◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

۴۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

تو این روزا اگه دیدین یه دانشجو نشسته لب پنجره به افق نگاه میکنه بعد یه نگاه به گوشیش میندازه . . . دوباره یه نگاه به افق یه نگاه به گوشیش ! . . . بدونین داره معدلشو حساب میکنه ببینه مشروط میشه یا نه!!!!!

 

 

دو میمون روی شاخه درختی نشسته بودند و به غروب خورشید نگاه میکردند. یکی از دیگری پرسید: چرا هنگام غروب رنگ آسمان تغییر میکند؟ میمون دوم گفت: اگر بخواهیم همه چیز را توضیح بدهیم، مجالی برای زندگی نمی ماند. گاهی اوقات باید بدون توضیح ازحقیقت و واقعیتی که در اطرافت میبینی، فقط لذت ببری. میمون اول با ناراحتی گفت: تو هم که فقط به دنبال لذت زندگی هستی و هیچ وقت نمی خواهی واقعیتها را با منطق بیان کنی! در همین موقع هزار پایی از کنار آنها میگذشت. میمون اول با دیدن هزار پا از او پرسید: هزار پا، تو چگونه این همه پا را با هماهنگی حرکت میدهی؟!

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۵۴
a.r rashvanlui


nasa s esnet capable of 91 Gbps

 به تازگی دپارتمان انرژی ایالات متحده توانسته موفق به طراحی بستری شود که در آن سرعت اینترنتی تا 91 گیگابیت بر ثانیه را به ثبت برساند، سرعتی تقریبا 100 برابر بیشتر از سرویس پر سر و صدای Google Fiber

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۵۵
m.mohamad niya


                  بسیاری از کمپانی ها در طراحی سایت اینترنتی خود کاملا شتاب زده عمل می کنند؛ امّا علّت چیست؟ واضح است، طراحی سایتی که برای بازدیدکنندگان جالب توجه و خوانا باشد، و درعین حال بتواند در رقابت تنگاتنگ جستجوها موفق باشد، مستلزم صرف زمان و هزینه قابل توجهی است. راه اندازی یک وب سایت باکیفیت بدون شک یکی از بهترین روش ها به منظور ارتقاء اعتبار آنلاین کمپانی و افزایش تعداد بازدیدکنندگان آن است.

از این رو در ادامه قصد داریم به جای بررسی تکنیک های کاربردی جهت طراحی بی عیب و نقص سایت، ۱۳ اشتباه رایج در طراحی وب را از نظر بگذرانیم که به احتمال زیاد گریبانگیر بسیاری از خوانندگان هم شده اند:
۱٫ بی هدفی
یکی از مهم ترین دلایلی که موجب خروج فوری بازدیدکنندگان از سایت ها می شود این است که متوجه نشوند هدف اصلی سایت موردنظر چه بوده است. چنین ضعفی در تعریف هدف، عموما با استراتژی های اشتباه بازاریابی مانند قرار دادن لینکی به صفحه فروش قطعات کامپیوتری، با عنوان لینک ’اخذ وام بانکی کم بهره‘ همراه می شود. هدف اصلی از راه اندازی وب سایت می بایست از پیش مشخص شود، که به نوبه خود به مرحله بعد می انجامد…
۲٫ خوانا نبودن
محتوای تعبیه شده درون سایت می بایست به نحوی انتخاب شود که هدف اولیه طراحی سایت را تقویت کند. بلوک های متنی چند ده خطی، فایل های پی دی اف و محتوای نچسب و خسته کننده کاربران را به سرعت از سایت فراری می دهند. بهتر است از استایل های مدرن قرن ۲۱ استفاده کنید و ترتیبی دهید تا محتوا به صورت یکنواخت و طبیعی جریان پیدا کند؛ هرچند گاهی پروسه فوق به درستی اجرا نمی شود و درنتیجه با مشکل بعد دست به گریبان می شویم…
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۳۲
sajad shagerd
 بعد از اینکه سامسونگ به تولید گوشی‌های هوشمند روی آورد و بازار اسمارت فون ها را در دست گرفت، هنوز شک و شبه‌های زیادی وجود داشت که آیا این شرکت کره‌ای، به تولید فبلت‌ها نیز ورود خواهد کرد یا خیر؟ اما این شک و شبه‌ها با ورود سری نوت به بازار برطرف شد.

سومین تولید این سری، از دو برادر خود بزرگ‌تر است. صفحه نمایشی 5.7 اینچی با امکاناتی که تنها در یک پرچم‌دار می‌توان دید. بررسی این غول کره‌ای، تاکنون توسط منابع زیادی انجام شده است، اما خب قطعا هر تلفن همراهی حتی اگر یک سوپر فون هم باشد، مشکلات و موضوعاتی را با خود دارد که باید در کنار محاسنش، به آن‌ها نیز پرداخت.
بعد از بیان مشکلات گلکسی اس ۵ و HTC M8 حال می‌خواهیم به سراغ Note 3 برویم. پس با ما همراه باشید.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۱۱
sajad shagerd

با سلام خدمت دوستان گرامی :

سازمان فنی و حرفه ای بجنورد یک دوره تکنسین عمومی امنیت شبکه را بصورت رایگان از تاریخ 1393/4/11 الی 1393/6/8 برگزار میکند و در پایان دوره مدرک معتبر بین المللی به کار آموزان خود اعطا می نماید . لذا از علاقه مندان دعوت میشود برای شرکت در این دوره هر چه سریع تر به سازمان فنی و حرفه ای ساختمان برق الکترونیک و کامپیوتر مراجعه نمایند . 

آدرس: بجنورد 17 شهریور شمالی جنب مدرسه راهنمایی فردوسی کوچه مهارت داخل کوچه ساختمان برق الکترونیک و کامپیوتر 

در صورت داشتن هر گونه سوال میتوانید از قسمت نظرات سوال خود را مطرح نمایید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۴۵
a.r rashvanlui

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۲۶
a.r rashvanlui

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۲۴
a.r rashvanlui

با رونمایی سامسونگ از تبلت‌های سری S که برای اولین بار به صفحه نمایش بسیار عالی سوپر آمولد مجهز شده‌اند و نازکی بدنه بسیار کم 6.6 میلی‌متری، تصمیم گرفتیم همه تبلت‌های نازک اندام و شاخص را در کنار یکدیگر بگذاریم و آن‌هایی که نازکی بدنه‌ای کمتر از 8 میلی‌متر یا پایین‌تر را دارا هستند به شما معرفی کنیم ، با ما همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۲۰
m.mohamad niya

samsung smart bike

سامسونگ به تازگی در حال تولید یک دوچرخه هوشمند است که تجربه ای سالم و بدون آلودگی را به شما ارائه خواهد داد و همچنین با بکارگیری تکنولوژی هوشمند خود، شما را ایمن نگه خواهد داشت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۱۸
m.mohamad niya

یکی از مشکلاتی که همه ما با تلفن های قدیمی داشتیم، شماره گیرهای گردان بود. با تلفن هایی که شماره گیرهای گردان داشتند، نه تنها زمان شماره گیری بسیار طول می کشید، بلکه به راحتی در وارد کردن شماره ها اشتباه رخ می داد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۱۵
m.mohamad niya

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۳ ، ۱۳:۵۸
a.r rashvanlui


سلام دوستان

ریز نمرات در بخش ادامه مطالب می باشد

لطفا توجه داشته باشید که نمرات بر اساس شماره دانشجویی میباشد و برگه ها با ارفاق زیادی تصحیح شده و بخشهایی که قرار بود در امتحان نیاد را هم نمرش به همه اضافه شده و3 نمره اضافه در نظر گرفته شده. یعنی نمرات از 23  می باشد

موفق باشید

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۰۲
sajad shagerd
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۴
m.mohamad niya

 در این صفحه 4 تا سوال هستش باید اون ها رو سریع جواب بدی حق فکر کردن نداری حالا بگذار ببینم چقدر باهوش هستی
سوال اول :
فرض کنید در یک مسابقه ی دوی سرعت شرکت کرده اید. شما از نفر دوم سبقت می گیرید حالا نفر چندم هستید؟
برای پاسخ به سوال دوم، باید زمان کمتری را نسبت به سوال اول فکر کنی .
سوال دوم :
اگر شما توی همان مسابقه از نفر آخر سبقت بگیرید، نفر چندم خواهید شد؟
ریاضیات فریبنده !!!
سوال سوم رو فقط ذهنی حل کنید. از قلم و کاغذ و ماشین حساب استفاده نکنید.
سوال سوم :
عدد 1000 رو فرض کنید. 40 رو به اون اضافه کنید. حاصل رو با یک 1000 دیگر جمع کنید. عدد 30 رو به جواب اضافه کنید. با یک هزار دیگر جمع کنید. حالا 20 تا دیگر به حاصل جمع، اضافه کنید. با 1000 تای دیگر جمع کنید و نهایتاً 10 تا دیگر به حاصل اضافه کنید. حاصل جمع بالا چنده؟
سوال چهارم :
پدر ماری، پنج تا دختر داره :

1- Nana

2- Nene

3- Nini

۴- Nono

5- اسم پنجمی چیه؟
*
*

*
*
*

*

*

*
*

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۱۹
sajad shagerd

  چند سال پیش موس‌های اپتیکال و لیزری متداول نبودند. آن روزها موس‌ها یک توپ لاستیکی داشتند که به راحتی گرد و غبار را جذب می‌کرد و به علت آلودگی، عملکرد موس را تحت‌تأثیر قرار می‌داد. حالا دیگر خبری از توپی لاستیکی نیست؛ موس‌ها دقت و سرعت بالایی دارند.

موس‌های اپتیکال پیشرفته دارای تابنده‌ی نور -که معمولاً نور آن قرمز است- هستند و از یک دوربین بسیار کوچک استفاده می‌کنند. وقتی موس را تکان می‌دهیم، نور روی سطح زیر موس می‌درخشد و دوربین در هر ثانیه با گرفتن صدها عکس، متوجه حرکت موس می‌شود. در واقع موس تصاویر را مقایسه می‌کند تا میزان و جهت حرکت مشخص شود. کامپیوتر اطلاعات مربوط به موس را از طریق پورت PS2 یا USB دریافت کرده و محل نشانگر موس را تغییر می‌دهد.

موس‌های لیزری هم به همین روش عمل می‌کنند؛ با این تفاوت که به جای نور معمولی، از نور مادون قرمز استفاده می‌کنند.

دقت موس چیست؟
در معرفی یک موس، یکی از پارامترهای اصلی DPI است. DPI مخفف Dot Per Inch و به معنی تعداد نقاطی است که در یک اینچ تشخیص داده می‌شود. یک مثال ساده در مورد یک موس معمولی و ارزان می‌زنیم. وقتی DPI یک موس 800 باشد، به این معنی است که 1 اینچ معادل 2.24 سانتی‌متر را به 800 نقطه تقسیم می‌کند. بنابراین دقت آن به نظر پایین نمی‌رسد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۰۲
sajad shagerd
     به استناد آخرین نمودار منتشر شده توسط وب سایت معتبر "نت‌ایندکس" در خصوص متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی در کشورهای مختلف دنیا، ایران در میان 192 کشور جهان در جایگاه 169 ام قرار گرفت.

 این رتبه بندی بر اساس میلیون‌ها تستی که برای بررسی متوسط سرعت دانلود اینترنت در کشورهای مختلف جهان توسط وب سایت قابل استناد Speedtest.net و تحت نظارت گروه اوکلا (Ookla) انجام می‌شود در بازه‌های زمانی 30 روزه مورد بازبینی قرار می‌گیرد.


بر اساس جدیدترین جدولی که سرعت اینترنت در کشورهای مختلف جهان را مورد ارزیابی قرار داده است، ایران با متوسط سرعت اینترنت Mbps 3.07 در جایگاه 169 ام قرار گرفته است؛ اگرچه این سرعت به استناد میانگین سرعت کاربران متصل شده به این وب سایت مورد تایید قرار گرفته و طبیعتا برای همه‎ی ما مشخص است که میانگین سرعت کاربران کشورمان برای اتصال به اینترنت به مراتب پایین‎تر از این میزان است.



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۵۸
sajad shagerd

همه با هم یک صدا بخونیم
ﺗﺎب ﺗﺎب ﻋﺒﺎﺳﯽ ، اﺳﺘﺎد ﻣﻨﻮ ﻧﻨﺪازی !
“جمعی از دانشجویان مشروط "


.
.

نمره 20 کلاسو : نمیخوام !
بهترین هوشو حواسو : نمیخوام !
دختر خوشگل شهر پریا ، اون که جاش تو قصه هاسو : از این دوتا لطفا …

.
.
دقتی که بعضی از اساتید در تصحیح اوراق امتحانی به خرج میدن ، فوق دکترای مغز و اعصاب توی عمل جراحی ضایعه مغزی مادرزادی به خرج نمیده !
.
.

بچه های دانشگاه رو از روی محل نشستن سر کلاس طبقه بندی میکنم :
ردیف اول : حال به هم زن
وسطی ها : یه سلام علیکی داریم
ته کلاس : دمشون گرم
اونایی که اصن کلاس نمیان : اینا رفیقمن !

.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۰۹
sajad shagerd
وقتی که ویندوز فون 8 در سال 2012 به بازار ارایه شد، با توجه به تفاوت‌هایی که با دو سیستم‌عامل رقیب یعنی اندروید و ios داشت، به نظر می‌رسید که بازار موبایل باید منتظر تکان شدیدی از سوی این سیستم‌عامل باشد. اما این اتفاق نیفتاد و عملا باعث کاهش فروش محصولات مایکروسافت در بازار تلفن همراه نیز شد.

به هرحال بازار همچنان منتظر مقاومت مایکروسافت بود که ویندوز فون 8.1، با قابلیت‌های جدیدی که برخی از آنان از اندروید و ios به عاریه گرفته شده بود، وارد بازار گردید. در اینجا ما سعی کردیم بهترین گزینه‌های موجود در بازار که از این سیستم‌عامل بهره می‌برند، به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

1- نوکیا لومیا 520
قیمت:85 یورو معادل 380 تا 430 هزار تومان
حافظه داخلی: ۸ گیگابایت

این گزینه ممکن است جز گزینه‌های گران، شیک و یا قدرتمند بازار نباشد، اما توانسته است به راحتی در سر لیست ما قرار گیرد.
گوشی فوق با توجه به قیمت مناسبش از یک صفحه نمایش 4 اینچی و پردازنده ای دو هسته‌ای با فرکانس 1 گیگاهرتز بهره می‌برد.
شاید این گوشی تمامی انتظارات شما از امکانات روز را برآورده نکند، اما هنوز یکی از مفیدترین و سرگرم‌کننده ترین گوشی‌های بازار است.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۵۱
sajad shagerd
مایکروسافت از دیرباز سیستم‌ عاملی را جهت استفاده در گوشی‌ها طراحی کرده بود اما هیچ‌گاه نتوانست آن گونه که باید و شاید توانایی‌هایش را در این زمینه به رخ بکشد. با معرفی سیستم‌ عامل محبوب این روزهای بازار یعنی اندروید ازسوی گوگل، مایکروسافت دریافت که سیستم‌ عاملش نیاز به تغییراتی داشته و نمی‌تواند به مقابله با اندروید، که سیمبیان را هم پشت سر گذاشته بود، بپردازد! در این بین آی‌اواس نیز با استیو جابز خدا بیامرز با حداقل تعداد اسمارت‌فون‌هایش نیز وجود داشت! پس چاره چه بود؟ غول ردموندی تصمیم گرفت که سیستم‌ عاملش را به کل تغییر دهد! به همین سبب با ویندوزفون 7 وارد عرصه رقابت شد! در این بین نوکیا که سیمبیان را از دست داده بود و حال روز خوشی نداشت و نقشه انتقام از گوگل را در سر می‌پروراند، تصمیم گرفت تا با مایکروسافت هم قسم شده و نبض بازار را در دست بگیرد! اما هرچه زدند به در بسته خورد؛ چون ویندوزفون 7 آن‌قدر محدودیت داشت که محبوبیت نوکیا در بین مردم را هم از بین برد! به نظر می‌رسید که کار برای مایکروسافت و نوکیا به آخر رسیده تا اینکه لومیا 920 با ویندوزفون 8 رونمایی شد! پس از معرفی نسخه جدید این سیستم عامل، به نظر می‌رسید که نوری از لا به لای پنجره وارد شده تا این سیاهی را کنار بزند؛ اما حقیقت این است که باز هم اکثر افراد از برخی محدودیت‌ها و نواقصی که ویندوزفون داشت گلایه مند بودند. حتی ارایه آپدیت‌های متفاوت و متناوب از سوی مایکروسافت و تغییراتی که نوکیا در آن‌ها اعمال می‌کرد نیز نتوانست نواقص را برطرف کند. تا اینکه ویندوزفون 8.1 وارد رقابت شد…
نسخه کامل و بدون نقص ویندوزفون 8.1 در ماه‌های آتی ارایه خواهد شد اما نسخه پیش‌نمایش آن هم اینک در اختیار دولوپرها قرار گرفته و بدون شک باگ‌هایی نیز خواهد داشت! از آن‌جایی که ما نیز بسیار مشتاق بودیم تا این دست‌پخت مایکروسافت را بچشیم، دست به کار شده و نسخه پیش نمایش را به هر ترفندی که بود، نصب کردیم! اگر می‌خواهید بدانید که ویندوزفون 8.1 چه چیزی در چنته دارد ادامه مطلب را از دست ندهید!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۵۱
sajad shagerd

گوگل همه ساله مسابقه‌ای را برای معرفی یک Doodle جدید برگزار می‌کند و در مسابقه امسال هم، طرح یک نوجوان ۱۱ ساله انتخاب شده است. جایزه این مسابقه در نوع خود بی‌نظیر است که در ادامه جزییات آن را مشاهده خواهید کرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۹
m.mohamad niya
 

چندی پیش از اقدام گوگل برای خرید کمپانی تایتان برایتان گفتیم. امروز باز هم یک خبر دیگر از فعالیت‌های گوگل در جهت توسعه‌ی اینترنت و البته بهبود کیفیت نقشه‌ها برایتان داریم. خرید کمپانی Skybox به مبلغ 500 میلیون دلار. اینکه گوگل چه برنامه‌ای داشته که 500 میلیون دلار برای به دست‌آوردن اسکای‌باکس و ماهواره‌های آن هزینه کرده، موضوعی است که در ادامه‌ی مطلب به آن می‌پردازیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۶
m.mohamad niya
 

در مورد قدرت ذهن انسان چه می‌دانید؟ اصلاً تصوری از کارهایی که ممکن است با کمک امواج مغزی قادر به انجام‌شان باشید، دارید؟ مغز انسان یکی از پیچیده‌ترین چیزهایی است که دانش بشر هنوز نتوانسته به درکی کامل از آن برسد. در ادامه شما را با جلوه جدیدی از توانایی مغز آشنا می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.


شاید صحنه‌ای درفیلم ماتریکس را به خاطر داشته باشید که کودکی تنها با قدرت ذهن خود قاشقی را خم و راست می‌کرد یا شاید در مورد یوگی‌های (مرتاضین) هندی شنیده باشید که با قدرت ذهن خود قطاری را متوقف می‌کنند. البته در نگاه اول ممکن است این مسئله چندان برای‌تان باورپذیر نباشد؛ ولی قدرت ذهن انسان را نمی‌توان دست کم گرفت. اکنون علم نیز در این عرصه وارد شده و سعی دارد قدرت‌های ناشناخته ذهن بشر را به اثبات برساند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۴۵
m.mohamad niya

دانلود
حجم: 586 کیلوبایت
توضیحات: سولات مدیریت رفتار سازمانی

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۲۵
a.r rashvanlui
زمان زیادی تا آغاز فصل تابستان باقی نمانده است و این بدان معناست که مردم بیشتر اوقات خود را بیرون از خانه برای مسافرت و قدم زدن سپری خواهند کرد. با این که خورشید، روشنی بخش همه چیز است و انسان‌ها اکثرا از آن به خوبی یاد می‌کنند اما برای صفحه نمایش‌ دستگاه‌های مختلف یک مصیبت محسوب می‌شود، چون بیشتر صفحه نمایش‌ها در زیر نور آفتاب عملکرد خوبی ندارند و نمی‌توانند خود را با نور بالای محیط وفق بدهند. تلفن همراه، بیش از سایر دستگاه‌ها زیر نور آفتاب و بیرون از فضای‌های داخلی قرار می‌گیرد و کاربران به طور غالب در تلفن‌های همراه خود با این مشکل روبرو می‌شوند، و این مورد چالشی برای شرکت‌های سازنده تلفن همراه است. با نزدیک شدن فصل تابستان ما هم به سوی صفحه نمایش گوشی‌های برتر موجود در بازار رفتیم تا آن‌ها را زیر نور آفتاب امتحان کنیم و حاصل کار را برای شما به نمایش بگذاریم.
در این آزمون، ما از سوی کمپانی سامسونگ میزبان گلکسی S4 و گلکسی S5 و گلکسی Note 3 و از شرکت HTC میزبان HTC One M7 و M8 بودیم و از شرکت‌های دیگر نیز اسمارت فون‌های اکسپریا Z1، آی‌فون 5s و نکسوس 5 میهمان ما بودند. اغلب این اسمارت‌ فون‌ها صفحه نمایش بسیار خوب و با کیفیتی دارند، اما آیا برای کاربری بیرون از محیط داخلی و با نور زیاد مناسب نیز هستند؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۱۴
sajad shagerd



 امروزه در بیشتر منازل امکان دسترسی به اینترنت فراهم است. همان‌طور که می‌دانید از سه نوع اینترنت خانگی استفاده می‌شود؛ اول همان اینترنت‌های Dialup قدیمی است که امروزه به علت سرعت پایین کمتر کسی از آن استفاده می‌کند. دوم اینترنت وای فای است که علاوه بر برخورداری از قابلیت جابه‌جایی، مشکلاتی نیز مانند آنتن ندادن در تمامی مناطق و شرایط آب و هوایی و قیمت بالا دارند و سومین نوع که بیشترین استفاده را در منازل ایرانیان دارد، اینترنت ADSLاست.
در این مطلب قصد داریم تنظیمات مربوط به مودم‌های ADSL را آموزش داده و راه‌های استفاده wifi از اینترنتADSL را نیز برایتان شرح دهیم. در ضمن توجه داشته باشید تمام این تنظیمات و راهنمایی‌ها از سوی شرکت ارائه‌کننده ADSL با یک تلفن قابل دسترس بوده، فقط کافی است با قسمت پشتیبانی این شرکت‌ها تماس بگیرید.
اگر هنوز مودم ADSL تهیه نکرده‌اید بهتر است مودمی را انتخاب کنید که علاوه بر ارائه اینترنت از طریق lan یا پورت usb امکان ارائه اینترنت از طریق wifi را نیز داشته باشد. این روزها بیشتر مودم‌های ارائه شده در بازار این قابلیت را دارند. اگر شما از مودم‌های ADSL قدیمی‌تر که امکان استفاده wifi از آنها وجود ندارد استفاده می‌کنید، بهترین راه استفاده از یک کارت وایرلس روی رایانه‌تان است؛ یعنی این‌که از طریق کارت شبکه اینترنت ADSL را گرفته، سپس از طریق کارت وایرلس آن را به موبایل یا لپ‌تاپ‌تان Share کنید. اگر هم به جای رایانه از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، به نصب کارت وایرلس نیاز ندارید؛ زیرا لپ‌تاپ‌ها هم کارت شبکه دارند و هم وایرلس.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۰۸
sajad shagerd

 با توجه به این که در دنیای امروز اغلب کاربران اینترنتی چند سیستم رایانه ای (لپ تاپ، گوشی و تبلت)برای چک کردن ایمیل خود دارند ،گاهی با این مشکل مواجه می شوند که ایمیل های خود را با یکی از این دستگاه ها باز کرده اند اما وقتی با دستگاه دیگر ایمیل شان را باز می کنند، نامه های قبلی به صورت خوانده نشده و یا به عبارتی (unread) باقی مانده است. 
اگر با این مشکل رو به رو هستید، با ما همراه شوید تا نحوه فعال کردن دکمه مستقل Mark as read در جیمیل را شرح دهیم.برای این کار ابتدا به حساب کاربری جیمیل خود وارد شوید و سپس روی گزینه تنظیمات یا settings کلیک کنید. بعد از آن به زبانه labs بروید و سپس گزینه Mark as Read Button را پیدا و دکمه active را تیک دار کنید. حال در انتهای صفحه دکمه save changes را بزنید و سپس جیمیل خود را دوباره راه اندازی کنید. 
وقتی که راه اندازی انجام شد، کافی است برای دیدن تغییرات یکی از ایمیل هایی راکه برایتان رسیده است ، انتخاب کنید. با انتخاب یک ایمیل دکمه mark as read را در بالا مشاهده می کنید که می توانید به راحتی تعداد زیادی از ایمیل ها را انتخاب کنید و بعد این دکمه را فشار دهید تا در یک لحظه تمام ایمیل ها به صورت خوانده شده در آید.
خراسان
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۴۸
sajad shagerd

 براساس بررسی‌های صورت گرفته برترین ISP‌های ارایه کننده اینترنت پرسرعت از نظر سرعت در اوایل سال 93 معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در میان شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی اینترنت پرسرعت خانگی و در سرعت 128 کیلوبیت 9 شرکت به عنوان ارائه‌کنندگان پرسرعت‌ترین خدمات شناخته شدند که در میان آنها شرکت شبکه گستر پیام آوران کویر در رتبه‌ی نخست قرار دارد و پس از آن مخابرات خراسان رضوی و مخابرات مازندران در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.
مخابرات خراسان و شرکت آسیا تک نیز رده‌های چهارم و پنجم این بخش را دارند و پس از آنها از شرکت‌های سروش رسانه، مخابرات اصفهان، مخابرات لرستان و عصر انتقال داده‌ها به عنوان دیگر شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی اینترنت پرسرعت یاد شده است.
*** اینترنت 256 کیلوبیت
بنابر اعلام مرکزیت مدیریت توسعه اینترنت (متما) در زمینه‌ی اینترنت 256 کیلوبیتی نیز مخابرات مازندران، شرکت اطلاع‌رسان داتک و عصر انتقال داده‌ها رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.
هم‌چنین شرکت‌های نداگستر صبا (صبانت)، مخابرات خراسان رضوی، پارس آنلاین، مخابرات اصفهان، مخابرات خراسان و شرکت شهرداد شبکیه به ترتیب در رده‌های بعدی این بخش قرار دارند.
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۴۳
sajad shagerd
خیلی از فناوری ها می توانند به سادگی هرچه تمام تر اعصاب کاربر و مصرف کننده را به هم بریزند. به برخی از آزاردهنده ترین فناوری هایی اشاره می کنیم که خیلی از ما، زیاد با آنها درگیر هستیم
فناوری های روز دنیا، روز به روز و حتی بدون اغراق ساعت به ساعت در حال پیشرفت هستند و هر یک از شرکت های فعال در این عرصه تلاش می کنند گوی سبقت را از رقبا بربایند و حرف اول را خود بزنند. هدف اصلی تمامی سازندگان این نوع دستگاه ها و وسایل، راحت تر کردن کار مشتریان است، غافل از اینکه خیلی از این فناوری ها می توانند به سادگی هرچه تمام تر اعصاب کاربر و مصرف کننده را به هم بریزند. به برخی از آزاردهنده ترین فناوری هایی اشاره می کنیم که خیلی از ما، زیاد با آنها درگیر هستیم:
                                                                        فلش دوربین عکاسی




فلش در دوربین عکاسی برای زمان به کار می رود که نور کافی در فضایی که می خو اهیم عکاسی کنیم وجود ندارد، اما معمولا فلش خیلی به کار نمی آید و عکس همچنان تاریک است و کیفیت مطلوب ندارد!

تازه از آن گذشته نور فلش دوربین اگر سوژه عکاسی آدمها باشند، خیلی وقتها چشم آنها را اذیت می کند و باعث بسته شدنشان هنگام عکاسی می شود. پس عملا خیلی بدرد بخور نیست!  
۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۳۳
m.mohamad niya

آیا شما نیز جزء افرادی هستید که همیشه در حال حمل شارژر به‌منظور شارژ تلفن‌هوشمند خود هستید؟ یقیناً روزهای اول استفاده از تلفن‌هوشمند خود را به خاطر دارید که با یک بار شارژ مدت زمان بیشتری را از تلفن‌هوشمند خود استفاده می‌کردید. اما چرا عمر شارژ باتری‌ها در طول زمان کاهش می‌یابد؟

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۳۹
m.mohamad niya
در این مقاله قصد داریم با هم آموزش ساختن یک اسپیکر قوی برای گوشی موبایل را دنبال می‌کنیم!
لوازم مورد نیاز:

1- یک قوطی خالی نوشابه
2- یک mp3 player یا یک گوشی!
4- یک عدد هدفون!
3- یک عدد میخ!
4- چکش!

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۲۳
sajad shagerd
                      انتخاب عنوان برای ایمیل های ارسالی، هنر ظریفی است که نیازمند سطح بالائی از خلاقیت و همچنین تحلیل دقیق واکنش های مشتریان به صورت همزمان است. پوشش موضوعات متنوعی که بتوانند توجه کاربر را به خوبی به خود جلب کنند و درعین حال پرهیز از یکنواختی و تمرکز صرف بر روی تبلیغ محصولات و خدمات، کار چندان ساده ای نیست. خوشبختانه در سطح اینترنت تعداد زیادی راهنمای کاربردی وجود دارد که با معرفی انواع گوناگون محتوا و تاکتیک های موثر که میزان مشارکت مخاطبان را دوچندان می کنند، به بازاریابان انگیزه کافی می دهند. امّا این به آن معنا نیست که با تمرکز بر روی محتوای ایمیل ها، می توان از انتخاب عنوان مناسب برای آن ها غافل شد.
جان استینبی معتقد است عنوان ایمیل، یکی از ارکان اساسی آن است و نباید تصور کرد می توان آن را در ثانیه آخر انتخاب کرد و یا تغییر داد.
”عنوان ایمیل نسبت به سایر المان ها، از اولویت بالاتری برخوردار است؛ بیشتر کاربران تنها عنوان ایمیل را می بینند، درنتیجه لازم است آن را طوری انتخاب کنیم که در برخورد نخست، بیشترین تاثیر را بر مخاطب باقی بگذارد. “
پس از بررسی کامل مقالات موجود در اینترنت، ۱۰ مورد اساسی را که بهتر است در عنوان ایمیل ذکر نشوند، مشخص کردم؛ با حذف چنین مواردی می توانید عملکرد خود را بهبود دهید.
به طور حتم هیچ یک از قوانین لیست شده در ادامه، وحی منزل نیستند؛ بازاریابان می توانند هریک از آن ها را درون کمپین خود تست کنند و مناسب ترین موارد را که با وضعیت مشتریانشان هماهنگی بیشتری دارند انتخاب کنند. با این حال لیست ارائه شده می تواند برخی از ضوابط اولیه را برای آزمون و خطای وضعیت موجود مشخص کند.
۱۰ موردی که بهتر است از عنوان ایمیل حذف شوند…
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۰۸
sajad shagerd

ابتکارات در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند به کاور یا کیس آنها هم سرایت کرده و حالا در بازار، انواع کاورهای هوشمند با قابلیت‌های مختلف عرضه شده‌اند. تولیدکنندگان برای گوشی‌های رده اول، کاورهایی طراحی می‌کنند که بتوان علاوه بر محافظت از گوشی در برابر ضربه، راحت‌تر از آن استفاده کرد. در ادامه‌ی مطلب کاور جالبی که با استفاده از NFC و چند دکمه، استفاده از گوشی‌های اندرویدی را ساده‌تر می‌کند، آشنا می‌شویم.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۲۰
m.mohamad niya

مسئولان HTC از مدت‌ها پیش در خصوص ابزارهای پوشیدنی سخن به میان می‌آوردند و از همین رو به خوبی می‌دانیم که این کمپانی تایوانی در تلاش است که اولین محصول خود در این دسته را تا پایان سال جاری میلادی روانه‌ی بازار کند. یکی از این ابزارها می‌تواند یک ساعت هوشمند باشد و به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی از هم‌اکنون در حال نمایش دموهای مربوط به این دستگاه از تایوان است.

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۱۶
m.mohamad niya
هنوز هم جا دارد اگر کسی با دیدن و خواندن چنین مطالبی به چشمان و گوشهایش اعتماد نکند و همه را یک دروغ تکنولوژیکی بیشتر نداند، مخصوصا با روند کندی که فعلا چاپ سه بعدی به دلیل هزینه‌های بالایی که دارد در پیش گرفته است، اما خب در حال حاضر و حتی در گذشته ابزار و اشیائی به وسیله چاپ سه بعدی ساخته شده‌اند که پرداختن به آنها واقعا جالب توجه است. در مقاله زیر 10 تا از چیزهایی را که در حال حاضر چاپ سه بعدی می‌شوند می‌بینید و احتمالا در پایان مقاله بسیار شگفت زده خواهید بود.

اعضای بدن
اولین چیزی که پس از شنیدن پیشرفتهای انجام شده در چاپ سه بعدی به ذهنمان می‌آید، چاپ اعضای بدن است.

گوشها، کلیه‌ها، رگهای خونی، پوست و تمامی استخوان‌ها توسط دانشمندان آمریکایی با موفقیت چاپ سه بعدی شده‌اند. به جای پلاستیک در ساخت این اعضا از ماده‌ای ژل مانند که از سلولها ساخته شده استفاده می‌شود. برای استخوان‌ها هم از ماده‌ای پودر مانند و از جنس سرامیک استفاده می‌شود.

این پیشرفت نوید روزی را می‌دهد که پزشکان بتوانند برای بیماران خود هر عضوی را که می‌خواهند فراهم کنند.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۳۲
sajad shagerd
 کمپانی تحقیقاتی IDC گزارش جدید خود در مورد وضعیت بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ را منتشر کرد که براساس آن می توان مشاهده کرد که سامسونگ تا چه حد در این بخش پیشرفت کرده و چه نیروی عظیمی در بخش اسمارت فون ها دارد.
این شرکت کره ای در سه ماهه اول سال جاری حدود ۳۰.۳ درصد از کل بازار را در اختیار داشته و در مجموع حدود ۸۵ میلیون گوشی هوشمند مختلف عرضه کرده است. میزان عرضه از سوی این شرکت در دوره مشابه سال قبل حدود ۶۹ میلیون دستگاه بوده است، ولی در مجموع سهم آنها نسبت به سال قبل مقداری کاهش داشته است.
طبق معمول اپل با عرضه حدود ۴۳.۷ میلیون آیفون و کنترل ۱۵.۵ درصد از بازار در رتبه دوم قرار دارد. در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۱۳، این شرکت در بخش میزان عرضه آیفون موفق تر عمل کرده ولی سهم آنها هم همانند سامسونگ کاهش داشته است. سهم آنها در دوره مشابه سال قبل ۱۷.۱ درصد بوده است.
همانند دوره های اخیر، جذاب ترین بخش رقابت مربوط به رتبه سوم می باشد. شرکت های هواوی با سهمی ۴.۹ درصدی و عرضه ۱۳.۷ میلیون گوشی هوشمند، لنوو با سهمی ۴.۶ درصدی و عرضه ۱۲.۹ میلیون اسمارت فون و ال جی با عرضه ۱۲.۳ میلیون اسمارت فون و سهمی ۴.۴ درصدی در رتبه های سوم تا پنجم قرار دارند.
در صورتی که آمار کلیه دستگاههای تلفن همراه (هم گوشی هوشمند و هم گوشی های معمولی) را در نظر بگیریم، سامسونگ با عرضه ۱۰۸.۹ میلیون دستگاه در رتبه اول قرار دارد. نوکیا، اپل، ال جی و هواوی نیز در رتبه های بعد قرار گرفته اند.
تصاویر را در دامه مطلب ببینید.
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۲۳
sajad shagerd


   لوگوها یکی از مهم‌ترین بخش‌های هویتی شرکت‌ها و برندهای دنیا هستند. یک آرم می‌تواند معرف شخصیت و قول و قرارهای یک شرکت باشد. اکثر معروف‌ترین لوگوهای حال حاضر دنیا، روزی نشان‌های کوچکی محسوب می‌شدند. در سال 1975 کارولین داویدسون، 35 دلار پرداخت کرد تا لوگوی نایک (Nike) را بیش از پیش گسترش دهد. این لوگو که نام swoosh را بر خود می‌بیند، هم اکنون یکی از شناخته‌شده ترین برند‌های ورزشی دنیاست که نزدیک به ۴۰ سال قدمت دارد.

در سال 2008، کمپانی پپسی با پرداخت یک میلیون دلار به گروه آٰرنل، به‌روزرسانی لوگوی خود را در دستور کارش قرارداد. هستند برندهای معروفی که تا 10 میلیون دلار برای طراحی لوگوی خود هزینه کرده‌اند.

لوگوهای بیاد ماندنی فناوری اطلاعات

Apple

اولین نماد طراحی‌شده برای شرکت اپل، در سال 1976 طراحی شد. چیزی که به نظر می‌رسد از صفحات یک نسخه خطی مربوط به قرن 17 برداشته شده باشد.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۱۳
sajad shagerd

ebay-hacked

اگر شما هم یک اکانت در ebay (ای بِی) دارید پس فورا رمز عبور آنرا تغییر دهید!

چرا که بزرگترین شرکت تجارتی مجازی با ۱۲۸ میلیون کاربر فعال اعلام کرد که هک شده است!

ebay اعتراف کرد که مهاجمین ایمیل های موجود در دیتابیس و آدرس های فیزیکی و رمز عبور های رمزگذاری شده و آدرس های فیزیکی کاربران و همچنین تاریخ تولدشان را سرقت کرده اند.

اما اطلاعاتی مثل شماره های کارت های اعتباری و پی پال و اطلاعات فروشگاهی را تفکیک کرده اند و از این بابت جای نگرانی نیست.

ebay اشاره کرد که صمن قابل بازیابی بودن اکانت ها،هیچ مدرکی برای فعالیت نداشتن کاربران پیدا نشده و اقدام پیشگیرانه ی آنها تغییر رمزعبور های تمام کاربرانشان میباشد و در آینده نیز امنیت خود را ارتقا خواهند داد.

این شرکت کارمندانی را که طی دو هفته ی اخیر لاگین نشده بودند بررسی کردند و برای حفاظت از کاربران و شناسایی مشکل از بهترین ابزار کمک میگیرند.

ebay افزود:

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۳ ، ۲۱:۰۶
a.r rashvanlui
سایت الکسا یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آمازون است. این سایت به‌عنوان یک منبع مفید از داده‌های وبگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود و می‌توان گفت امتیاز الکسا بعد از پیج رنک گوگل، به دلیل دید آماری که به مدیران سایت‌ها می‌دهد از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگامی که سری به این سایت می‌زنیم در لیست سایت‌های پربازدید در ایران، 10 سایت بیشتر از همه خودنمایی می‌کنند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

10- آپارات

سایت آپارات در رتبه دهم به چشم می‌خورد. این درگاه که شبیه سازی شده یک یوتیوب ایرانی است امکاناتی ویدیویی را به کاربرانش ارائه می‌دهد. بعضی از سرورهای این سایت در داخل کشور قرار دارند به همین دلیل سرعت استفاده از این درگاه در مقایسه با نمونه‌های مشابه بالاتر است. رتبه آپارات در دنیا 748 سایت است و همین موضوع از استقبال ایرانی‌ها از چنین سرویس خبر می‌دهد.

9- سایت رفاهی
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۰۹
sajad shagerd

 امروزه گوشی های هوشمند با داشتن سیستم عامل بسیار مورد تهدید هک شدن قرار دارند و به همین دلیل کاربران به خاطر اطلاعات مهمی که در گوشی هایشان وجود دارد، باید از روش هایی برای محافظت اطلاعاتشان استفاده کنند. 
در همین راستا چهار روش از مهمترین راهکار‌ها را برای جلوگیری از هک شدن گوشی‌های هوشمند و پیشگیری از اینگونه اتفاقات را برایتان ارائه می دهیم. 
1- باز نکردن لینکهای موجود در ایمیل‌های نا‌شناس 
بهتر است پیام‌های نا‌شناس و یا ایمیل‌های نامطلوبی را که در آنها لینکی درج شده است را مورد استفاده قرار ندهید، زیرا در اکثر مواقع مخربان با ارسال یک اکسپلوت و کد مخرب می‌توانند گوشی های هوشمند و یا تبلت شما را تحت کنترل در بیاورند و این بدان دلیل است که شما ایمیل حاوی لینک را مورد استفاده قرار داده‌اید. 
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۵۸
sajad shagerd
 


ساز روسی Gusli با قابلیت نواختن موسیقی از روی امواج مغزی
همیشه دانشمندان بر این واقعیت صحه گذاشته‌اند که گوش دادن به موسیقی یکی از تاثیرگذارترین عوامل روی امواج مغزی انسان‌ها است. حال یک هنرمند روسی، ساز ملی روس‌ها را طوی طرح کرده است که می‌تواند با استفاده از امواج مغزی شروع به نواختن موسیقی کند.
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۳۰
m.mohamad niya
 


سال ها قبل از به وجود آمدن کامپیوتر ها، انسان هایی روی اَبَرمتن (هایپرتکست) -مورد استفاده در مرورگرهای وب برای بازیابی اطلاعات متصل به هم- کار می کرده اند. اَبرمتن به رسانه هایی گفته می شود که بیش از یک متن ساده هستند. عمر آن حتی به قبل از ایده های ونیوار بوش می رسد، مردی که بر پا کردن زمینه و زیرساخت برای ابرمتن توسط کامپیوتر microfiche و مقاله سال ۱۹۴۵ را به او نسبت می دهند.
۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۲۶
m.mohamad niya



     یکی از بزرگترین مزایای رسانه های اجتماعی این است که به کمک آن ها می توان با حداقل هزینه، طیف وسیع تری از مخاطبان را هدف قرار داد. در این میان یکی از ابزارهای پرطرفدار در رسانه های اجتماعی که می توانند در موفقیت مجموعه در سطح آنلاین نقش بسزائی داشته باشد، هش تگ ها هستند. با استفاده از هش تگ ها می توانید پیغامتان را به گوش سایرین برسانید، برندتان را به دیگران معرفی کنید و از مسائل داغ روز در راستای موفقیت خود استفاده کنید.
هش تگ ها یکی از بهترین ابزارها به منظور تبلیغ و معرفی کسب و کار و درحقیقت کاملا شبیه به اندیس های کتاب هستند؛ درصورتی که به دنبال دستور پخت لازانیا باشید، مطمئنا در بخش اندیس های یک کتاب آشپزی به دنبال عبارت لازانیا می گردید؛ به همین ترتیب چنانچه قصد داشته باشید درون توئیتر به دنبال مقالات مرتبط به طبخ لازانیا بگردید، لازم است در کادر جستجو عبارت (#lasagna) را تایپ کنید.
کمک هش تگ ها به بهتر دیده شدن پست های وبلاگ
هش تگ ها علاوه بر تعریف محتوا، می توانند برند را در سطح گسترده تری معرفی کنند؛ هش تگ ها از جهاتی به کلمات کلیدی مورد استفاده در کمپین های سئو شبیه هستند، هرچند که یک تفاوت اساسی دارند: کلمات کلیدی که در بازاریابی جستجوی اینترنتی استفاده می شوند، عمدتا جزء عبارات کاملا مشخص، کمی طولانی و نسبتا کم کاربردتر هستند؛ درحالیکه هش تگ ها عموما جزء کلمات کاملا محبوب و همه گیر هستند. با استفاده از تگ های پرکاربرد می توان احتمال نمایش داده شدن محتوا و به اشتراک گذاشته شدن آن را دوچندان کرد.
اشتباهات رایج در استفاده از هش تگ ها
در فعالیت های بازاریابی خود تا چه حد از هش تگ ها استفاده می کنید؟ اگر متوجه شوید فرد دیگری همان تگ را برای موضوع کاملا متفاوتی به کار برده است چه می کنید؟ یا حتی بدتر از آن، اگر یکی از رقبا همان هش تگ را دقیقا برای همان موضوع به کار برده باشد چطور؟ بهتر است پیش از انتخاب عبارت دلخواهتان به عنوان هش تگ، با چند اشتباه رایج در استفاده از هش تگ ها آشنا شوید تا احتمال دیده شدن تگ ها بیش از پیش شود:
۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۰۱
sajad shagerd

 یکی از رایج‌ترین نگرانی‌های کاربران موبایل، تمام شدن شارژ باتری گوشی‌های هوشمندشان است.

به این ترتیب زمانی که قرار است ساعت‌ها بیرون از منزل باشند، یا هنگام سفرهای طولانی، خاموش شدن گوشی موبایل، یکی از مشکلات کاربران به شمار می‌رود. از این رو در این مطلب به 10 روش‌ ساده ولی در عین حال کار آمد می‌پردازیم که بتوان انرژی بیشتری روی گوشی‌های هوشمند ذخیره و از هدر رفتن آن جلوگیری کرد. 

1- کاهش نور صفحه نمایش
در مواقعی که مدت زمان زیادی قرار است خارج از منزل یا محل کار از گوشی موبایل استفاده کنید، بهتر است نور صفحه نمایش را تا حد امکان کاهش داد. معمولا کاربران برای نمایشگر بیشترین میزان نور را انتخاب می‌کنند و این قضیه یکی از مواردی است که باعث کاهش عمر باتری می‌شود. لذا برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی، بهتر است نور صفحه نمایش کم شود. 

2- خاموش کردن برنامه‌های غیرضروری
برنامه‌هایی مثل GPS، NFC، بلوتوث و Wi-Fi معمولا همیشه کاربردی نیست و انرژی زیادی هم مصرف می‌کنند. بنابراین در مواقعی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بهتر است غیرفعال باشند. 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۵۶
sajad shagerd
      هربار که دستانتان را از روی کیبورد و برای گرفتن موس بلند می‌کنید ثانیه‌های ارزشمندی را از دست می‌دهید. برای همین هم هست که خیلی از افراد حرفه‌ای دائما در حال استفاده از میانبرها هستند. میانبرها خیلی اوقات دقیق‌تر از حتی بهترین موسهای دنیا کار می‌کنند و با سریعترین حالت ممکن ما را به مقصدمان می‌رسانند.

بیشتر ما از میانبرها استفاده می‌کنیم، اما تمام آنها و حتی بهترین‌هایشان را نمی‌شناسیم. در این مطلب قرار است با 11 تا از میانبرهای مفید و کاربردی ویندوز آشنا شویم تا کارمان را سرعت ببخشیم و مثل یک حرفه‌ای رفتار کنیم.

کلیدهای ترکیبی Windows Key+Arrow: حرکت دادن صفحه به طرفین

یکی از بهترین ویژگی‌های ویندوز 7 که در ویندوز 8 هم تکرار شده است، قابلیت روانه کردن صفحه‌ها به کناره‌هاست که با اینکار می‌توان بدون دردسر صفحه نمایش را دقیقا از نیم بین دو برنامه تقسیم کرد. برای انجام اینکار با موس زحمت زیادی باید بکشید، اما بهتر است تنها با فشردن کلیدهای ترکیبی Windows + Left Arrow و Windows + Right Arrow اینکار را براحتی انجام دهید. در ضمن با ترکیب دو کلید Window + Down Arrow می‌توانید صفحه را کوچک و با ترکیب Windows + Up Arrow صفحه را بزرگ کنید.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۱۴
sajad shagerd

 این روزها و با نفوذ هر چه بیشتر تکنولوژی به زندگی روزمره همه ما، ابزارها و دستگاه‌های دیجیتال شخصی به بخشی مهم و جدا نشدنی از روزمرگی‌های ما تبدیل شده‌اند. 
درست به همین دلیل هم هست که حالا دیگر مهم‌ترین ابزار برای دانشجویان بعد از کتاب‌های درسی‌شان، یک لپ‌تاپ کاربردی و مناسب است. این کامپیوترهای شخصی قابل حمل در واقع امکانات مختلفی را برای یادداشت‌برداری، انجام تحقیقات مختلف، دسترسی به اینترنت، انجام تکالیف در تعطیلات، مطالعه کتاب‌های الکترونیکی و دیگر کارهای لازم را در اختیار آنها قرار می‌دهند. به‌خصوص این روزها که همه چیز به سمت روند حذف کاغذ پیش می‌رود، استفاده از لپ‌تاپ برای دانشجویان هم اهمیت و ضرورت بیشتری پیدا کرده است. با این همه اما این دسته از کاربران به‌دلیل بودجه نه چندان زیاد، توانایی خرید لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت و حرفه‌ای را ندارند و با این اوصاف به دنبال لپ‌تاپ‌هایی کاربردی و ارزان‌قیمت هستند که بتوانند با استفاده از آنها کارهای مربوط به تحصیل‌شان را انجام بدهند. با این اوصاف است که وب‌سایت www.the10mostknown.com به تازگی فهرستی از لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت با قیمتی کمتر از 800 دلار را منتشر کرده است که با قیمتی ارزان، کیفیت، دوام و قابلیت حمل و جا به جایی راضی‌کننده‌ای دارند. این لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت عبارتند از:

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۱۰
sajad shagerd


یـــــــادش بخیـــــر قدیمــــــــا . . .  

 

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۲۵
malihe rahimi
 در هر قسمتی از این حوزه مهارت داشته باشید، بدانید که شغلی پر درآمد و خوب منتظر شماست. البته از آنجایی که این متن برگرفته از یک سایت آمریکایی است، آمارو ارقام مربوط به این کشور بوده که شاید تفاوت زیادی با دیگر کشورهای دنیا داشته باشد، ولی شاید دیدن این تفاوتها زیاد هم بد نباشد. بهر حال نباید این واقعیت را فراموش کرد که مشاغل ذکر شده در مقاله زیر در همه جای دنیا از پر درآمدترین‌ها هستند و نیازی همیشگی برای افراد علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه وجود دارد.
1.توسعه‌دهندگان نرم‌افزار
حقوق میانگین: 90060 دلار
این توسعه‌دهندگان نرم‌افزار هستند که تکنولوژی را برای شما کاربردی و جذاب می‌کنند. آنها برای شما برنامه‌های رنگارنگ می‌سازند و مسئولیت خرابی‌ها و مشکلات را نیز بر عهده می‌گیرند.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۴۹
sajad shagerd


 شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دوست داشته اید یک بازی یا اپلیکیشن اندرویدی را بر روی ویندوز یا مک خود اجرا کنید و یا حتی به دلیل نداشتن یک گجت اندرویدی موفق به تست و اجرای اپلیکیشن های دلخواه خود نشده اید. در این پست راهی را معرفی خواهیم کرد که شما به راحتی می توانید تمامی بازی ها و نرم افزارهای اندرویدی را بر روی سیستم عامل خود اجرا کنید.bluestacks راه حل ما برای این مشکل است. این نرم افزار رایگان به شما کمک می کند تا تمامی فایل های با پسوند apk که در واقع فایل های اندرویدی هستند را بر روی ویندوز و مک اجرا کنید. بنابراین دیگر نگران وجود نداشتن نسخه ویندوزی بازی های مورد علاقه تان بر روی گوشی نخواهید بود و این بازی ها را می توانید به راحتی در ویندوز خود بازی کنید. نکته مثبت این نرم افزار نسبت به نرم افزارهای مشابه، سبک و روان بودن است که شما از کار با آن خسته نمی شوید. قابلیت اتصال به اینترنت از طریق این برنامه شما را قادر می سازد تا همه اپلیکیشن های مورد علاقه خود را به راحتی اجرا کنید. 
اما حالا چگونه از bluestacks برای اجرای بازی ها و اپلیکیشن ها اندرویدی روی کامپیوتر استفاده کنید؟ 
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۳۳
sajad shagerd


        فرمت‌های مختلف عکس‌ها، تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین فرمت جهت استفاده را کمی سخت می‌کند. JPG ( یا JPEG)، PNG و نهایتا GIF یه فرمت رایجی هستند که اکثر اوقات با آن‌ها روبرو می‌شویم و البته هریک از این سه فرمت نقاط ضعف و قوتی نیز دارند. اکثر مرورگرها مشکلی با نمایش سه فرمت یادشده ندارند و برخی از این فرمت‌ها برای استفاده‌هایی خاص، برتر از سایرینند.
فرمت JPG اکثرا برای نمایش عکس‌های واقع‌گرایانه با در نظرگرفتن حجم مناسب است. فایل‌های GIF به طور گسترده در تصاویر متحرم مورد استفاده قرار می‌گیرند و فرمت PNG نیز کیفیت خوب در همه ابعاد و شکل‌ها را برای کاربر تضمین خواهد کرد. در زیر به بررسی کوتاه و مقایسه این سه فرمت محبوب در فشردگی , شفافیت و انیمیشن خواهیم پرداخت.

فشردگی
برای اطمینان از قابل استفاده بودن عکس‌ها در برنامه‌های مختلف و یا آپلود تصاویر، چاره‌ای به جز فشرده‌ساختن آن‌ها وجود ندارد تا بدین ترتیب حجم عکس‌ها کاهش یابد. در زیر تفاوت‌های فشردگی این فرمت‌ها را بررسی خواهیم کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۵۴
sajad shagerd