◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

رایانامه گروه : eshragh.it@chmail.ir
◄ گروه IT دانشگاه اشراق بجنورد

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ

ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ
ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ

*

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
بر کور و کر، ار نکته گیری، مردی

مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری، مردی...

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

۱۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۳ ثبت شده است

تجارت الکترونیک چیست ؟

این فناوری تعاریف و انواع مختلفی دارد که به شرح هر کدام می پردازیم:

1- تمام ابعاد و فرآیند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی web انجام داد، تجارت الکترونیکی می گویند1.

2- بطور کلی واژه تجارت الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی می نماید که از طریق شبکه های ارتباطی انجام می پذیرد. ابتدا، خریدار یا مصرف کننده به جستجوی یک مغازه مجازی از طریق اینترنت می پردازد و کالای را از طریق web یا پست الکترونیکی سفارش می دهد. نهایتاً کالا را تحویل می گیرد2.

3- تجارت الکترونیکی یعنی انجام مبادلات تجاری در قالب الکترونیکی3

4- کاربرد تکنولوژی اطلاعات در تجارت4

5- تجارت الکترونیکی، مبادله ی الکترونیکی داده هاست. بطور خلاصه می توان گفت که مبادله الکترونیکی داده عبارت از تولید، پردازش، کاربرد و تبادل اطلاعات و اسناد به شیوه های الکترونیکی و خودکار بین سیستم های کامپیوتری و براساس زبان مشترک و استانداردهای مشخص و با کمترین دخالت عامل انسانی. البته تجارت الکترونیک حیطه ای به مرابت گسترده تر از مبادله الکترونیکی داده داردو آن یک تحول و انقلاب در عرصه ارتباطات است. تجارت الکترونیکی در ساده ترین تعریف عبارت از یافتن منابع، انجام ارزیابی، مذاکره کردن، سفارش، تحویل، پرداخت و ارائه خدمات پشتیبانی است که بصورت الکترونیکی انجام می شود. لذا تجارت الکترونیک روشی است براساس آن اطلاعات، محصولات و خدمات از طریق شبکه های ارتباطات کامپیوتری خرید و فروش می شوند5.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۳۰
k. padidaran

برای بازگرداندن یا بازیابی صفحه اینستاگرام خود اینجا کلیک کنید !

 

درمورد بلاک شدن وب سایت ها :

 آموزش رفع مشکل سایت های بلاک شده توسط نود 32

حتما دیدید که بعضی سایت ها و وبلاگ هایی که آپدیت و یا یوزر و پسورد nod32 رو ارائه میدن بعد از مدتی بلاک(block) میشن و آنتی ویروس اجازه ی ورود به اون سایت ها را نمیده و پیامی رو برای شما به نمایش میذاره که سعی داره نشون بده که این سایت برای کامپیوتر شما خطرناک و آلوده به ویروسه  که بعضی از این سایت ها به هیچ عنوان ویروسی نیستن و به دلایلی آنتی ویروس نود 32 آنها را بلاک میکند و در مورد وبلاگ ها و سایت هایی که از قبل میشناسید اصلا واقعیت ندارد.

شما می‌توانید مراحل ذکر شده در این مطلب آموزشی نود32 را انجام دهید تا سایت مورد نظر خود را از حالت مسدود بودن خارج سازید.

۲۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ بهمن ۹۳ ، ۰۱:۱۳
Sepehr mohammadzadeh

سیستم نوبت دهی و درمان تنها کلینیک فوق تخصصی خراسان شمالی الکترونیکی می‌شود
.
.
برای دریافت نوبت لطفا از تصاویر زیر انتخاب نمایید.
.
.
رحمتی در گفتگو ای با بیان این مطلب گفت:  هم اکنون کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام رضا(ع) بجنورد بعنوان تنها مرکز تخصصی استان در دوشیفت صبح و عصر فعال است و 32 پزشک متخصص و 5 پزشک فوق تخصص در این مرکز فعالیت دارند.
وی افزود: دستگاه سونوگرافی ،اکو و تست ورزش در این مرکز نصب شده است و از ابتدای هفته آینده آماده خدمات دهی به هم استانی ها در این بخش ها نیز هستیم.
 وی اظهارکرد: به منظور ساماندهی و همچنین کاهش رفت و آمد بیماران به این مرکز نوبت دهی بیماران الکترونیکی شده و بیماران می‌توانند از طریق اینترنت یا تلفن گویا نوبت درمان بگیرند.
رحمتی تاکید کرد: کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی هلال احمر خراسان شمالی به دلیل داشتن پتانسیل تک فوق تخصص در برخی رشته ها، اساتید هیئت علمی دانشگاه‌ و همچنین دولتی بودن تعرفه‌ها، شاهد حضور بیماران بسیاری از نقاط مختلف استان و استان‌های همجوار است.
وی گفت: این کلینیک با هدف کاهش هزینه های درمانی مردم در بخش های مختلفی همچون زنان و زایمان، اطفال، داخلی، عفونی، نوزادان، ارتوپدی، خون و روماتولوژی، مغز و اعصاب فعالیت می کند.
معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی هلال احمر اضافه کرد: با توجه به دولتی بودن تعرفه های درمانی این مرکز هم اکنون به طور متوسط روزانه 200 تا 350 بیمار در این مرکز پذیرش می شوند.
رحمتی به کمبود فضای کنونی این کلینیک نیز اشاره و خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی های انجام شده تا پایان سال جاری دو طبقه با زیربنای هزار و 500 متر به این مجموعه اضافه می شود تا فضای مناسبی هم برای خدمات دهی فراهم شود.
 یا تلفن گویا نوبت درمان بگیرند.

برای دریافت نوبت از هریک از مراکز زیر لطفا روی تصویر آن مرکز کلیک کنید.

.

هر کدوم از دوستان اگه سوالی دارن به قسمت نظرات برن و سوالشون رو مطرح کنن .

با تشکر

.

بیمارستان امام علی

.

کلینیک ویژه بجنورد

 

. دوستان عزیز لیست زیر کمی قدیمیه و کامل نیست 

۱۷۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۴۹
a.r rashvanlui


1- ریاست یک کمپانی یا سازمان

این عنوان شغلی شامل مدیرعاملی در کمپانی‌های مطرح با بیش از 500 پرسنل می‌شود. میانگین حقوق دریافتی در این شغل تا پیش از کسر مالیات 107 هزار و 703 پوند است. دامنه پرداخت حقوقی در این شغل از 25 هزارو 953 تا 136 هزار و 779 پوند متغیر است؛ ضمن اینکه میانگین حقوق پرداختی در این شغل 75 هزار و 237 پوند است.
شرایط استخدام در این شغل: برای احراز این مسئولیت عمدتا نیاز به مدرک مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) و دست‌کم 30 سال تجربه کاری یا روابط فامیلی مؤثر در این زمینه است.

2- خلبانی
این حرفه شامل مهندسی پرواز و آموزش خلبانی‌می‌شود. میانگین حقوق دریافتی در این شغل بدون کسر مالیات 90 هزار و 146 پوند است. دامنه پرداخت حقوقی در این شغل از 66 هزارو 178 تا 97 هزار و 598 پوند متغیر است ضمن اینکه میانگین حقوق پرداختی در این شغل 90 هزار و 534 پوند است.
شرایط استخدام در این شغل: یادگیری پرواز با هواپیمای مسافربری، داشتن گواهی عمومی آموزش ثانوی و تسلط کافی به زبان انگلیسی از شرایط اصلی احراز این شغل است. همچنین شرکت در دوره‌های آموزش خلبانی بسیار هزینه بر است به‌طوری‌که هزینه شرکت دراین دوره‌ها ممکن است به 100 هزار پوند هم برسد.

3- مدیریت بازاریابی
این شغل شامل مدیریت فروش نیز می‌شود. میانگین حقوق پرداختی در این حرفه 82 هزار و 962 پوند است و دامنه حقوق پرداختی در آن از 16 هزار و 959 تا 103 هزار و 871 پوند منغیر است و میانگین حقوق دریافتی در این حرفه 66 هزار و 452 دلار است.

4- مدیریت فن‌آوری و ارتباطات

این شغل مدیریت ارتباطات راه دور و مدیریت ارشد فن‌آوری اطلاعات را نیز دربر می‌گیرد. میانگین حقوق دریافتی در این حرفه 80 هزار و 215 پوند و دامنه حقوق دریافتی در این حرفه از 24 هزار و 266 تا 83 هزار و 23 پوند متغیر است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۴۱
a.r rashvanlui

حاج آقاگفت دوست دخترداشته باش!!!!!!!!!

پسر جوان: سلام حاج آقا، ببخشید مزاحم شدم. می‌شه یه سؤال خاص بپرسم؟

حاج آقا:سلام عزیزم، بپرس.

پسر جوان: دوست دختر اشکال داره؟

حاج آقا:نه خیلی هم خوبه. اگه دختر خوبی سراغ داری از دستش نده.

پسر جوان:حاج آقا جدی می‌گم، درست جواب بدید.

حاج آقا:منم جدی می‌گم اصلاً خدا جنس دختر و پسر رو برای هم جذاب آفریده که به هم علاقه‌مند بشن و از هم لذت ببرن.

پسر جوان:پس من با مجوز
۶ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۱۸
a.r rashvanlui



ابتدا کامپیوتر را Restart کرده وکلید Delete را فشار داده تا به محیط Setup رفته بعد در آنجا گزینه Intergrated Peripherals را انتخاب کرده بعد صفحه دیگری باز می شود که در آن گزینه Mouse Power On را انتخاب کرده که شامل گزینه های زیر می باشد که به ترتیب آنها را توضیح می دهیم .
1. گزینه Double Left با انتخاب این گزینه می توان که کامپیوتررا با دو با کلیک سمت چپ موس روشن کرد.
2. گزینه Double Right با انتخاب این گزینه می توان که کامپیوتررا با دوبار کلید سمت راست موس روشن کرد.
3. گزینه Disabled با انتخاب این گزینه روشن شدن کامپیوتررا توسط موس غیره فعال کرد.
پس از انتخاب یکی از گزینه های بالا کلید F10 را فشار داده وتغیرات اعمال شده را با زدن کلید Y وسپس کلید Enter آن را تائید می کنیم .

منبع: شرکت فنی خوارزمی بجنورد

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۳ ، ۱۴:۲۴
a.r rashvanlui

لابد پیش امده داریم تو سیستم یه آهنگ گوش می دید یا یه فیلم می بینید اونموقع یه بچه با زدن رو صفحه کلید همه چیرو بهم می ریزه
شما می تونید صفحه کلید را قفل کنید تا هیچ کلیدش کار نکنه برا اینکار روی صفحه دسکتاب دکمه Shift سمت راست صفحه کلید را به اندازه 10 ثانیه نگه دارید یک پیام مبنی بر قفل کردن صفحه کلید می یاد انرا Ok کنید .
صفحه کلید شما قفل می شود. 
برای باز کردن قفل این مسیر را بروید.
Control panel>ease of access center>make the keyboard easier to use
و در آن گزینه Turn on filter keys را غیر فعال کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۳ ، ۱۴:۱۷
a.r rashvanlui

خیلی وقتها هست که وقتی یک گوشی جدید می خریم باید به سراغ دفترهای پستی یا مبایل فروشی ها برویم و 10000 تومان بدهیم تا اینترنت انرا فعال کنند از این به بعد خودتان این کار را انجام داده و 10000 تومان را برای من بفرستید (: برای این کار ابتدا باید ببینید که گوشی شما امکان اتصال به اینترنت رو داره یا نه؟ برای این کار به قسمت گوشیهای با قابلیت GPRS سایت ایرانسل به این آدرس برید و مشخصات گوشی خود را چک کنید ، در صورتی که اسم گوشی شما در بین اسامی گوشی هایی بود که اینترنت رو پشتیبانی می کنند ، باید برای ادامه کار یک sms به ساختار دستوری زیر به شماره ۲۲۲۵ ارسال کنید: S sherkat model برای نمونه برای K750 می توانید پیام زیر را ارسال کنید: S SonyEricsson k750i همان طور که می بینید بعد از S نام شرکت و بعد مدل گوشی را ذکر کردیم. پس از ارسال پیام به شماره ۲۲۲۵ پیغامی مبنی بر نصب تنظیمات Gprs برای شما ظاهر میشود که در صورت تایید آن تنظیمات اعمال شده و از این به بعد به راحتی می توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

منبع : شرکت فنی خوارزمی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۳ ، ۱۲:۴۲
a.r rashvanlui

1- ابتدا یک فلش مموری با ظرفیت حداقل یک گیگا بایت را به یو اس بی ( USB ) کامپیوتر وصل کنید 
2- برنامه Command Prompt یا CMD در ویندوز را اجرا کنید
3- بعد از اجرای نرم افزار Command Prompt ، در محیط داس عبارت diskpart را تایپ کنید و دکمه اینتر را فشار دهید
4- اینک عبارت list disk را تایپ کنید و دکمه اینتر را فشار دهید تا کلیه درایو دیسک های شما در این لیست نمایش داده شود . 
5- حال دستور select disk X را تایپ کنید ( به جای عبارت X شماره درایو فلش مموری را تایپ کنید ) 
6- سپس دستور clean را تایپ کنید 
7- بعد از اجرای دستور clean دستور create partition primary را تایپ کنید 
8- بعد از اجرای دستور فوق دستور select partition 1 را تایپ کنید 
9- بعد از اجرای دستور فوق دستور active را تایپ کنید 
10- حال باید فلش مموری خود را فرمت کنید که برای اینکار دستور format fs=fat32 را تایپ کنید ( با انجام این کار فلش مموری با فرمت fat32 فرمت بندی میشود البته دوستان می توانند فلش مموری خود را با NTFS نیز فرمت بندی کنند 
11- بعد از اجرای دستور فوق باید کمی منتظر بمانید تا فلش مموری شما فرمت بندی شود . بعد از فرمت بندی شدن فلش مموری عبارت assign را تایپ کنید . 
12- در انتها دستور exit را تایپ کنید و از برنامه Command Prompt خارج شوید .
شما اکنون یک فلش Boot دارید.

منبع: شرکت فنی خوارزمی بجنورد

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۳ ، ۱۲:۴۰
a.r rashvanlui

غیر فعال کردن پورتها

اگه می خوای کسی به سیستمت فلش وصل نکنه یا CD نزاره و بهش بگی درایوم خرابه یا پورت یو اس بیم فلش رو قبول نمی کنه راه داره 
آیکن کامپیوتر در دسکتاپ را انتخاب کرده و کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید در پنجره باز شده روی گزینه Disk Manage کلیک کنید تا باز بشه . یک لیست از سخت افزاراتون را نمایش می ده + پشت هر سخت افزار را باز کنی مدل اون سخت افزار را می بینی مثلا DVD/CD را انتخاب کن و روی زیر گزینه نمایش داده شده کلیک راست و Disable را انتخاب کن حواست باشه Uninstall را نزنی یک ضربدر قرمز روی آن دیده می شه که باعث می شه آیکن دیودی رام شما توی مای کامپوتر دیگه دیده نشه برای فلش هم روی Universal serial BUS... امتحان کن و آنها را Disable کن

منبع: شرکت فنی خوارزمی بجنورد

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۵۶
a.r rashvanlui


ZipQpnK


باورهای غلط افراد در مورد شارژ باتری موبایل

« وقتی گوشی دارد شارژ می‌شود، از آن استفاده نکنید » 

« نگذارید شب گوشی در شارژ بماند »

« بگذارید همیشه باتری گوشی تا نزدیک صفر درصد برود، بعد شارژش کنید »

این‌ها تنها چند نمونه از افسانه‌های رایج درباره‌ی باتری موبایل است.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۴۲
Sepehr mohammadzadeh

heartphone


گوشی همراه «هارت ۴۰۱ ای بی» (Heart 401AB) محصولی است که هیچ یک از امکانات دیگر گوشی‌های هوشمند از جمله دوربین عکاسی، ایمیل، مرورگر و غیره را ندارد. تنها 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ بهمن ۹۳ ، ۰۱:۰۳
Sepehr mohammadzadeh

windows-10

همانطور که در جریان اخبار هستید ، دو روز گذشته روز ویندوز بود، مایکروسافت چیزهای زیادی را که همگی به ویندوز ۱۰ ارتباط داشتند معرفی کرد، ویندوز ۱۰ نسل بعدی سیستم‌عامل شرکت مایکروسافت است که قرار است به‌خوبی روی هر سه پلتفرم موبایل، تبلت و رایانه‌های رومیزی کار کند،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ بهمن ۹۳ ، ۰۰:۵۵
Sepehr mohammadzadeh


slack-imgs.com.0.0

مایکروسافت در کنفرانس دوروز پیش خود ، از ویژگی های متعدد ویندوز ۱۰ پرده برداری کرد که در این میان یکی از قابلیت های فوق العاده ی آن مربوط به ایکس باکس بود.....

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ بهمن ۹۳ ، ۱۶:۳۱
Sepehr mohammadzadeh

مایکروسافت دو شب قبل در این کنفرانس، چشم انداز خود درباره چگونگی سازش انواع دستگاهای ویندوزی با یکدیگر را نشان داد. این کمپانی نشان داد که نرم افزار های مشترک چگونه بر روی پی سی ها و تبلتها و گوشیها بدون کوچکترین تفاوتی اجرا خواهند شد.

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ بهمن ۹۳ ، ۱۶:۱۲
Sepehr mohammadzadeh