◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

۵۸ مطلب توسط «m.mohamad niya» ثبت شده است

منتخبی از تصاویر راه یافته به مسابقه‌ی عکاسی نشنال جئوگرافیک 2014

منتخبی از تصاویر راه یافته به مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک سال 2014منتخبی از تصاویر راه یافته به مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک سال 2014مسابقه‌ی عکاسی نشنال جئوگرافیک در حال برگزاری است و  این یعنی  یکبار دیگر فرصتی فراهم شده تا مجموعه تصاویر تماشایی را که ماحصل کار عکاسان خبره و مبتدی است، مشاهده و قضاوت کنیم. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم همراه باما، به مرور منتخبی از تصاویر برگزیده‌ی این دوره از مسابقات بپردازید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۳ ، ۲۲:۱۰
m.mohamad niya

در شماره ی یک این مطلب را با خلاقیتی آغاز می کنیم که اپل در آن بطور غیر مستقیم نقش دارد و در شماره ی دو , نوعی خاص از چراغ خواب را به شما معرفی خواهیم کرد . در شماره ی سه به معرفی یک صندلی راحتی مخصوص مطالعه کنندگان می پردازیم و در آخر آشنایی با تخته شنای NightsUp را داریم . در ادامه همراه ما باشید .

۱.اتاق کار اپلی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۳ ، ۲۲:۲۰
m.mohamad niya
gadgetnews

چقدر از وقت خود را صرف تماشای دقیق نقاشی فرزندان خود کرده اید؟ نقاشی های زیر نتیجه همکاری منحصر به فرد یک پدر و فرزند دو ساله اش هست. هنرمندی که با همکاری فرزند دو ساله اش اثر هنری خلق می کند. 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۳ ، ۲۳:۵۴
m.mohamad niya
yahoo

همانطور که می دانید مدت زیادی است که شرکت یاهو برای ساخت ایمیل جدید تایید هویت توسط شماره تلفن همراه را به موارد مورد نیاز در ثبت نام های جدید اضافه کرده است که متاسفانه نام کشویر ایران در این لیست نیست و امکان ساخت ایمیل برای کاربران ایرانی از روش معمول وجود ندارد.در این مطلب با یک ترفند به شما آموزش می دهیم که چگونه بدون نیاز به تایید شماره همراه ، یک ایمیل جدید در یاهو بسازیم.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۳ ، ۲۳:۵۳
m.mohamad niya

تلفیق دیدنی سبک جدید و قدیم در تازه ترین اثر معماری زها حدید

اگر به معماری علاقه دارید حتماً بارها نام معمار برجسته عراقی الاصل انگلیسی،  زها حدید را شنیده‌اید. این خانم با سبک معماری خاص و دیدنی‌اش برنده جوایز متعددی شده و افتخارات بسیاری کسب کرده است. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به یکی از تازه‌ترین کارهای او که قرار است در کشور استرالیا به انجام برسد. برای آشنایی بیشتر در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۳ ، ۱۳:۲۷
m.mohamad niya
آیفون 6 یک هفته قبل از معرفی مردم را به صف کرده است آیفون ۶ یا هر چیزی که اپل قرار است آن را نام گذاری کند، هنوز معرفی نشده است. اما مردمی هستند که از الان برای این دستگاه صف بسته‌اند. CNBC گزارش می‌دهد که هم‌اکنون حداقل ۵ مصرف کننده کمپ برای خود درست کرده‌اند و در خیابان پنجم شهر نیویورک جایی که اپل استور قرار دارد، منتظر نسل بعد آیفون هستند.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۵:۰۴
m.mohamad niya
رویداد Bridge 2014
برای نخستین بار گروهی از مدیران و کارآفرینان شرکت‌های بزرگ آی تی ایرانی در کنار تعدادی از مدیران سیلیکون ولی، فرصت‌ها و چالش‌های صنعت آی‌تی و تاثیر آن را بر توسعه اقتصادی ایران را مورد تحلیل قرار می‌دهند.
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۳ ، ۲۲:۴۱
m.mohamad niya


کتابخانه ای با طرحی نو
 آموزش و تشویق کودکان به مطالعه از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که آنان آینده سازان یک کشورند. اما شیوه‌ی جلب توجه و علاقمند کردن آنها به کتاب و کتابخوانی نیز مهم و حائز اهمیت است. در این مطلب به سراغ راه کاری جالب می‌رویم که کتاب خواندن را برای کودکان به فعالیتی شاد و سرگرم کننده تبدیل کرده، در مرور این مطلب با ما همراه باشید.
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۵۰
m.mohamad niya
path-photography

فرصت قدم زدن در جاده و مسیرهای زیبا را از دست ندهید.می توان رد پای حضور جاده ها و مسیرها را در ادبیات، آثار هنری و موسیقی احساس کرد. هر عکسی توانایی جلب توجه بیننده را ندارد مگر عکس هایی نظیر این مسیر و جاده های زیبا که در ادامه برایتان چند مورد را نمایش داده ایم.

 این عکس ها به صورت ماهرانه ای بر تصور انسان اثر می گذرند و می توانند باعث حس ماجراجویی و یا ارامش انسان شوند. هیچ چیز مانند یک پیاده روی در مسیری زیبا که تا بالای سرتان هست نیست.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۳ ، ۱۸:۴۳
m.mohamad niya
Steve-Jobs-Is-Alive
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۳ ، ۱۸:۴۱
m.mohamad niya
hand-cut-paper-art

آیا تاکنون به این موضوع اندیشیده اید که با برش هنرمندانه یک ورق کاغذ می توان اثر هنری فوق العاده ایجاد کرد؟!برای ایجاد چنین تصاویر هنری، فقط لازم است کاغذ و چاقوی مناسبی داشته باشید. با استفاده از یک چاقوی صنایع دستی می توان برش های ظریف و خطوط نازک بر روی فضای خالی کاغذها ایجاد نمود. هنرمند امریکایی این آثار (Maude White) می گوید: “برای کاغذ احترام زیادی قائل است و در حین برش کاغذ متوجه مواد سازنده شگفت ان می شود. او همچنین می گوید: کاغذها همه جا هستند و می توانند داستان های زیادی برای ما انسان ها بیان کنند. این هنرمند همچنین مالک انتشاراتBrave Bird و کارخانه جواهرت  است و آثار هنری گفته شده را در کنار دیگر کارهایش در بازار اینترنتی به فروش می رساند.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۳۷
m.mohamad niya
amazing-lighthouse

فانوس دریایی نماد کاملی برای ایمنی و راهنمایی است که کمک کرده است دریانوردان از زمان های قدیم راه خانه خود را پیدا کنند. اگر چه با پیدایش فناوری های جدید امروزه فانوس های دریایی کاربرد اصلی خود را از دست داده اند اما زیبایی معماری و ایستادگی این بتا ها در برابر امواج خروشان همچنان دیدنی و ستودنی است.

 امروز شما را به دیدن تصاویری از برخی زیباترین فانوس های دریایی جهان دعوت میکنیم.باهمراه باشید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۳ ، ۲۱:۲۶
m.mohamad niya

leaf-cutting-omid-asadi

امید اسدی نام هنرمند خلاق ایرانی ساکن منچستر انگلستان است.وی با ایجاد برشهایی ظریف در برگ درختان آثار هنری زیبایی خلق کرده که در نوع خود بی نظیر است.در ادامه برخی از این آثار شگفت انگیز را مشاهده خواهید کرد.

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۳ ، ۱۵:۰۲
m.mohamad niya

3D-Printed-Arm--Chance-to-Hug-Mom-–-Priceless

محققان دانشگاه فلوریدای امریکا موفق به ساخت یک دست مصنوعی به چاپ سه بعدی شدند تا پسر بچه ۶ساله ای که به طور مادرزادی با یک دست متولد شده بود را از این عارضه نجات دهند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۱۵
m.mohamad niya

در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه تعرفه دو اپراتور بزرگ کشور بیاندازیم و آنها را با هم مقایسه کرده و تحلیل کوچکی نیز از جداول قیمت‌ها داشته باشیم. در ادامه با مقایسه تعرفه همراه اول و ایرانسل باشید.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۱۲
m.mohamad niya
oneplus

در شرایطی که عملکرد گوشی های هوشمند کمتر از گذشته دغدغه اصلی خریداران محسوب می شود، به نظر می رسد که اولویت بندی کاربران برای خرید گوشی های هوشمند جدید عوض شده است. بدیهی است که نمی توان گفت، طراحی اولویت اصلی خریداران محسوب می شود اما قطعاً جامعه خریداران و به ویژه کاربران اصلی در حال حاضر خواستار توجه بیشتر و بیشتر به نوع مواد سازنده تلفن های همراه هستند خصوصاً در شرایطی که باید مبلغی برابر با ۷۰۰ دلار برای خرید یک گوشی هوشمند برجسته هزینه نمایند.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۱۶
m.mohamad niya

ابزار پیش‌فرض اندروید برای پاکسازی یا Wipe، آنچنان که باید برای حذف کامل و همیشگی اطلاعات شخصی شما از روی یک دستگاه قدیمی، کارآمد نیست. پس بهترین راهکار در این زمینه چیست؟ و چگونه می‌توان مطمئن بود که اطلاعات شخصی شما دیگر قابل بازیابی یا Recovery نخواهند بود؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۰۸
m.mohamad niya
  • سخنرانان

  • Kaspar Szymanski
    Kaspar Szymanski
    کسپر زیمنسکی
    • متخصص بازاریابی آنلاین
    • استراتژیست کیفیت جستجو در گوگل
    • سخنران در کنگره های جهانی مانند:
      • Google Day
      • Google Site Clinic
      • SIX
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۳ ، ۰۰:۰۵
m.mohamad niya

به نظر شما تصویر بالا بیشتر شبیه چیست؟ یک شمعدانی زیبا که می‌تواند شبی شاعرانه را برایتان فراهم آورد یا شاید هم یک ابزار الکترونیکی چند کاره که با یک شمع زیبا همراه شده است تا جنبه‌ای کاربردی-هنری به آن ببخشد. تصویری که مشاهده می‌کنید حاصل تلفیق هنر و کاربرد است اما به گونه‌ای موثر و مفید و به دور از جوانب ظاهری. خب، حال که قرار است شبی شاعرانه را رقم بزنیم چه چیزی بهتر از همراهی یک شمع زیبا و نوای موسیقی دلنشین؟ آن هم موسیقی که از شمع جان می‌گیرد و آتش به جان شنونده می‌زند!؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۳ ، ۱۹:۱۱
m.mohamad niya

facebook

قبل از اینکه زندگی جدیدتان را در فیس بوک شروع کنید بهتر است بدانید که ممکن است این کار تأثیری در رفع خستگی ها و احساسات و هیجان های نامطلوب شما نداشته باشند؛ حداقل، نتیجه گیری تیم تحقیقاتی فیس بوک که این طور نشان می دهد. این تیم با مطالعه بر روی یک گروه بزرگ 689 هزار نفری از کاربران در مدت هفت روز به این نتیجه رسید. این افراد از نظر تأثیر بخش های خبری بر حالات روحی و هیجانی شان مورد مطالعه قرار گرفتند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۹۳ ، ۱۲:۵۲
m.mohamad niya

فناوری iBeacon که نخستین بار توسط اپل در iOS 7 معرفی شد، برای ارتباط تلفن‌هوشمند و وسایل مجهز به تراشه‌های iBeacon در فواصل چند قدمی و از طریق بلوتوث کم‌انرژی (BLE) استفاده می‌شود. این عینک‌های آفتابی را که در تصویر می‌بینید هم از همین تراشه‌ها استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند هیچگاه از یادتان نمی‌روند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۳ ، ۲۲:۲۷
m.mohamad niya

siliconpower Jewel J06 & Touch T06 siliconpower Jewel J06 & Touch T06

کمپانی سیلیکون پاور از جمله بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان محصولات مرتبط با گروه حافظه در دنیا، سری جدید فلش‌مموری‌های خود با نام Touch T06 با پورت USB2.0 و Jewel J06 با پورت USB 3.0را رونمایی کرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۳ ، ۲۲:۲۲
m.mohamad niya


nasa s esnet capable of 91 Gbps

 به تازگی دپارتمان انرژی ایالات متحده توانسته موفق به طراحی بستری شود که در آن سرعت اینترنتی تا 91 گیگابیت بر ثانیه را به ثبت برساند، سرعتی تقریبا 100 برابر بیشتر از سرویس پر سر و صدای Google Fiber

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۵۵
m.mohamad niya

با رونمایی سامسونگ از تبلت‌های سری S که برای اولین بار به صفحه نمایش بسیار عالی سوپر آمولد مجهز شده‌اند و نازکی بدنه بسیار کم 6.6 میلی‌متری، تصمیم گرفتیم همه تبلت‌های نازک اندام و شاخص را در کنار یکدیگر بگذاریم و آن‌هایی که نازکی بدنه‌ای کمتر از 8 میلی‌متر یا پایین‌تر را دارا هستند به شما معرفی کنیم ، با ما همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۲۰
m.mohamad niya

samsung smart bike

سامسونگ به تازگی در حال تولید یک دوچرخه هوشمند است که تجربه ای سالم و بدون آلودگی را به شما ارائه خواهد داد و همچنین با بکارگیری تکنولوژی هوشمند خود، شما را ایمن نگه خواهد داشت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۱۸
m.mohamad niya

یکی از مشکلاتی که همه ما با تلفن های قدیمی داشتیم، شماره گیرهای گردان بود. با تلفن هایی که شماره گیرهای گردان داشتند، نه تنها زمان شماره گیری بسیار طول می کشید، بلکه به راحتی در وارد کردن شماره ها اشتباه رخ می داد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۱۵
m.mohamad niya
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۴
m.mohamad niya

گوگل همه ساله مسابقه‌ای را برای معرفی یک Doodle جدید برگزار می‌کند و در مسابقه امسال هم، طرح یک نوجوان ۱۱ ساله انتخاب شده است. جایزه این مسابقه در نوع خود بی‌نظیر است که در ادامه جزییات آن را مشاهده خواهید کرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۹
m.mohamad niya
 

چندی پیش از اقدام گوگل برای خرید کمپانی تایتان برایتان گفتیم. امروز باز هم یک خبر دیگر از فعالیت‌های گوگل در جهت توسعه‌ی اینترنت و البته بهبود کیفیت نقشه‌ها برایتان داریم. خرید کمپانی Skybox به مبلغ 500 میلیون دلار. اینکه گوگل چه برنامه‌ای داشته که 500 میلیون دلار برای به دست‌آوردن اسکای‌باکس و ماهواره‌های آن هزینه کرده، موضوعی است که در ادامه‌ی مطلب به آن می‌پردازیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۶
m.mohamad niya
 

در مورد قدرت ذهن انسان چه می‌دانید؟ اصلاً تصوری از کارهایی که ممکن است با کمک امواج مغزی قادر به انجام‌شان باشید، دارید؟ مغز انسان یکی از پیچیده‌ترین چیزهایی است که دانش بشر هنوز نتوانسته به درکی کامل از آن برسد. در ادامه شما را با جلوه جدیدی از توانایی مغز آشنا می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.


شاید صحنه‌ای درفیلم ماتریکس را به خاطر داشته باشید که کودکی تنها با قدرت ذهن خود قاشقی را خم و راست می‌کرد یا شاید در مورد یوگی‌های (مرتاضین) هندی شنیده باشید که با قدرت ذهن خود قطاری را متوقف می‌کنند. البته در نگاه اول ممکن است این مسئله چندان برای‌تان باورپذیر نباشد؛ ولی قدرت ذهن انسان را نمی‌توان دست کم گرفت. اکنون علم نیز در این عرصه وارد شده و سعی دارد قدرت‌های ناشناخته ذهن بشر را به اثبات برساند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۴۵
m.mohamad niya
خیلی از فناوری ها می توانند به سادگی هرچه تمام تر اعصاب کاربر و مصرف کننده را به هم بریزند. به برخی از آزاردهنده ترین فناوری هایی اشاره می کنیم که خیلی از ما، زیاد با آنها درگیر هستیم
فناوری های روز دنیا، روز به روز و حتی بدون اغراق ساعت به ساعت در حال پیشرفت هستند و هر یک از شرکت های فعال در این عرصه تلاش می کنند گوی سبقت را از رقبا بربایند و حرف اول را خود بزنند. هدف اصلی تمامی سازندگان این نوع دستگاه ها و وسایل، راحت تر کردن کار مشتریان است، غافل از اینکه خیلی از این فناوری ها می توانند به سادگی هرچه تمام تر اعصاب کاربر و مصرف کننده را به هم بریزند. به برخی از آزاردهنده ترین فناوری هایی اشاره می کنیم که خیلی از ما، زیاد با آنها درگیر هستیم:
                                                                        فلش دوربین عکاسی




فلش در دوربین عکاسی برای زمان به کار می رود که نور کافی در فضایی که می خو اهیم عکاسی کنیم وجود ندارد، اما معمولا فلش خیلی به کار نمی آید و عکس همچنان تاریک است و کیفیت مطلوب ندارد!

تازه از آن گذشته نور فلش دوربین اگر سوژه عکاسی آدمها باشند، خیلی وقتها چشم آنها را اذیت می کند و باعث بسته شدنشان هنگام عکاسی می شود. پس عملا خیلی بدرد بخور نیست!  
۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۳۳
m.mohamad niya

آیا شما نیز جزء افرادی هستید که همیشه در حال حمل شارژر به‌منظور شارژ تلفن‌هوشمند خود هستید؟ یقیناً روزهای اول استفاده از تلفن‌هوشمند خود را به خاطر دارید که با یک بار شارژ مدت زمان بیشتری را از تلفن‌هوشمند خود استفاده می‌کردید. اما چرا عمر شارژ باتری‌ها در طول زمان کاهش می‌یابد؟

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۳۹
m.mohamad niya

ابتکارات در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند به کاور یا کیس آنها هم سرایت کرده و حالا در بازار، انواع کاورهای هوشمند با قابلیت‌های مختلف عرضه شده‌اند. تولیدکنندگان برای گوشی‌های رده اول، کاورهایی طراحی می‌کنند که بتوان علاوه بر محافظت از گوشی در برابر ضربه، راحت‌تر از آن استفاده کرد. در ادامه‌ی مطلب کاور جالبی که با استفاده از NFC و چند دکمه، استفاده از گوشی‌های اندرویدی را ساده‌تر می‌کند، آشنا می‌شویم.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۲۰
m.mohamad niya

مسئولان HTC از مدت‌ها پیش در خصوص ابزارهای پوشیدنی سخن به میان می‌آوردند و از همین رو به خوبی می‌دانیم که این کمپانی تایوانی در تلاش است که اولین محصول خود در این دسته را تا پایان سال جاری میلادی روانه‌ی بازار کند. یکی از این ابزارها می‌تواند یک ساعت هوشمند باشد و به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی از هم‌اکنون در حال نمایش دموهای مربوط به این دستگاه از تایوان است.

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۱۶
m.mohamad niya
 


ساز روسی Gusli با قابلیت نواختن موسیقی از روی امواج مغزی
همیشه دانشمندان بر این واقعیت صحه گذاشته‌اند که گوش دادن به موسیقی یکی از تاثیرگذارترین عوامل روی امواج مغزی انسان‌ها است. حال یک هنرمند روسی، ساز ملی روس‌ها را طوی طرح کرده است که می‌تواند با استفاده از امواج مغزی شروع به نواختن موسیقی کند.
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۳۰
m.mohamad niya
 


سال ها قبل از به وجود آمدن کامپیوتر ها، انسان هایی روی اَبَرمتن (هایپرتکست) -مورد استفاده در مرورگرهای وب برای بازیابی اطلاعات متصل به هم- کار می کرده اند. اَبرمتن به رسانه هایی گفته می شود که بیش از یک متن ساده هستند. عمر آن حتی به قبل از ایده های ونیوار بوش می رسد، مردی که بر پا کردن زمینه و زیرساخت برای ابرمتن توسط کامپیوتر microfiche و مقاله سال ۱۹۴۵ را به او نسبت می دهند.
۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۲۶
m.mohamad niya
دکتر روحانی در کلوب دکتر روحانی در کلوب

سایت ریاست جمهوری کشور در شبکه اجتماعی کلوب و سایت آپارات عضو شد. حسن روحانی رئیس جمهور، نخستین مطلب خود را در این شبکه اجتماعی منتشر کرد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۵۵
m.mohamad niya
۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۵۶
m.mohamad niya

ارائه خدمات نسل سوم موبایل تا پایان مرداد ماه سال جاری به طور انحصاری در اختیار رایتل قرار دارد و این بدان معنا است که تا آن زمان، هیچ اپراتور دیگری حق ارائه خدمات نسل سوم را ندارد. محمود واعظی، وزیر ارتباطات اعلام نموده که با پایان یافتن زمان انحصاری شرکت رایتل، پروانه جدیدی برای اپراتورها صادر خواهد شد تا با انجام هماهنگی‌ها سایر اپراتورها بتوانند خدمات نسل سوم خود را ارائه نمایند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۵۹
m.mohamad niya

به همه‌ی ما اثبات شده است که با چاپگرهای سه‌بعدی می‌توان به ساخت اسلحه پرداخت! اما از این فناوری در راستای اهداف خوب نیز می‌توان بهره برد. Oxfam، یکی از نهادهایی است که بدنبال ریشه‌کن نمودن فقر است با در نظر گرفتن همین مساله به همکاری با پلتفرم چاپ سه‌بعدی آنلاین MyMiniFactory به منظور اجرای یک ماموریت در لبنان پرداخته است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۵۲
m.mohamad niya

camera on eyeball

عینک گوگل را که می شناسید ؟ همان گجت پوشیدنی که اولین قدم گوگل در عرصه تولید گجت های پوشیدنی هوشمند بود.شاید بهتر است عینک گوگل را فراموش کنیم چرا که گوگل به دنبال فناوری است که بسیار پیشرفته از عینک خود عمل می کند ، فناوری که همچون لنزهای چشمی بر روی چشم انسان قرار می‌گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۴۵
m.mohamad niya

mars-one

اگر در گذشته نیز پروژه سفر بی بازگشت به مریخ را  دنبال کرده اید حتما خبر دارید که 70 ایرانی برای این پروژه درخواست داده اند . که از بین آنها بعد از انجام تست ها و آزمایشات فراوان نهایتا پروژه «مارس وان» (Mars One) نام ۷۰۵ نفر از داوطلبان سفر بی‌بازگشت به مریخ را اعلام کرد که پس از گذاراندن مرحله‌ سلامت پزشکی به مرحله‌ی بعدی این پروژه راه یافته‌اند. در ادامه با مشروح این خبر گجت نیوز را همراهی کنید .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۴۳
m.mohamad niya
 

جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید گوگل به نام کیت‌کت که چند ماهی از عرضه آن گذشته، اکنون بر روی 8.5 درصد از دستگاه‌های اندرویدی مشغول به کار است. این میزان در ماه گذشته 5.3 درصد بوده و انتظار می‌رود طی ماه‌های آتی بیشتر نیز شود. این میزان در مورد نسخه 4.3 یا همان آبنبات‌پاستیلی نیز همانند کیت‌کت است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۰۳
m.mohamad niya

این تصویر عجیب و غریب مربوط به چیست؟ این تصویر مربوط به باریک‌ترین نانو-سیم دنیا است که می‌تواند مهم‌ترین نقش را در تولید ابزارهای انعطاف‌پذیر و بسیار باریک آینده ایفا کند. این نانو-سیم از تحت فشار قراردادن یک لایه نیمه هادی توسط یک پرتو الکترون ساخته شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۰۴
m.mohamad niya
با پوستر خلاقانه‌ تعاملی که امکان شنیدن صدای ادویه‌جات را میسر می‌کند، آشنا شوید

آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید، مربوط به پوستر خلاقانه‌ای است که برای یک کمپانی عرضه کننده ادویه‌جات طراحی شده است. اگر هر کدام از بخش‌های رنگی پوستر را لمس کنید، صدایی تولید می‌شود که کمپانی صاحب این تبلیغ آن را «صدای ادویه» می‌نامد. اما چطور یک پوستر کاغذی قادر است دستورات لمسی را دریافت و صدای مربوط به آن را تولید کند؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۰۲
m.mohamad niya

روز به روز بر محبوبیت مرورگر کروم گوگل افزوده می‌شود، چراکه آمارها نشان از افزایش ترافیک آن دارند در حالی که فایرفاکس، دیگر رقیب قدر در حوزه‌های مرورگرهای اینترنتی رفته‌رفته با کاهش تعداد کاربران روبرو می‌شود. آخرین آمارهای منتشر شده توسط Net Application گویای افزایش محبوبیت کروم بین کاربران ایرانی است.


همانطور که گفتیم گوگل کروم در حال افزایش سیطره‌ی خود بر دنیای مرورگرهای اینترنتی است، بطوریکه این نرم‌افزار هم‌اکنون چیره‌گی خود بر فایرفاکس و کسب رتبه‌ی دوم را در میزان استفاده‌ی کاربران از آن خود کرده است. در ماه گذشته‌ی میلادی آمارهای ثبت شده از ترافیک وب که توسط Net Applications به زیر ذریه‌بین رفته، بیش از ٪17.9 از کاربران مرورگر کروم را مورد استفاده قرار داده‌اند. این میزان در ماه دوم سال میلادی جاری 17.5 درصد از کاربران را شامل می‌شود. کروم در ماه ژانویه موفق به پشت سر نهادن فایرفاکس شد که در ماه‌های آتی نیز به تحکیم رتبه‌ی دوم خود پرداخت. درصد استفاده از فایرفاکس نیز در ماه گذشته‌ی میلادی از 17.2 درصد در ماه فوریه به 17 درصد کاهش یافته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۱۴
m.mohamad niya

muse-headband

بله تیتر مطلب را درست خوانده اید ، Muse گجتی است که قادر به خواندن امواج مغزی شماست! تصور کنید در حالی که دستبند Fibit دور مچ شما پیچیده خواهد شد، گوگل گلس بر چشمان شما قرار خواهد گرفت ، حلقه هوشمند Nod را در انگشت خود دارید و اکنون یک هدبند با تکنولوژی سطح بالا نیز بر روی پیشانی شما قرار خواهد گرفت تا تعامل شما با دنیای مجازی را بیش از پیش عمق بخشد.


muse-headband

 در حالی که تصویر کلی تصور شده ممکن است کمی آشفته به نظر رسد، اما هدف اصلی هدبند شناسایی امواج مغزی Muse این است که ذهن شما را از آشفتگی رها سازد. کمپانی Interaxon که مقر آن در تورنتو است می‌گوید که Muse را برای کمک به افراد به منظور بازیابی تمرکز برای بهبود بازدهی ذهنی و کاهش استرس توسعه داده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۰۱
m.mohamad niya
 

موزیلا امروز نسخه جدید مرورگر فایرفاکس را با طراحی تازه و شکل و شمایلی متفاوت منتشر نمود. موزیلا نزدیک به دو سال بر روی این نسخه از مرورگر خود کار کرده است و تمرکز اصلی آن‌ها بر روی شخصی‌سازی بیشتر و استفاده آسان از مرورگر بوده است.


نسخه جدید فایرفاکس بیش از پیش به کروم گوگل شبیه شده است. در فایرفاکس ۲۹ منوها و تب‌ها دستخوش تغییر شده‌اند. حالا کاربر می‌تواند منوها را براساس سلیقه خود تغییر دهد و مثلا یک افزونه یا قابلیت خاص را به نوار ابزارها اضافه نماید. بوک‌مارک‌ کردن صفحه‌های وب نیز تنها با یک کلیک میسر شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۵۳
m.mohamad niya


نوکیا از یکی از فناوری‌های آینده در گوشی‌هایش توسط تاپانی جکینن، رئیس بخش طراحی، پرده‌برداری کرد و آن چیزی نیست جز یک گوشی انعطاف‌پذیر! نوکیا Kinetic در همایش Nokia World 2011 در مرکز اکسل شهر لندن، یکی از ستاره‌های جذاب بود.

با پیچ دادن گوشی به سمت جلو می‌توان فایل‌ها را مرور کرد و عمل پیچ دادن، سرعت را کنترل می‌کند. هر بیشتر پیچ دهید، سریع‌تر می‌توانید مرور کنید. اگر زیاد دور شدید خیلی راحت گوشی را به آرامی پیچ دهید تا به فایل یا مخاطبی که به دنبالش بودید دسترسی پیدا کنید. برای اجرا می‌توان گوشی را خم کرد یا آیتمی را در منو باز کرد.

اگر تلفن شما زنگ زد، می‌توان به راحتی آن را کنار گوش برده و با فشارد دادن آن به تماس پاسخ داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۵۸
m.mohamad niya


مایکروسافت اخیرا دستگاهی تولید کرده که شکل ظاهری مشابه کینکت دارد. این دستگاه که OmniaTouch نام دارد و روی شونه کاربر نصب می شود، هر سطحی از میز گرفته تا پوست دست را به صفحه لمسی تبدیل می کند. در واقع این دستگاه با استفاده از نور، شکل گرافیکی صفحه لمسی را روی سطح مورد نظر شما نمایش می دهد و شما می توانید این نور را لمس کنید تا دستور خود را به دستگاه OmniaTouch ارسال کنید. در ادامه نحوه عملکرد OmniaTouch را بررسی می کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۵۴
m.mohamad niya

نام این میز platform 46 coffee میباشد و در سال آینده میلادی وارد بازار می شود.

این میز اندرویدی از فناوری لمسی با ۶۰ نقطه همزمان و پردازنده corei7 برخوردار است و صفحه LCD آن ۱۰۸۰ می باشد دارای صفحه ای شیشه ای مقاوم و ضد آب است و می توان روی آن هرچیزی را قرار داد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۵۱
m.mohamad niya

هر وقت فهرست بلندبالایی از محصولات تازه یا فناوری‌های جدید ارائه می‌شود، اغلب تولیدکنندگان امیدوارند نامشان را در میان این محصولات ارائه‌شده پیدا کنند؛ اما مطمئنا این گروه 20تایی که به تلفن‌هایی با بالاترین میزان تشعشع الکترومغناطیس می‌پردازد و در آن نام‌هایی مانند اچ.تی.سی، سونی‌اریکسون و موتورولا به چشم می‌خورد، لیستی نیست که تولیدکنندگان علاقه‌ای به دیده‌شدن در آن داشته باشند. هنگامی که با تلفن‌های همراه صحبت می‌کنیم، فرستنده‌ای صدا را به صورت یک موج سینوسی به رمز درمی‌آورد. این موج سینوسی به وسیله فرستنده به آنتن تلفن‌های همراه و فضای خارج ارسال خواهد شد.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۵۰
m.mohamad niya

فناوری جدید دیجیتال,محصولات جدید دیجیتال,فلش مموری ضد آب
دوربین های هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت
دوربین های دیجیتال از جمله کالاهای پرطرفدار بازار هستند و تقریبا در تمامی فصل سال رونق خود را از دست نمی دهند؛ گشتی در بازار دیجیتال از ورود دوربین‌های هوشمند جدید به بازار حکایت دارد.


کمپانی سامسونگ دوربین‌های هوشمند ارتقا یافته خود را که اولین سری محصولات مبتنی بر فناوری جدید همگرایی دیجیتال هستند (WB250F/WB200F، WB800F، WB30F، DV150F و ST150F) راهی بازار کرد.

 

فناوری جدید دیجیتال,محصولات جدید دیجیتال,فلش مموری ضد آب

 

این گروه از دوربین‌های هوشمند از قابلیت اتصال به اینترنت و فناوری وای فای برخوردارند؛ این قابلیت به کاربران این توانایی را می‌دهد که عکس‌های مورد علاقه خود را بلافاصله بعد از گرفتن، آپلود کنند و به معنای واقعی از کاربردهای یک دوربین هوشمند استفاده کنند و نیز به دستگاه‌های متصل شده این قابلیت را می‌دهد که بدون نیاز به کامپیوتر یا تبلت یا هر ابزار واسطه دیگر و تنها با یک کلیک روی دوربین، عکس‌ها را به اشتراک بگذارد.

 

همچنین کاربران موبایل‌های هوشمند، با استفاده از صفحه نمایش لمسی و بزرگ‌تر گوشی‌های هوشمند خود راحت‌تر می‌توانند عکس‌ها را ویرایش و خیلی سریع‌تر آپلود کند.


AutoShare نیز یکی از قابلیت‌های این دوربین‌هاست که به کاربر این امکان را می‌دهد تا به محض گرفتن عکس، از طریق ارتباط وای‌فای آن را به تلفن هوشمند خود فرستاده و در آن ذخیره کنند. این ویژگی که امکان پشتیبان گرفتن و به اشتراک گذاشتن لحظات خاص را مهیا می‌کند، خیلی زود و دقیقا بعد از نصب، جزو ویژگی‌های اصلی و اولیه دوربین می‌شود.


با استفاده از اپلیکیشن Smart Camera کاربران تلفن‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل iOS و اندروید می‌توانند این اپلیکیشن را روی تلفن‌شان دانلود کرده و سپس با دوربین‌های هوشمند موجود از طریق وای‌فای، دوربین هوشمند را کنترل کنند، از عکس‌ها پشتیبان بگیرند و آنها را به اشتراک بگذارند.

دوربین‌ مدل WB250F تصاویر را با زوم 18 برابر و 14.2 مگاپیکسل ثبت می‌کند. این دوربین با طراحی کلاسیک، مجهز به صفحه لمس هیبریدی شامل یک نمایشگر لمسی LED و کلید ناوبری با قابلیت 5 جهت است که به کاربر امکان می‌دهد نحوه کنترل دوربین خود را به دلخواه تنظیم کند.

 

فناوری جدید دیجیتال,محصولات جدید دیجیتال,فلش مموری ضد آب

 
دوربین WB800F نیز یک دوربین کلاسیک با قابلیت زوم طولانی مدت و زوم 21 برابری نوری و 16.3 مگاپیکسلی BSI CMOS است که برای عکاسی در نور کم طراحی شده و دارای یک کنترل هیبریدی است که به عکاس این حق انتخاب را می‌دهد که از بین کنترل نمایشگر لمسی و کنترل ناوبری پنج جهته یکی را برای کنترل دوربین انتخاب کند.


مدل دوربین WB30F یک دوربین مینی است که دارای توانایی هایی چون زوم اپتیکال 10 برابری و لنز واید 24mm و بدنه‌ای بسیار نازک با ضخامت تنها 17mm است؛ تکنولوژی عکاسی DV150 ، 16.2 Megapixel، سنسور CCD، لنز F2.5 25mm و اپتیکال زوم 5x از دیگر ویژگی های این مدل محسوب می شود.

دوربین ST150F برای عکاسان آماتور به بازار آمده و دارای اپتیکال زوم 5x و 16.2 مگاپیکسل و سنسور CCD است که اتصال وای‌فای این دوربین، به کاربر امکان می‌دهد عکس‌ها را در لحظه روی سایت‌های اجتماعی آپلود کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۳۳
m.mohamad niya

ساعت جی پی اس دار هیرو,ساعت هوشمند,ساعت هیرو

مراقبت از فرزندان درمهد و مدرسه و خیابان با ساعت جی پی اس دار هیرو
ساعتی بنام هیرو hereO به بازار آمده که مجهز به فناوری جی پی اس بوده و از طریق آن می توان برای اعضای خانواده زندگی امن تری را بوجود آورد.
از طریق این ساعت می توان از فرزندان خود در مهد و مدرسه و ... مراقبت کرده و آنها را مواظبت کرد.


ساعت hereO (که هیرو تلفظ می شود) تنها ابزار دیجیتالی برای فرزندان نیست چرا که سال گذشته FiLIP نیز ساعت هوشمندی را با بهینه سازی اختصاصی برای کودکان ساخته و راهی بازار کرد و مورد استقبال کودکان نیز قرار گرفت.
در واقع هیرو یک بسته سخت افزاری شامل تراشه مجهز به جی پی اس و اسلات مخصوص سیم کارت است که از طریق وایرلس به یک اپراتور مخابراتی وصل می شود. آنچه اتفاق می افتاد روی گوشی هوشمند والدین و در محیط کلود رخ می دهد تا عملیات مراقبت ومواظبت از بچه ها توسط والدین تکمیل گردد.

 

ساعت جی پی اس دار هیرو,ساعت هوشمند,ساعت هیرو

 

ساعت جی پی اس دار هیرو,ساعت هوشمند,ساعت هیرو

 

ظاهرا سرور اصلی که انی کار را انجام می دهد سرور هیرو است که ارتباطات وایرلس و جی پی اس را بین گوشی هوشمند و آنچه در دست کودکان است، برقرار می سازد. اپراتوری که این کار را انجام می دهد اپراتور موسوم به Wyless است که در 140 کشور جهان خدمات و سرویس های مراقبتی خود را توسعه داده و انجام می شود.
آنچه کاربر نیاز دارد یک ارتباط شبکه تلفن همراه است و اینکه به صورت جداگانه هزینه سالیانه برای دریافت خدمات تعریف شده به کمپانی هیرو بپردازید.(ماهی 5 دلار) و البته شارژ اضافی بابت خدمات رومینگ نیز نخواهید پرداخت!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۲۹
m.mohamad niya

دستگاه تهویه مطبوع خانگی جدید ال‌جی میزبان فناوری‌های مبتکرانه زیادی برای بازار کره است.



به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات ، ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) اولین محصول خود را که مجهز به سرویس HomeChat است معرفی می‌کند. این سرویس از پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می‌کند و به مشتریان امکان می‌دهد تا با محصولات ال‌جی ارتباط برقرار کنند، عملکرد آنها را تحت کنترل داشته باشند، بر کار آنها نظارت کنند و محتوا را از طریق پیام‌رسان موبایلی و پرطرفدار LINE با آنها به اشتراک گذارند. سرویسHomeChat  که برای اولین بار، اوایل ژانویه، در نمایشگاه بین‌المللی لوازم الکترونیک مصرفی (CES) پرده‌برداری شد، عامل اصلی در سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی ویزن (Whisen) در کره خواهد بود و اولین محصولی است که HomeChat را به مشتریان ارائه می‌دهد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۱۰
m.mohamad niya

 کاربر با سرویس SlickLogin می‌تواند در گوشی هوشمند یا سیستم‌های امنیتی صدای خود را جایگزین رمز عبور کند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از ایتنا، سرویس SlickLogin به گونه‌ای طراحی شده است که کاربر با کمک آن در گوشی هوشمند می‌تواند صدای خود را جایگزین رمز عبور کند یا به سیستم امنیتی ثانویه آن را آن را مورد استفاده قرار دهد.


 سرویس SlickLogin کارایی فراوانی دارد و گوگل چند روز قبل شرکت تولیدکننده آن را خریداری کرده است تا از این طریق بتواند نسل جدید ابزارهای امنیتی را در اختیار مشترکان خود بگذارد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۰۵
m.mohamad niya
پیش از این به‌نظر می‌رسید که گجت‌های پوشیدنی با استقبال چندانی مواجه نشده و توسط موج جدید فناوری‌ها به زیر گرفته خواهد شد؛ اما آمارهای فروش و استقبال از این گجت‌ها، واقعیت‌های بسیاری را روشن کرده است. یکی از این ابزار‌های هوشمند اکولیوس ریفت است که هنوز رسماً برای عموم کاربران عرضه نشده؛ با این حال فروش 85,000 دستگاه از این گجت گویای استقبال و آینده‌ی روشن برای این ابزار‌ها است.


اکولیوس ریفت و پروژه‌ی مورفیوس سونی، از جمله‌ی گجت‌های پوشیدنی در زمینه‌ی واقعیت مجازی است که با استقبال خوبی مواجه شده‌اند. این استقبال نه‌تنها در حمایت‌ها و اظهار علاقه‌های کاربران مشهود است، بلکه آمارهای فروش اکولیوس ریفت نیز گواهی بر این مدعی است. آمارهای ارائه شده توسط اکولیوس در مورد ابزاری که هنوز برای عموم کاربران در دسترس نبوده و فقط برای توسعه‌دهندگان عرضه‌ می‌شود، تا حدودی نشان‌دهنده‌ی وجود افق‌های روشن برای چنین ابزار‌هایی است.
۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۱۵
m.mohamad niya


گجت‌های‌پوشیدنی، حوزه‌ی جدیدی از فناوری‌ها است که رفته‌رفته نیز بر شمار طرفداران و تولیدکنندگان آن افزوده می‌شود . از جمله‌ی بازیگران اصلی این حوزه می‌توان به سامسونگ، پبل و سونی اشاره کرد. اخیراً نیز تصاویری از از ساعت‌هوشمند موتو 360 منتشر شد که در کنار ساعت‌هوشمند اپل موسوم به iWatch جالب توجه خواهد بود. اما روفوس کوف ساعت‌هوشمندی معرفی کرده است که ظاهر متفاوتی با سایرمحصولات موجود دارد.

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۰۲
m.mohamad niya