگام فرار، در سر پیچ کوچه با یهودی رهگذر سینه به سینه شد و او را به زمین انداخت. تکه چوبی در چشم یهودی رفت و کورش کرد.
او نیز نالان و خونریزان به جمع متعاقبان پیوست !

مرد گریزان، به ستوه از این همه،خود را به خانۀ قاضی رساند که پناهم ده و قاضی در آن ساعت با زن شاکی خلوت کرده بود. چون رازش را دانست، چارۀ رسوایی را در طرفداری از او یافت: و وقتی از حال و حکایت او آگاه شد، مدعیان را به داخل خواند. نخست از یهودی پرسید. یهودی گفت: این مسلمان یک چشم مرا نابینا کرده است. قصاص طلب میکنم. قاضی گفت: دَیه مسلمان بر یهودی نصف بیشتر نیست.باید آن چشم دیگرت را نیزنابینا کند تا بتوان از او یک چشم گرفت! وقتی یهودی سود خود را در انصراف ازشکایت دید، به پنجاه دینار جریمه محکوم شد!.. جوانِ پدر مرده را پیش خواند. گفت: این مرد از بام بلند بر پدر بیمار من افتاد، هلاکش کرده است. به طلب قصاص او آمده‌ام.

قاضی گفت: پدرت بیمار بوده است، و ارزش زندگی بیمار نصف ارزش شخص سالم است. حکم عادلانه این است که پدر او را زیرهمان دیوار بخوابانیم و تو بر او فرودآیی، طوری که یک نیمه ی جانش را بگیری!جوان صلاح دید که گذشت کند، امابه سی دینار جریمه، بخاطرشکایت بی‌مورد محکوم شد!

چون نوبت به شوهر آن زن رسید که از وحشت سقط کرده بود، گفت : قصاص شرعی هنگامی جایز است که راهِ جبران مافات بسته باشد.
حال می‌توان آن زن را به حلال در عقد ازدواج این مرد درآورد تا کودکِ از دست رفته را جبران کند. برای طلاق آماده باش!..مردک فریاد زد و با قاضی جدال می‌کرد، که ناگاه صاحب خر برخاست و به طرف در دوید. قاضی فریاد داد: هی! بایست که اکنون نوبت توست!

صاحب خر همچنان که می‌دوید فریاد زد: من شکایتی ندارم. می روم مردانی بیاورم که شهادت دهند خر من، از کره‌گی دُم نداشت!

#احمد_شاملو
📚 کتاب کوچه

۷ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۷ ، ۲۰:۱۱
a.r rashvanlui

🔸چه قصد تغییر شغل فعلیتان را داشته باشید، یا تازه فارغ التحصیل شده‌اید و تلاش می‌کنید برای اولین بار استخدام شوید، در هر دو صورت بدون توجه به سن یا تجربه استخدام در بازار کار می‌تواند امری دشوار و سخت باشد.

🔸با جستجو در اینترنت برای یافتن فرصت‌های شغلی شروع کنید، رزومه کاری و نامه ارسالی خود را مطابق با آنچه کارفرمایان می‌خواهند تنظیم کنید و سپس این رزومه‌ها را ارسال کنید. این فرایند ممکن است دلهره‌آور باشد، اما با داشتن اراده و برنامه‌ای خوب فرصت مناسبی را پیدا خواهید کرد.

1⃣ پیدا کردن فرصت شغلی

▪️آنلاین جست‌وجو کنید

▪️از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

لینکدین: شما می‌توانید از این سایت برای ایجاد یک پروفایل حرفه‌ای آنلاین استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید یک بیوگرافی پست کنید که کارفرمایان بالقوه را از وجود شما مطلع می‌سازد.

توییتر: اگر با توییتر آشنا هستید، می‌توانید شرکت‌هایی را که علاقه مند هستید دنبال کنید و پست‌های تبلیغاتی را مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید در این سایت از هشتگ‌های محبوب مانند #شغل و #جستجوی شغلی استفاده کنید.

▪️از بانک اطلاعاتی کار دولتی استان خود استفاده کنید.

▪️شبکه‌سازی کنید.
شبکه‌سازی فرصتی برای تقویت ارتباط با افراد در حوزه حرفه‌ای شما است. برای این امر می‌توانید با این افراد تماس بگیرید:
اساتید سابق، کارفرمایان گذشته، کارمندان شرکتی که می‌خواهید برای آن کار کنید، کسی که می‌دانید شغلی شبیه به آنچه که می‌خواهید، دارد و ...

▪️به دیگران بگویید به دنبال کار هستید

▪️در نمایشگاه شغلی شرکت کنید.

▪️سازمان یافته باشید. زمانی را برای ایجاد طرح چگونگی انجام جستجوی شغلی خود، اتخاذ کنید.

2⃣ ایجاد رزومه

▪️رزومه خود را با شغل درخواستی مطابقت دهید. زمانی را به تغییر دادن رزومه‌ خود متناسب با هر درخواست شغلی اختصاص دهید. اطمینان حاصل کنید که بر مهارت‌هایی که برای آن کار خاص مهم هستند، تأکید داشته باشید.

▪️یک پروفایل شخصی ایجاد کنید. رزومه خود را با کمی اطلاعات در مورد خودتان شروع کنید. یک پاراگراف مختصر بنویسید که کارفرمایان را در مورد مهارت‌هایتان مطلع می‌سازد و به آن‌ها می‌گوید که چه مهارت‌های خاصی را می‌توانید به این کار بیاورید.

▪️یک نامه همراه بنویسید. بسیاری از شغل‌ها فقط نیاز به یک رزومه دارند، اما بعضی دیگر نامه همراه نیز می‌خواهند. یک نامه کتبی خوب باید تجربه و مدارک شما را توضیح دهد.

▪️با دقت ویرایش کنید. اطمینان حاصل کنید که هر گونه املای غلط یا خطاهای دستوری را رفع کنید. از یک دوست یا اعضای خانواده بخواهید که آن را بخواند و اشتباهاتش را پیدا کند.

▪️پست‌های آنلاین خود را ویرایش کنید. مراقب باشید که پروفایل‌های رسانه‌ای مثبت و حرفه‌ای ایجاد کنید. یک کارفرمای بالقوه ممکن است اطلاعات شما را مشاهده کند.

3⃣ درخواست کار

▪️به دقت توصیف شغل را بخوانید. برای شغل‌هایی که مطلقاً برای آن‌ها واجد شرایط نیستید درخواست نکنید.

▪️کلید واژه‌ها را هایلایت کنید. به آنچه موقعیت شغلی تأکید دارد توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که این اصطلاحات را هم در رزومه و هم در نامه همراه خود ذکر می‌کنید.

▪️رزومه خود را اصلاح کنید. طمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات شما به درستی وارد شده‌اند.

▪️مصاحبه‌ خود را به خوبی پشت سر بگذارید. اگر از شما خواسته شد برای مصاحبه بروید، زمانی را به آماده شدن اختصاص دهید. لباس حرفه‌ای بپوشید، تماس چشمی داشته باشید و با اطمینان صحبت کنید، به موقع برسید.

▪️پیگیری کنید. اگر یک مصاحبه داشته‌اید، نوشتن یک یادداشت کوتاه برای تشکر امری پسندیده است. به طور معمول این کار توسط ایمیل انجام می شود. شما همچنین می‌توانید پس از ارسال یک درخواست شغلی پیگیری کنید.

۷ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۴۴
a.r rashvanlui

اطلاعیه جذب لیسانس وظیفه ( امریه ) در سال 1397

دادگستری استان خراسان شمالی با عنایت به اختصاص سهمیه امریه در سال 97 ، اقدام به جذب تعداد محدودی از واجدین شرایط ذیل الذکر را جهت اشتغال به کار در دادگستریر در دوره های آموزشی ( تاریخ اعزام ) 02/08/97 ، 02/10/97 ، 02/12/97 پس از تایید هسته گزینش و حفاظت اطلاعات دادگستری استان می نماید:

  • ·       رشته های تحصیلی مورد پذیرش :

1 – علوم قضایی  2- ( الهیات و معارف اسلامی ) ، ( علوم قرآنی و حدیث ) و ( فقه و مبانی حقوق اسلامی ) 3- فقه و حقوق 4- حسابداری 5- مدیریت 6- عمران

 

  •  بکارگیری مشمولین پس از پایان دوره آموزشی نظامی صرفا در مناطقی که از سوی دفتر سیاست گذاری حفاظت اطلاعت فرماندهی کل قوا مورد تایید واقع شده امکان پذیر است. لذا انتقال و جابه جایی مشمولین در سطح استان امکان پذیر نمی باشد.

 

  • با عنایت به اینکه سهمیه داوطلبین در مقطع تحصیلی فوق لیسانس محدود می باشد و این سهمیه در دوره اعزام 01/02/97 تکمیل شده است. لذا پذیرش متقاضیان در مقطع تحصیلی فوق لیسانس امکان پذیر نمی باشد و فقط از دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس مرتبط پذیرش خواهد شد.

 

  • واجدین شرایط میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 05832740150 ( آقای مهرگان ) تماس حاصل و یا به اداره کل دادگستری استان ، واحد امور اداری و استخدامی به آدرس: بجنورد – بلوار 42 متری ، روبروی پلیس راه  بصورت حضوری مراجعه نمایند.

 

(( امور اداری و استخدامی دادگستری استان خراسان شمالی ))

۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۴۷
a.r rashvanlui

🔘 روشهای اثربخش یادگیری، تنوع زیادی دارند. ما با انجام دادن، با اشتباه کردن، با الگوبرداری، با چرخش شغلی، با دیدن و شنیدن و ... یاد می گیریم.

🔘 یاد دادن هم یکی از روش های موثر یادگیری است. کسی که یاد می دهد، بویژه وقتی خوب یاد می دهد، نمی تواند قبلا خوب یاد نگرفته باشد. اگر بتوانیم "یادگیری مبادله ای" یعنی یاد دادن و یاد گرفتن را در سازمان و در بین همکارانمان به یک سنت پسندیده و یک روال جاری و رایج تبدیل کنیم، از منافع پرتعداد آن برخوردار خواهیم شد، از جمله:

▪️آنها که یاد می دهند یاد هم می گیرند.
▪️آنچه بین طرفین یادگیری مبادله می شود کاربردی است.
▪️روابط بین کارکنانی که به یکدیگر یاد می دهند تلطیف می شود و این روابط حسنه، روی کار و فضای همکاری آثار مطلوبی دارد.
▪️دانش و تجارب و اطلاعات کارکنان در سازمان باقی می ماند و با رفتن آنها از دست نمی رود.

🔘 کارکنانمان را تشویق کنیم که به یکدیگر یاد بدهند. در مورد قدردانی و پرداخت پاداش به کسانی که این کار را می کنند خسیس نباشیم.
وقتی معلم یا مربی را از خارج از سازمان دعوت می کنیم تا از او یاد بگیریم، هزینه ها را هم می پذیریم و می پردازیم، چرا در مورد همکارانمان این کار را نکنیم؟

۹ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۲۷
a.r rashvanlui

می دانید چرا در دنیا هیچگاه مسابقه " خرسواری" برگزار نمی شود؟!

پس از انجام تحقیقات میدانی و عملی بسیار جانورشناسان، مشخص شد که اسب ها در میدان مسابقه فقط در خط راست و مستقیم حرکت کرده و نه تنها مانع جلو رفتن و تاختن سایر اسبها به جلو نمی شوند،
بلکه هرگاه سوارکار خودشان یا سایر اسبها به زمین بیفتد، تا حد امکان که بتوانند آن سوارکار سقوط کرده را لگد نمی کنند.

اما خرها وقتی در خط مسابقه قرار می گیرند، پس از استارت اصلا توجهی به جلو و ادامه مسیر مسابقه به صورت مستقیم نداشته و فقط به خر رقیب که در جناح چپ و یا راستش قرار دارد، پرداخته و تمام تمرکزش، ممانعت از کار دیگران است!
یعنی تنها هدفشان این است که مانع رسیدن خر دیگر به خط پایان شوند!
حتی به این قیمت که خودشان به خط پایان نرسند.

امروزه از این موضوع در علم مدیریت بسیار استفاده می شود و بدین معناست که افراد ناتوان که می دانند خود به خط پایان نمی رسند، با سنگ اندازی و ایجاد مشکلات و چوب لای چرخ دیگران گذاشتن، به بهانه مختلف، مانع رسیدن دیگران به اهدافشان می شوند و در اصطلاح میگویند: "فلانی، مسابقه خر سواری راه انداخته است".

 

۱۴ نظر موافقین ۱۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۷ ، ۱۲:۵۹
a.r rashvanlui

زن فقیری که خانواده کوچکی داشت، با یک برنامه رادیویی تماس گرفت و از خدا درخواست کمک کرد.
مرد بی ایمانی که داشت به این برنامه رادیویی گوش می داد، تصمیم گرفت سر به سر این زن بگذارد. آدرس او را به دست آورد و به منشی اش دستور داد مقدار زیادی مواد خوراکی بخرد و برای زن ببرد ضمنا به او گفت: وقتی آن زن از تو پرسید چه کسی این غذا را فرستاده، بگو کار شیطان است.
وقتی منشی به خانه زن رسید، زن خیلی خوشحال و شکرگزار شد و غذاها را به داخل خانه کوچکش برد. منشی از او پرسید: نمی خواهی بدانی چه کسی غذا را فرستاده؟
زن جواب داد: نه، مهم نیست وقتی خدا امر کند، حتی شیطان هم فرمان می برد.❤️

۱۱ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۹۷ ، ۰۰:۵۲
a.r rashvanlui

در سال 1913 یک مهندس کشاورزی فرانسوی به نام " رینگلمن " در یک آزمایش طناب کشی بین گروه های 1 تا 8 نفری دریافت که با اضافه شدن هر یک عضو به گروه؛ از میانگین انرژی نفرات برای کشیدن طناب و برنده شدن کاسته می شود.
این پدیده جالب و البته منفی را «تنبلی گروهی » می نامند که به مخدوش شدن مسئولیت مربوط است.

🚨تنبلی گروهی در دو مرحله رخ میدهد:

در مرحله اول کارکنانی که سواری مجانی می گیرند و تنبلی می کنند چون فکر می کنند بقیه اعضاء جای خالی آنها را پر می کنند و در مرحله بعد پرکارها هم درعکس العمل به تنبلی بقیه نفرات دست از تلاش و سخت کوشی برمی دارند.

این تحقیق جالب بعدها با ظرافت بیشتری تکرار شد، به نحوی که افراد ابتدا به صورت انفرادی یعنی در شرایطی که همه مسئولیت فقط بر دوش آنها بود طناب را کشیدند،سپس وقتی چشمانشان بسته بود و فکر می کردند عضو یک گروه طناب کشی هستند کار را ادامه دادند و در حالی که در حالت دوم هم واقعا تنها بودند و فقط تصور می کردند تنها نیستند عملکرد و تلاش کمتری از خود نشان داده و ثبت کردند!!
دو عامل، تنبلی گروهی را تشدید می کند و مدیران باید مراقب آنها باشند:

❌اول : بزرگ بودن اندازه گروه

❌دوم: فقدان انگیزه کافی برای وارد شدن و باقی ماندن در گروه

👈به این ترتیب راه حل هم روشن است:

✔️تشکیل گروه های کاری کوچک
✔️واگذاری مسئولیت های دقیق و قابل اندازه گیری و قابل پیگیری به هر یک از اعضاء
✔️فراهم کردن امکان ارزیابی تلاش و سهم هر عضو توسط سایر اعضاء به نحوی که هر عضو گروه ، بقیه را برای سخت کوشی تحت فشار قرار دهد.
✔️پاداش به هر عضو بر مبنای سهم و نقش او
✔️خلاص کردن گروه از شر تنبل ها!

۸ نظر موافقین ۱۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۷ ، ۲۰:۵۸
a.r rashvanlui

این عبارت، لطیفه ای قدیمی بود که؛

"نادانی یک دو ریالی سوراخ پیدا کرد، پنج ریال داد تا آن را برایش لحیم کنند".
شاید در نگاه اول بگوئیم که هیچ کس چنین کاری نمی کند اما این واقعیتی است که در زندگی بسیاری از انسانها وجود دارد.
گاهی یک مشکل بوجود می آید که مقداری خسارت مالی ایجاد می کند، برخی افراد مبالغی بیش از آن خسارت را هزینه می کنند تا به خیال خودشان آن خسارت را جبران کنند.
شما این کار را نکنید.


/نبوغ مالی 

۱۰ نظر موافقین ۱۳ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۰۲
a.r rashvanlui

دکتر علی_اصغر_پورعزت

چندی پیش در سفر عتبات، با ناهماهنگی‌های زیادی مواجه شدیم که موجب آزردگی و رنج زوار می‌شدند. وقتی به مدیر کاروان اعتراض کردم، گفت: به خاطر امام «علیه‌السلام» تحمل کنید، ثواب داره!

من به تعبیری به او گفتم که شما به خاطر امام «علیه‌السلام»، درست کار کنید و شرافتمندانه رفتار کنید و مسئولیت‌پذیر باشید!

سپس در نحوه رفتار و توقعات او از مردم اندیشه کردم و متوجه نوعی سوءاستفاده از باورهای مردم شدم! این پدیده رفتاری را «تنبلی مذهبی» یا «طفره‌روی به بهانه مذهب» نامیدم.

در همین امتداد تأمل کردم که چقدر در کشور ما، به ویژه در عرصه‌های گوناگون اداره و حکمرانی، از مذهب و باورهای مذهبی مردم سوءاستفاده می‌شود.

مسئولان گوناگون در هر موقعیت بحران خویش‌ساخته، طلب‌کارانه و حق به جانب، از ما می‌خواهند که به خاطر اسلام، ایران و باورهایمان، نارسائی‌های عملکردی آنان را تحمل کنیم! خلاصه اینکه «اگر دین دارید، پس ما را با همه زشت‌خوئی‌هایمان تحمل کنید»!

گویا باور به مذهب و اخلاق و عشق به وطن، سنگری شده برای مخفی ساختن آلوده‌مرامی‌ها و بی‌لیاقتی‌های مدیران و حکمرانان و فرمان‌داران و شهرداران، در سطوح کوچک و بزرگ.

نسخه‌های گوناگون تنبلی مذهبی را می‌توان در دعاوی و وعده‌های «ژن‌خوب‌های شکم‌سیر» از جانب «مردم»، رصد کرد! به ویژه آنجا که عملکرد نابخردانه خود را مخفی ساخته، ادعا می‌کنند که «مردم ما مقاومند» یا «مردم ما تاب‌آورند»!

اینکه «مذهب بر قدرت تحمل و تاب‌آوری می‌افزاید»، بحثی است و اینکه «چرا باید سوء عملکرد شما با باورهای ما جبران شود؟»، بحثی دیگر!

ریشه‌ها و ابعاد تنبلی مذهبی در سازمان‌های دولتی:

پدیده «تنبلی مذهبی» یا «تن‌پروری در سایه مذهب» ( religious loafing)، از جمله بیماری‌های خاص جامعه ماست. این پدیده، کژکارد ابزارسازی سیاسی از مذهب بوده، به سوءاستفاده از باورهای لطیف مذهبی مردم انجامیده، ثمره گونه‌ای «ریاکاری آموخته‌شده» در جریان زندگی کاری است!
منظور از ریاکاری آموخته‌شده، گونه‌ای ریاکاری حرفه‌ای است که بتدریج به خصلت حرفه‌ای مدیران چاپلوس یا مزور تبدیل شده است!

در حالی که مدیر مسلمان، با اقتباس از خصال پرهیزگاران در روایت امام علی علیه‌السلام (خطاب به هُمام در نهج‌البلاغه، مشهور به خطبه متقین)، فردی متین، متواضع،سر به زیر، بی‌ادعا، مسئولیت‌پذیر و نسبت به همگان خدمتگزار است، مدیر ریاکار یا مدیر تن‌پرور در سایه مذهب، زشت‌خو، متکبر، پر سر و صدا ، مدعی، مسئولیت‌ناپذیر و از همه دنیا طلب‌کار است.

بر دانش‌پژوه اداره دولت و حکومت است که انواع جلوه‌های رفتاری «تن‌پروری مذهبی در سازمان» را رصد و شناسایی کرده، علل «بروز، ترویج، پاگیر شدن و متداول شدن آن» را ریشه‌یابی کند.

هشدار:
تا زمانی که در یک جامعه سازمانی، ریاکاری شرط بقا باشد، اخلاق مقوم حیات شرافتمندانه رشد نمی‌کند و در فرهنگ سازمان، پاگیر و متجلی نمی‌شود.

۹ نظر موافقین ۷ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۷ ، ۱۹:۴۷
a.r rashvanlui

۷ موردی که هرگز نباید در مصاحبه شغلی بگویید.

1⃣ در شرکت (یا کسب‌وکار) شما چه کاری انجام می‌شود؟

هرگز از مصاحبه‌کننده این سؤال را نپرسید! اگر نمی‌دانید کار شرکت (یا هر کسب‌وکار دیگری که متقاضی آن هستید) چیست یا اینکه برای چه کاری مصاحبه می‌کنید، چرا آنجا هستید؟ باید قبل از مصاحبه وب‌سایت رسمی شرکت را (در صورت وجود) مطالعه کنید.

2⃣ کارفرمای سابق من آدم مزخرفی بود

اگر شغل سابق‌تان را تحت شرایط سخت رها کرده‌اید، شاید فراموش کردن ضربه‌ای که از کارفرمایتان خورده‌اید بسیار دشوار باشد و شاید دل‌تان بخواهد این موضوع را به زبان بیاورید، اما این کار نه‌تنها راه خوبی برای معرفی خودتان به کارفرمای جدید نیست، بلکه شخصیت شما را نیز زیر سؤال می‌برد. زیرا افرادی که خوب تربیت شده‌اند به دیگران تهمت نمی‌زنند و پشت سر آنها غیبت نمی‌کنند.

3⃣ مشکلی به وجود می‌آید اگر … ؟

متقاضیان کار معمولا عادت دارند بلافاصله مکالمه‌ را به بحث در مورد نقص‌هایشان بکشانند. به همین دلیل آنها اغلب سؤالات این‌چنینی از مصاحبه‌ کننده می‌پرسند:

▫️اگر من کار با نرم‌افزار اکسل را خوب بلد نباشم مشکلی به‌وجود می‌آید؟
▫️من مدرک معتبر اپراتوری ندارم، آیا ایرادی دارد؟
▫️من قبلا هرگز چنین کاری را انجام نداده‌ام. مشکلی هست؟

اجازه بدهید آنها با توجه به سوابق و رزومه‌ شما بگویند چه چیزی مشکل‌ساز خواهد شد. نیاز نیست شما این کار را بکنید! اگر متقاضی این کار هستید، به‌طور قطع مهارت‌هایی دارید که برای کارفرما مهم است و خودش تصمیم خواهد گرفت که برای آن کار مناسب هستید یا خیر.

4⃣ من در فلان کار مهارت چندانی ندارم

نیازی نیست پرسش‌های خیالی برای خودتان درست کنید و از هر چیزی که در آن مهارت کافی ندارید صحبت کنید و مثلا بگویید: «من اطلاعات چندانی درباره‌ کلان‌داده‌ها ندارم!» آنها هرچه را که دانستن آن ضروری باشد می‌پرسند. بنابراین خودتان از پیش، مهارت‌هایی را که ندارید بازگو نکنید.

5⃣ من بسیار سخت‌کوش هستم ، من به‌سرعت یاد می‌گیرم و مواردی از این قبیل را عنوان نکنید

بسیاری از متقاضیان کار فکر می‌کنند اگر خود را سخت‌کوش جلوه بدهند یا ثابت کنند که به‌سرعت هرچه را بلد نیستند یاد می‌گیرند بهتر است، اما در واقع این‌طور نیست. این کار سطح شما را پایین می‌آورد و شما را در حالتی قرار می‌دهد که انگار دارید برای به‌دست آوردن کار التماس می‌کنید.
این رزومه‌ شماست که کارفرما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر شایستگی و اعتماد به‌ نفس کافی داشته باشید، کارفرما در استخدام‌تان تردید نخواهد کرد. بنابراین لازم نیست با التماس خودتان را فردی معرفی کنید که حاضر است به‌سختی کار کند.

6⃣ از شغل سابقم اخراج شدم

بهترین پاسخ در برابر پرسش مصاحبه‌کننده درباره‌ اینکه چرا کار سابق‌تان را رها کردید اینست که بگویید: «دیگر زمان مناسبی بود که آن کار را رها کنم. چیزهای زیادی از آن آموختم و دیگر چالش‌ها و جای پیشرفت بیشتری برایم نداشت.»
هرگز نباید بگویید اخراج شدم یا اینکه در شرایط بدی آنجا را ترک کردم. با این حرف ممکن است هر چیزی به ذهن فرد مصاحبه‌کننده خطور کند.

7⃣ اینکه دقیقا سر وقت به محل کارم برسم چقدر مهم است؟

اگر چنین سؤالی بپرسید، اعتماد فرد مصاحبه‌کننده نسبت به شما متزلزل خواهد شد. فقط زمانی می‌توانید در این مورد سؤال کنید که قرار باشد روی یک برنامه‌ انعطاف‌پذیر کار کنید.
این پرسش که «آیا به‌طور معمول برای شخصی که به این سِمت منصوب می‌شود، ساعت‌های کاری انعطاف‌پذیر وجود دارد؟» نشان‌دهنده‌ حرفه‌ای بودن شماست. در حالی‌که پرسیدن «آیا باید دقیقا سر ساعت مشخص به محل کارم برسم؟» کاملا بچگانه است.

برگرفته از: forbes

۶ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۷ ، ۲۱:۴۰
a.r rashvanlui


✅ به این شرکت ها دقت کنید:

شرکت Uber؛ بزرگترین شرکت اجاره تاکسی جهان، هیچ وسیله نقلیه‌ای ندارد!

شرکت Facebook؛ معروف‌ترین مالک رسانه جهان، هیچ محتوایی خلق نمی‌کند!

شرکت Alibaba؛ ارزشمندترین خرده‌فروشی جهان، هیچ انباری ندارد!

شرکت Airbnb؛ بزرگترین تهیه‌کننده منزل و محل اقامت، هیچ مسکنی برای اقامت ندارد!

مهم نیست که چقدر امکانات دارید؛ مهم این است که چه امکاناتی وجود دارد که استفاده کنید تا خودتان را بالا ببرید…

۱۱ نظر موافقین ۷ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۰۰
a.r rashvanlui

🔘 "کم‌تر حرف بزن و بیش‌تر گوش کن!"

«خانه‌ای که من در آن بزرگ شدم، پر بود از فعالیت‌های مختلف. مادرم مدام در حال طرح‌ریزی فعالیت‌های کارآفرینی جدید بود و من و خواهرانم به شدت مشغول اجرای آنها بودیم.»

در میان این هرج و مرج، پدر اما، لنگرگاه آرامش و ثبات و مسئول پشتیبانی از خانواده بود. وی می‌نویسد: «پدرم فرد ساکتی نبود. اما به اندازه‌ بقیه‌ ما حرف نمی‌زد. این حالت، باعث ایجاد یک تعادل معرکه در خانواده شده بود. ما می‌دانستیم هر اتفاقی که بیفتد، می‌توانیم به او تکیه کنیم.»

یکی از بهترین و ساده‌ترین پندهایی که از پدرم گرفتم این بود که گفت: «بیش‌تر از این‌که حرف بزنی، گوش کن. هیچ‌کس با شنیدن حرف‌های خودش چیزی یاد نگرفته است.»



۸ نظر موافقین ۹ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۵۱
a.r rashvanlui

 

معمولا اخطار با دنده‌ سنگین را درنقطه صفر سراشیبی‌ها می‌بینیم. سراشیبی‌ها در زندگی امروزی کم نیست. وقتی فرصتی بیش از ظرفیت و توانمندی خود در اختیار داریم، تقریبا هر جا که یک مانع متعارف برداشته می‌شود، یک سراشیبی پیش روی ما ظاهر می‌شود.

موارد زیر تنها نمونه‌هایی از سراشیبی‌های ممکن در مسیر کار و زندگی هستند:

🔹 وقتی مدیر من به علت اعتمادی که به من دارد، دستم را باز می‌گذارد تا خودم، حیطه‌ وظایف و مسئولیت‌هایم را تعیین کنم.

🔹 وقتی یک ابزار اطلاع‌رسانی رایگان مثل کانال تلگرام در اختیارم قرار می‌گیرد و می‌توانم با مخاطبان خود در مورد هر چیزی که به ذهنم می‌رسد صحبت کنم.

🔹وقتی وبلاگ دارم و فکر می‌کنم می‌توانم هر موضوعی را تحلیل کنم.

🔹وقتی می‌توانم پای سایت یا اکانت شبکه اجتماعی هر فردی – مستقل از جایگاه او نسبت به من – در مورد او و رفتار و زندگی و تصمیم‌هایش اظهار نظر کنم.

🔹 وقتی می‌توانم در حوزه‌هایی که تخصص ندارم فعالیت کنم.

🔹وقتی می‌توانم به‌خاطر رابطه‌ای که دارم، تقریبا هر مبلغی که دلم می‌خواهد وام بگیرم و به شرکت تزریق کنم.

🔹وقتی می‌بینم مشتری‌های بسیاری برای محصول و خدماتم وجود دارد و می‌توانم آن‌ها را به‌سرعت جذب کنم (بدون این‌که زیرساختهای درون‌سازمانی را برای آن حجم از مشتری فراهم کرده باشم).

🔹 وقتی فرصت هم‌کلامی و هم‌نشینی و دوستی با فرد یا افرادی را پیدا می‌کنم که در حالت عادی، از طبقه‌ اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی من، فاصله‌ قابل توجهی دارند و ممکن بود فرصت همراه‌شدن با آن‌ها هرگز برای من پیش نیاید.

🔹وقتی دیگری در مسیری که حرکت می‌کرده، زمین خورده و فرصت مناسبی است تا من هم – که قبلا هم‌قد او نبودم – در حال عبور لگدی هم به او بزنم یا از روی او عبور کنم.

🔹وقتی این اختیار به من داده می‌شود که براساس قضاوت شخصی خود، در مورد جذب و استخدام چند عضو جدید برای شرکت تصمیم بگیرم و انتظار هم نمی‌رود که در مورد تصمیم‌هایم پاسخ‌گو باشم.

🔹 وقتی دوستی مرا در جایی معرفی می‌کند و رابطه‌ تازه‌ای برایم می‌سازد و دیگران به اعتبار معرفی او، به من اعتماد می‌کنند.

🔹وقتی کسب و کارم به‌سرعت رشد می‌کند و چشم‌ها به سویم دوخته می‌شود تا در مورد کسب و کار و هر چیز دیگری خارج از فضای کسب و کار، اظهار نظر کنم.

🔹وقتی کسی اجازه می‌دهد یک گام به حریم خصوصی او نزدیک‌تر شوم یا اصلا گام در حریم خصوصی او بگذارم.

🔹 وقتی یک همکار یا دوست در یک جلسه، کمی کنار می‌کشد تا کمرنگ‌تر شود و من بهتر دیده شوم.

 

به این فهرست بالا، می‌توان ده‌ها و صدها مورد دیگر اضافه کرد.

من و احتمالا شما تجربه‌های فراوانی داریم که در چنین شرایطی قرار گرفته‌ایم و گاهی فراموش کرده‌ایم با دنده‌ سنگین حرکت کنیم.

محیط و شرایط محیطی، منابع و فرصت‌ها، اقبال عمومی به ما، همگی کمک کرده‌اند سریع‌تر از آن‌چه باید حرکت کنیم و بیشتر از آن‌چه مناسب است،‌ شتاب بگیریم.

فکر می‌کنم بسیاری از ما، هزینه‌های این بی‌دقتی را هم پرداخت کرده‌ایم و شاید هم‌اکنون در حال پرداخت آن باشیم.

 

            ✍️ اینفونت    

۱۱ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۴۰
a.r rashvanlui

تلفن

دنیای تلفن از قدیم تا به امروز دچار تغییرات زیادی شده است که همگی این تغییرات به نفع ساده کردن برقراری ارتباط بوده‌اند. برای خرید تلفن خانگی یا کاری ابتدا اطلاعات لازم را به دست آورید و سپس اقدام به خرید کنید. راهنمای خرید تلفن ما، امکان انتخاب بهترین تلفن را به شما می‌دهد.

 

آشنایی با انواع تلفن

تلفن‌های امروزی انواع متنوعی دارند که هر کدام امکانات متفاوتی به کاربرانشان می‌دهند. با چند نمونه از معروف‌ترین و بهترین تلفن های موجود در بازار بیشتر آشنا شوید.

تلفن سانترال: تلفن سانترال یکی از کاربردی‌ترین تلفن‌هاست. فرقی نمی‌کند یک خط داشته باشید یا ده‌ها خط. داشتن تنها یک تلفن سانترال برای پوشش دهی خطوط متعدد کافی است. این تلفن‌ها به‌خصوص برای اداره‌ها مناسب هستند و قابلیت برقراری تماس بدون هزینه در داخل شرکت را فراهم می‌کنند. همچنین به منشی تلفنی مجهزند که شماره داخلی‌های مختلف را اعلام خواهد کرد.

تلفن VoIp: تلفن Voip (وویپ) به معنی سیستم تلفنی مبتنی بر اینترنت است و به عبارت ساده‌تر از اینترنت برای برقراری مکالمات تلفنی استفاده می‌کند.

تلفن سیمی: تلفن باسیم یا تلفن سیمی از انواع قدیمی‌تر تلفن‌ رومیزی است که برای استفاده در کنار تخت در اتاق خواب یا میز کار مناسب است. 

تلفن بی سیم: تلفن بیسیم همان‌طور که از اسمش پیداست بدون سیم کار می‌کند و امکان حرکت در حین مکالمه را به کاربر می‌دهد. 

تلفن سیم کارتی: دستگاه تلفن شما می‌تواند گوشی تلفن ثابت معمولی باشد یا تلفن سیم کارتی. دستگاه تلفن معمولی برای شرایط معمولی مناسب است و تلفن سیم کارتی اغلب در جاهایی کاربرد دارد که به خطوط مخابرات دسترسی وجود ندارد. 

تلفن دو خط: تلفن دو لاین برای پوشش دهی دو خط مناسب است. اگر در منزلتان دو خط تلفن دارید و می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، یک گوشی تلفن دو خط تهیه کنید. 

تلفن برد بالا: تلفن‌های بی سیم برد بالا امکان برقراری و حفظ تماس با مسافت‌های دور را فراهم می‌کنند. برای مثال بعضی از انواع تلفن برد بالا تماس خود را تا فاصله یک کیلومتری حفظ می‌کنند. 

تلفن قدیمی: توجه به مدل تلفن هم مهم است. این روزها استفاده از انواع تلفن کلاسیک مثل تلفن دیواری سایر مدل‌های تلفن طرح قدیم مد شده است که می‌تواند حال و هوای گذشته‌ها را به دنیای امروز بیاورد.

 

بهترین مارک تلفن کدام است؟

بهترین تلفن ساخته کدام شرکت است؟ این سوالی است که جواب‌های متعددی دارد. بهترین تلفن ها معمولا ساخته هشت برند معروف هستند. برند تلفن ‌های پاناسونیک Panasonic، آلکاتل Alcatel، تلفن آ ا گ AEG، مارشال Marshal، موتورولا Motorola، تلفن وی تک Vtech و گیگاست Gigaset بهترین برندهای خارجی سازنده تلفن هستند. مسئله مهم این است که بدانید دقیقا از تلفنی که قصد خرید آن را دارید، چه می‌خواهید. مدل تلفن‌ های این شرکت‌ها آنقدر متنوع هستند که برای هر سلیقه‌ و نیازی گزینه‌ای دارند.

 

۶ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۳۷
a.r rashvanlui


Image result for ‫دست عشق‬‎

دختر دستش را بریده بود اندازه ای که نیاز به بخیه زدن داشت.
باشوهرش آمده بود.
وقتی خواست روی تخت دراز بکشد شوهرش نشست و سرش را روی پاهایش گذاشت.
تمام طول بخیه زدن دستش را گرفت و نازش را کشید و قربان صدقه اش رفت.
وقتی رفتند
هرکسی چیزی گفت
یکی گفت زن ذلیل
یکی گفت لوس،
یکی چندشش شده بود
و دیگری حالش بهم خورده بود!
یادم افتاد به خاطره ای دور روی همان تخت.
خاطره ی زنی با سر شکسته که هرچه گفتم چطور شکست فقط گریه کرد و مردی که می ترسید از پاسخ زن.
زن آنقدر از بخیه زدن ترسیده بود که بازهم دست مرد را طلب می کرد و مرد آنقدر دریغ کرد که من کنارش نشستم و دستش را گرفتم و آرام در گوشش گفتم لیاقت دستانت بیشتر از اوست.
اما وقتی آن ها رفتند کسی چیزی نگفت! هیچکس چندشش نشد و هیچ کس حالش بهم نخورد...
همه چیز عادی بنظر آمد ....
و من فکر کردم ما مردمی هستیم که به ندیدن عشق بیشتر عادت داریم تا دیدن عشق...


#تلنگر

۶ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۲:۴۳
a.r rashvanlui

✅فراخوان پذیرش مشمول وظیفه به صورت امریه در سازمان برنامه و بودجه کشور در سال 97

سازمان برنامه و بودجه کشور از دانش آموختگان دانشگاه های کشور که دارای شرایط ذیل می باشند، جهت گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی در سازمان مرکزی به صورت امریه در سال 1397 به تعداد 30 نفر دعوت به عمل می آورد.

- جذب مشمولین وظیفه در دو نوبت در سال (اعزام شهریور و آبان ماه) امکان پذیر می باشد.

🔻شرایط عمومی و اختصاصی جهت گذراندن دوره ضرورت:

- دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در رشته های تحصیلی مرتبط با وظایف و مأموریت های سازمان

- فارغ التحصیل از دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی

- داشتن حداقل معدل کل 16 برای رشته های فنی و مهندسی و 17 برای سایر رشته ها از دانشگاه های دولتی و 17 برای رشته های فنی و مهندسی و 18 در سایر رشته ها از دانشگاه آزاد اسلامی

- موفقیت در مصاحبه کمیته مربوطه و گزینش

🔺دانشگاه های مورد پذیرش

دانشگاه دولتی تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، شهید بهشتی، علم و صنعت ایران، خواجه نصیرالدین طوسی، فردوسی مشهد، چمران اهواز، تبریز، شیراز، گیلان، مازندران، اصفهان، کرمانشاه و دانشگاه های دولتی مراکز استانها
دانشگاه آزاد اسلامی علوم تحقیقات تهران، علوم تحقیقات قزوین، تهران مرکزی، تهران شمال، تهران جنوب، واحدهای علوم تحقیقات در مراکز استان ها


اولویت پذیرش با افراد بومی، خانواده ایثارگران (درجه 1) و نخبگان است.

تبصره 1: انتخاب آفراد مطابق با ضوابط دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح، داشتن یکی از شرایط (تأهل، معاف از رزم، خانواده محترم ایثارگران، تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی، مقاضی خدمت در مناطق محروم، حداقل 6 ماه سابقه عضویت در پایگاه مقاومت بسیج و نخبگان).

تبصره 2: ارسال مدارک به امور منابع انسانی و پشتیبانی 4 ماه قبل از اعزام به خدمت از طریق سامانه سازمان برنامه و بودجه کشور

🔺رشته های مورد نیاز:

مدیریت (کلیه گرایش ها)

اقتصاد (کلیه گرایش ها)

حسابداری

آمار و ریاضی

کشاورزی

جغرافیا

حقوق

مهندسی (صنایع، تأسیسات، مکانیک، نفت، عمران، نقشه برداری، برق، مخابرات الکترونیک، فنآوری اطلاعات و علوم رایانه)

برنامه ریزی (توسعه منطقه ای شهری و روستایی)

🔺مدارک مورد نیاز:

- تکمیل فرم درخواست گذراندن دوره ضرورت وظیفه در سازمان برنامه وبودجه کشور در سامانه سازمان

- برگه اعزام به خدمت بدون مهر غیبت

- تصویر آخرین مدرک تحصیلی معدل دار یا معرفی نامه دانشگاه به حوزه نظام وظیفه

- تصویر کلیه صفحات شناسنامه

- خلاصه سوابق تحصیلی، مطالعاتی و تجربی

*در صورت پذیرش در کمیته جذب، حداکثر سه ماه قبل از اعزام ارائه اصل و تصویر دفترچه اعزام به خدمت الزامی می باشد.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۲:۰۰
a.r rashvanlui

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: طی سال جاری تعدادی سرباز معلم در آموزش و پرورش استان جذب می شوند.

تصویر مرتبط

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۴۸
a.r rashvanlui

روشهای مختلفی برای اینکار وجود دارد که به اختصار 3 روش را در این مطلب اشاره خواهیم کرد .

1: غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10 از طریق سرویس Windows Update

این کار از طریق غیرفعال کردن سرویس Windows Update در ویندوز 10 صورت می‌گیرد. این روش منجر به غیرفعال شدن کامل دریافت خودکار آپدیت‌ها در ویندوز 10 می‌گردد.

بدین منظور ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.

در پنجره‌ی Run دستور services.msc را وارد نموده و Enter بزنید.

اکنون در پنجره‌ی Services، سرویس Windows Update را یافته و بر روی آن دوبارکلیک کنید.

سپس بر روی دکمه‌ی Stop کلیک کرده و Startup type را نیز بر روی Disabled تنظیم نمایید.

در نهایت بر روی OK کلیک کنید.

با توجه به این که روش منجر به غیرفعال شدن کامل آپدیت‌های خودکار (حتی آپدیت‌‌های ضروری و امنیتی) می‌شود پیشنهاد می‌کنیم از انجام آن اطمینان حاصل کنید.

2: غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10 از طریق رجیستری

ین روش از طریق ویرایش‌گر رجیستری ویندوز صورت می‌پذیرد و در کلیه‌ی نسخه‌های ویندوز 10 به جز نسخه‌‌‌ی Home امکان‌پذیر است.

 

ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.

در پنجره‌ی Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.

در پنجره‌‌‌ی Registry Editor به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU

اکنون در محدوده‌ی فضای خالی سمت‌ راست پنجره، راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-bit) Value را انتخاب نمایید.

نام این مقدار جدید را AUOptions را قرار دهید.

اکنون بر روی AUOptions دوبارکلیک کنید و در پنجره‌ی باز شده، در قسمت Value بر اساس یکی از موارد زیر مقدار دلخواه خود را وارد نمایید:

  • 1: اطلاع‌رسانی پیش از دانلود و نصب آپدیت‌ها.
  • 2: دانلود خودکار دانلودها و اطلاع‌رسانی پیش از نصب آن‌ها.
  • 3: دانلود خودکار دانلودها و برنامه‌ریزی جهت نصب آن‌ها.

 سپس بر روی دکمه‌ی OK کلیک نمایید.

3: غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10 از طریق Group Policy

این روش از طریق ویرایش‌گر Group Policy ویندوز انجام می‌گیرد. لازم به ذکر است Group Policy در تمامی نسخه‌های ویندوز 10 به جز نسخه‌ی Home وجود دارد.

 

برای این کار ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.

در پنجره‌ی Run عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.

اکنون در پنجره‌ی Local Group Policy Editor به مسیر زیر بروید:

Computer Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Windows 

اکنون در محدوده‌ی سمت راست، Configure Automatic Updates را یافته و بر روی آن دوبارکلیک کنید.

در پنجره‌ی باز شده، گزینه‌ی Enabled را انتخاب نمایید.

سپس در لیست آبشاری موجود،‌گزینه‌ی دلخواه خود را انتخاب نمایید:

  • Notify for download and notify for install: اطلاع‌رسانی پیش از دانلود و نصب آپدیت‌ها.
  • Auto download and notify for install: دانلود خودکار دانلودها و اطلاع‌رسانی پیش از نصب آن‌ها.
  • Auto download and schedule the install: دانلود خودکار دانلودها و برنامه‌ریزی جهت نصب آن‌ها.

سپس بر روی دکمه‌ی OK کلیک نمایید.

ا

۲ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۷ ، ۱۱:۳۱
a.r rashvanlui

شهروندان مجاز به ثبت نام کارت هوشمند ملی :

  • کلیه اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار می باشند.

ورود به سامانه ثبت نام

اینجا کلیک کنید

اولویت ثبت نام :

  • افرادی که با ورود به محدوده سنی ۱۵ سال تمام، واجد شرایط دریافت کارت ملی می شوند.
  • شهروندانی که کارت ملی نمونه سابق خود را بین سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ دریافت کرده و یا آنرا مفقود نموده اند.

پیش نیازها :

  • همراه داشتن شناسنامه عکس دار معتبر و خوانا.
  • همراه داشتن شماره ملی، کدپستی و نشانی محل سکونت.
  • آمادگی جهت اخذ تصویر چهره و اسکن اثر انگشت.

هزینه ها :

  • هزینه صدور کارت هوشمند ملی مبلغ ۲۰۰٫۰۰۰ ریال است که به یکی از دو شکل زیر دریافت می شود.
    • هنگام ثبت نام در همین سایت بصورت الکترونیکی با استفاده از کارت بانکی متصل به شبکه شتاب.
  • حداکثر کارمزد تکمیل ثبت نام مبلغ ۹۰٫۰۰۰ ریال می باشد که هنگام تکمیل ثبت نام توسط دفتر تکمیل ثبت نام به شکل نقدی، دریافت می گردد.
  • کارمزد تحویل کارت هوشمند ملی مبلغ ۲۰٫۰۰۰ ریال می باشد که هنگام تحویل کارت توسط دفتر تکمیل ثبت نام به شکل نقدی، دریافت می گردد.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ اسفند ۹۶ ، ۱۱:۰۱
a.r rashvanlui

امام على (ع) می فرمایند:

با صدقه و صله رحم، گناهان خود را پاک کنید و خود را محبوب پروردگارتان گردانید.

کَفِّروا ذُنوبَکُم وَتَحَبَّبوا اِلى‏ رَبِّکُم بِالصَّدَقَةِ وَ صِلَةِ الرَّحِمِ
================================================================================

جناب آقای …………………..

فرمانده محترم
موضوع : درخواست تغییر محل خدمت سربازی بعلت سرپرستی خانواده

با سلام و احترام
بدینوسیله به استحضار می رساند اینجانب ……………. فرزند ………………. از تاریخ ………………..خدمت مقدس سربازی را در پادگان …………… شهر …………… آغاز نموده ام، لیکن بعلت ازدواج / بعلت تکفل پدر و مادر که از بیماری قلبی رنج می برند و نیاز مند مراقبت می باشند / بعلت سرپرستی خانواده و اینکه کمک خرج و نان آور خانواده می باشم / دچار مشکلات عدیده مالی و روحی گردیده ام.

از آن مقام محترم تقاضا دارم با انتقال اینجانب به پادگان …………….. موافقت و اینجانب را از مشکل بسیار بزرگی که با آن مواجه هستم نجات بخشید. مدارک مربوط به ازدواج / تکفل / استشهاد محلی به پیوست بحضور ارسال می گردد.

 

امیدوارم خداوند در این دنیا به شما جزای خیر عطا نموده و در آخرت شما را با نیکان محشور فرماید .

از دستور مساعد جنابعالی جهت بررسی و حل مشکل کمال تشکر و سپاسگذاری را دارم.

با تشکر و سپاس

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ بهمن ۹۶ ، ۱۷:۵۰
a.r rashvanlui

نمونه متن تقاضا و درخواست انتقالی محل کار

پیامبر اعظم (ص) می فرمایند:

اى على! هرگاه وقت نمازت رسید، آماده آن شو وگرنه شیطان تو را سرگرم می‏کند و هرگاه قصد [کار] خیرى کردى شتاب کن وگرنه شیطان تو را از آن باز می‏دارد.

یا عَلىُّ اِذا حَضَرَ وَقتُ صَلاتِکَ فَتَهَیَّ لَها وَ اِلاّ شَغَلَکَ الشَّیطانُ وَ اِذا نَوَیتَ خَیرا فَعَجِّل وَ اِلاّ مَنَعَکَ الشَّیطانُ عَن ذلِکَ.

جناب آقای رییس …………….

رییس محترم …

موضوع : تقاضا و درخواست انتقالی به

با سلام و احترام

بدینوسیله به استحضار می رساند اینجانب کارمند …………….. از پرسنل رسمی شرکت می باشم که از تاریخ …………….در واحد ………………مشغول بکار گردیده ام.

لازم به ذکر است اینجانب متاهل بوده و  موطن اصلی اینجانب در شهرستان …………….می باشد .

با عنایت به اینکه بعلت پاره ای مشکلات خانوادگی و مشکل بیماری یکی از اعضای خانواده حضور اینجانب می تواند در حل مشکل بسیار کارگشا باشد در فکر انتقالی به شهرستان ……………بوده ام .

که از آن زمان تاکنون به انحاء مختلف امکان آن برایم فراهم نگردیده است و همین موضوع باعث شده تا در طول این مدت مشکلاتی عدیده ای در زندگی داشته باشم.

لیکن با گذشت زمان این مشکل پر رنگ تر شده است و تمام زندگی ام را تحت شعاع خود قرار داده است و مشخص نیست اگر همچنان ادامه پیدا کند دامنه این مشکلات تا کجا گسترش پیدا کند.

با اینکه میدانم کار و  زندگی در تهران مزایای بسیاری برای اینجانب چه از نظر ارتقای شغلی و راحتی زندگی برایم در پی خواهد داشت ولی ناچارم برای رهایی از مشکلات انتقالی گرفته و به شهرستان ……………نقل مکان نمایم.

لذا خواهشمند است تا حد امکان مرا در این امر یاری فرمایید. امید که پاداش کارهای خیر خود را از خداوند متعال دریافت دارید.

با تشکر

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ بهمن ۹۶ ، ۱۷:۲۷
a.r rashvanlui

جناب آقای فلانی

مدیر محترم  سازمان …. استان …

موضوع : درخواست امریه

با سلام و احترام

بدینوسیله به استحضار می رساند اینجانب فلانی   فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته ….. دانشگاه …. شهر …. که به تازگی فارغ التحصیل گردیده ام تمایل دارم تا خدمت مقدس سربازی را با اخذ امریه در آن سازمان بگذرانم و ضمن اخذ تجربه از راهنمایی ها ی متخصصین محترم آن سازمان نیز  بهره مند گردم.

در صورت پذیرش تقاضا اینجانب متعهد می گردم طی تمام مدت خدمت ، ضمن رعایت نظم و انضباط کاری؛ مقررات اداری آن سازمان را مد نظر قرارداده و امور محوله را به نحو احسن به انجام رسانم.

امید وارم که با این درخواست موافقت فرمایید.

پیشاپیش از بذل توجه حضرتعالی در این خصوص بی نهایت سپاسگذارم.

و من الله توفیق

فلانی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ بهمن ۹۶ ، ۱۷:۱۸
a.r rashvanlui

مرکز آموزش شهید با هنر باغین -کرمان (ناجا) 

برای بازگرداندن یا بازیابی صفحه اینستاگرام خود اینجا کلیک کنید !

به نام خدا

سلام

امیدوارم سلامت باشید و از تک تک ثانیه های عمرتون نهایت استفاده را ببرید.

از جایی شروع میکنم که برگه سبز به دست شما می رسه در برگه ی سبز تاریخ مراجعه به محل اعزام و مرکز آموزشی (شهید با هنر کرمان) نوشته شده است در تاریخ مذکور به محل اعزام مراجعه کنید. خودتون را اماده کنید برای سفری که پیش روی دارید حدود 2 روز وقت دارید.

 فقط لوازم ضروری را با خودتون ببرید چون به شما کمد یا فضایی برای  نگه داری وسایل تون نمیدن وفقط حق داشتن یک کیسه ی انفرادی شبیه به کیسه بکس های سایز متوسط را دارید و وسایل اضافی شما به انبار انتقال پیدا می کند که تا موقع مرخصی یا در اختیارتون قرار نمیگیره یا بسختی  میتونین به وسایلتون دسترسی داشته باشین.





***  این پادگان آب تموم حموم هاش و سرویسهای بهداشتی و محل های شست و شوی دستها شور میباشد. همیشه یادتون باشه صورتتون رو با آب شیرین بشورین تا چشمانتون عفونت نکنه.
***  بوفه پادگان خیلی از چیزهایی که بخواین رو داره از خوراکی بگیر تا ظرف غذا  و مواد شوینده و دمپایی و ...
***  پادگان عکاسی و خیاطی و اغذیه و دستگاه خودپرداز هم داره  پس نگران این موارد نباشین.

وسایل مورد نیاز:

۵۷۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۶ ، ۲۳:۴۰
a.r rashvanlui

.


.

اچ پی از کوله پشتی رونمایی کرده است که قادر است تا لپتاپ و گوشی وتبلت شما را شارژ کند در اخل این کوله پشتی از یک باطری ۲۲,۴۰۰mAh استفاده شده است و ادعا شده است که میتواند یک شارژ کامل را برای اغلب لپتاپ های اچ پی فراهم کند و حتی هر تبلت را بیش از سه بار شارژ کند و البته این امر در مورد گوشی های همراه به بیش از ده بار میرسد .

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۴۳
a.r rashvanlui

چگونه هکر شویم




هکر (hacker) کیست؟

پرونده اصطلاحات(Jargon File) شامل تعاریفی‌از' هکر' است که عموما در ارتباط با تعریف تکنیکی‌آن همراه با وصف سرخوشی‌حل مشکلات و مرتفع کردن محدودیت هاست. اگر شما می‌خواهید بدانید چگونه هکر شوید تنها دو تعریف به دردتان می‌خورد.

یک اجتماع ، یک فرهنگ مشترک ، از برنامه نویسان خبره و جادوگران شبکه که پیشینه آن از میان دهه ها به مینی‌کامپیوترهای‌اشتراک زمانی (time-sharing) و اولین تجریه های ‌ARPAnet می‌رسد. اعضای این فرهنگ اصطلاح ' هکر'  را ساختند . هکرها اینترنت را ایجاد کردند. آنان سیستم عاملUnix را آنچنان که امروز هست ایجاد کردند. هکرها usenet را اجرا کردند. آنان باعث شدند شبکه جهانی (World wide web) کار کند. اگر شما دارای این فرهنگ هستید و دیگران می‌دانند که شما چه کسی‌هستید و هکر می‌نامندتان؛ پس شما هکر هستید!

نگرش هکر محدود به 'هکرنرم‌افزار' نمی‌شود ، مردمانی‌هستند که منش هکر را به سایر زمینه ها مانند الکترونیک یا موسیقی‌سرایت می‌دهند. در حقیقت شما می‌توانید این فرهنگ را در بالاترین سطوح هر علم و هنری بیابید. هکرهای نرم‌افزار این هم روحان را در هر جا می‌شناسند، آنان را 'هکر ' می‌نامند و برخی‌معتقدند که طبیعت هکر واقعا مستقل از زمینه ایست که او در آن کار می‌کند. اما در تمام این مقاله ما بطور خاص بر مهارت ها و منش های‌هکر نرم‌افزار، و فرهنگ های مشترکی که واژه ی 'هکر' را بوجود آورد تمرکز خواهیم کرد.

گروه دیگری‌از مردم هستند که متکبرانه خود را هکر می‌نامند اما نیستند! این مردمان (که بیشتر نرهای نابالغند) کسانی‌هستند که سیستمهای‌کامپیوتری و مخابراتی را 'تخریب' می‌کنند. هکرهای واقعی‌اینان را 'شکننده (Cracker) ' می‌نامند و هیچ کاری‌به آنان ندارند. هکرهای واقعی اعتقاد دارند که اینان تنبل، بی‌مسئولیت و نه چندان باهوشند و می‌دانند که توانایی نفوذ به سیستمهای امنیتی‌شما را هکر نمی‌کند. همانگونه که دزدان اتومبیل را هیچگاه نمی‌توان مکانیک نامید. متأسفانه بسیاری از روزنامه نگاران و نویسندگان ناآگاهانه وا‌ژه ی' هکر ' را برای‌توصیف شکننده ها (Crackers) بکار می‌برند و هکرها را تا سرحد مرگ عصبانی می‌کنند.

تفاوت اصلی این است: هکرها می‌سازند اما شکننده‌ها ویران میکنند.

اگر می‌خواهید هکر باشید (همواره ) مطالعه کنید. اما اگر می‌خواهید شکننده شوید گروه خبری‌alt.2600 را بخوانید و آماده باشید که ۵ تا ۱۰ سال را در زندان بگذرانید، پس از اینکه فهمیدید به اندازه‌ای که فکر می‌کردید زرنگ نیستید. این تمام چیزی است که درباره ی‌شکننده ها (Crackers) خواهم گفت.

۲۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۵ ، ۱۰:۵۵
a.r rashvanlui


🚫 ترفند بلاک کردن افراد مزاحم در شبکه های اجتماعی

☘ بلاک کردن در تلگرام ( Telegram ) 👇

ابتدا وارد صفحه ی چت با فرد مورد نظر شوید سپس روی تصویر یا اسم فردی که می خواهید آن را بلاک کنید ، بزنید تا به پروفایل او وارد شوید . حالا در بالای صفحه ی پروفایل فرد مورد نظر ، باید روی قسمت سمت راست صفحه که سه نقطه ی افقی است بزنید و بعد از آن روی گزینه ی Block بزنید . در آخر فرد مورد نظر بلاک است .

برای آنبلاک کردن در تلگرام 👇

برای در آوردن فرد از بلاک ، باید به منوی سمت راست در تلگرام خود بروید و بعد از آن گزینه ی Prrivacy and Security را انتخاب کنید . سپس گزینه ی Block Users را انتخاب کنید و بعد از انجام اینکار ، لیست افرادی را که بلاک کرده اید نمایش داده می شوند . با نگه داشتن انگشت خود روی فردی که می خواهید آنبلاک کنید ، گزینه ی Unblock نمایش داده می شود و با انتخاب آن ، فرد آنبلاک می شود .

☘ بلاک کردن در بی تاک (Beetalk) 👇

اول باید آیدی فردی که می خواهید بلاک کنید را داشته باشید . سپش به پروفایل او بروید ، در ادامه باید بر روی گزینه ی Report زده و Harassment را انتخاب نمایید . حال ، شما باید پس از گذشت یک روز از انجام این کار ، آیدی فرد مورد نظر را به حدود 18 نفر از دوستان خود بدهید تا آنها هم این کار را انجام بدهند . حالا این فرد ، یک کاربر مسدود شده در بی تاک است .

☘ بلاک کردن در لاین 👇

در ابتدا باید به لیست دوستان خود در بخش Home در نرم افزار لاین خود شده و فرد مورد نظر را پیدا کنید و روی آن فرد ، صفحه ی لمسی را نگه داشته و در منوی باز شده پس از انجام این کار ، بر روی گزینه ی Block بزنید . حالا فرد مورد نظر بلاک است .

۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۱۴
a.r rashvanlui
آموزش پیدا کردن رمز وای فای WIFI (شبکه ای که به آن متصلید)

همانطور که می دانید تمام مودم های وایرلس دارای تنظیمات امنیتی و امکان قرار دادن رمز عبور برای عدم دسترسی دیگران به مودم و استفاده از اینترنت ADSL می باشد . در بسیاری از مواقع ممکن است که شما رمز وای فای را بر روی لپ تاپ خودتان داشته باشید و بخواهید گوشی خود را به وای فای مربوطه متصل کنید اما رمز وای فای را فراموش کرده اید، در این حالت شما چه کار می کنید؟ 
در این مقاله روش پیدا کردن رمز وای فای را به شما آموزش می دهم
ابتدا بر روی صفحه ی نمایشگر 2 کلید (R+windows ) را با هم فشار دهید و دستور ncpa.cpl را وارد کنید

سپس بر روی نام اینترنت خود مانند شکل کلیک راست کنید و گزینه ی status را انتخاب کنید.

در صفحه ی اجرا شده بر روی گزینه ی wireless properties کلیک کنید.

سربرگ security را انتخاب کنید و گزینه ی show charactersرا فعال کنید.



.

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۴۶
a.r rashvanlui

هکر ها شل را جزو مهمترین قسمت کار خود می دانند.

ابتدا با تعریف شل آشنا شویم بهتر میتوانیم به ادامه مطلب بپردازیم.

شل چیست؟ شل یک برنامه هست که با زبان برنامه نویسی نوشته می شود که مهمترین آن php,ASP می باشد که با این زبان ها ارسال میگردد.معروفترین شل ها R57,c99,c100 هست که بین هکر ها استفاده خواهد شد.حال شاید از خودتون این سئوال را بپرسید که این شل چه کاری انجام می دهد؟ جواب اینجاست که شل همه کار می کند،یعنی هکر ابتدا با شل کار میکند.سئوال بعدی که شاید در ذهنتان نقش ببندد این است که هکر سایت را ابتدا توسط درس قبلی که گفتیم هک کرد حال شل چه کاری انجام می دهد؟جواب این است که شل ها بعد از هک سایت به درد می خورد.

هکر برای این که به کل سرور دسترسی داشته باشد باید از شل کمک بگیرد پس شل برای هکر ها خیلی ضروری می باشد.حال هکر بعد از ورود به سایت (نفوذ به سایت) شل را در محیطی از سایت آپلود میکند.پس نکته اینجاست که هکر ها روی شل حساب باز میکنند و بهتر است که امنیت سایت خود را با بستن باگ ها بالا ببریم.

اما در مورد باگ RFI بهتر است کمی صحبت کنیم.

باگ RFIیکی از ساده ترین و درعین حال خطرناک ترین باگ دنیاست!!!پس به سادگی این باگ دقت نکنید زیرا واقعا خطرناک می باشد.اما این باگ وقتی به وجود می آید که برنامه نویسی که سایت را راه اندازی کرده اشتباه کند یعنی باگ زمانی به وجود آید که برنامه نویس اشتباه کند.(به همین سادگی)

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۱۱
a.r rashvanlui

راههای امن کردن شبکه اینترنت بی سیم :

برای بازگرداندن یا بازیابی صفحه اینستاگرام خود اینجا کلیک کنید !


استفاده از اینترنتی کابلی دارای امنیت بیشتری نسبت به اینترنت بدون سیم می باشد به طوری که هک کردن اینترنت کابلی غیر ممکن ولی هک کردن اینترنت بدون سیم در صورت رعایت نکردن یکسری از نکات مثل آب خوردن برای بعضی از افراد می باشد . در ادامه مواردی توضیح داده می شود که با رعایت کردن آنها می توانید از بروز مشکل در اینترنت وای فای منزل یا محل کارتان جلوگیری کنید . 
1. همیشه در اولین اقدام سعی کنید رمز عبور پیش فرض را تغییر بدهید . رمز عبور پیش فرض در شبکه های وای فای همانند همان عوض کردن قفل خانه بعد از خرید یا اجاره کردن یک منزل جدید می باشد و شباهت این دو با هم در این است که هر دو کلید را قبلا یکسری از افراد در اختیار داشته اند و بعدا می توانند از آن به نفع خود استفاده کنند. 
2. به هیچ وجه رمزهای عبورتان را شماره همراه موبایل ، تاریخ تولد ، admin ، شماره شناسنامه و چیزهایی که حدث زدن آنها زیاد کار مشکلی نیست و کمتر از 8 کارکتر می باشد را بکار نبرید . مگر اینکه از تمام آنها به صورت درهم استفاده کنید مثلا 26SA411@SobH==
3.هر شبکه بی‌سیم دارای یک شناسه یا SSID است که معمولا این نام، نام سازنده روتر به همراه شماره مدل روتر است. اگر هکرها از شرکت اینترنتی شما و شمال مدل روتر آن آشنا باشند، شاید کار برای آن‌ها راحت‌تر باشد. پس بهتر است که این نام را نیز تغییر دهید تا کار را برای هکرها، دشوارتر کنید.
4. اگر شبکه بی سیم شما زیاد هک می شود پیشنهاد میکنم یکی از برنامه هایی که برای انجام اینکار استفاده می شود را دانلود کرده و خودتان نیز این مورد را بررسی کنید (شبکه اینترنت وای فای خودتان را هک کنید ). اینطوری راحت تر می توانید با مهندسی معکوس زودتر به نتیجه برسید و متوجه شوید که مشکل از کجا می باشد . 
5. حتما از یک فایروال قوی در سیستم عاملتان استفاده کنید تا در مقابل ورود هکرها یک روش برای افزایش امنیت داشته باشید . در بیشتر مواقع نصب یک نرم افزار همانند WiFi Guardian می تواند به عنوان یک مکمل در کنار آنتی ویروس تا حد زیادی امنیت شبکه بی سیم شما را افزایش بدهد .
6. سعی کنید هرچند روز یکبار مقدار استفاده کاربران از اینترنت را به صورت دستی بررسی کنید . البته این موضوع بیشتر در اداره جات و شرکت ها تاثیر دارد و کاربران می توانند از برنامه هاییی که حجم ترافیک مصرفی را نشان میدهد استفاده کنند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۱۰
a.r rashvanlui

پیدا کردن رمز عبور وایرلس از طریق دستورات CMD

1. برای شروع بهتر است از کلیدهای ترکیبی پنجره + R یا تایپ مستقیم دستور CMDدر کادر منوی استارت کمک بگیرید تا صفحه Command Prompet همانند تصویر زیر نمایش داده شود . وقتی کلیدهای ترکیبی پنجره + R را از طریق کیبورد میفشارید پنجره Run باز می شود که باید دستور CMD را تایپ و بر روی کلید اینتر کلیک کنید .

قبل از استفاده از این روش به این نکته اشاره کنم که اگر مودم شما وایرلس بوده ولی در کامپیوتر از اینترنت کابلی استفاده می کنید این دستور در سیستم شما جواب نمیدهد و فقط مخصوص افرادی است که از شبکه بی سیم استفاده می کنند .
بعد از باز شدن CMD دستور زیر را تایپ کرده و بر روی کلید اینتر کلیک کنید .

به جای mywifi باید نام شبکه وایرلس را وارد کنید . همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید نام وایرلس همچنین با رمز عبور نمایش داده شده است

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۰۳
a.r rashvanlui

مخفی کردن IP در برابر هکرها :

در صورتی که تنها سررشته ای از هک و امنیت را داشته باشید میدانید که بسیاری از هکرها برای نفوذ به سیستم قربانی از IP او استفاده میکنند. با استفاده از این ترفند میتوانید کاری کنید که IP شما برای همیشه دور از دسترس این افراد باشد و به نوعی به طور کامل IP خودتان رو از دسترس دیگران مخفی نگه دارید. 

برای این کار:
1- ابتدا از منوی Start به Run رفته و در محیط Run عبارت MMC را تایپ نمایید.
2- در محیط جدید ، از منوی File به قسمت Add/Remove Snap-in بروید.
3- در پنجره باز شده بر روی دکمه Add کلیک کنید.
4- در پنجره جدید ، بر روی IP Security Policy Management کلیک کرده و دکمه Add را بزنید.
5- سپس Finish را زده و خارج شوید.
6- در پنجره قبلی بر روی Ok کلیک کنید.
7- حال در همان محیط اولیه هستید. در حال حاضر آیکون کناری عبارت IP Security Policy Management زرد رنگ است. اکنون میبایست یکبار بر روی آن کلیک کنید تا رنگ آن به سبز تغییر پیدا کند.
8- در پایان از منوی File به Exit رفته و با انتخاب Yes این عملیات را ذخیره کنید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۵۶
a.r rashvanlui

🎯 المپیاد شبکه چیست؟

المپیاد شبکه های کامپیوتری یک مسابقه علمی و عملی می باشد که قرار است برای اولین بار در سطح استان توسط مرکز آموزش علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی، دانشگاه جامع علمی-کاربردی و همچنین با همکاری اساتید، دانشجویان و انجمن علمی فناوری اطلاعات برگزار گردد.

این رویداد دو مرحله دارد:
1⃣ مرحله تئوری: که رقابت بین تمامی شرکت کنندگان می باشد و از بین آنها 20 نفر به مرحله دوم راه پیدا می کنند.

2⃣ مرحله عملی: در این مرحله افراد منتخب مرحله تئوری، با چالش جدیدی روبرو می شوند و با استفاده از نرم افزار های شبیه ساز به رقابت خود ادامه می دهند.



با توافق مسئولین اجرائی المپیاد تصویب گردید که به نفرات اول تا سوم، بلیط رایگان شرکت در مرحله کشوری المپیاد شبکه های کامپیوتری اعطا گردد.

🏆 به نفرات اول تا سوم، علاوه بر جوایز و لوح تقدیر، «تندیس المپیاد» نیز تعلق خواهد گرفت 🏆

.

💰 جوایز رویداد 💰

جایزه نفر اول 5 میلیون ریال
جایزه نفر دوم 3 میلیون ریال
جایزه نفر سوم 2 میلیون ریال

.

🗓 تاریخ برگزاری مرحله اول (تئوری)
سه شنبه (95/3/11)

⏱ ساعت برگزاری 15:30
ساعت حضور در محل 15:00


🏁 آدرس محل برگزاری رویداد 🏁

بجنورد، کیلومتر 5 جاده اسفراین، دو راهی ارکان، روبروی پمپ گاز، جهاد دانشگاهی استان خراسان شمالی

شماره تماس : 05832285725 (ساعت اداری شنبه تا چهارشنبه) و آقای مقدم 09155848892




۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۰۶
a.r rashvanlui

با سلام و احترام خدمت شما بازدیدکنندگان

به اطلاع شما عزیزان می رسانیم با توجه به اینکه شبکه شاپرک اقدام به تهیه پروتکل امنیتی لایه باز کرده است و این شرکت نیز هم اکنون از نسخه 39 و نسخه های پایین تر مرورگرهای گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس پشتیبانی نمی کند، بنابراین الزامی است که برای پرداخت وجه مرورگر شما به روز شده باشد و از آخرین نسخه مرورگرتان استفاده کنید.

عدم آپدیت (به روز بودن) مرورگر باعث می شود، به جای صفحه درگاه بانک، خطای عدم تایید خرید را مشاهده نمایید.

راه حل : با آپدیت نمودن مرورگرتان، می توانید از بروز تراکنش های ناموفق پیشگیری کنید و خریدتان بدون مشکل انجام می شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۲:۲۸
a.r rashvanlui
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۴ ، ۰۱:۰۹
a.r rashvanlui

.


با سلام خدمت دوستان عزیز.
انجمن علمی گروه کامپیوتر و آی تی دانشگاه اشراق در نظر دارد سومین نشریه خودش رو به چاپ برسونه. لذا از همه علاقمندان دعوت به همکاری میشه... 

.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۰۱:۴۷
a.r rashvanlui

.

دریافت
عنوان: پروژه کلاسی
حجم: 838 کیلوبایت
توضیحات: دوستان عزیز کپی برداری ممنوع

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۳۱
a.r rashvanlui

.

چگونه از شبکه وایرلس حفاظت کنیم؟

شبکه های بی سیم یا وایرلس به دلیل نوع انتقال اطلاعات، یک محدوده ی مکانی را پوشش می دهند و هر دستگاهی درون این محدوده باشد می تواند از شبکه استفاده کند. همین عامل باعث شده تا امنیت شبکه های بی سیم در راه اندازی یک شبکه اولویت داشته باشد و فقط گیرندگانی که دارای صلاحیت هستند بتوانند از این شبکه استفاده کنند. برای حفاظت از شبکه وایرلس راه های مختلفی پیشنهاد می شود و اگر بر اساس این راهنمایی ها عمل کنید خواهید توانست این ارتباط را مانند یک شبکه کابلی با ارتباط مستقیم فراهم کنید. در این مطلب به ۶ روش برای حفاظت قدرتمند از شبکه های بی سیم اشاره می کنیم توجه داشته باشید که برخی از این موارد شامل تنظیمات فنی می شوند و اگر از نحوه کار آنها اطلاع نداشته باشید ممکن است در آینده با مشکل روبرو شوید:

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۳۳
a.r rashvanlui

.

راه اندازی یک شبکه از نوع AD Hocclose

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که در یک شبکه وایرلس چطور می توان اینترنت، فایل ها و پرینتر خود را بین چند رایانه یا لپ تاپ به اشتراک بگذارید؟ در اینجا به شما آموزش خواهیم داد که حتی اگر Access Point نداشتید، چطور این کار را انجام دهید:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۲۷
a.r rashvanlui

.

محاسبه فاصله تحت پوشش وایرلس

برای محاسبه فاصله تحت پوشش امواج فرمولهای بسیار ساده ای وجود دارند که باعث میشن یک دید کلی نسبت به این موضوع داشته باشیم. اما از اونجایی که اینها فقط تئوری هستن و به صورت ایده ال محاسبه میشن همیشه باید تجربیات رو هم با اونها بیامیزیم تا بتونیم پیش بینی نسبتا درستی انجام بدیم.

برای محاسبه وجود سیگنال موثر در فاصله مورد نظر در ابتدا باید EIRP (Effective Isotropic Radiated Power) رو محاسبه کنیم.

برای محاسبه EIRP نیاز به کمی اطلاعات در باره تجهیزات مورد استفاده داریم.

۱) Transmitter output power

این عدد مربوط به قدرت خروجی دستگاه فرستنده است.واحد مورد استفاده برای اندازه گیری این کمیت dBm میباشد.

dBm به دسی بل میلی وات اشاره میکند. برای تبدیل توان خروجی از mW به dBm بر میگردیم به دوران شیرین مدرسه :

برای انجام این تبدیل باید توان خروجی (P) را به میلی وات محاسبه کرده و در فرمول زیر قرار دهیم تا عدد مورد نظر به dBm به دست آید:

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۱۷
a.r rashvanlui
  • پورت . سرویس های سیستم با گوش دادن به پورت ها قادر به تشخیص ترافیک  ورودی شبکه می باشند .

جدول زیر متداولترین پورت های شبکه در محصولات اصلی ویندوز را نشان می دهد :

Port

Protocol

Application protocol

System Service Name

n/a

GRE

GRE (IP protocol 47)

Routing and Remote Access

n/a

ESP

IPSec ESP (IP protocol 50)

Routing and Remote Access

n/a

AH

IPSec AH (IP protocol 51)

Routing and Remote Access

7

TCP

Echo

Simple TCP/IP Services

7

UDP

Echo

Simple TCP/IP Services

9

TCP

Discard

Simple TCP/IP Services

9

UDP

Discard

Simple TCP/IP Services

13

TCP

Daytime

Simple TCP/IP Services

13

UDP

Daytime

Simple TCP/IP Services

17

TCP

Quotd

Simple TCP/IP Services

17

UDP

Quotd

Simple TCP/IP Services

19

TCP

Chargen

Simple TCP/IP Services

19

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۵۵
a.r rashvanlui

برای بازگرداندن یا بازیابی صفحه اینستاگرام خود اینجا کلیک کنید !.

IP شماره‌ ایست که به هر کامپیوتر متصل به اینترنت داده می‌شود تا بتوان به‌کمک آن شماره به آن کامپیوترها دسترسی داشت. این عدد برای کامپیوترهایی که حالت سرور دارند (مثلا سایت‌ها) و نیز کامپیوتر‌های کلاینتی که معمولا به روشی غیر از شماره‌گیری (Dial Up) به اینترنت وصل هستند، عددی ثابت و برای دیگران عددی متغیر است. مثلا هر بار که شما با شرکت ISP خود تماس گرفته و به اینترنت وصل می‌شوید، عددی جدید به شما نسبت داده می‌شود.
 این عدد یک عدد ۳۲ بیتی (۴ بایتی) است و برای راحتی به‌صورت زیر نوشته می‌شود:

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۵۰
a.r rashvanlui

.

نود

************************ جدید ترین  آپدیت آفلاین نود 32 *****************************

.

Download Eset Smart Security Offline Update

Download Eset Anti virus Offline Update

.

***************************************************************************

.

Eset Smart Security & NOD 32 یوزر و پسورد 

تاریخ  1394/04/28 برابر با 2015/06/18
Eset NOD32 ESS serial keys version 8, from 17 june 2015, health for your pc and relax for your reckless mind ...pc and mobile phones 

both ess smart security and eav 8 keys 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۰۳
a.r rashvanlui

برای بازگرداندن یا بازیابی صفحه اینستاگرام خود اینجا کلیک کنید !

WiFi روش بیسیم برای ایجاد و اداره شبکه است که به آن شبکه سازی ۸۰۲.۱۱ و شبکه سازی بیسیم نیز گفته می شود . بزرگترین نقطه قوت WiFi ، سادگی آسان است . شما می توانید کامپیوترهای منزل یا محل کار خود را بدون نیاز به سیم به یکدیگر متصل کنید. اگر در دفتر کار خود یک شبکه داشته باشید ، روش های بسیار زیادی برای اتصال کامپیوترهای شبکه شما به هم وجود دارد. در این مقاله ما در مورد دو جنبه متفاوت WiFi بحث خواهیم کرد .
اول ما در رابطه با تکنولوژی پایه که امکان شبکه سازی WiFi را فراهم می کند بحث می کنیم . سپس در مورد سخت افزار مورد نیاز برای ساخت شبکه WiFi توضیحاتی را ارائه می کنیم و سپس در مسیر درک مسائل مرتبط با تنظیم و دسترسی به یک WiFi hotspot در منزل به شما کمک می کنیم .

۱۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۰۹
a.r rashvanlui

چطور یک هکر ماهر شویم؟


خیلی از کسانی که قصد ورود به حرفه امنیت داده ها را دارند این طرز تفکر را دارند که برای هکر شدن و یادگیری هنرهای سیاه هک یادگیری یک نرم افزار یا ابزار کافیست و یا فقط در یک یا دو ماه می توانند یک هکر ماهر باشند. من امروز در این مقاله به تمام شبه های شما پایان میدم و مسیر روشنی را برای شما رسم میکنم تا بتوانید در یادگیری امنیت اطلاعات به نتیجه روشنی برسید.

سوالی که هر هکری در شروع تخصص جدیداش از خود میپرسد:
برای هکر شدن به چه چیزی نیاز دارم و چطور هنر نفوز و هک را یاد بگیرم؟
با چه تکنیک هایی سریع تر هکر شوم(هک را اصولی و حرفه ای یاد بگیرم)؟

پس اول به این سوال پاسخ میدم:

برای هکر شدن به چه چیزی نیاز دارم و چطور هنر نفوز و هک را یاد بگیرم؟



برای بازگرداندن یا بازیابی صفحه اینستاگرام خود اینجا کلیک کنید !

.

۲۶۹ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۰۲
a.r rashvanlui

.

لینوکس بک ترک

این مقاله سرفاً برای آموزش تست نفوذ و برای آشنایی بیشتر متخصصان امنیت با مبحث نفوذ به شبکه های بیسیم تهیه شده. استفاده از این مقاله برای هک کردن شبکه های بیسیم که متعلق به شما نیست، غیر اخلاقی و قابل پیگیری قانونی است.

در مقاله آموزشی گذشته تست نفوذ شبکه های بیسیم مبتنی بر WEP و کرک پسورد آن را آموزش دادم. اما الگوریتم های WPA و WPA2 دارای امنیت بیشتری نسبت WEP هستند چون امنیت آن علاوه بر الگریتم قوی آن بستگی به پیچیدگی رمز شبکه و نوع حمله(پردازش قدرتی یا حمله دیکشنری) دارد.

در این مقاله به صورت قدم به قدم هک شبکه های رمزنگاری WPA و WPA2 که با رمز از پیش مشترک(Pre-Shared Keys) را توسط بک ترک آموزش میدهم(کلید از پیش مشترک کلیدیست که از پیش توسط یک کانال امن بین دو طرف به اشتراک گذاشته می شود.). در این حمله از روش دیکشنری استفاده میکنیم.

مراحلی که در این هک طی میکنیم:

۱ . رابط شبکه بیسیم خود را در حالت مانیتور قرار می دهیم. در این مرحله باید بتوانید اکسس پوینت مورد نظر خود را مشاهده کنید.

۲ . با استفاده از airodump-ng اطلاعات هندشیک تایید هویت اکسس پوینت را ثبت میکنیم.

۳ . از aireplay-ng برای خارج کردن کاربر از شبکه استفاده می کنیم تا بتوانیم با اکسس پوینت ارتباط برقرار کنیم.

۴ . از aircrack-ng برای کرک کردن کلید از پیش مشترک به وسیله فایل دیکشنری استفاده می کنیم.

آموزش قدم به قدم:

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۵۵
a.r rashvanlui

.

این آموزش صرفاً برای ارتقاء سطح دانش متخصصین امنیت کشور منتشر شده. استفاده عملی از آن بر روی شبکه هایی که متعلق به شما نیستند خلاف قوانین و قابل پیگیری قانونی است.

WEP یکی از الگریتم های رمزنگاری شبکه های بیسیم(۸۰۲٫۱۱) است که به طور گسترده در شبکه های بیسیم و مخصوصاً روتر های شبکه های سازمانی و مودم های بیسیم  استفاده میشود. شکستن الگریتم WEP به علت ضعف های زیادی آن بسیار ساده است.

فراموش نکنید، دانش قدرت است والی قدرت به شما این حق را نمیدهد که از قانون سر باز زده یا وارد حریم شخصی دیگران شده و از آن سوء استفاده کنید.

برای شروع  شما نیاز به یک کارت شبکه بیسیم و سیستم عامل لینوکس بکترک(BackTrack) دارید. و برای وارد کردن دستورات از ترمینال بک ترک(خط فرمان لینوکس) استفاده میکنیم. برای باز کردن ترمینال برنامه آن را از نوار وظیفه بک ترک اجرا کنید.

در صورتی که کارت شبکه  شما  توسط  بک ترک شناسایی شده و آماده است کار را با دستور زیر شروع میکنیم.

airmon-ng

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۵۱
a.r rashvanlui

.

گروهی که خود را ایرانی معرفی کرده می‌گوید، وب‌سایت وزارت نفت عربستان سعودی را هک کرده‌اند.
طبق تصویری که بر روی صفحه اینترنتی وزارت نفت سعودی منتشر شده است، این گروه هکری مدعی شده است که ما به فرماندهی قاسم سلیمانی به زودی آل‌سعود را محو خواهیم کرد!
حملات سایبری علیه وزارتخانه‌ها و مراکز رسمی و شرکت‌های سعودی تشدید شده است.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۴۸
a.r rashvanlui



از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید Regedit را تایپ کنید تا داخل محیط ویرایش یجستری شوید حالا به این کلیک در ریجستری بروید :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Yahoo\Pager

و روی Save Password دو بار کلید کنید و عدد 100 را در آن تایپ کنید و OK بزنید حالا یاهو مسنجر را نگاه کنید آخرین ID و Password ID می بینید می توانید باآن LOGINبشوید .

حال باید یک برنامه که از قبل آمده کرده باشید که پسورد روی ویندوز را بخواند که باآن بتوانید پسورد درون یاهو مسنجر را بخوانید.

این کار شما می توانید در کافی نت انجام بدهید چون پسورد شخص قبلی کسی که قبل از شما کار می کرده اگر هم پسورد هم Save نکرده باشه می توانید دربیارید .

توجه : شما می خواهید این کارو در کافی نت انجام بدهید اما می بینید هر چیRegedi را در Run تایپ می کنید ویندوز Error به شما می دهد این به آن معنا است که رجستری ویندوز پسورد داره پس شما بیاید به جای Regedit این را regedt32 تایپ کنید ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۵۴
a.r rashvanlui

.

امنیت در فضای مجازی همواره از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است. همه ما تلاش می‌کنیم با رعایت دستورالعمل‌هایی خاص از حریم شخصی خود محافظت نماییم و اجازه ندهیم تا اطلاعاتمان به دست افرادی سود جو بیفتد. در این میان بانک‌ها، به عنوان نهادهایی که با موضوعی حساس همچون تراکنش‌های مالی سر و کار دارند، باید موضوع امنیت را بسیار جدی گرفته و تمام تلاش خود را جهت محافظت از اطلاعات کاربران، به کار بندند.
در چند روز اخیر اینترنت فارسی پر شده از توییت‌هایی در مورد بانک ملت و یک اشکال امنیتی که در سیستم این مجموعه کشف شده است. در همین رابطه، جادی میرمیرانی، مشاور امنیت و IT، توضیحاتی را در مورد این باگ و دلایل بروز آن به رشته تحریر درآورده و همراه با راه حل‌های خود، ضعف امنیتی بانک ملت را مورد بررسی قرار داده است. در فرآیندهای اینترنت بانک ملت، لینکی تولید می‌شود که در انتهای آن چنین عبارتی وجود دارد: SaleOrderId=1333683. این لینک حاوی اطلاعات مربوط به تراکنش مالی است و مواردی همچون مبلغ انتقال یافته و نام کاربر را به نمایش در می‌آرود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۳۴
a.r rashvanlui

با سلام خدمت دوستان عزیز

اینم نمایی از جشنواره هفت سین سال قبل دانشگاه اشراق بجنورد

و به زودی شاهد تصاویر جشنواره هفت سین امسال هم خواهیم بود ...

برای تماشای تمامی تصاویر به ادامه مطلب سر بزنید ..

/

/

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ اسفند ۹۳ ، ۱۹:۵۱
a.r rashvanlui

 

رشوانلوئی - هفت سین سفره­ای است که ایرانی­ها با آغاز بهار می­چینند و در پایان روز سیزدهم از بهار آن را جمع می­کند. علت نامگذاری این سفره از آن رو است که در این سفره هفت چیز که با حرف فارسی «سین» شروع می­شود و دارای ریشه­ای در اعتقادات و باورهای ایرانیان دارد، قرار می­گیرد.
انتخاب هفت مورد این سفره بر اساس ویژگی­های زیر صورت می­گیرد:
فارسی باشد.
با حرف "س" آغاز شود.
ریشه گیاهی داشته باشد.
خوردنی باشد.
نام آنها، اسم مرکب نباشد.
تنها هفت چیز است که در میان واژه­های فارسی دارای این ویژگی­ها هستند. در ادامه به اختصار به بیان آنها و مفهوم آنها می­پردازیم:

سنجد: نماد عشق است.
سیب: نماد باروری و تندرستی است.
سبزه: نماد زندگی دوباره است.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۰۸
a.r rashvanlui

سیستم نوبت دهی و درمان تنها کلینیک فوق تخصصی خراسان شمالی الکترونیکی می‌شود
.
.
برای دریافت نوبت لطفا از تصاویر زیر انتخاب نمایید.
.
.
رحمتی در گفتگو ای با بیان این مطلب گفت:  هم اکنون کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام رضا(ع) بجنورد بعنوان تنها مرکز تخصصی استان در دوشیفت صبح و عصر فعال است و 32 پزشک متخصص و 5 پزشک فوق تخصص در این مرکز فعالیت دارند.
وی افزود: دستگاه سونوگرافی ،اکو و تست ورزش در این مرکز نصب شده است و از ابتدای هفته آینده آماده خدمات دهی به هم استانی ها در این بخش ها نیز هستیم.
 وی اظهارکرد: به منظور ساماندهی و همچنین کاهش رفت و آمد بیماران به این مرکز نوبت دهی بیماران الکترونیکی شده و بیماران می‌توانند از طریق اینترنت یا تلفن گویا نوبت درمان بگیرند.
رحمتی تاکید کرد: کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی هلال احمر خراسان شمالی به دلیل داشتن پتانسیل تک فوق تخصص در برخی رشته ها، اساتید هیئت علمی دانشگاه‌ و همچنین دولتی بودن تعرفه‌ها، شاهد حضور بیماران بسیاری از نقاط مختلف استان و استان‌های همجوار است.
وی گفت: این کلینیک با هدف کاهش هزینه های درمانی مردم در بخش های مختلفی همچون زنان و زایمان، اطفال، داخلی، عفونی، نوزادان، ارتوپدی، خون و روماتولوژی، مغز و اعصاب فعالیت می کند.
معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی هلال احمر اضافه کرد: با توجه به دولتی بودن تعرفه های درمانی این مرکز هم اکنون به طور متوسط روزانه 200 تا 350 بیمار در این مرکز پذیرش می شوند.
رحمتی به کمبود فضای کنونی این کلینیک نیز اشاره و خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی های انجام شده تا پایان سال جاری دو طبقه با زیربنای هزار و 500 متر به این مجموعه اضافه می شود تا فضای مناسبی هم برای خدمات دهی فراهم شود.
 یا تلفن گویا نوبت درمان بگیرند.

برای دریافت نوبت از هریک از مراکز زیر لطفا روی تصویر آن مرکز کلیک کنید.

.

هر کدوم از دوستان اگه سوالی دارن به قسمت نظرات برن و سوالشون رو مطرح کنن .

با تشکر

.

بیمارستان امام علی

.

کلینیک ویژه بجنورد

 

. دوستان عزیز لیست زیر کمی قدیمیه و کامل نیست 

۱۷۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۴۹
a.r rashvanlui


1- ریاست یک کمپانی یا سازمان

این عنوان شغلی شامل مدیرعاملی در کمپانی‌های مطرح با بیش از 500 پرسنل می‌شود. میانگین حقوق دریافتی در این شغل تا پیش از کسر مالیات 107 هزار و 703 پوند است. دامنه پرداخت حقوقی در این شغل از 25 هزارو 953 تا 136 هزار و 779 پوند متغیر است؛ ضمن اینکه میانگین حقوق پرداختی در این شغل 75 هزار و 237 پوند است.
شرایط استخدام در این شغل: برای احراز این مسئولیت عمدتا نیاز به مدرک مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) و دست‌کم 30 سال تجربه کاری یا روابط فامیلی مؤثر در این زمینه است.

2- خلبانی
این حرفه شامل مهندسی پرواز و آموزش خلبانی‌می‌شود. میانگین حقوق دریافتی در این شغل بدون کسر مالیات 90 هزار و 146 پوند است. دامنه پرداخت حقوقی در این شغل از 66 هزارو 178 تا 97 هزار و 598 پوند متغیر است ضمن اینکه میانگین حقوق پرداختی در این شغل 90 هزار و 534 پوند است.
شرایط استخدام در این شغل: یادگیری پرواز با هواپیمای مسافربری، داشتن گواهی عمومی آموزش ثانوی و تسلط کافی به زبان انگلیسی از شرایط اصلی احراز این شغل است. همچنین شرکت در دوره‌های آموزش خلبانی بسیار هزینه بر است به‌طوری‌که هزینه شرکت دراین دوره‌ها ممکن است به 100 هزار پوند هم برسد.

3- مدیریت بازاریابی
این شغل شامل مدیریت فروش نیز می‌شود. میانگین حقوق پرداختی در این حرفه 82 هزار و 962 پوند است و دامنه حقوق پرداختی در آن از 16 هزار و 959 تا 103 هزار و 871 پوند منغیر است و میانگین حقوق دریافتی در این حرفه 66 هزار و 452 دلار است.

4- مدیریت فن‌آوری و ارتباطات

این شغل مدیریت ارتباطات راه دور و مدیریت ارشد فن‌آوری اطلاعات را نیز دربر می‌گیرد. میانگین حقوق دریافتی در این حرفه 80 هزار و 215 پوند و دامنه حقوق دریافتی در این حرفه از 24 هزار و 266 تا 83 هزار و 23 پوند متغیر است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۴۱
a.r rashvanlui

حاج آقاگفت دوست دخترداشته باش!!!!!!!!!

پسر جوان: سلام حاج آقا، ببخشید مزاحم شدم. می‌شه یه سؤال خاص بپرسم؟

حاج آقا:سلام عزیزم، بپرس.

پسر جوان: دوست دختر اشکال داره؟

حاج آقا:نه خیلی هم خوبه. اگه دختر خوبی سراغ داری از دستش نده.

پسر جوان:حاج آقا جدی می‌گم، درست جواب بدید.

حاج آقا:منم جدی می‌گم اصلاً خدا جنس دختر و پسر رو برای هم جذاب آفریده که به هم علاقه‌مند بشن و از هم لذت ببرن.

پسر جوان:پس من با مجوز
۶ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۱۸
a.r rashvanlui



ابتدا کامپیوتر را Restart کرده وکلید Delete را فشار داده تا به محیط Setup رفته بعد در آنجا گزینه Intergrated Peripherals را انتخاب کرده بعد صفحه دیگری باز می شود که در آن گزینه Mouse Power On را انتخاب کرده که شامل گزینه های زیر می باشد که به ترتیب آنها را توضیح می دهیم .
1. گزینه Double Left با انتخاب این گزینه می توان که کامپیوتررا با دو با کلیک سمت چپ موس روشن کرد.
2. گزینه Double Right با انتخاب این گزینه می توان که کامپیوتررا با دوبار کلید سمت راست موس روشن کرد.
3. گزینه Disabled با انتخاب این گزینه روشن شدن کامپیوتررا توسط موس غیره فعال کرد.
پس از انتخاب یکی از گزینه های بالا کلید F10 را فشار داده وتغیرات اعمال شده را با زدن کلید Y وسپس کلید Enter آن را تائید می کنیم .

منبع: شرکت فنی خوارزمی بجنورد

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۳ ، ۱۴:۲۴
a.r rashvanlui

لابد پیش امده داریم تو سیستم یه آهنگ گوش می دید یا یه فیلم می بینید اونموقع یه بچه با زدن رو صفحه کلید همه چیرو بهم می ریزه
شما می تونید صفحه کلید را قفل کنید تا هیچ کلیدش کار نکنه برا اینکار روی صفحه دسکتاب دکمه Shift سمت راست صفحه کلید را به اندازه 10 ثانیه نگه دارید یک پیام مبنی بر قفل کردن صفحه کلید می یاد انرا Ok کنید .
صفحه کلید شما قفل می شود. 
برای باز کردن قفل این مسیر را بروید.
Control panel>ease of access center>make the keyboard easier to use
و در آن گزینه Turn on filter keys را غیر فعال کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۳ ، ۱۴:۱۷
a.r rashvanlui

خیلی وقتها هست که وقتی یک گوشی جدید می خریم باید به سراغ دفترهای پستی یا مبایل فروشی ها برویم و 10000 تومان بدهیم تا اینترنت انرا فعال کنند از این به بعد خودتان این کار را انجام داده و 10000 تومان را برای من بفرستید (: برای این کار ابتدا باید ببینید که گوشی شما امکان اتصال به اینترنت رو داره یا نه؟ برای این کار به قسمت گوشیهای با قابلیت GPRS سایت ایرانسل به این آدرس برید و مشخصات گوشی خود را چک کنید ، در صورتی که اسم گوشی شما در بین اسامی گوشی هایی بود که اینترنت رو پشتیبانی می کنند ، باید برای ادامه کار یک sms به ساختار دستوری زیر به شماره ۲۲۲۵ ارسال کنید: S sherkat model برای نمونه برای K750 می توانید پیام زیر را ارسال کنید: S SonyEricsson k750i همان طور که می بینید بعد از S نام شرکت و بعد مدل گوشی را ذکر کردیم. پس از ارسال پیام به شماره ۲۲۲۵ پیغامی مبنی بر نصب تنظیمات Gprs برای شما ظاهر میشود که در صورت تایید آن تنظیمات اعمال شده و از این به بعد به راحتی می توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

منبع : شرکت فنی خوارزمی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۳ ، ۱۲:۴۲
a.r rashvanlui

1- ابتدا یک فلش مموری با ظرفیت حداقل یک گیگا بایت را به یو اس بی ( USB ) کامپیوتر وصل کنید 
2- برنامه Command Prompt یا CMD در ویندوز را اجرا کنید
3- بعد از اجرای نرم افزار Command Prompt ، در محیط داس عبارت diskpart را تایپ کنید و دکمه اینتر را فشار دهید
4- اینک عبارت list disk را تایپ کنید و دکمه اینتر را فشار دهید تا کلیه درایو دیسک های شما در این لیست نمایش داده شود . 
5- حال دستور select disk X را تایپ کنید ( به جای عبارت X شماره درایو فلش مموری را تایپ کنید ) 
6- سپس دستور clean را تایپ کنید 
7- بعد از اجرای دستور clean دستور create partition primary را تایپ کنید 
8- بعد از اجرای دستور فوق دستور select partition 1 را تایپ کنید 
9- بعد از اجرای دستور فوق دستور active را تایپ کنید 
10- حال باید فلش مموری خود را فرمت کنید که برای اینکار دستور format fs=fat32 را تایپ کنید ( با انجام این کار فلش مموری با فرمت fat32 فرمت بندی میشود البته دوستان می توانند فلش مموری خود را با NTFS نیز فرمت بندی کنند 
11- بعد از اجرای دستور فوق باید کمی منتظر بمانید تا فلش مموری شما فرمت بندی شود . بعد از فرمت بندی شدن فلش مموری عبارت assign را تایپ کنید . 
12- در انتها دستور exit را تایپ کنید و از برنامه Command Prompt خارج شوید .
شما اکنون یک فلش Boot دارید.

منبع: شرکت فنی خوارزمی بجنورد

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۳ ، ۱۲:۴۰
a.r rashvanlui

غیر فعال کردن پورتها

اگه می خوای کسی به سیستمت فلش وصل نکنه یا CD نزاره و بهش بگی درایوم خرابه یا پورت یو اس بیم فلش رو قبول نمی کنه راه داره 
آیکن کامپیوتر در دسکتاپ را انتخاب کرده و کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید در پنجره باز شده روی گزینه Disk Manage کلیک کنید تا باز بشه . یک لیست از سخت افزاراتون را نمایش می ده + پشت هر سخت افزار را باز کنی مدل اون سخت افزار را می بینی مثلا DVD/CD را انتخاب کن و روی زیر گزینه نمایش داده شده کلیک راست و Disable را انتخاب کن حواست باشه Uninstall را نزنی یک ضربدر قرمز روی آن دیده می شه که باعث می شه آیکن دیودی رام شما توی مای کامپوتر دیگه دیده نشه برای فلش هم روی Universal serial BUS... امتحان کن و آنها را Disable کن

منبع: شرکت فنی خوارزمی بجنورد

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۵۶
a.r rashvanlui

وقتی کسی اندازت نیست ، دست بـه اندازه ی خودت نزن . . .

مشکلات امروز تو برای امروز کافی ست، مشکلات فردا را به امروز اضافه نکن . . .

گــاه در زنـدگـی ، موقعیت هایی پــیش مــی آیــد کــه انسان بـایـد تــاوان

دعـاهــای مــستجاب شده خــود را بپــردازد … !

اگر با آمدن ” آفتاب “، از ” خواب ” بیدار شوی دیگر نمازت ” قضا “ست … 

 

اگه دوس دارین  بقیه جملات رو بخونید به صفحه   دل نوشته ها برین 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۹۳ ، ۲۲:۰۵
a.r rashvanlui

دریافت
حجم: 385 کیلوبایت
توضیحات: سولات آئین زندگی استاد مفاخری ترم مهر 93

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۳ ، ۱۶:۳۸
a.r rashvanlui

برای اینکه بتوانید آپدیت آفلاین را در آنتی ویروس نود 32 نسخه 5 و 6 و 7 انجام دهید باید دکمه Edit را برای انتخاب سرور فعال کنید.


البته کسانی که از آپدیت آنلاین استفاده می کنند نیازی به این آموزش ندارند ولازم نیست آموزش را دنبال نمایند.
مرحله 1: وارد محیط آنتی ویروس شده و کلید F5 را بزنید تا پنجره تنظیمات نرم افزار باز شود. سپس از منوی سمت چپ پنجره به شاخه Computer بروید.

فعال کردن دکمه Edit برای انتخاب سرور آپدیت نود 32 ورژن 5 و 6 و 7
برای بزرگ شدن تصویر روی آن کلیک کنید

مرحله 2: با زدن علامت + در زیر شاخه گزینه HIPS را انتخاب کرده و در سمت راست پنجره باید تیک گزینه Enable Self-defense  و بعد گزینه Enable HIPS  را بردارید.(بدون تیک باشند)
 
فعال کردن دکمه Edit برای انتخاب سرور آپدیت نود 32 ورژن 5 و 6 و 7
برای بزرگ شدن تصویر روی آن کلیک کنید

حال باید سیستم را ریست کنید و بعد از آن ادامه مراحل را انجام دهید.
مرحله 3: بعد از ریست سیستم در منوی استارت Run را باز اجرا و در آن عبارت regedit را تایپ کرده و Enter را بزنید.
به مسیر زیر بروید :

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/ESET/ESET Security/CurrentVersion/Info

و در سمت راست پنجره  مقدار PackageFeatures را پیدا کرده با توجه به نسخه و ورژن آنتی ویروس نود 32 خود آن را تغییر دهید :

در ورژن 5 مقدار را روی 1 تنظیم کنید.
در ورژن 6 نسخه Smart Security عدد 53 را به 51 تغییر دهید.
در ورژن 6 نسخه Antivirus عدد 22 را به 20 تغییر دهید.
در ورژن 7 نسخه Smart Security عدد 53 را به 54 تغییر دهید.
در ورژن 7 نسخه Antivirus عدد 22 را به 24 تغییر دهید.
در ورژن 8 نسخه Smart Security عدد 53 را به 54 تغییر دهید.
در ورژن 8 نسخه Antivirus عدد 22 را به 24 تغییر دهید.

با این کار دکمه Edit برای آپدیت آفلاین فعال می شود و می توانید آدرس سرور خود را وارد نمایید.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۳ ، ۱۶:۱۸
a.r rashvanlui
دوستان کلمه zerg rush رو توی گوگل سرچ کنید اعصابش خط خطی میشه اصلا یه وضی :))

امتحان کنید و نتیجه رو بگید :D

بنظرتون چی میشه؟! هرکی گفت جایزه داره :D
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۳ ، ۱۳:۵۰
a.r rashvanlui

جملاتی که رهبران موفق هرروز تکرار می کنند 

رهبران بزرگ تجارت، می‌دانند که نحوه برخورد آنها با کارمندان تاثیر زیادی بر ایشان دارد. شما به عنوان یک رهبر کسب و کار، می‌توانید با استفاده از عباراتی که در ادامه می‌خوانید، به طور منظم هر روز این تاثیر را بهتر سازید. 

رهبران موفق از این رویکرد استفاده می‌کنند زیرا نگرش مثبتی دارند و می‌دانند که چگونه روابطی قوی و پایدار با کارمندان خود ایجاد کنند. مدیران توانمند، با کارمندان خود همراه و همکار هستند و در مقابل احترام، اعتماد و وفاداری آنها را دارند

آنها به طور واقعی با کارکنان خود ارتباط دارند و آنها را در کارها دخالت و مشارکت می‌دهند و این احساس را به کارکنان می‌دهند که باارزش و مورداحترام هستند.

با تکرار این عبارات که هر مدیر موفقی در هر روز با خود می‌گوید ، از یک رهبر خوب به یک رهبر فوق‌العاده تبدیل بشوید:

1. شما چه فکر میکنید؟

کارکنان شما یک منبع پایان‌ناپذیر از ایده هستند که ممکن است بسیاری از آنها هرگز به ذهن شما نرسیده باشد. هنگامی که از آنها بخواهید که نظرات و ایده‌های خود را بگویند، به آنها می‌گویید که ایده‌های آنها برای شما ارزشمند است.

2. به شما اعتماد دارم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۳ ، ۱۳:۳۶
a.r rashvanlui
ss93-07-102

آقای مهندس ” امیر اومنیا ”  کفه کفشی طراحی کرده است  که بوسیله ترموستاتی که در آن قرار دارد میتواند پاها را به مدت 8 ساعت در زمستان گرم نگه دارد.

این کفه از طریق بولوتوث به تلفن همراه متصل می شود و کاربر از طریق نرم افزاری که در گوشی نصب است می توان درجه حرارت این کفه را تنظیم کنند.

ss93-07-101

ss93-07-103

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۳ ، ۱۳:۲۰
a.r rashvanlui

آموزش استفاده از سرویس Kerio

 

 

 

 

ابتدا برنامه کانکشن مورد نظر را با توجه به سیستم عامل خود از لینک زیر دریافت کنید 

 

Windows 32Bit

Windows 64Bit

MAC OS

 

 

فایل دانلود شده را نصب نمایید 

 

 

بعد از نصب برنامه در دسکتاپ شما قرار نمیگرد ، در منو استارت کلیک کرده و برنامه را اجرا نمایید 

 

بعد از اجرای برنامه مشخصات اکانت خود را با رعایت حروف کوچک و بزرگ وارد کنید 

Server: k.jetro.in 

 

بعد از کانکت برای اولین بار با پیغام زیر مواجه خواهید شد که مانند عکس تایید کنید

 

برای قطع ارتباط هم کافیست بر روی آیکون کانکشن راست کلیک کرده و دیسکانکت کنید

 

 

 

 

نکات مهم 

قبل از اتصال به فیلتر شکن دیگری متصل نباشید 

یوزر و پسوردتان را درون نرم افزار کپی نکنید بلکه تایپ کنید رعایت حروف بزرگ و کوچک الزامی است 

لطفا فایروال ویندوزتان را خاموش کنید 

 

 

Good Luck 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۳ ، ۰۸:۵۷
a.r rashvanlui
★ l i k e ★

دوستی اجاره ای در چین ... باورنکردنیه :))
┘◄ روی لینک کلیک کنید

███████▐▐▐▐▐▐▐██████████████

دوستی اجاره ای در چین

███████▐▐▐▐▐▐▐██████████████

راه اندازی سرویس جدیدی در چین بسیار خبر ساز شده است.
با این سرویس می توان یک دوست مجازی اجاره و با او دردودل کرد.
برای این دوستی کاربران می توانند دوست مورد نظر خود را از بین حالت های مختلف انتخاب کنند و تمامی قسمت های این دوست قابل تغییر اس.طبق قوانین باید ۸ دلار به حساب هر شخص واریز شود تا هرچه می خواهید با او دردودل و گریه کنید.
بر اساس آخرین آمار این سرویس درآمد بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۳ ، ۱۶:۵۲
a.r rashvanlui
از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر ؟!

ماوسی که فشار خون را هم اندازه میگیرد 
این ماوس که تولید شرکت CalHealth در کالیفرنیاست ، نه تنها وظایف یک ماوس را انجام می دهد بلکه می تواند در پایش سلامت شما هم نقش موثری داشته باشد و شاید به همین خاطر است که این شرکت ، نام MDMouse ( ماوس پزشک ) را برای آن انتخاب کرده است. ‏

این ماوس می تواند از طریق یک حلقه کوچک ( که معادل کاف یا همان بازوبند فشار سنجهای قدیمی است ) فشار خون و نبض شما را اندازه گیری کند ، روش کارش هم بسیار مشابه سایر فشارسنج های دیجیتال است. در صورتیکه نیازی به اندازه گیری فشار و نبض نباشد ، این حلقه در محفظه ای داخل ماوس پنهان میشود. ‏

شرکت سازنده این ماوس همراه با آن یک بسته نرم افزاری هم ارائه می دهد که می تواند داده های دریافتی از ماوس را روی کامپیوتر ذخیره کند یا آن را برای پزشکتان ارسال کند ، همچنین می تواند تغییرات نبض و فشار خون شما را ارزیابی کند ، نمودارهایی برای بررسی بهتر رسم کند و یا میانگین چند روزه آن را محاسبه کند. برای اتصال این وسیله به کامپیوترتان ، هیچ نیازی به رابط اضافی نیست و تامین انرژی و ارسال داده ها از طریق یک پورت USB انجام می شود. ‏
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۳ ، ۱۶:۴۶
a.r rashvanlui

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۲۴
a.r rashvanlui

رییس دانشگاه آزاد بروجرد همزمان با آغاز هفته خوابگاه‌ها، گفت: کلیه خوابگاه‌های دانشجویان دختر به داخل مجتمع امام خمینی(ره) انتقال داده می‌شود.

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا،احمد سیف افزود: در حال حاضر ورود و خروج دانشجویان از خوابگاه با سیستم الکترونیکی به صورت پیامک به خانواده‌های آنان اطلاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان هنگام ورود و خروج از کارت الکترونیکی استفاده کرده و در همان زمان تردد دانشجویان به خوابگاه‌ها به پدر خانواده پیامک می‌شود. 
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۳ ، ۲۱:۵۱
a.r rashvanlui

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۴۷
a.r rashvanlui

نظـــر یادتون نـــــــره

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۲۳
a.r rashvanlui

برنامه زمانبندی انتخاب واحد  نیمسال اول سال تحصیلی 94- 1393

 

تاریخ

روز

ساعت

گروه

مقطع- ورودی

 

93/05/18

شنبه

9 صبح لغایت 23

حقوق- کامپیوتر-IT

همه مقاطع – فقط ورودی های 90 و ماقبل

12 ظهر لغایت 23

حقوق- کامپیوتر-IT

همه مقاطع – همه ورودیها

93/05/19

یک شنبه

9 صبح لغایت 23

حقوق- کامپیوتر-IT

همه مقاطع -همه ورودیها

93/05/20

دو شنبه

9 صبح لغایت 23

نقشه برداری- برق و الکترونیک- صنایع-شهرسازی

همه مقاطع – فقطورودی های 90 و ماقبل

12 ظهر لغایت 23

نقشه برداری- برق و الکترونیک- صنایع-شهرسازی

همه مقاطع – همه ورودیها

93/05/21

سه شنبه

9 صبح لغایت 23

نقشه برداری- برق و الکترونیک- صنایع-شهرسازی

همه مقاطع -همه ورودیها

93/05/22

چهار شنبه

9 صبح لغایت 23

مکانیک(خودرو و تاسیسات)-معماری و نقشه کشی معماری

همه مقاطع – فقطورودی های 91 و ماقبل

12 ظهر لغایت 23

مکانیک(خودرو و تاسیسات) -معماری و نقشه کشی معماری

همه مقاطع – همه ورودیها

93/05/23

پنج شنبه

9 صبح لغایت 23

مکانیک(خودرو و تاسیسات) -معماری و نقشه کشی معماری

همه مقاطع -همه ورودیها

93/05/24

جمعه

9 صبح لغایت 23

مکانیک(خودرو و تاسیسات) -معماری و نقشه کشی معماری

همه مقاطع -همه ورودیها

93/05/25

شنبه

9 صبح لغایت 23

عمران-ساختمان

همه مقاطع – فقطورودی های 90 و ماقبل

12 ظهر لغایت 23

عمران-ساختمان

همه مقاطع – همه ورودیها

93/05/26

یک شنبه

9 صبح لغایت 23

عمران-ساختمان

همه مقاطع - همه ورودیها

93/05/27

دو شنبه

9 صبح لغایت 23

همه رشته ها

همه مقاطع-همه ورودیها

93/05/28

سه شنبه

9 صبح لغایت 23

همه رشته ها

همه مقاطع-همه ورودیها

93/05/29

چهار شنبه

9 صبح لغایت 23

همه رشته ها

همه مقاطع-همه ورودیها

 

امکان انجام انتخاب واحد از طریق سیستم منوط به پرداخت حداقل شهریه اولیه به صورت علی الحساب، فقط در تاریخهای 1 الی 18 مرداد ماه و باز شدن پرتال دانشجو می باشد، ضمنا جهت اطلاع از جزئیات پرداخت شهریه اولیه به اعلامیه های واحد مالی، درج شده در پورتال موسسه، مراجعه نمائید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۴۵
a.r rashvanlui

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۳ ، ۱۰:۴۴
a.r rashvanlui

هر صبح، پلکهایت، فصل جدیدی از زندگی را ورق می زند،

سطر اول همیشه این است:

“خدا همیشه با ماست”

پس بخوانش با لبخند…

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۳ ، ۱۰:۰۲
a.r rashvanlui

تو این روزا اگه دیدین یه دانشجو نشسته لب پنجره به افق نگاه میکنه بعد یه نگاه به گوشیش میندازه . . . دوباره یه نگاه به افق یه نگاه به گوشیش ! . . . بدونین داره معدلشو حساب میکنه ببینه مشروط میشه یا نه!!!!!

 

 

دو میمون روی شاخه درختی نشسته بودند و به غروب خورشید نگاه میکردند. یکی از دیگری پرسید: چرا هنگام غروب رنگ آسمان تغییر میکند؟ میمون دوم گفت: اگر بخواهیم همه چیز را توضیح بدهیم، مجالی برای زندگی نمی ماند. گاهی اوقات باید بدون توضیح ازحقیقت و واقعیتی که در اطرافت میبینی، فقط لذت ببری. میمون اول با ناراحتی گفت: تو هم که فقط به دنبال لذت زندگی هستی و هیچ وقت نمی خواهی واقعیتها را با منطق بیان کنی! در همین موقع هزار پایی از کنار آنها میگذشت. میمون اول با دیدن هزار پا از او پرسید: هزار پا، تو چگونه این همه پا را با هماهنگی حرکت میدهی؟!

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۵۴
a.r rashvanlui

با سلام خدمت دوستان گرامی :

سازمان فنی و حرفه ای بجنورد یک دوره تکنسین عمومی امنیت شبکه را بصورت رایگان از تاریخ 1393/4/11 الی 1393/6/8 برگزار میکند و در پایان دوره مدرک معتبر بین المللی به کار آموزان خود اعطا می نماید . لذا از علاقه مندان دعوت میشود برای شرکت در این دوره هر چه سریع تر به سازمان فنی و حرفه ای ساختمان برق الکترونیک و کامپیوتر مراجعه نمایند . 

آدرس: بجنورد 17 شهریور شمالی جنب مدرسه راهنمایی فردوسی کوچه مهارت داخل کوچه ساختمان برق الکترونیک و کامپیوتر 

در صورت داشتن هر گونه سوال میتوانید از قسمت نظرات سوال خود را مطرح نمایید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۴۵
a.r rashvanlui

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۲۶
a.r rashvanlui

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۲۴
a.r rashvanlui

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۳ ، ۱۳:۵۸
a.r rashvanlui

دانلود
حجم: 586 کیلوبایت
توضیحات: سولات مدیریت رفتار سازمانی

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۲۵
a.r rashvanlui

ebay-hacked

اگر شما هم یک اکانت در ebay (ای بِی) دارید پس فورا رمز عبور آنرا تغییر دهید!

چرا که بزرگترین شرکت تجارتی مجازی با ۱۲۸ میلیون کاربر فعال اعلام کرد که هک شده است!

ebay اعتراف کرد که مهاجمین ایمیل های موجود در دیتابیس و آدرس های فیزیکی و رمز عبور های رمزگذاری شده و آدرس های فیزیکی کاربران و همچنین تاریخ تولدشان را سرقت کرده اند.

اما اطلاعاتی مثل شماره های کارت های اعتباری و پی پال و اطلاعات فروشگاهی را تفکیک کرده اند و از این بابت جای نگرانی نیست.

ebay اشاره کرد که صمن قابل بازیابی بودن اکانت ها،هیچ مدرکی برای فعالیت نداشتن کاربران پیدا نشده و اقدام پیشگیرانه ی آنها تغییر رمزعبور های تمام کاربرانشان میباشد و در آینده نیز امنیت خود را ارتقا خواهند داد.

این شرکت کارمندانی را که طی دو هفته ی اخیر لاگین نشده بودند بررسی کردند و برای حفاظت از کاربران و شناسایی مشکل از بهترین ابزار کمک میگیرند.

ebay افزود:

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۳ ، ۲۱:۰۶
a.r rashvanlui

دریافت
حجم: 314 کیلوبایت

دریافت
حجم: 314 کیلوبایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۴۳
a.r rashvanlui

طراحی ساختار سازمانی ... to design of organizational structure

مهدی یاراحمدی خراسانی

 

طراحی ساختار سازمانی

v   یک سازمان عبارت است از الگویی از روابط(روابطی که به صورت همزمان در هم تنیده شده اند)که بدان وسیله افراد تحت هدایت مدیران در صدد تامین هدف های مشترک برمی آیند.این هدف ها عبارتند از ره آورد فرایندهایتصمیم گیری که ما تحت عنوان برنامه ریزی ارائه کردیم.

v   فرایند سازمان دهی مستلزم اتخاذ تصمیماتی است برای ایجاد نوعی چارچوب کاری، به گونه ای که سازمان بتواند با گذر از زمان حال و رسیدن به اینده بقای خود را تضمین نماید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۰۶
a.r rashvanlui

دریافت
حجم: 4.53 کیلوبایت
توضیحات: سورس ماشین حساب به زبان سی شارپ

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۹:۴۵
a.r rashvanlui

لطفا نظراتتون رو بگین ....


دانلود

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۴۲
a.r rashvanlui
مشروطی را برای دانشجو ساخته‌اند نه رئیس دانشگاه و اساتید. هیچکدام از واحدهای خود را پاس نکنید، از حد مجاز مشروطی و ترم‌های مجاز حضور در دانشگاه نهایت استفاده را ببرید و مطمئن باشید بیرون از دانشگاه هیچ خبری جز رفتن به سربازی و بعد از آن بیکاری وجود ندارد.
طنز/ چگونه یک دانشجوی نمونه شوید؟

مشروط شوید.

مشروطی را برای دانشجو ساخته‌اند نه رئیس دانشگاه و اساتید. هیچکدام از واحدهای خود را پاس نکنید.

از حد مجاز مشروطی و ترم‌های مجاز حضور در دانشگاه نهایت استفاده را ببرید. مطمئن باشید بیرون از دانشگاه هیچ خبری جز رفتن به سربازی و بعد از آن بیکاری وجود ندارد. حداقل وقتی که در دانشگاه حضور دارید به عنوان یک دانشجو شناخته می‌شوید نه یک بیکار. تا دوران تحصیلتان تمام نشده در دانشگاه عاشق شوید و ازدواج کنید. چون اگر دانشگاهتان تمام شود هیچکس حاضر نیست با یک آدم آس و پاس بیکار ازدواج کند.

 

جزوههای خود را مرتب و منظم بنویسید.

شاید فرجی شد و کسی برای گرفتن جزوه به شما مراجعه کرد و بختتان باز شد وگرنه بعد از تمام شدن دانشگاه بخت ازدواج را از دست خواهید داد.

 

یکی از راه های گرفتن نمره درس خواندن است.

برای گرفتن نمره راه‌های دیگری هم وجود دارد. یکی از ساده‌ترین این راه‌ها پاچه‌خواری است، اکثر دانشجویان و به خصوص شاگرد اول‌ها نمره خودرا از این طریق به دست می‌آورند. راه دیگر گرفتن نمره، جنس مخالف بودن است که در این روش نیازی نیست شما کار خاصی انجام دهید، نمره خود به خود برای شما منظور می‌شود. تهدید استاد به پنچر کردن ماشینش، مظلوم‌نمایی و بهانه مریضی و فوت اقوام درجه یک و دو و پیدا کردن آشنا و استفاده از بند «پ» روش‌های دیگر گرفتن نمره است که در مواقع لزوم توصیه می‌شود.

 

با گرفتن پایین ترین مدرک، دانشگاه را رها کنید.

هرگز از یک سوراخ دوبار گزیده نشوید.

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری یک اشتباه بزرگ است هر وقت تحصیل را رها کنید و به کار اصلی خانوادگیتان برگردید، سود کرده‌اید.

با ادامه تحصیل شما یک فوق لیسانس و یا دکتر بیکار خواهید شد که دیگر نمی‌توانید سرتان را پیش در و همسایه بلند کنید. پس تا دیر نشده به فکر یک کار نان و آب دار باشید.

این جوری میشه گفت که یک دانشجوی نمونه‌اید.

 

 

انتهای پیام/ نشریه دانشجویی بیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۵۸
a.r rashvanlui

مسابقات ACM                       

انجمن جهانی ACM ، قدیمی ترین و معتبر ترین انجمن تخصصی در زمینه کامپیوتر است. این انجمن فعالیت­های گوناگونی برای ترویج و توسعه علوم و مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات اعم از انتشار نشریات تخصصی، برگزاری همایشها، برگزاری مسابقات برنامه نویسی و غیره انجام می­دهد.

این انجمن با هدف شناسایی و تشویق استعدادهای برجسته در زمینه طراحی الگوریتم و برنامه نویسی، همه ساله مسابقه­ای با نام (ICPC (International Collegiate Programming Contest در سطح جهان برگزار می­کند. این مسابقه یک مسابقه دانشجویی است که تیمهای برنامه نویسی از دانشگاه­های سراسر دنیا در آن شرکت می­کنند.این مسابقه در دو مرحله برگزار می شود. تیم ها ابتدا در مسابقات منطقه ای با هم مبارزه می کنند و تیم های برتر هر منطقه به مسابقات فینال جهانی راه پیدا می کنند و در آنجا برترین تیمهای برنامه نویسی دانشجویی جهان مشخص می­شوند. این مسابقات در قالب تیمهای 3 نفره برگزار می­شود. حامی مسابقات شرکت IBM است.

۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۵۶
a.r rashvanlui

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۲:۰۳
a.r rashvanlui

هر کس گفت اینا چین ....

مرغ عشق

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۱۹
a.r rashvanlui

تست روان شناسی رنگ ها

آزمونی برای سرگرمی

رنگ ها

لطفا رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

قرمز

 محرک اعصاب، دارای روحیه تهاجمی، هیجانی، اهل رقابت، اهل عمل، با آرزوهای زیاد، سلطه طلب، مستقل، برون گرا، بسیار فعال، کینه توز.

نارنجی

خون گرم و صمیمی، پر اشتها، پر ذوق، با سلیقه، مهربان، تا حدی مستقل، شخصیت ثابت، برون گرا، خوش گذران، دست و دلباز، هیجانی و احساساتی، محکم و استوار.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۵۰
a.r rashvanlui

برای شروع این چند خط رو گذاشتم امید وارم دوستان مطالب خوب و مفید و جدیدی رو بزارن .....

رنگ هایی رو انتخاب کنید که به رنگ موی شما بیایید، یا به رنگ پوست تان یا حتی به رنگ چشمان تان ! این هماهنگی میتوتند در ظاهر شیک شما بسیار موٍثر باشد. آنها را با عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و سپس بقیه لباس ها را با آن ست کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۴۱
a.r rashvanlui

غول گردشگری ایران: حسین ثابت

 


حسین ثابت بکتاش متولد ۱۳۱۳ در مشهد است. از عناوین او، کارآفرین ثروتمند ایرانی، دلال فرش، و صاحب گروه هتل‌های ثابت را گفته‌اند.

ثابت تا پنج سال قبل در جزایر قناری ۵ هتل (۵ هزار تخت) داشته و در ایران نیز هتل بزرگ داریوش را به سبک تخت جمشید در کیش ساخته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۰:۱۳
a.r rashvanlui

در هند قطار ها همیشه تا روی سقف پر از ادم است.روزی لنگه دمپایی مسافری که روی سقف بود واگن نشسته بود پایین افتاد و او فورا لنگه ی دیگر را هم به پایین پرت کرد .

مسافری که در کنارش نشسته بود از کار او تعجب کرد و او در پاسخ گفت :

من با یک لنگه دمپایی نمیتوانم راه بروم و کسی هم که ان یک لنگه را پیدا کند برایش فایده ای نخواهد داشت ، پس بهتر که هر دو لنگه را من پرت کنم و لا اقل او دو لنگه را پیدا کند و سودی از این دمپایی ببرد.

بیندیشید:

اگر در زندگی مان اتفاق بدی رخ دهد ولی ما بدانیم که فرد دیگری از ان ماجرا بهره خواهد برد،درد و رنج ما تسکین پیدا میکند؟ ایا تا به حال این حالت را تجربه کرده اید؟برایتان پیش امده که در یک بازی ببازید ولی از شادی حریفتان خوش حال شوید؟ 

ایا در نهایت این احساس به معنی خوشبخت بودن در هر شرایطی نیست؟



برداشت شده از وبلاگ : http://emonokte.blog.ir/

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۰:۰۳
a.r rashvanlui

در پی پخش قسمت پایانی سریال پایتخت 3 از شبکه اول سیما، نمایندگان کشورهای چین، روسیه و آمریکا به این سریال واکنش نشان دادند. فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرده که حق کشتی گیر روسیه را دیشب داوران ایرانی خورده اند و حق روسیه تضییع شده است.

از سوی دیگر، چینی ها تهدید کرده اند فیلم پیشنهاد رشوه ارسطو به کشتی گیر چینی را منتشر خواهند کرد.

صحنه اعتراض روسیه

همچنین فیلا از فدراسیون کشتی ایران توضیح خواسته که چه طور کشتی گیران روسیه و چین، پس از باخت، از جدول رقابت ها حذف نشده اند و مشترکأ حائز رتبه سوم شدند؟!
پارلمان اروپا نیز در همین رابطه ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده و خواستار اعمال تحریم های بیشتر شد!
نهادها و سازمان های بین المللی، نسبت به دوپینگ نقی پیش از مسابقه و همچنین استفاده از تلفن همراه روی تشک مسابقه و نیز استفاده از داور اول ایرانی در مسابقه فینال مراتب اعتراض خود را ابراز داشته اند.
فدراسیون کشتی روسیه، حضور بابا پنجعلی روی تشک و سرشاخ شدن با کشتی گیر روس را، رفتاری غیر ورزشی و خلاف عرف و اخلاق پهلوانی دانسته است.
کشور آمریکا نیز اعلام کرده است، هیچ گونه ورزشکاری را به ایران اعزام نکرده است و کشتی گیر حاضر در فیلم به احتمال زیاد کشتی گیر نمای آمریکایی بوده است.

یکی از سایتهای خبری با انتشار متنی طنزآمیز با ماجراهای قسمت آخر سریال «پایتخت 3» شوخی کرد!

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۳ ، ۰۹:۴۱
a.r rashvanlui

دوستان میخواهیم جمعه 93/01/15 بریم کوه ؛

هرکس پایه است خبر بده.

با تشکر.

۲ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۲۷
a.r rashvanlui

یوزر و پسورد نود 32   2014/03/24 

نود

Username:TRIAL-0108948886
Password:8s3k3ex227

Username:TRIAL-0108948883
Password:r92f238s82

Username:TRIAL-0108948843
Password:4cc9ntfk73

Username:TRIAL-0108950350
Password:28k4nbmjpa

Username:TRIAL-0108950347
Password:tfbu5c2e7r

Username:TRIAL-0108949025
Password:vua34ammxr

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۱۶
a.r rashvanlui

نرم افزار Internet Download Manager که به اختصار IDM نامیده می‌شود را می‌توان به جرأت قدرتمندترین و معروف‌ترین نرم افزار مدیریت دانلود از اینترنت دانست. قابلیت‌های متعددی در این برنامه وجود دارد که آن را از هر جهت تبدیل به نرم‌افزاری کامل کرده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 19 نکته کوچک اما مهم در این برنامه بپردازیم.پیش از هر کاری زبان برنامه را بر روی انگلیسی تنظیم نمایید. چرا که این نکات بر این مبنا نوشته شده‌اند.

 

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۳۱
a.r rashvanlui

 ۱ .وقتی کامپیوترتان روشن است، هرگز برق آن را قطع نکنید، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم و یا ایجاد خرابی در سیستم عامل (ویندوز) گردد.

2. حتما از یک محافظ برق مخصوص کامپیوتر استفاده کنید . اگر کل منزل شما مجهز به یک محافظ برق کلی باشد بسیار بهتر خواهد بود .
3. چون وصل برق اغلب در آغاز به صورت ضربه ای است هنگامی که برق قطع می شود کل سیستم را از برق قطع کنید تا هنگام وصل مجدد برق سیستم در معرض آسیب نباشد . ( نکته بسیار مهم)

مطالعه نکات زیر احتمال خرابی کامپیوترتان را به حداقل خواهد رساند:

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۱۳
a.r rashvanlui

اس ام اس عید نوروز اس نوروز


تنها خداست که میداند
“بهترین”
در زندگیت چگونه معنا میشود!
من در سال نو آن بهترین را برایت آرزو میکنم.
 **نوروزت مبارک**


یک شاخه رز سفید تقدیم تو باد
رقصیدن شاخ بید تقدیم تو باد
تنها دل ساده ایست دارایی ما
آن هم شب عید تقدیم تو باد


سلامتی
 سوارکاری
 سروتونین
 سازگاری
 سازماندهی
 سوت
 سیناپس
 هفت سین بچه های تربیت بدنی!!
سال نو مبارک

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۷ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۳۹
a.r rashvanlui

 

به اصفهان رفته بودم . کنار سی و سه پل نشسته بودم . نگاهم به دختر بچه سه یا چهار ساله افتاد که از پدر و مادرش اندکی فاصله گرفته بود و داشت مرا نگاه میکرد . بقدری چهره زیبا و بانمکی داشت که بی اختیار با دستم اشاره کردم به طرفم بیاید اما در حالتی از شک و ترس از جایش تکان نخورد . دو سه بار دیگر هم تکرار کردم اما نیامد .

به عادت همیشگی ، دستم را که خا لی بود مشت کردم و به سمتش گرفتم تا احساس کند چیزی برایش دارم . بلافاصله به سویم حـرکت کرد . در همین لحظه پدرش که گویا دورادور مواظبش بود بسرعت به سمت من آمد و یک شکلات را مخفیانه در مشتم قرار داد . بچه آمد و شکلات را گرفت .

به پدرش گفتم من قصد اذیت او را نداشتم .

گفت میدانم و مطمئنم که میخواستی با او بازی کنی اما وقتی مشتت را باز میکردی او متوجه میشد که اعتمادش به تو بیهوده بوده است.

کار تو باعث میگردید که بچه ، دروغ را تجربه کند و دیگر تا آخر عمرش به کسی اعتماد نکند.

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۰ اسفند ۹۲ ، ۰۹:۴۵
a.r rashvanlui

دوستان عزیز 
این نوعی ترفند و یا آموزش است برای عزیزانی است که بنا به دلایلی میخواهند کامپیوترشان سر ساعتی مقرر روشن شود و شاید تا قبل از برنامه ایی خاص استفاده میکردند که در همین جا لازم است ذکر کنم اصلا نیازی به برنامه نیست بلکه مادربورد شما این قابلیت را داراست بدین شرح:
کامپیوتر را روشن کرده و قبل از آنکه سیستم بالا بیاید به وسیله زدن Delete وارد Setup مادربورد شوید.
حال گزینه power Mangement Setup را انتخاب کرده تا وارد صفحه جدیدی شوید 
در این صفحه گزینه Power On By Alarm را Enabled کنید و در گزینه پایین آن Day Of Month Alarm باید انتخاب کنید که اگر میخواهید کامپیوتر شما هر روز روشن شود که در این صورت آنرا روی Every Day قرار میدهید در غیر اینصورت اگر می خواهید روز خاصی در ماه روشن شود آن را روی آن روز تنظیم میکنید.
و اکنون در گزینه پایین تر Time Alarm ساعت دلخواه خود را به صورت 24 ساعته با این شکل که اول ساعت بعد دقیقه و بعد ثانیه تنظیم می کنید . مثال اگر کسی میخواهد ساعت دو و نیم بعد از ظهر کامپیوترش روشن شود باید بدین شکل وارد کند: 14:30:00 )
حال F10 را بزنید و بعد Enter را بزنید تا اطلاعات شما Save شود .....
به همین سادگی
قابل توجه دوستانی که اکانت شبانه دارند و کلی دانلود..........
ولی از خواب ناز هم نمی شود گذشت با این روش هیچ نیازی نیست شما حتی برای یک لحظه از خواب بیدار شوید اما سوال اینجاست که حالا کامپیوتر روشن شد چی جوری دانلود میشه کرد؟؟؟؟؟؟
که باید بگم شما کافیست برنامه محبوب Internet Download Manager روی سیستمتان نصب باشد واز قبل موارد دانلودی خود را در برنامه فوق ذخیره کرده باشید وووووووو
اگه از کسی از دوستان خواست دانلود کردن برای اکانت شبانه با برنامه فوق را بگم که دیگه نیازی به گذشتن از خواب ناز نباشد (حتی برای دوستانی که از Dailup استفاده میکنند باید بگم که این برنامه خودش به نت کانکت میشه )
هین جا اعلام کنه که اونم راحته میگم که دیگه فقط صبح بلند بشید ببینید کار تمام شده و شما هم به خوابتان رسیدید

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ اسفند ۹۲ ، ۱۹:۵۳
a.r rashvanlui
 
خبرنامه وبیناری ایـ
سمینار | اولین مرجع تخصصی
وبینار و رویدادهای
آنلاین در ایران  
  وبینارهای در پیش روی وب سایت ایـ سمینار  
 
 

با سلام و احترام

دوستان گرامی:

 

وبینارهای در پیش روی وب سایت ایـ سمینار در ذیل آورده شده است، امیدواریم شاهد حضور و بهره گیری شما از مطالب آنها باشیم...

 

پوشش آنلاین رایگان اولین دوره مسابقات سخنرانی شریف (سخن‌سواران)

برگزار کننده: مرکز کارآفرینی شریف

زمان برگزاری: یکشنبه 18 اسفند ماه 1392، ساعت 14:00 الی 18:00

توضیحات: اگر دانشگاه حاضر نیست به دانشجوها و فارغ‌التحصیلان چگونه سخن گفتن را یاد دهد ما از جایی دیگر وارد می‌شویم، از جایی مثل یک "چالش سخن‌رانی"!. با حضور آنلاین در این رویداد امکان تبادل نظر با سایر کاربران آنلاین و مشارکت در کلیه فرایندهای مسابقه از جمله نظر سنجی برای انتخاب سخنرانان برگزیده را از دست ندهید.

اطلاعات بیشتر و ثبت نام در وبینار

 

 

 

 


وبینار مهارت تفکر خلاق

سخنران: علی نقی قاسمیان نژاد

زمان برگزاری: جمعه 16 اسفند ماه 1392، ساعت 20:30

توضیحات: در این وبینار کسب مهارت خلاقانه تفکر کردن و تفکر خلاق را خواهید آموخت. از جمله اهداف این وبینار می توان به: فعال نمودن ذهن مخاطبین در رابطه با مفهوم تفکر خلاق، آشناشدن مخاطبین با اجزای تفکر خلاق و ماهرشدن مخاطبین در مهارت تفکر خلاق اشاره کرد.

.

اطلاعات بیشتر و ثبت نام در وبینار

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۴۱
a.r rashvanlui

یکی از روشهای تقلب پسرهای کلاس ......

ازتون دعوت میکنیم به صفحات دیگه سایت هم سر بزنید .....

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ اسفند ۹۲ ، ۰۰:۳۲
a.r rashvanlui

VoIP یک فناوری نوین است و همانطور که انتظار می رود نسبت به سیستم تلفنی آنالوگ مزایای زیادی دارد. سیستم های تلفنی VoIP نسبت به مراکز تلفن سنتی پایدارتر هستند و انعطاف بالاتری دارند.

فناوری VoIP همچنین می تواند در مواردی ارزان تر از سیستم تلفن دیجیتال و یا آنالوگ باشد. علیرغم این مزایا، سیستم های ویپ به عنوان یک فناوری نوین به دانش فنی برای طراحی مناسب سیستم احتیاج دارند.
در مجموع می توان برای فناوری VoIP مزایای زیر را ذکر کرد:

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۳ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۰۸
a.r rashvanlui

اگه دوست دارید بدونید و ببینید که جوجه های رنگی با چه فناوری به رنگ های مختلف تبدیل میشن بهتون پیشنهاد میدم حتما کلیپ زیر رو ببینید ...

راستی برای دیدن کلیپ باید با گوگل کروم  وارد وبمون بشین در غیر اینصورت اگه از مرورگر دیگری استفاده میکنید اول فیلم رو دریافت کنید بعد اونو تماشا کنید....


دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 6 ثانیه

راستی ادامه مطلب رو هم ببینید ....

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۶ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۱۳
a.r rashvanlui

معلم عصبی دفتر را روی میز کوبید و داد زد : سارا ..... ! ♥
دخترک خودش را جمع و جور کرد..! ♥
سرش را پایین انداخت..! ♥
با ترس خود را به معلم رسوند و با صدای لرزان گفت : بله ...؟ ♥
معلم که از عصبانیت قرمز شده بود ...! ♥
به چشمهای سیاه و مظلوم دخترک خیره شد و داد زد : (چند بار بگم مشقاتو تمیز بنویس و دفترت رو سیاه و پاره نکن ؟ ها؟ ♥
فردا مادرت رو میاری مدرسه می خوام در مورد بچه ی بی انظباطش باهاش صحبت کنم ) ♥
دخترک چانه لرزانش را جمع کرد... بغضش را به زحمت قورت داد و آرام گفت : ♥
خانوم... مادرم مریضه... اما بابام گفته آخر ماه بهش حقوق میدن...! ♥
اونوقت میشه مامانم رو بستری کنیم که دیگه از گلوش خون نیاد...! ♥
اونوقت میشه برای خواهرم شیر خشک بخریم که شب تاصبح گریه نکنه...! ♥
اونوقت... اونوقت قول داده اگه پولی موند..! ♥
برای من هم یه دفتر بخره که من دفترهای داداشم رو پاک نکنم و توش بنویسم...! ♥
اونوقت قول می دم مشقامو تمیز بنویسم ...! ♥
معلم صندلیش را به سمت تخته چرخاند و گفت : بشین سارا... و کاسه اشک چشمش روی گونه خالی شد ...! ♥

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۶ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۵۶
a.r rashvanlui
دانشجویی سر کلاس فلسفه نشسته بود. موضوع درس درباره خدا بود.
استاد پرسید: آیا در این کلاس کسی هست که صدای خدا را شنیده باشد؟ 
کسی پاسخ نداد.
استاد دوباره پرسید: آیا در این کلاس کسی هست که خدا را لمس کرده باشد؟ 
دوباره کسی پاسخ نداد.
استاد برای سومین بار پرسید: آیا در این کلاس کسی هست که خدا را دیده باشد؟
برای سومین بار هم کسی پاسخ نداد
استاد با قاطعیت گفت: با این وصف خدا وجود ندارد.
دانشجو به هیچ روی با استدلال استاد موافق نبود و اجازه خواست تا صحبت کند.
استاد پذیرفت. دانشجو از جایش برخواست و از همکلاسی هایش پرسید:
آیا در این کلاس کسی هست که صدای مغز استاد را شنیده باشد؟ 
همه سکوت کردند.
آیا در این کلاس کسی هست که مغز استاد را لمس کرده باشد؟ 
همچنان کسی چیزی نگفت
آیا در این کلاس کسی هست که مغز استاد را دیده باشد؟
وقتی برای سومین بار کسی پاسخی نداد،
دانشجو چنین نتیجه گیری کرد که استادشان مغز ندارد!

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۵ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۲۴
a.r rashvanlui

بسیاری از ما اطلاعات مهم و ارزشمند خود را در فلش مموری ها ذخیره می کنیم و چه بسا افرادی نیز هستند که چنین دستگاهی را گم می کنند. شاید گم کردن خود فلش آنقدرها مهم نباشد اما اطلاعات ذخیره شده و شخصی کاربران بسیار حائز اهمیت است و کاربران دغدغه آن را دارند که این اطلاعات به دست چه کسی می افتد.

flesh-1

کمپانی iStorage برای این که دغدغه فکر کاربران را برطرف کند راه حل سخت افزاری را پیشنهاد کرده است. آنها یک صفحه کلید کوچک را بر روی فلش طراحی کرده اند که کاربر با وارد کردن رمز ۷ الی ۱۵ رقمی می تواند وارد فلش شود و از اطلاعات درون آن استفاده کند. اما این تمام ماجرا نخواهد بود. اطلاعات درون فلش به صورت ۲۵۶ بیت رمزگذاری می شود و اگر کاربر رمز نادرست را به تعدادی که از قبل معین کرده است وارد کند، کل اطلاعات موجود در آن حذف می شود و دیگر امکان بازگرداندن این اطلاعات وجود نخواهد داشت. شاید برخی از کاربران فکر کنند با شکستن فلش می توان به اطلاعات دسترسی پیدا کرد اما این کار به چند دلیل امکان پذیر نیست. اول اینکه این فلش از جنس محکم آلومینیومی ساخته شده است و بیرون آوردن حافظه داخلی کار بسیار مشکلی خواهد بود و حتی اگر کاربر موفق به انجام این کار شود، اطلاعات داخل حافظه رمز گذاری شده است. اگر کسی بخواهد رمز ۲۵۶ بیت را بگشاید به ۱۱ سال زمان نیاز دارد. این فلش با هر دستگاهی که پورت USB داشته باشد سازگار خواهد بود.

این دستگاه در برابر آب و گرد و خاک مقاوم است و اعداد روی کیبورد آن پاک نخواهد شد. مقاومت این فلش بسیار بالا است و کاربر از لحاظ اتفاقات تصادفی مشکلی نخواهد داشت. این دستگاه توانسته است عنوان برترین محصول امنیتی فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۳ در کشور انگلستان را به خود اختصاص دهد.



Read more: http://blog.technolife.ir/2281/#ixzz2sEwsnodL

۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۴ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۳۵
a.r rashvanlui
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۵ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۵۷
a.r rashvanlui

آموزش راه اندازی و تنظیم یک شبکه ( LAN ) کوچک

کارهای مربوط به شبکه پذیرفته میشود:

با ما تماس بگیرید : eshragh.it@chmail.ir 

اگر در محیط کار یا منزل خود با بیش از یک کامپیوتر سروکار دارید احتمالا به فکر افتاده اید که آنها را به یکدیگر متصل کرده و یک شبکه کوچک کامپیوتری راه بیا ندازید .

با اتصال کامپیوتر ها به یکدیگرمیتوانید چاپگرتان را بین همه آنها به اشتراک بگذارید از طریق یکی از کامپیوتر ها که به اینترنت وصل است بقیه را نیز به اینترنت متصل کنید از هر یک از کامپیوتر ها به فایل های خود از جمله عکس ها ، آهنگ ها و اسناد دسترسی پیدا کنید ، به بازی هایی بپردازید که به چند بازیکن با چند کامپیوتر نیاز دارند . و بالاخره این که خروجی وسایلی چون DVD PLAYER یا وب کم را به سایر کامپیوتر ها ارسال کنید .

در این مقاله ضمن معرفی روش های مختلف اتصال کامپیوتر ها به یکدیگر انجام تنظیمات دستی را برای بهره بردن از حداقل مزایای یک شبکه کامپیوتری به شما نشان می دهیم .

ذکر این نکته هم لازم است که قسمت اصلی این مقاله به نصب نرم افزار اختصاص دارد اما در انتهای مطلب در خصوص ساختار شبکه و مسائل فیزیکی آن هم توضیحاتی داده ام

روشهای اتصال:

برای اتصال کامپیوتر هایی که در فاصله ای نه چندان دور از یکدیگر قرار دارند راههای مختلفی وجود دارد که عبارتند از :

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ دی ۹۲ ، ۲۰:۰۹
a.r rashvanlui

ارسال sms با موبایل بدون درج شماره در گوشی فرد موردنظر !!!

مطمئنأ برای شما نیز پیش آمده که دوست داشته باشید گاهی اس ام اس شما به صورت ناشناس ارسال شود . در این هنگام چه می کنید ؟
خیلی ها از سرویسهای سایتهای دیگر استفاده می کنند که اشکال این کار اینه که اولا معمولا می بایست این کار را از طریق اینترنت انجام دهید و ثانیا هزینه ارسال هر پیام کوتاه در این روش بسیار گرانتر از هزینه ارسال با موبایل است .
اما امروز ما ترفندی را به شما معرفی خواهیم کرد که این ترفند روشی را به شما معرفی میکند که میتوانید با استفاده از موبایل خود پیام کوتاه متنی SMS ارسال کنید به شکلی که شماره شما برای فرد مورد نظر نمایش پیدا نکند و کاملأ مخفی میمانید.
این ترفند خصوصیاتی دارد که باید گوشی فرستنده و دریافت کننده آن را دارا باشد.

پیشنهاد میکنیم این ترفند را حداقل یکبار تست کنید تا نتیجه را ببینید.

ابتدا به این نکات دقت کنید:
این ترفند تنها روی گوشی هایی قابل اجراست که قابلیتی به نام Email gateway را دارا باشند. گوشی هایی که این قابلیت رو دارند اکثرأ سونی اریکسون هستند همانند W800 , W810 , W550 ,K750 , K700 , S700 و … .
برای استفاده از این ترفند باید هر دو گوشی فرستنده و دریافت کننده قابلیت Email gateway را دارا باشند. پس پیش از هرکاری این موضوع رو یقین پیدا کنید.

اکنون همانند دستورالعمل زیر مراحل را طی کنید ، تنها ممکن است بسته به تنوع گوشی شما مقداری تغییرات وجود داشته باشد:
ابتدا از منوی اصلی وارد قسمت Messaging شوید. سپس به قسمت Settings رفته و به بخش Text Messagingوارد شوید. در قسمت بعد به Email gateway رفته و شماره فردی که میخواهید SMS را برایش ارسال کنید را وارد کرده و Add کنیم.
حالا به عقب بازگردید ، پس از وارد شده مجدد به بخشMessaging ، قسمت Write New را انتخاب کنید. Text Message را انتخاب کنید ، متن مورد نظر را تایپ نمایید وContinue را انتخاب کنید. اکنون گزینه اول یعنی EnterEmail Address را انتخاب کرده و یک ایمیل دلخواه را وارد نمایید. (مثلا : test@shahvar.net) در پایان پیام را ارسال کنید.

اکنون فرد مورد نظر به هنگام دریافت پیام به جای شماره شما آدرس ایمیلی که وارد کردید را مشاهده خواهد کرد

اگه کمی فکر کنید به این نتیجه خواهید رسید که قادرید با استفاده از این ترفند به طور مثال آدرسی از شرکت مایکروسافت یا یاهو و یا …. بدهید و طرف مورد نظر رو سر کار بگذارید . (چون احتمالا فرد مورد نظر چنین تصور می کند که این SMS از طرف این شرکتها ارسال شده است ) و یا کلی فکر خفن دیگه که می تونید با استفاده از این ترفند به کار ببرید .

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۶ دی ۹۲ ، ۱۰:۲۶
a.r rashvanlui

وقتی همه چیز روبراه است که امیدواری معنا ندارد ، امید زمانی ارزشمند است که همه چیز در بدترین شرایط است؛ پس هیچ وقت نا امید نشو ، بویژه در اوج تاریکی و تنهایی و تلخی ...veno0s1990_24194511.jpg 

 

 

 

 

 

یکی‌ از فانتزیام اینه سر امتحان الکی‌ هی‌ کفه دستمو نگا کنم

مراقب احساس زرنگی کنه بیاد خفتم کنه ببین هیچی‌ کفه دسم نیست....
بعد بش بگم زرشک !ضایع شدی ؟؟؟
اصن به عشق همین حرکت میرم دانشگاه !!!!

 
 
 
 
 
یار من یوسف نیا اینجا کسی یعقوب نیست
 
لحظه ای چشمانشان از دوریت مرطوب نیست
 
ای گل زیبای من از غربتت اشکی نریخت
 
نازنین اینجا خدا هم پیششان محبوب نیست
 
نوبهارم در فراقت هیچ کس محزون نشد
 
منجی انسانیت اینجا شرایط جور نیست
 
گرچه در هر جمعه ای زیبا دعایت می کنند
 
این دعاها بر زبان است جنسشان مرغوب نیست...

 

**************************************************

روزی "زشتی" و "زیبایی" در ساحل دریایی با یکد یگر مواجه شدند. 
انها به هم گفتند :بیا در دریا اب تنی کنیم .انها سپس جامه های خود را در اوردند و در اب شنا کر دند.
مدتی که گذشت "زشتی"به ساحل باز گشت و خود را با جامه "زیباییی"پوشاند وبه راه خود ادامه داد.
ان هنگام که "زیبایی"از دریا بیرون امد جامه ی خود را پیدا نکرد.او که 
شرمش می امد برهنه بماند خود را با تن پوش "زشتی"پوشاند سپس "زیبایی"نیز به راه خود رفت . و تا همین امروز همه ی مردم زشتی و زیبایی را با یکدیگر اشتباه می گیرند.
با این حال در این میان شماری صورت زیبایی را دیده اند و او را صرف نظر از جامه اش میشناسد وهستند شماری که صورت "زشتی "را می شناسندو به سبب این جامه زشتی از چشم انان دور نمی ماند.

جبران خلیل جبران



نتیجه :‌به ظاهر افراد (مخصوصا اگر ظاهر زیبایی داشته باشه) توجه نکن. چون با اتکا به ظاهر تو باختی...

منبع: http://heartnisa.blogfa.com

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۹۲ ، ۱۱:۵۶
a.r rashvanlui

ترفندهای مهم در پاورپوینت

      نرم افزار Ms power point این امکان را فراهم آورده است که در آن اسلایدهایی  از ناگفتنی های خود فراهم آورید بر روی صفحه نمایش یا به کمک یک ویدیو  پروژکتور بر روی دیوار نشان دهید. محیط این نرم افزار بر عکس محیط Ms word جای گزافه گویی نیست بلکه در آن رئوس مطالب را می گویید و شکلها و نمودارهای  خود را در آن نمایش دهید و آنچه در ذهنتان می گذرد و در قالب بیان نمی گنجد

      را در آن بیاورید. این اسلایدها در واقع پوستری از سخنان شما هستند . بهتر است اگر رنگ و لعابی  به آنها بدهید و از تم های گرافیکی نیز در آنها استفاده کنید. برای این هدف  کافی است روی اسلاید (خارج از جعبه های تیتر و مطلب) کلیک راست کرده و گزینه

      slide Design را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه در سمت راست صفحه یک ناحیه  جدید باز می شود که در آن نمونه هایی از تم های موجو نشان داده شده است . با  کلیک روی هر یک از آنها زمینه کلید اسلایدهای شما به آن شکل در می آید.

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۹۲ ، ۱۳:۳۱
a.r rashvanlui

 

کاش وقتی بچه هامون میرن مدرسه بهشون بگیم : 
عزیزم، من نمی خوام تو بهترین باشی

من فقط می خوام تو خوشبخت باشی

اصلا مهم نیست همیشه نمره هاتو 20 بگیری

جای 20 می تونی 16 بگیری اما از دوران مدرسه و کودکیت لذت ببر.

از "ترین" پرهیز کن

خوشبختی جایی هست که خودت رو با کسی مقایسه نکنی

حتی نخواه خوشبخت ترین باشی

بخواه که خوشبخت باشی و برای این خواستت تلاش کن.. همین

من فکر میکنم از وقتی به دنبال پسوند "ترین" رفتیم، خوشبختی از ما گریخت.. از 19/75 لذت نبردیم چون یکی 20 شده بود..

از رانندگی با پراید لذت نبردیم چون ماشینای مدل بالاتری تو خیابون بود.
از بودن کنار عشقمون لذت نبردیم چون مدرک تحصیلی و پول توی جیبش کمتر از خیلی های دیگه بود.
می خوام بگم خیلی از ما فقط به "بهترین،بیشترین و بالاترین" چسبیدیم و نتیجه این نسل های افسرده و همیشه گریان شد..
شاید لازمه تغییر جهت بدیم یا حداقل اجازه ندیم نحسیِ "ترین" دامن بچه هامون رو بگیره..

 

برگرفته شده از: http://m-ardalan.ir

۱۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۲ ، ۱۷:۱۸
a.r rashvanlui

دریافت

عنوان: سر فصل دروس دوره مهندسی فناوری اطلاعات
حجم: 2.25 مگابایت

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۲ ، ۱۱:۳۰
a.r rashvanlui
دریافت
عنوان: در مورد وب دو
حجم: 140 کیلوبایت
وب 2 چیست؟
 
جهان ؛ سرویس فرهنگ و هنر : در زندگی روزانه ، پدیده‌هایی هستند که چنان نرم و آهسته وارد کار، حرفه، فعالیت و نهایتاً زندگی آدمیان می‌شوند که کسی متوجه ورودشان نمی‌شود و حتی بیش از این، چنان تغییرات بطئی و بنیادینی را سبب می‌شوند که همه اندک‌اندک فراموش می‌کنند که پیش از این، روال‌‌ها به‌گونه دیگری بوده است و در عین حال مجبورند چه برای رقابت در عرصه ی کار و تخصص و چه به منظور بهینه تر کردن شرایط زندگی خود، همگام با پیشرفتهای تکنولوژیک به ویژه در عرصه ی مجازی پیش بروند .
مفهوم "وب 2" را نیز می‌توان از همین قبیل امور به شمار آورد. فرقی نمیکند شما در کجای کره ی خاکی زندگی میکنید و یا چگونه و تا چه حد به اینترنت دسترسی دارد ، مهم این است که امروز اینترنت به یک ابزار گریز ناپذیر در ایجاد و یا پیش برد هرچه سریعتر و مطلوب تر مناسبات و گذران زندگی تبدیل شده است که چندی است دست خوش تحولات تدریجی و در هم چنین عظیمی قرار گرفته است که این تغییرات در قالب وب 2 معنا می یابد.
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۲ ، ۲۰:۰۵
a.r rashvanlui

\ﺩﺍﻧش آموزای ﺭﺩﯾﻒ ﺍﻭﻝ ﮐﻼﺱ ﻫﻤﻪ ﺑﺎﻫﻮﺷﻦ ﻭﻟﯽ ﻓﻘﻂ ﺗﺎزمانیکه ﺩﺍﻧش آموزای ﺭﺩﯾﻒ ﺁﺧﺮ ﻣﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ ﺗﻘﺪﯾﻢ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﺭﺩﯾﻒ ﺁﺧﺮﯼ ﻫﺎﯼ کلاس ... )


فن آوری اطلاعات در یک نگاه!!!!!!!!!!! 

فن آوری مربوط به سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر برای پردازش ، ذخیره سازی و انتقال اطلاعات است.فن آوری اطلاعاتIT علم و مهارت های همه جنبه های محاسبات ، ذخیره سازی اطلاعات و ارتباطات است . آی تی IT مبحث جدیدی است که به سرعت رشد کرده و تغییرات بنیادی در دنیای کنونی ایجاد می کند ، این تغییرات ناشی از انجام روش های تجاری جدید ، ایجاد تنوعات و سرگرمی های جدید و به وجود آوردن هنرهای جدید می باشد. 

تکنولوژی اطلاعات شامل موضوعاتی است که به علم و تکنولوژی کامپیوتر ، طراحی ، توسعه ، نصب و پیاده سازی سیستم ها و نرم افزارهای اطلاعاتی مربوط می شود. 

فن آوری اطلاعات به طراحی و استفاده از کامپیوتر و ارتباطات برای حل انواع مختلف مسایل مربوط می شود. بسیار جالب توجه است که کامپیوترهایی که در ۵ سال پیش تولید شدند ، اکنون در تعداد زیادی از سازمان های بزرگ استفاده می شوند. 

ما پذیرفته ایم که تقریبا تمام صورت حساب ها و پرداخت های ما از ادارات دولتی و سازمان های بزرگ توسط کامپیوتر چاپ می شوند و خدماتی مانند Bankcard و Medicare فقط به دلیل وجود آنکه کاربردهای کامپیوتر بسیار متنوع است ، از چاپ صورت حساب ها گرفته تا کنترل کوره های بسیار حساس ، همه آنها نیاز دارند که اطلاعاتشان در کامپیوتر ذخیره شده و برنامه ها توسط کامپیوتر با مهارت اداره شوند. 

 

لوگوی گروه IT اشراق

13:13:46فناوری اطلاعات (IT) چیست؟

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۲ ، ۲۲:۴۸
a.r rashvanlui