◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

برای بازگرداندن یا بازیابی صفحه اینستاگرام خود اینجا کلیک کنید !

WiFi روش بیسیم برای ایجاد و اداره شبکه است که به آن شبکه سازی ۸۰۲.۱۱ و شبکه سازی بیسیم نیز گفته می شود . بزرگترین نقطه قوت WiFi ، سادگی آسان است . شما می توانید کامپیوترهای منزل یا محل کار خود را بدون نیاز به سیم به یکدیگر متصل کنید. اگر در دفتر کار خود یک شبکه داشته باشید ، روش های بسیار زیادی برای اتصال کامپیوترهای شبکه شما به هم وجود دارد. در این مقاله ما در مورد دو جنبه متفاوت WiFi بحث خواهیم کرد .
اول ما در رابطه با تکنولوژی پایه که امکان شبکه سازی WiFi را فراهم می کند بحث می کنیم . سپس در مورد سخت افزار مورد نیاز برای ساخت شبکه WiFi توضیحاتی را ارائه می کنیم و سپس در مسیر درک مسائل مرتبط با تنظیم و دسترسی به یک WiFi hotspot در منزل به شما کمک می کنیم .

۱۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۰۹
a.r rashvanlui

چطور یک هکر ماهر شویم؟


خیلی از کسانی که قصد ورود به حرفه امنیت داده ها را دارند این طرز تفکر را دارند که برای هکر شدن و یادگیری هنرهای سیاه هک یادگیری یک نرم افزار یا ابزار کافیست و یا فقط در یک یا دو ماه می توانند یک هکر ماهر باشند. من امروز در این مقاله به تمام شبه های شما پایان میدم و مسیر روشنی را برای شما رسم میکنم تا بتوانید در یادگیری امنیت اطلاعات به نتیجه روشنی برسید.

سوالی که هر هکری در شروع تخصص جدیداش از خود میپرسد:
برای هکر شدن به چه چیزی نیاز دارم و چطور هنر نفوز و هک را یاد بگیرم؟
با چه تکنیک هایی سریع تر هکر شوم(هک را اصولی و حرفه ای یاد بگیرم)؟

پس اول به این سوال پاسخ میدم:

برای هکر شدن به چه چیزی نیاز دارم و چطور هنر نفوز و هک را یاد بگیرم؟



برای بازگرداندن یا بازیابی صفحه اینستاگرام خود اینجا کلیک کنید !

.

۲۶۹ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۰۲
a.r rashvanlui

.

لینوکس بک ترک

این مقاله سرفاً برای آموزش تست نفوذ و برای آشنایی بیشتر متخصصان امنیت با مبحث نفوذ به شبکه های بیسیم تهیه شده. استفاده از این مقاله برای هک کردن شبکه های بیسیم که متعلق به شما نیست، غیر اخلاقی و قابل پیگیری قانونی است.

در مقاله آموزشی گذشته تست نفوذ شبکه های بیسیم مبتنی بر WEP و کرک پسورد آن را آموزش دادم. اما الگوریتم های WPA و WPA2 دارای امنیت بیشتری نسبت WEP هستند چون امنیت آن علاوه بر الگریتم قوی آن بستگی به پیچیدگی رمز شبکه و نوع حمله(پردازش قدرتی یا حمله دیکشنری) دارد.

در این مقاله به صورت قدم به قدم هک شبکه های رمزنگاری WPA و WPA2 که با رمز از پیش مشترک(Pre-Shared Keys) را توسط بک ترک آموزش میدهم(کلید از پیش مشترک کلیدیست که از پیش توسط یک کانال امن بین دو طرف به اشتراک گذاشته می شود.). در این حمله از روش دیکشنری استفاده میکنیم.

مراحلی که در این هک طی میکنیم:

۱ . رابط شبکه بیسیم خود را در حالت مانیتور قرار می دهیم. در این مرحله باید بتوانید اکسس پوینت مورد نظر خود را مشاهده کنید.

۲ . با استفاده از airodump-ng اطلاعات هندشیک تایید هویت اکسس پوینت را ثبت میکنیم.

۳ . از aireplay-ng برای خارج کردن کاربر از شبکه استفاده می کنیم تا بتوانیم با اکسس پوینت ارتباط برقرار کنیم.

۴ . از aircrack-ng برای کرک کردن کلید از پیش مشترک به وسیله فایل دیکشنری استفاده می کنیم.

آموزش قدم به قدم:

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۵۵
a.r rashvanlui

.

این آموزش صرفاً برای ارتقاء سطح دانش متخصصین امنیت کشور منتشر شده. استفاده عملی از آن بر روی شبکه هایی که متعلق به شما نیستند خلاف قوانین و قابل پیگیری قانونی است.

WEP یکی از الگریتم های رمزنگاری شبکه های بیسیم(۸۰۲٫۱۱) است که به طور گسترده در شبکه های بیسیم و مخصوصاً روتر های شبکه های سازمانی و مودم های بیسیم  استفاده میشود. شکستن الگریتم WEP به علت ضعف های زیادی آن بسیار ساده است.

فراموش نکنید، دانش قدرت است والی قدرت به شما این حق را نمیدهد که از قانون سر باز زده یا وارد حریم شخصی دیگران شده و از آن سوء استفاده کنید.

برای شروع  شما نیاز به یک کارت شبکه بیسیم و سیستم عامل لینوکس بکترک(BackTrack) دارید. و برای وارد کردن دستورات از ترمینال بک ترک(خط فرمان لینوکس) استفاده میکنیم. برای باز کردن ترمینال برنامه آن را از نوار وظیفه بک ترک اجرا کنید.

در صورتی که کارت شبکه  شما  توسط  بک ترک شناسایی شده و آماده است کار را با دستور زیر شروع میکنیم.

airmon-ng

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۵۱
a.r rashvanlui

.

گروهی که خود را ایرانی معرفی کرده می‌گوید، وب‌سایت وزارت نفت عربستان سعودی را هک کرده‌اند.
طبق تصویری که بر روی صفحه اینترنتی وزارت نفت سعودی منتشر شده است، این گروه هکری مدعی شده است که ما به فرماندهی قاسم سلیمانی به زودی آل‌سعود را محو خواهیم کرد!
حملات سایبری علیه وزارتخانه‌ها و مراکز رسمی و شرکت‌های سعودی تشدید شده است.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۴۸
a.r rashvanlui



از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید Regedit را تایپ کنید تا داخل محیط ویرایش یجستری شوید حالا به این کلیک در ریجستری بروید :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Yahoo\Pager

و روی Save Password دو بار کلید کنید و عدد 100 را در آن تایپ کنید و OK بزنید حالا یاهو مسنجر را نگاه کنید آخرین ID و Password ID می بینید می توانید باآن LOGINبشوید .

حال باید یک برنامه که از قبل آمده کرده باشید که پسورد روی ویندوز را بخواند که باآن بتوانید پسورد درون یاهو مسنجر را بخوانید.

این کار شما می توانید در کافی نت انجام بدهید چون پسورد شخص قبلی کسی که قبل از شما کار می کرده اگر هم پسورد هم Save نکرده باشه می توانید دربیارید .

توجه : شما می خواهید این کارو در کافی نت انجام بدهید اما می بینید هر چیRegedi را در Run تایپ می کنید ویندوز Error به شما می دهد این به آن معنا است که رجستری ویندوز پسورد داره پس شما بیاید به جای Regedit این را regedt32 تایپ کنید ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۵۴
a.r rashvanlui

.

امنیت در فضای مجازی همواره از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است. همه ما تلاش می‌کنیم با رعایت دستورالعمل‌هایی خاص از حریم شخصی خود محافظت نماییم و اجازه ندهیم تا اطلاعاتمان به دست افرادی سود جو بیفتد. در این میان بانک‌ها، به عنوان نهادهایی که با موضوعی حساس همچون تراکنش‌های مالی سر و کار دارند، باید موضوع امنیت را بسیار جدی گرفته و تمام تلاش خود را جهت محافظت از اطلاعات کاربران، به کار بندند.
در چند روز اخیر اینترنت فارسی پر شده از توییت‌هایی در مورد بانک ملت و یک اشکال امنیتی که در سیستم این مجموعه کشف شده است. در همین رابطه، جادی میرمیرانی، مشاور امنیت و IT، توضیحاتی را در مورد این باگ و دلایل بروز آن به رشته تحریر درآورده و همراه با راه حل‌های خود، ضعف امنیتی بانک ملت را مورد بررسی قرار داده است. در فرآیندهای اینترنت بانک ملت، لینکی تولید می‌شود که در انتهای آن چنین عبارتی وجود دارد: SaleOrderId=1333683. این لینک حاوی اطلاعات مربوط به تراکنش مالی است و مواردی همچون مبلغ انتقال یافته و نام کاربر را به نمایش در می‌آرود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۳۴
a.r rashvanlui

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۱۵
k. padidaran